We zijn hier om de ervaring van ongoddelijkheid op te doen.
Als God zichzelf via uiterlijke middelen kon tonen, dan zouden we in een flits verlicht zijn.
In deze wereld vereist het innerlijke wijsheid om God te zien.
Je moet God zien in jezelf en in alle mensen, dan zie je God overal en heb je de ervaring van God-zijn.
Dit 'innerlijke zicht' zou niet mogelijk zijn wanneer uiterlijk zicht al voldoende was, of zelfs noodzakelijk. Bovendien is uiterlijk zicht onmogelijk wanneer het innerlijke zicht niet bestaat, omdat wat je in de buitenwereld ziet een projectie is van je innerlijk.
We leven in een toestand waarin we onze eigen goddelijkheid niet kennen en daarom zien we God ook niet buiten ons. God
kan niet zichzelf laten zien. Omdat onze projectie dat verhindert: alle mogelijke verschijningsvormen zouden door ons worden geinterpreteerd als niet-God, bij gratie van onze zelfscheppende waarneming.
GmG zegt het als volgt:
Citeer:
For instance, why is it that You do not reveal Yourself? If there really is a God, and You are It, why do You not reveal Yourself in a way we can all understand?
I have done so, over and over. I am doing so again right now.
No. I mean by a method of revelation that is incontrovertible; that cannot be denied.
Such as?
Such as appearing right now before my eyes.
I am doing so right now.
Where?
Everywhere you look.
No, I mean in an incontrovertible way. In a way no man could deny.
What way would that be? In what form or shape would you have Me appear?
In the form or shape that you actually have.
That would be impossible, for I have no form or shape you understand. I could adopt a form or shape that you could understand, but then everyone would assume that what they have seen is the one and only form and shape of God, rather than a form or shape of God—one of many.
People believe I am what they see Me as, rather than what they do not see. But I am the Great Unseen, not what I cause Myself to be in any particular moment. In a sense, I am what I am not. It is from the am-notness that I come, and to it I always return.
Yet when I come in one particular form or another—a form in which I think people can understand Me—people assign Me that form forevermore.
And should I come in any other form, to any other people, the first say I did not appear to the second, because I did not look to the second as I did to the first, nor say the same things—so how could it have been Me?
You see, then, it matters not in what form or in what manner I reveal Myself—whatever manner I choose and whatever form I take, none will be incontrovertible.
But if You did something that would evidence the truth of who You are beyond doubt or question...
..there are still those who would say, it is of the devil, or simply someone’s imagination. Or any cause other than Me.
If I revealed myself as God Almighty, King of Heaven and Earth, and moved mountains to prove it, there are those who would say, “It must have been Satan.”
And such is as it should be. For God does not reveal Godself to Godself from or through outward observation, but through inward experience. And when inward experience has revealed Godself, outward observation is not necessary. And if outward observation is necessary, inward experience is not possible.
If, then, revelation is requested, it cannot be had, for the act of asking is a statement that it is not there; that nothing of God is now being revealed. Such a statement produces the experience. For your thought about something is creative, and your word is productive, and your thought and your word together are magnificently effective in giving birth to your reality. Therefore shall you experience that God is not now revealed, for if God were, you would not ask God to be.
Je kunt God pas kennen als je haar
OVERAL ziet. Dit vereist een verschuiving van het perspectief. Gegeven het huidige perspectief van de mensen kunnen zij God
NIET overal waarnemen en daarom kunnen zij haar in het GEHEEL niet waarnemen.
Op dezelfde manier kun je jezelf niet als goddelijk zien zonder ook tegelijkertijd alle andere mensen als goddelijk te zien, en vice versa. Je moet anderen vergeven om jezelf te vergeven. Dat was en is de boodschap van Jezus.