Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 12:23:22

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 24-09-2013, 19:05:05 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 01-09-2013, 21:06:50
Berichten: 120
Locatie: België
"Je bent nutteloos. Ga maar tussen de jassen hangen op de gang!" Met deze woorden zette een lerares een jongen uit de klas in Frankrijk. De knaap van elf werd 45 minuten later buiten bewustzijn aangetroffen op de gang. Hij hing met zijn T-shirt vast aan een haakje en kon niet meer gereanimeerd worden. Volgens de advocaat van de burgerlijke partij zou de jongen de woorden van zijn lerares letterlijk genomen hebben. Uit het onderzoek bleek dat het om een 'accident' ging. Toch riskeert de vrouw nu tot vijf jaar gevangenis en een boete van 75.000 euro voor onvrijwillige doodslag.

Op 26 mei 2011 zette ze Khoren Grimaldi, een jongen van elf uit de klas omdat zijn taak niet wilde maken. De jongen vloog de gang op in de Anne Frank-school in Arles. Drie kwartier later werd de knaap bewusteloos aangetroffen. Hij hing met zijn T-shirt vast aan een haakje op de gang. De leerling verkeerde in ademnood en overleed na aankomst in een ziekenhuis in Marseille.

Volgens de advocaat van de burgerlijke partij werd Khoren 45 minuten alleen gelaten op de gang. De jongen vroeg tot twee keer toe om opnieuw in de klas te mogen maar dat werd hem geweigerd. Volgens de advocaat moet het debat daarom gaan over de "verplichte bewaking". Het reglement van de plaatselijke overheid is volgens hem duidelijk: Kinderen mogen niet onbewaakt achtergelaten worden. Ook al wordt een leerling gestraft dan nog moet hij onder bewaking staan, beweert de advocaat. De raadsman van de lerares kon niet bereikt worden voor commentaar.

De autopsie wees uit dat Khoren omkwam door verstikking. Nog volgens de advocaat van de burgerlijke partij was de jongen "een voorbeeldige leerling en hield hij ervan om zijn vrienden aan het lachen te brengen." De jongen zou de woorden van de lerares letterlijk genomen hebben toen ze zei dat hij "nutteloos was en maar naast de jassen moest gaan hangen op de gang", aldus nog de advocaat van de burgerlijke partij.


mijn God .. o-o

_________________
"I can do something you can't do, if it's good enough, can I be your friend?" - Pandora


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 24-09-2013, 20:03:27 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-07-2013, 23:12:48
Berichten: 671
Wouw.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 24-09-2013, 20:41:53 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-12-2011, 19:25:59
Berichten: 355
Locatie: In je hart
Wauw... Wat erg...

_________________
Als iemand huilt, is diegene niet zwak, maar veel te lang sterk geweest <3


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 25-09-2013, 00:19:32 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 01-09-2013, 21:06:50
Berichten: 120
Locatie: België
ja, dat was ook mijn eerste reactie 'wow'

_________________
"I can do something you can't do, if it's good enough, can I be your friend?" - Pandora


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 25-09-2013, 09:38:17 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 26-07-2013, 09:15:41
Berichten: 516
....... stil ....... Wat erg zeg

_________________
Een dag niet gelachen is........een dag niet geleefd ;)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 25-09-2013, 16:43:22 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2009, 17:30:26
Berichten: 7355
Locatie: Po-koro Sterrenbeeld: Dinosaurus
Verschrikkelijk, hij wou inderdaad waarschijnlijk een grapje maken over wat de lerares heeft gezegd. Ik ken haar natuurlijk niet, maar het lijkt me stug dat dit haar bedoeling was. Wat ze zei was hard, zo hoor je als lerares niet met leerlingen om te gaan, maar ik zou niet zeggen dat dit haar schuld is. Hij was waarschijnlijk te dom om de gevaren in te zien en wilde een grapje maken. Alsnog sneu.


Een kind bewaken op de gang? Ik denk dat dat wat overdreven is, zeker als hij 11 is. Een ongeluk zit in een klein hoekje, en jezelf ophangen aan de kapstok? Dat zie je niet aankomen, zelfs met 'bewaking'.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 25-09-2013, 19:37:12 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-07-2013, 23:12:48
Berichten: 671
Ja echt helemaal waar wat je zegt Tom. Dit is echt heel random en onwaarschijnlijk. Het is vooral aan ouders om te voorkomen dat een kind voorzichtig met het eigen lijf omgaat.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 23-11-2013, 03:44:56 
Offline
Reus
Reus

Lid geworden op: 01-11-2011, 01:07:28
Berichten: 1177
Ik vind het net zo goed een taak van de school om kinderen op te voeden.

Ouders zijn beperkt. Als je opvoeding overlaat aan de keten van generaties binnen een familie, dan is er weinig kans dat er vernieuwing ("nieuw bloed") die keten binnenstroomt. De school heeft juist de taak en de verantwoordelijkheid om voor die vernieuwing te zorgen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 23-11-2013, 10:21:33 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 20-07-2012, 04:31:58
Berichten: 724
Xen schreef:
Ik vind het net zo goed een taak van de school om kinderen op te voeden.

Ouders zijn beperkt. Als je opvoeding overlaat aan de keten van generaties binnen een familie, dan is er weinig kans dat er vernieuwing ("nieuw bloed") die keten binnenstroomt. De school heeft juist de taak en de verantwoordelijkheid om voor die vernieuwing te zorgen.


Tuurlijk, maar een school is daarin nog meer beperkt denk ik, 1 juf of meester op 25 kinderen is niet ongewoon, klassen van boven de 30 komen ook voor. Dus je kunt alleen de middelmaat stimuleren, omdat je gewoon nauwelijks de aandacht kunt geven aan kinderen individueel die ze nodig hebben. En dat werkt al vanaf de kleuters steeds verder door.

_________________
van de sterren komen we naar de sterren keren we terug, het leven is slechts een reis in den vreemde :)

“If you think you are too small to make a difference, try sleeping with a mosquito.” - Dalai Lama


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 23-11-2013, 23:22:49 
Offline
Reus
Reus

Lid geworden op: 01-11-2011, 01:07:28
Berichten: 1177
Het speelt ook mee dat 'emotioneel' onderwijs niet tot de lesstof behoort. Dat betekent dat je moet opvoeden met de manier waarop je lesgeeft, maar je kan er geen echte aandacht aan geven. Als verkenning van waarden en normen gewoon tot de lesstof zou behoren, dan zouden kinderen opdrachten doen wat hen laat nadenken over thema's als oprechtheid, eerlijkheid, vertrouwen, enzovoorts. Dat gebeurt erg weinig.

Dus het is denk ik niet zo zeer of het mogelijk is, maar of het wenselijk is. Veel ouders(?) komen in het verweer als je de school een opvoedende taak geeft, volgens mij omdat ze niet willen dat hun kinderen eigen ideeën ontwikkelen die afwijken van de eigen ideeën. Leraren kunnen idd ook protesteren dat ze er geen tijd voor hebben. Maar als de wil er is, dan kan het echt wel.

In het geval van dit onderwerp vind ik wel dat je die lerares haar woorden kwalijk kan nemen, gewoon omdat een leraar niet hoort te verkondigen dat een kind waardeloos is. Dat kind heeft die woorden heel letterlijk genomen. Wie weet hoe naar het zich heeft gevoeld onder die woorden. Die lerares heeft daarmee iets opvoedkundigs gedaan: ze heeft een kind verteld dat het niks waard is. Slechte opvoeding is ook opvoeding.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 23-11-2013, 23:42:05 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 20-07-2012, 04:31:58
Berichten: 724
Xen schreef:
Het speelt ook mee dat 'emotioneel' onderwijs niet tot de lesstof behoort. Dat betekent dat je moet opvoeden met de manier waarop je lesgeeft, maar je kan er geen echte aandacht aan geven. Als verkenning van waarden en normen gewoon tot de lesstof zou behoren, dan zouden kinderen opdrachten doen wat hen laat nadenken over thema's als oprechtheid, eerlijkheid, vertrouwen, enzovoorts. Dat gebeurt erg weinig.

Dus het is denk ik niet zo zeer of het mogelijk is, maar of het wenselijk is. Veel ouders(?) komen in het verweer als je de school een opvoedende taak geeft, volgens mij omdat ze niet willen dat hun kinderen eigen ideeën ontwikkelen die afwijken van de eigen ideeën. Leraren kunnen idd ook protesteren dat ze er geen tijd voor hebben. Maar als de wil er is, dan kan het echt wel.

In het geval van dit onderwerp vind ik wel dat je die lerares haar woorden kwalijk kan nemen, gewoon omdat een leraar niet hoort te verkondigen dat een kind waardeloos is. Dat kind heeft die woorden heel letterlijk genomen. Wie weet hoe naar het zich heeft gevoeld onder die woorden. Die lerares heeft daarmee iets opvoedkundigs gedaan: ze heeft een kind verteld dat het niks waard is. Slechte opvoeding is ook opvoeding.


Hmhm, daar ben ik het dan wel weer mee eens, emotioneel onderwijs zou meer aandacht moeten krijgen. En een lerares moet zulke dingen idd niet zeggen, en dat is ook kwalijk. Echter voor de perceptie van het gebeuren weten wij als niewuslezers uiteindelijk toch te weinig van de omstandigheden.

_________________
van de sterren komen we naar de sterren keren we terug, het leven is slechts een reis in den vreemde :)

“If you think you are too small to make a difference, try sleeping with a mosquito.” - Dalai Lama


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 01-12-2013, 14:13:03 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 12-01-2011, 14:51:59
Berichten: 81
Locatie: Zaandam
Zoiets kan heel hard aankomen bij een kind... misschien speelde er al langer wat. Dat weten wij natuurlijk niet. Maar dat hij het zo letterlijk nam en het nog deed ook verbaasd me nogal.

Misschien had ze zich dat zowieso moeten realiseren voordat ze dat tegen dat kind zei. Als er zowieso al aanwijzingen waren dat hij dingen wel erg letterlijk opvatte... dan had ze dat niet op zo'n manier moeten doen. Gewoon op de gang zetten als hij vervelend was zonder woorden erbij was dan genoeg geweest.

_________________
Wees een lichtje in de duisternis.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 12 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl