Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 11:31:09

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Wij hosselaars van de wereld
BerichtGeplaatst: 23-08-2013, 16:05:28 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 23-08-2013, 15:27:52
Berichten: 11
‘Als ik niet 1 of 2 banen heb, kom ik niet uit, ik moet hosselen’. Deze gedachtegang en de daaruit voortvloeiende uitlatingen zijn een deel van onze leefgewoonten geworden. De situatie vereist het ook, maar het is jammer dat we op zo een overvloedige plek als moeder aarde leven waarbij er gehosseld moet worden. Een hosselaar is een overlever. “En is een overlever lang genoeg een overlever, dan wordt die een killer”, zei een wijze vriend van me eens. En het is frappant dat de mens het enige wezen op aarde is dat moet betalen om uiteindelijk zijn recht van bestaan te kunnen verzegelen.

Al eeuwenlang wordt wereldwijd door de verschillende hoofdverantwoordelijken via verschillende mediapunten stelselmatig aangehaald dat er een gebrek is aan 1. geld, 2. middelen en 3. deskundigheid. Anders vertaald hebben we dus gebrek aan 1. datgene dat we nodig hebben om middelen te moeten aanschaffen, 2. de middelen die we nodig hebben om geld te kunnen verdienen en 3. kennis van hoe we geld zouden kunnen verdienen indien we toch de middelen zouden hebben? Dit is zeker een angstig uitgangspunt van de cirkel waar we ons in bevinden. En vandaag horen we nog steeds niet alleen dezelfde geluiden, we ervaren ook de uitwerking van deze uitlatingen.
In een verslag, opgesteld tijdens de oorlog door de Office of Strategic services werd in de beschrijving van Hitlers psychologisch profiel deze primaire regels aangegeven: Nooit toestaan dat het publiek afkoelt; nooit een fout of ongelijk toegeven; nooit toegeven dat er misschien iets goeds huist in uw vijand; nooit ruimte laten voor alternatieven; nooit schuld aanvaarden; concentreer op een vijand tegelijk en verwijt hem alles wat verkeerd gaat, de mensen geloven een grote leugen sneller dan een kleine, en als je die vaak genoeg herhaalt, zullen mensen die vroeg of laat geloven.
Een (onbewuste) leugenaar tracht zijn verhaal met waarheid te bekrachtigen wanneer de omstandigheden en situaties de uitlatingen op regelmatige basis en grootschalig niveau kunnen ondersteunen. Maar alles begint bij het geloven van de leugen.

Wanneer de een de ander onderdrukt, tegenwerkt, oplicht of willens en wetens niet betaalt voor een geleverde dienst of product, creëert men gebrek aan geld voor de ander. Geen geld betekent geen vooruitgang, geen vooruitgang betekent geen beweging, en geen beweging betekent geen eten. En geen eten…betekent geen leven. Is het gewaagd om te mogen concluderen dat wanneer wij als mensheid op zo een manier met elkaar omgaan, we de grens van hosselaars naar killers al hebben overschreden? Want door zo met elkaars belangen om te gaan maken we wel een indirecte aanslag op elkaars leven. We bezorgen elkaar een langzame dood, terwijl we vol potentie en mogelijkheden zijn. Mijn streven: Van een psychologische oorlog naar een geestelijke eenwording.

Rumi Knoppel


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Wij hosselaars van de wereld
BerichtGeplaatst: 23-08-2013, 19:09:54 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-07-2013, 23:12:48
Berichten: 671
Het is al lang zo dat we over de ruggen van anderen ons rijkdom hebben behaald en gehouden. Vanuit Europa en daarna in Amerika hebben we altijd misbruik gemaakt van andere landen vanwege ofwel slavernij en anders zo goedkoop dat het niet ver van slavernij verwijderd is. Er zou niets op tegen zijn het hele economische en zelfs geld-systeem op te schorten en te leven van de middelen die in de omgeving voor handen liggen. Wij als mensheid evolueren niet door hogere gebouwen, maar door verantwoord om te gaan met onszelf, onze omgeving en de hele wereld.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Wij hosselaars van de wereld
BerichtGeplaatst: 24-08-2013, 19:00:08 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 23-08-2013, 15:27:52
Berichten: 11
MichielvT schreef:
Het is al lang zo dat we over de ruggen van anderen ons rijkdom hebben behaald en gehouden. Vanuit Europa en daarna in Amerika hebben we altijd misbruik gemaakt van andere landen vanwege ofwel slavernij en anders zo goedkoop dat het niet ver van slavernij verwijderd is. Er zou niets op tegen zijn het hele economische en zelfs geld-systeem op te schorten en te leven van de middelen die in de omgeving voor handen liggen. Wij als mensheid evolueren niet door hogere gebouwen, maar door verantwoord om te gaan met onszelf, onze omgeving en de hele wereld.



me likey :)

yup, van naar elkaar overheersen naar elkaar dienen. In plaats van neerhalen, optrekken.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Wij hosselaars van de wereld
BerichtGeplaatst: 24-08-2013, 21:18:09 
Offline
Power Moderator
Power Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 18-03-2007, 19:08:40
Berichten: 2998
Locatie: Noord Holland
Het eerste waar ik aan denk bij 'hosselaar' is wat anders.. :mrgreen:

_________________
De weg naar het licht, is de weg naar jezelf.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Wij hosselaars van de wereld
BerichtGeplaatst: 03-11-2013, 00:30:30 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 12-01-2011, 14:51:59
Berichten: 81
Locatie: Zaandam
Het probleem is dat je voor de gek gehouden word en dat hier al lang oplossingen voor zijn. De wereld moet compleet op z'n kop gezet worden als we dit willen veranderen. Overal is een oplossing voor maar als we blijven hangen in het idee dat we vast zitten dan blijven we vast zitten en komen we nooit verder. Ja, er moet gewerkt worden op deze planeet... alleen weet ik niet of geld nou wel het handigste middel is om diensten mee te betalen. Maar hoe wou je anders je huis en andere spullen bekostigen?

Hosselaar... Ik was heel lang een overlever en ik was er bijna aan onderdoor gegaan maar ik ben er heel sterk en zelfverzekerd door geworden, niet egoïstisch. What doesn't kill you makes you stronger.

Ik ben niet echt voor het dienen-systeem. Natuurlijk moet er op sommige dingen toegezien worden om in de gaten te houden of het allemaal wel goed gaat. Alleen ben ik een rebel met heel veel vrijheidsdrang en hou ik niet van mensen dienen die ik niet aardig vind... iets leveren om geld van ze te krijgen vind ik een betere bewoording.

_________________
Wees een lichtje in de duisternis.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Wij hosselaars van de wereld
BerichtGeplaatst: 22-11-2013, 01:17:39 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 22-11-2013, 00:08:07
Berichten: 1
het geval is dat de meeste mensen hebzucht hebben en zelfs als ze al rijk zijn alleen maar rijker willen worden. als je intelligent bent dan doel ik op een hoog iq dan kan je rijk worden en hoe hoger je komt in het bedrijfsleven hoe mee je moet liegen en bedriegen. je hebt veel mensen en zeker mensen die leven vanuit hun linker hersenhelft, die de linkerhersenhelft dus erg ontwikkeld hebben en als intelligent bestempeld worden voor Eigen belang gaan. deze mensen zijn als kanker voor de wereld en besmetten mensen om zich heen, zij hebben vorm gegeven aan de wereld. we leven nu dus in een wereld waar het lijkt dat je voor jezelf moet gaan om te overleven terwijl bij goede mensen, wijze mensen het er heel erg in zit om op een manier te leven waar het hele bestaan bij gebaat is, deze mensen ik tel mezelf onder hen leven vanuit goedheid en vertrouwen en ik hossel niet want neem genoegen met een financieel marginaal bestaan omdat ik nederig wil blijven om mijn goedheid niet te verliezen. ik spreek alleen wel duidelijk mijn waarheid ook tegen de mensen die als intelligent gezien worden, maar ik weet dat ze maar in 1 enkele richting zichzelf ontwikkeld hebben en gesloten zijn voor de rest van het bestaan, ik leef voor het bestaan omdat dit is wie ik denk te zijn en ook de mensen die dit systeem in de wereld vorm hebben gegeven en in stand houden zitten in mijn hart. ze zijn enkel en alleen wat ze zijn uit hun beperkingen.

hossel als dat nodig is om te overleven doe het niet om rijker te leven gebruik die energie om de wereld jou wens te laten zien, jou hart te laten zien, de wereld kan een paradijs worden waar we allen samen werken in plaats van met elkaar concureren zodat niemand meer hoeft te hosselen voor zijn bestaan. hosselen is armoedig is een manier van stelen die bijna bedelen is, je schraapt een klein beetje geld bij elkaar om het beter te hebben, je kan beter mee werken aan een wereld van en voor iedereen, waar iedereen gelukkig in is en iedereen het beste van zichzelf wil geven, je hebt de eerste stap gemaakt door dit bericht te plaatsen je laat zien dat jij in je hart voeld dat het beter kan, dat wij beter kunnen, ga zo door en ik zeg tegen jou jij kan ook beter, maar volg je hart.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Wij hosselaars van de wereld
BerichtGeplaatst: 01-12-2013, 07:41:46 
Offline
Reus
Reus

Lid geworden op: 01-11-2011, 01:07:28
Berichten: 1177
Hosselen, dat woord kende ik nog niet.

Ik geloof eigenlijk dat het gebrek wat wij ervaren het resultaat is van de manier van leven.

Kijk eens naar de volgende vreemde paradox:

- Ondanks dat onze productiviteit vele malen is toegenomen de afgelopen eeuwen, werken wij nog net zo veel. De economie is nog steeds zeer labiel, men wordt opgeroepen om harder en langer te werken, er lijkt geen geld over te zijn.

Waar komt het door? Elk beetje vooruitgang wat er is geweest hebben we onmiddellijk geconsumeerd; zodra we meer geld hebben geven we dit uit; zodra de overheid meer te besteden heeft wordt dit gelijk aangewend.

Waar komt dit door? We denken dat geluk afkomstig is van de buitenwereld. Daarom zijn we voortdurend op zoek naar méér. Langer leven, meer gezondheid, beter voedsel, leukere vakanties, meer spullen, grotere mobiliteit, etcetera. Zodra de buitenwereld ons een belofte geeft van een beter leven, jagen we daar gelijk achter aan. Daar is geld voor nodig. Het resultaat is dat het leven alsmaar duurder wordt.

Neem nou de smartphone. Was de smartphone een noodzakelijkheid? Absoluut niet. De smartphone heeft veel nadelen. Continu toegang tot Facebook, Twitter, Whatsapp etcetera voegt niet heel veel toe aan het leven. Onze interacties met de mensen dichtbij verarmen. Mensen raken verslaafd aan het stompzinnige communiceren. Ondertussen heeft de smartphone het leven van de meeste mensen met minstens 100 euro per jaar duurder gemaakt, kosten voor data en elektriciteit niet meegerekend. Tablets kosten rustig 400 euro. Veel van deze apparaten kunnen niet eens de batterij vervangen. Het zijn wegwerpartikelen. Het is ook de bedoeling dat je regelmatig een nieuwe koopt.

Hetzelfde met mobiliteit: Dankzij de auto kunnen we verder bij elkaar vandaan wonen zonder dat het een probleem wordt. We knopen relaties aan met mensen die ver weg wonen, en gebruiken de toegenomen mobiliteit om de afstand de neutraliseren. Of we verhuizen naar een andere stad, ver weg van onze familie. Elke beetje extra mobiliteit consumeren we daardoor. Onze reistijd is niet minder geworden. We reizen nog net zo lang. De auto heeft niet geleid tot kortere reistijden. We zijn gewoon verder weg gaan werken en wonen.

Waarom? Omdat ons geluk afhangt van de uiterlijke omstandigheden. We zijn altijd op zoek naar het verbeteren van die omstandigheden. Alles wat we kunnen krijgen, pakken we. Daarom zijn we nog net zo armoedig, daarom is het nog steeds een kwestie van overleven.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl