Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 12:18:26

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 26-08-2013, 11:29:04 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-10-2007, 20:26:29
Berichten: 1718
Locatie: Antwerpen
We hebben het wel eens voorbij zien komen, zeker op fora zoals deze: Annunaki, Niburu, buitenaardse technologie in oude beschavingen, prehistorische bezoekjes van ruimtewezens op aarde (Ancient Alien Theory) enzovoort. Daar valt heel veel tegenin te brengen, maar het kan ook in de vorm van een mooie, uitvoerige documentaire met véél beeldmateriaal. Dit is grondig gedaan door o.a. Chris White, met heldere uitleg, veel bronmateriaal, illustraties en ook bescheidenheid. Zie hier:

Ancient Aliens Debunked:
http://ancientaliensdebunked.com/ of alternatief: http://www.youtube.com/watch?v=j9w-i5oZqaQ

Planet X:
http://www.youtube.com/watch?v=2cdNjZYbumM

Het is een lange zit, maar het is het waard. Gewoon, omdat het kan. Gewoon, omdat het leerzaam is. Gewoon, omdat het vermakelijk is. Geniet ervan!

_________________
'The real act of discovery consists not in finding new lands but in seeing with new eyes.'
- Marcel Proust


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 26-08-2013, 13:13:03 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 05-06-2012, 08:13:52
Berichten: 424
Locatie: belgie
Ik denk eerlijk gezegd dat als je iets wil bewijzen je altijd wel "bewijs" vind om het te staven. En dat gaat voor beide partijen op.

_________________
“We dance for laughter, we dance for tears, we dance for madness, we dance for fears,
we dance for hopes, we dance for screams, we are the dancers, we create the dreams.”


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 26-08-2013, 17:01:46 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2009, 17:30:26
Berichten: 7355
Locatie: Po-koro Sterrenbeeld: Dinosaurus
Ik heb nu niet echt tijd om het te bekijken, maar wat bedoel je met beeldmateriaal?
Ik bedoel, je kunt toch niet met beeldmateriaal laten zien dat iets niet bestaat?
"Hier is een foto zonder U.F.O. erin. Daarom bestaan U.F.O.'s niet." ?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 26-08-2013, 18:25:21 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-10-2007, 20:26:29
Berichten: 1718
Locatie: Antwerpen
Eibhlin schreef:
Ik denk eerlijk gezegd dat als je iets wil bewijzen je altijd wel "bewijs" vind om het te staven. En dat gaat voor beide partijen op.
Op zich heb je wel gelijk, maar zo simpel is het ook weer niet. Als je een voorwerp A hebt, en iemand roept interpretatie B, maar B past verder totáál niet in de historische context van A, dan oppert iemand anders interpretatie C. Als C veel beter in de historische context past, dan mag je aannemen dat interpretatie C beter is dan B. Ancient Aliens verschaft vaak interpretatie B.

Tom schreef:
Ik heb nu niet echt tijd om het te bekijken, maar wat bedoel je met beeldmateriaal?
Ik bedoel, je kunt toch niet met beeldmateriaal laten zien dat iets niet bestaat?
"Hier is een foto zonder U.F.O. erin. Daarom bestaan U.F.O.'s niet." ?
Een scherpe kritische vraag, maar een verkeerde interpretatie. :) Met beeldmateriaal doel ik hier op bijvoorbeeld foto's of tekeningen van oude gebouwen, bijzondere archeologische locaties, kunstvoorwerpen, artefacten en zo meer. Vaak gaat het juist over voorwerpen of locaties die door de documentairereeks Ancient Aliens zelf gebruikt zijn.

Overigens is de gehele documentaire ook in hoofdstukken opgedeeld, dus je kunt ook slechts een afgerond stukje bekijken.

_________________
'The real act of discovery consists not in finding new lands but in seeing with new eyes.'
- Marcel Proust


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 26-08-2013, 18:56:35 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-07-2013, 23:12:48
Berichten: 671
Ik denk dat het antwoord met dit hetzelfde is met vrijwel alles wat we zien: Je kan er pas echt wat over zeggen als je 1st hand contact hebt met in dit geval Aliens. Zelf ervaren en anders een gezonde scepsis houden. Natuurlijk wel overal voor open staan, niet bij voorbaat afschrijven, want dat is namelijk ook een manier om jezelf af te sluiten voor vaak evidente bewijzen. Dan is het een kwestie van je ogen niet geloven.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 26-08-2013, 19:55:23 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-10-2007, 20:26:29
Berichten: 1718
Locatie: Antwerpen
Citeer:
Ik denk dat het antwoord met dit hetzelfde is met vrijwel alles wat we zien: Je kan er pas echt wat over zeggen als je 1st hand contact hebt met in dit geval Aliens. Zelf ervaren en anders een gezonde scepsis houden. Natuurlijk wel overal voor open staan, niet bij voorbaat afschrijven, want dat is namelijk ook een manier om jezelf af te sluiten voor vaak evidente bewijzen. Dan is het een kwestie van je ogen niet geloven.
Moment. We hebben het niet over het heden, noch over persoonlijke ervaringen in het heden. We hebben het over de prehistorie en oudheid, en vermeende sporen c.q. pseudowetenschappelijk bewijs van buitenaardse wezens in die periode. Het gaat dus om heel iets anders. :) Wat het bij voorbaat afschrijven betreft heb je gelijk: bepaalde gelovers sluiten zich onmiddellijk en onvoorwaardelijk aan bij een bepaald idee en sluiten al het andere buiten. Helaas komt dat veel voor.

_________________
'The real act of discovery consists not in finding new lands but in seeing with new eyes.'
- Marcel Proust


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 11-01-2014, 17:16:27 
Offline
Reus
Reus

Lid geworden op: 01-11-2011, 01:07:28
Berichten: 1177
Bepaalde ongelovers doen er alles aan om bewijs te vinden voor hun eigen ongeloof. Ze denken dat ze anderen proberen te overtuigen van dat bewijs, maar in feite doen ze het voor zichzelf. Echter, het is niet mogelijk om dat bewijs te leveren, en dus blijft de onzekerheid bestaan. Zo'n persoon kan zijn leven spenderen aan het leveren van bewijs aan anderen. Aan het eind van de rit is hij nog net zo onzeker over het idee dat God niet bestaat, als daarvoor.

Dat komt doordat theïsme een aangeboren neiging is en atheïsme een aangeleerde respons. Iemand die atheïsme verkiest is zijn leven lang bezig zichzelf daarvan te overtuigen. Echter nooit zal het lukken, nooit zal het bevrediging geven. Daarom blijft de kruistocht tegen het theïsme bestaan. Daarom blijft deze mens anderen proberen te overtuigen van zijn bewijs, en ontleent daar zelfs een identiteit aan.

De theïst hoeft niet te bewijzen aan een ander dat God bestaat. Hij weet dit gewoon. Of een ander dit gelooft, laat hem in principe koud. Hij hoeft het atheïsme niet uit te roeien. Wel kan hij de behoefte voelen om zijn geloof uit te breiden. Iets uitroeien en iets uitbreiden is echter niet hetzelfde ding. De atheïst vecht tegen het theïsme, maar de theïst vecht niet tegen het atheïsme. De theïst vecht simpelweg vóór het theïsme. De spil van de wagen blijft dus het theïsme, het geloof in God. God is het centrum van dit hele debat.

Dat neemt niet weg dat de theïst doorgaans morele oordelen en morele rechtvaardiging verbindt aan zijn geloof. Dergelijke oordelen maken de ongelovige onwaardig; dit gaat echter net zo goed op voor andersgelovigen als atheïsten. De monotheïst strijdt niet tegen mensen die niet in God geloven, maar tegen ketters en heidenen. De atheïst strijdt tegen iedereen die ook maar ergens in gelooft wat niet door de vijf zintuigen kan worden bevestigd.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 11-01-2014, 18:23:09 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2009, 17:30:26
Berichten: 7355
Locatie: Po-koro Sterrenbeeld: Dinosaurus
Ja het is een belangrijke levensles om niet in te gaan op dat soort mensen.

Ik heb niets tegen ze (ik heb het nu over theïsten én atheïsten), maar als ze er zoveel moeite voor doen om je ergens van te overtuigen, dan hou ik er gewoon mee op :P
Een Jehova's getuige is al een hele poos bevriend met mijn moeder.. en het hoort gewoon bij haar geloof om anderen te proberen te overtuigen. Dus ondanks dat ik duidelijk niet geïnteresseerd ben, zal ze het blijven proberen. Ik kan moeilijk bevriend blijven met mensen die zo zijn.. ik kende vroeger iemand online.. elk gesprek dat ik met hem aanging eindigde met hoe geweldig het wel niet is dat Jezus voor ons gestorven is..

Dus het maakt me niet uit of je atheïst of theïst bent.. als je mij maar met rust laat :P

Edit: En ja ik weet wat je denkt, maar ik sta wel voor andere dingen open.
Er zit alleen een verschil tussen mij een keer ergens over vertellen, of iets blijven herhalen waarvan ik na de dertigduizendste keer nog steeds niet van overtuigd was.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 11-01-2014, 18:30:42 
Offline
Reus
Reus

Lid geworden op: 01-11-2011, 01:07:28
Berichten: 1177
Er is een mooi lied van Maarten van Roozendaal, Red mij niet.

Maar om bij het onderwerp te blijven, al zou ik die documentaire kijken en boeken die er op lijken, ik zou toch niet overtuigd raken van dat zogenoemde "bewijs".

Mijn baas van m'n stage-plek had het eens over de brandveiligheid van zijn pand en de brandweer die hem kwam lastigvallen met veiligheidseisen. Het ging over een raam wat als nooduitgang diende, wat moeilijk bereikbaar was. De brandweer zei "Maar wat als uw been breekt terwijl er brand is, dan kunt u het pand niet verlaten en dan sterft u." Mijn baas riep uit in consternatie: "MAG IK???"

;-)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 11-01-2014, 18:32:12 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-10-2007, 20:26:29
Berichten: 1718
Locatie: Antwerpen
Xen schreef:
Bepaalde ongelovers doen er alles aan om bewijs te vinden voor hun eigen ongeloof. Ze denken dat ze anderen proberen te overtuigen van dat bewijs, maar in feite doen ze het voor zichzelf. Echter, het is niet mogelijk om dat bewijs te leveren, en dus blijft de onzekerheid bestaan. Zo'n persoon kan zijn leven spenderen aan het leveren van bewijs aan anderen. Aan het eind van de rit is hij nog net zo onzeker over het idee dat God niet bestaat, als daarvoor.
Ja, binnen godsdienstige zaken heb je hier absoluut gelijk in.

Tom schreef:
Dus het maakt me niet uit of je atheïst of theïst bent.. als je mij maar met rust laat
Ik begrijp wat je bedoelt, en sympathiseer ook tot op zekere hoogte met dat standpunt. Aan de andere kant is het op lange termijn ook niet echt een optie om de 'ander', met al zijn overtuigingen, altijd maar helemaal met rust te laten.

_________________
'The real act of discovery consists not in finding new lands but in seeing with new eyes.'
- Marcel Proust


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 11-01-2014, 18:36:12 
Offline
Reus
Reus

Lid geworden op: 01-11-2011, 01:07:28
Berichten: 1177
Kiro schreef:
Ik begrijp wat je bedoelt, en sympathiseer ook tot op zekere hoogte met dat standpunt. Aan de andere kant is het op lange termijn ook niet echt een optie om de 'ander', met al zijn overtuigingen, altijd maar helemaal met rust te laten.


Ik denk dat dat afhangt, van de wereldlijke conflicten die ontstaan tussen jou en die persoon.

Als je bijvoorbeeld als Nederlands politicus of bestuurder te maken krijgt met vrouwenmishandeling in het kader van de Islam, dan ontkom je er niet aan om de discussie aan te gaan.

Voor de rest lijkt het mij nooit een probleem te kunnen zijn dat iemand iets anders gelooft dan jij, immers, je hoeft niet bevriend te zijn met zo iemand.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 11-01-2014, 18:46:33 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-10-2007, 20:26:29
Berichten: 1718
Locatie: Antwerpen
Citeer:
Ik denk dat dat afhangt, van de wereldlijke conflicten die ontstaan tussen jou en die persoon.

Als je bijvoorbeeld als Nederlands politicus of bestuurder te maken krijgt met vrouwenmishandeling in het kader van de Islam, dan ontkom je er niet aan om de discussie aan te gaan.
Exact.

_________________
'The real act of discovery consists not in finding new lands but in seeing with new eyes.'
- Marcel Proust


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 11-01-2014, 20:06:18 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2009, 17:30:26
Berichten: 7355
Locatie: Po-koro Sterrenbeeld: Dinosaurus
Kiro schreef:
Citeer:
Als je bijvoorbeeld als Nederlands politicus of bestuurder te maken krijgt met vrouwenmishandeling in het kader van de Islam, dan ontkom je er niet aan om de discussie aan te gaan.
Exact.
Afbeelding
Uhm.. :-|
Dan heb ik maar geluk dat ik die politicus niet ben?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 11-01-2014, 20:10:08 
Offline
Reus
Reus

Lid geworden op: 01-11-2011, 01:07:28
Berichten: 1177
Ook in het dagelijks leven kun je met dergelijke situaties te maken krijgen.

Je kunt je willen gedragen op een manier die anderen niet begrijpen, of anderen kunnen zich gedragen op een manier die jij niet begrijpt.

Ik heb een vriend die "respect" op een andere manier uitlegt dan ik. Dat geeft nogal wat gedoe :/.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 11-01-2014, 20:21:17 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 20-07-2012, 04:31:58
Berichten: 724
Xen schreef:
Bepaalde ongelovers doen er alles aan om bewijs te vinden voor hun eigen ongeloof. Ze denken dat ze anderen proberen te overtuigen van dat bewijs, maar in feite doen ze het voor zichzelf. Echter, het is niet mogelijk om dat bewijs te leveren, en dus blijft de onzekerheid bestaan. Zo'n persoon kan zijn leven spenderen aan het leveren van bewijs aan anderen. Aan het eind van de rit is hij nog net zo onzeker over het idee dat God niet bestaat, als daarvoor.

Dat komt doordat theïsme een aangeboren neiging is en atheïsme een aangeleerde respons. Iemand die atheïsme verkiest is zijn leven lang bezig zichzelf daarvan te overtuigen. Echter nooit zal het lukken, nooit zal het bevrediging geven. Daarom blijft de kruistocht tegen het theïsme bestaan. Daarom blijft deze mens anderen proberen te overtuigen van zijn bewijs, en ontleent daar zelfs een identiteit aan.

De theïst hoeft niet te bewijzen aan een ander dat God bestaat. Hij weet dit gewoon. Of een ander dit gelooft, laat hem in principe koud. Hij hoeft het atheïsme niet uit te roeien. Wel kan hij de behoefte voelen om zijn geloof uit te breiden. Iets uitroeien en iets uitbreiden is echter niet hetzelfde ding. De atheïst vecht tegen het theïsme, maar de theïst vecht niet tegen het atheïsme. De theïst vecht simpelweg vóór het theïsme. De spil van de wagen blijft dus het theïsme, het geloof in God. God is het centrum van dit hele debat.

Dat neemt niet weg dat de theïst doorgaans morele oordelen en morele rechtvaardiging verbindt aan zijn geloof. Dergelijke oordelen maken de ongelovige onwaardig; dit gaat echter net zo goed op voor andersgelovigen als atheïsten. De monotheïst strijdt niet tegen mensen die niet in God geloven, maar tegen ketters en heidenen. De atheïst strijdt tegen iedereen die ook maar ergens in gelooft wat niet door de vijf zintuigen kan worden bevestigd.


Ik vind het dan wel interessant hoe je er dan bij komt dat theïsme een aangeboren neiging zou zijn en atheïsme een aangeleerde respons, is dat gebaseerd op je eigen overtuiging of ergens anders op?

Verder vind ik prima dat andere mensen iets geloven of niet geloven, zolang ze ook maar enigszins meenemen dat ik daar anders over kan denken en dat mensen daar in het algemeen anders over kunnen denken.

_________________
van de sterren komen we naar de sterren keren we terug, het leven is slechts een reis in den vreemde :)

“If you think you are too small to make a difference, try sleeping with a mosquito.” - Dalai Lama


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl