Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 18:01:58

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 165 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 17 8 9 10 11
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 23-08-2013, 09:35:09 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-07-2013, 23:12:48
Berichten: 671
Het kan ook zonder geweld. Er zijn zat mensen die geweldloze activiteiten voeren in opstand tegen geweld en onderdrukking.
Het hangt er maar van af waar je kijkt.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 11-04-2014, 08:23:11 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 21-07-2009, 20:22:38
Berichten: 216
Er is inderdaad een tweestrijd mensen die dingen met geweld oplossen, maar ook mensen die zich hier tegen keren.
Het zit al in kleine dingen hoe jezelf een conflict oplost.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 11-04-2014, 19:29:04 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 06-04-2014, 17:44:04
Berichten: 7
De wereld is voor mij gewoon een aardbol met daarop miljarden wezens. Waarop wij de mens denken de slimste en de beste te zijn wat op zich al een enorme fout is. Ken je een dier dat tegen de natuur in gaat en de natuur verwoest? Zoals wij dat doen en dan ook nog wapens als atoombommen maken? Dan zou je dat mij wel mogen vertellen... We breken af wat we willen afbreken en maken wat we willen maken. Wanneer gaan we aan een ander denken? Iedereen zegt het is goed om anders te zijn maar is het ook echt goed? Want mensen die anders zijn worden gepest. Mensen die paranormaal zijn worden niet geloofd door iedereen en het moet door bepaalde mensen bewezen worden. Het valt niet te bewijzen want die mensen zien/horen/voelen het op dat moment zelf niet. Wetenschappers vinden dat het niet kan omdat het niet te bewijzen valt. Moet dan alles te bewijzen zijn? Ik bijvoorbeeld kan dingen zien die anderen niet zien. Kan dingen horen die anderen niet horen en kan dingen voelen die anderen niet voelen. En dan word je bestempeld met autisme omdat je niet dicht bij de mens wilt staan omdat je ruzies aan kan voelen komen en ook altijd weet wanneer en hoe en tussen wie. Of dat je dromen hebt over je vader dat hij homo is en het een week later zo blijkt te zijn. Dat soort dingen. Als je anders denkt dan normaal word je als gek bestempeld. We accepteren elkaar niet...En toch denk ik dat deze wereld mooi is omdat we mogen leren en leven.

_________________
To feel free you have to be like a bird. Flying through the sky without thinking about being scared.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 12-04-2014, 08:05:01 
Offline
Reus
Reus

Lid geworden op: 08-11-2012, 10:20:10
Berichten: 1117
Locatie: belgië
De wereld is ook mooi en zo kwetsbaar.
Mensen zijn kwetsbare wezens die worden geleid door het beter doen dan de ander. Mooiere dingen hebben dan de ander, of zelfs een beter verdiener zijn dan de ander...... Dit kan je als negatief opvatten maar je kan het ook van een andere kant bekijken.
Ook zo een mensen zijn nodig om het evenwicht te bewaren. We hebben nu eenmaal denkers nodig omdat dat meestal doe mensen zijn, maar we hebben ook dromers nodig omdat die meestal de mooiste ideeën hebben maar meestal maar blijven dromen. Dus als je een denker en een dromer samen brengt kunnen deze hele mooie dingen creeëren. Zoals in alles hebben we evenwicht nodig.
De mensen veranderen constant en hebben inderdaad een grotere meningsuiting. Of dat goed of slecht is weet ik niet maar alles begint bij jezelf en hoe je jezelf zo positief en gelukkig mogelijk kan opstellen. Vergeet niet dat ook wij bijdragen aan de energie die rondgestuurd word hier op aarde....
Oordelen is gemakkelijk accepteren zoals het is is een andere zaak. En iets veranderen is moeilijk.....

Maar zoals ieder forum lid weet is het leven niet gemaakt om gemakkelijk te zijn om om te leren. En dit bedoel ik in de breedste zin van het woord.
Als je kunt denken in liefde en respect bij jezelf en dit toepast in je omgeving dan veranderd er zoiezo zoveel om je heen. En verandering is altijd goed want dit betekent dat we vooruit gaan en bewuster worden. En dit zal altijd ongetwijfeld gaan met vallen en opstaan.....

Wou ik even melden :-)

_________________
Just be you thats more than enough!!!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 12-04-2014, 09:04:10 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2009, 17:30:26
Berichten: 7355
Locatie: Po-koro Sterrenbeeld: Dinosaurus
Ik vind het maar onzin als mensen doen alsof de natuur helemaal geweldig en vredig is, en dat de mens enkel vergif is.
Het is meerdere malen voorgekomen dat 90%+ van het leven op aarde eindigde, vele miljoenen jaren voor mensen bestonden. Er zijn spinnen die hun eitjes in de ingewanden van ratten leggen terwijl ze in leven blijven, zodat de kleine spinnetjes de ingewanden op kunnen eten. Orang-oetans grijpen zo een ringstaartmaki, rammen hem een paar keer tegen een boom tot hij dood is en scheuren hem dan aan stukken om hem op te eten. Denk daar eens aan de volgende keer dat je doet alsof iets goed is omdat het "natuurlijk" is.
Als de mensen niet aan de top van de voedselketen stond, zou een ander wezen gewoon onze positie innemen en hetzelfde doen.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 15-09-2015, 01:09:47 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15-04-2014, 02:18:23
Berichten: 234
Locatie: we are The Borg, you will be assimilated, resistance is futile.
Heus niet alle mensen geloven dat ze tot het superieure ras behoren. Wel is het zo dat mensen extra verantwoordelijkheden dragen. Omdat wij de wereld naar onze hand kunnen zetten zoals geen andere diersoort dat kan. Mocht de mens de natuur al dan niet opzettelijk om zeep helpen dan is dat een ramp op wereldschaal. Op galactische schaal is het effect minimaal. De aarde zal zowieso ten onder gaan. Wanneer dit dreigt te gebeuren zullen enkel onze afstammelingen kans maken de toekomst van al wat leeft op aarde veilig te stellen.

Als we niet bestaan kunnen we onszelf niet ervaren, en als we onszelf niet ervaren is er niets gewonnen noch verloren, want wat niet bestaat oordeelt niet. De angst onszelf niet te ervaren ligt aan de basis van ons bestaan.

_________________
In Sha Allah (إن شاء الله)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 16-09-2015, 15:12:26 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 15-09-2015, 20:18:43
Berichten: 6
Hoe ik de wereld om mij heen zie, is dat ik geniet als ik buiten in de natuur ben en dieren en planten zie. Dat ik realistisch kijk om me heen en me goed voel ondanks af en toe een dipje geeft de natuur rust en voel me gelukkig :)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 17-09-2015, 00:29:36 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15-04-2014, 02:18:23
Berichten: 234
Locatie: we are The Borg, you will be assimilated, resistance is futile.
@Ifi

Wetenschappelijk onderzoek heeft aangetoont dat geweld afneemt. Hoewel oorlogen nog steeds voorkomen, sterven er steeds minder mensen. We komen uit geweldadige tijden. Slechts enkele eeuwen geleden voerden we nog oorlog met Frankrijk, Groot-Brittanië en Canada, het idee oorlog te voeren met onze buren zouden we vandaag de dag afdoen als een grap. Nog langer geleden kon men worden opgehangen door wat men zei. Vandaag de dag is er globaal concensus dat slavernij misdadig is.

Ook is ontdekt dat mensen steeds slimmer worden, vooral de laatste decennia, hoe dit komt is niet geheel duidelijk. Waarschijnlijk heeft dit te maken met technologische ontwikkellingen, betere scholing en een toenemend analytische houding. Feit is dat mensen steeds vaker de voordelen zien van samenwerking boven geweld.

http://www.scientificamerican.com/article/the-decline-of-violence/

Ik elaboreer meteen verder over voorgaande post waarin ik stel dat wij mensen de enige hoop zijn voor al wat leeft op aarde welke uiteindelijk zal vergaan.

De baan die de maan maakt rond de aarde is niet stabiel, bij de vorming van de maan stond deze slechts 24.000km boven de aarde en vanaf de aarde leek deze gigantisch en bestreek een veel groter oppervlak dan vandaag. Uiteindelijk zal de maan ontsnappen aan de aardse zwaartekracht en worden weggeslingerd. Daar gaat dan letterlijk het vrouwelijke in astrologische termen.

Een grotere bedreiging is de afremmende werking die de maan via de getijden uitoefent op onze rotatie. Vroeger duurde een dag slechts 6u. Vandaag de dag is dat 24u. uiteindelijk zal onze aarde volledig tot stilstand komen. Het gevolg is dat mineralen niet automatisch meer vermengd zullen worden in onze oceanen. Maar zelfs als we er in slagen via kunstmatige sattelieten onze draaibeweging in stand te houden volgt een probleem van nog grotere omvang.

Ooit leek mars veel op aarde met stromend water en een dikke atmosfeer. Mars is veel kleiner dan de aarde en koelde daarom sneller af. Uiteindelijk stolde de ijzeren kern welke diens magnetisch veld in stand hield. Zonder magnetisch veld kwam mars bloot te staan aan de dodelijke zonnewind die de atmosfeer wegblies en het water deed verdampen. Onze aarde staat hetzelfde lot te wachten.

Vervolgens is er nog het probleem van de zon welke uiteindelijk een rode dwerg zal worden, deze zal de 4 binnenste planeten absorberen.

Dit lijkt allemaal ver van ons bed, er is echter 1 reëele en onmiddelijke bedreiging voor al wat leeft op aarde. Supernova WR104 is instabiel. De vraag is niet of ze explodeert maar wanneer. Dat kan morgen zijn of binnen miljoenen jaren. Jammer genoeg voor ons staat WR104 exact gericht op aarde. Er is bewijs gevonden dat dit al eerder is gebeurt. Deze explosie roeide toen 90% van al het leven uit. We zullen de explosie noch zien aankomen noch kunnen voorkomen. Maar als we onze dood niet zien aankomen noch kunnen voorkomen, then why worry about it right :)

De meeste mensen zullen het eens zijn wanneer ik het scheppingsverhaal zoals in de bijbel beschreven afdoe als naïeve onzin. Maar ook het idee dat leven op aarde ontstaan zou zijn is onwaarschijnlijk. Dit zou namelijk veel te lang duren al die toevalligheden bij elkaar te rapen en waarom het wiel opnieuw uitvinden ? Veel waarschijnlijker is leven alom aanwezig in het universum en verspreid het zich via meteorieten. Ook hier zijn aanwijzingen voor gevonden.

We hebben reeds 2 manen ontdekt welke beide een grote kans maken leven te herbergen. Als we leven buiten de aarde kunnen aantonen binnen ons eigen zonnestelsel dan hebben we onomstotelijk bewezen dat leven weid verbreid is binnen ons universum.

Het bestaan van buitenaards leven bezie ik als een gegeven, het tegendeel valt nauwelijks nog te verdedigen. Als we niet worden onderworpen door buitenaardse levensvormen zullen wij hen onderwerpen om zo ons eigen bestaan veilig te stellen. Willen we overleven dan zullen we ons moeten verplaatsen. De angst onszelf niet langer te ervaren is wat ons hiertoe drijft.

Verder ben ik het volledig met Tom eens, en stel ik dat het leven is wat het is zonder bijvoegelijke naamwoorden, deze zijn niet meer dan subjectieve spinsels en weerhouden ons werkelijk begrip.

_________________
In Sha Allah (إن شاء الله)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 21-09-2015, 20:54:06 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15-04-2014, 02:18:23
Berichten: 234
Locatie: we are The Borg, you will be assimilated, resistance is futile.
Hendri schreef:
Op het moment vol verwondering wat er allemaal gebeurt, het lijkt wel of de halve wereld op drift is.. :shock:
Zeg maar gerust de hele wereld. We roteren om onze as tegen zo'n 1.613km/u, om de zon tegen zo'n 107.305km/u en ons sterrenstelsel stuift op het Hercules stelsel af tegen zo'n 72.000km/u.

Voor een meer gedetailleerde berekening zie:
http://www.thelivingmoon.com/41pegasus/02files/Speed_of_Earth.html.

We are not responsible for people getting "Lost in Space" !

_________________
In Sha Allah (إن شاء الله)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 30-09-2015, 08:08:39 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2009, 17:30:26
Berichten: 7355
Locatie: Po-koro Sterrenbeeld: Dinosaurus
Hendri schreef:
Op het moment vol verwondering wat er allemaal gebeurt, het lijkt wel of de halve wereld op drift is.. :shock:
Je moet mensen ook ontvolgen op Facebook :p


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 20-10-2015, 15:57:17 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 20-10-2015, 15:34:44
Berichten: 2
Pffffff...

... is denk ik de beste omschrijving van hoe ik mij op dit moment in de wereld voel. Ik vind het vaak 'moeilijk' om op de wereld en al helemaal in de maatschappij te zijn. Ik heb vaak een soort verbaasd gevoel, zo van: snappen jullie het nou echt allemaal niet?! En ik kan zelf niet eens omschrijven wat ik nou precies meer snap dan 'die mensen'. Of nou ja, ik zou het misschien wel kunnen uitleggen, maar heb vaak geen zin om het erover te hebben met diezelfde mensen, omdat ze toch vaak op een andere gedachtelijn zitten. Alsof ze zijn aangesloten op een ander netwerk. Of dat onze Bluetooth elkaar niet kan vinden. Haha oké rare omschrijving, maar er is vast iemand die snapt wat ik bedoel. Dat hoop ik tenminste te vinden hier op dit forum (dit is mijn eerste post) maar volgens mij is dat hier wel het geval :)

Liefde, van raw_luna


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 20-10-2015, 23:57:53 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15-04-2014, 02:18:23
Berichten: 234
Locatie: we are The Borg, you will be assimilated, resistance is futile.
raw_luna schreef:
Ik heb vaak een soort verbaasd gevoel, zo van: snappen jullie het nou echt allemaal niet?! En ik kan zelf niet eens omschrijven wat ik nou precies meer snap dan 'die mensen'. Of nou ja, ik zou het misschien wel kunnen uitleggen, maar heb vaak geen zin om het erover te hebben met diezelfde mensen, omdat ze toch vaak op een andere gedachtelijn zitten. Alsof ze zijn aangesloten op een ander netwerk. Of dat onze Bluetooth elkaar niet kan vinden. Haha oké rare omschrijving, maar er is vast iemand die snapt wat ik bedoel. Dat hoop ik tenminste te vinden hier op dit forum (dit is mijn eerste post) maar volgens mij is dat hier wel het geval :)
Ik snap niet veel van veel, nooit gedaan ook.

Welkom op het forum.

_________________
In Sha Allah (إن شاء الله)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 02-04-2017, 14:40:39 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 02-04-2017, 14:12:59
Berichten: 1
Ik hoop dat dit topic nog actief bekeken wordt. Ik ben 21 en een student aan de TU Eindhoven, en herken mezelf in zo'n beetje alle verhalen hier. Ook ik heb echt nul mensen met wie ik op dit niveau kan praten.

Aan de ene kant zie ik een wereld die naar totale destructie neigt. Een wereld waarin iedereen gehersenspoeld zijn eigen materialistische hachje probeert te redden, en daarmee het welzijn van anderen en de wereld helemaal uit het oog verloren is. Technologieën die de wereld kunnen redden van dat naderende point-of-collapse worden achter de hand gehouden en voor de verkeerde doeleinden gebruikt. Mensen in hoge functies die verantwoordelijkheid dragen voor een heel groot deel van de bevolking worden gegrepen door machtslust en gretigheid. Een misschien pessimistische, fatalistische opvatting, maar wel een die naar mijn mening te weinig mensen inzien - en dat brengt me bij de andere kant..

Aan de andere kant zie ik de Aarde, een werkelijk magische planeet met immens mooie plekken, natuur en dieren. Wij als mensen hebben zo veel potentie om spiritueel te groeien en de wereld letterlijk tot een soort hemel te maken. Mensen zoals jullie denk ik, die niet bang zijn om zichzelf open te stellen en vanuit een heel basisgevoel van liefde - zonder angst, wantrouwen, jaloezie etc. - door het leven te gaan. Het is deze groep mensen die moet groeien: in aantal en in eigen ontwikkeling. Ik weet of ik voel zeker dat in mijn levenstijd (zal ong. 100 jaar zijn gok ik) er een grote transitie komt. Het zal wel moeten! En dat is iets schitterends.

Nog nooit zoiets op het net gegooid; voelt echt bevrijdend:)

Dikke X :hart:
Karsten


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 07-04-2017, 18:46:25 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 12-01-2011, 14:51:59
Berichten: 81
Locatie: Zaandam
Hoe ik de wereld om me heen zie:

Dat is een lastige. Ik wil heel graag de goede kant van alles zien, maar vaak is het in en in verdorven wat er gebeurd. Er bestaan wel goede mensen, er bestaan wel goede zaken, maar het is zo'n verrekt zware tijd op deze planeet... ook wat er in de politiek en in de samenleving gebeurd.


Leven in deze tijd:

Als modern, laagopgeleid stadsmens met een 'rugzakje' en een verhaal kan ik zeggen dat ik het soms ongelofelijk 'hard' en 'rauw' kan vinden. Ik wil steeds in het goede/aardige/begripvolle van de mensen geloven, maar ik word steeds teleurgesteld door zo veel mensen... ik word er soms niet goed van.

Veranderingen:

Ik zie vooral veel negatieve veranderingen. Sorry dat ik het zeg, maar het is allemaal niet meer zo eerlijk en rechtvaardig als een tijd terug. Dat doet zeer...

_________________
Wees een lichtje in de duisternis.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 20-12-2017, 00:12:20 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 07-12-2017, 23:04:19
Berichten: 8
gedachtenkracht schreef:
Hoi Allemaal,

Ik ben benieuwd hoe jullie de wereld om je heen zien.
Wat jullie van het leven in deze tijd vinden.
En veranderingen waarnemen?

Gr gedachtenkracht


dat ik maatschappelijk klinisch overleden ben
daardoor ben ik objectief gaan kijken inde reatie s van bepaalde situaitie s waarin ik heb ondervonden
dat je een mens aan kunt kijken vanuit een stille leegte en je daadwerkelijk hoort wat er gezegt word wat ik daar zag nou een en al verandering wat je kan mij niet vertellen dat er iemand bestaat die elke dag hetzelfde is omdat de emotionele kant van het leven vele gezichten kent en als je er 1 kent zie je de rest ook als je ervoor open staat succes


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 165 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 17 8 9 10 11

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl