Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 22:35:10

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Re: Kriebelig hoofd
BerichtGeplaatst: 05-06-2014, 13:41:40 
Offline
Moderator
Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2010, 22:39:50
Berichten: 2236
Locatie: Noord-Brabant
Bedankt voor alle tips! Ik ben eens wat research gaan doen naar dat 'no poo'. Nu vind ik dat wel een heel heftige methode en zie ik mezelf niet zo ver gaan. Wel ben ik eens wat gaan lezen over parabenen en siliconen die in 'normale' drogisterij-shampoo's zitten. Blijkt dat dit heel goed de oorzaak zou kunnen zijn van mijn kriebelhoofd! Er bestaat zoiets als "buildup", wat betekent dat al deze toegevoegde stoffen zich opstapelen en daarmee je huid verstoppen.. brrrr!

Daarom ben ik net naar De Tuinen toegehold en heb ik natuurlijke shampoo en conditioner van 'Yes to....' gehaald (Carrot en Tomatoes). Zonder siliconen en zonder parabenen! Ik zal voor de geïnteresseerden later een update geven over mijn Worteltjes-shampoo (hoe toepasselijk!).

_________________
Nee hoor, grapje.

Klik hier om mijn column "Stomme mama" te lezen!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Kriebelig hoofd
BerichtGeplaatst: 05-06-2014, 14:47:03 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 05-06-2012, 08:13:52
Berichten: 424
Locatie: belgie
Oh wow.. haha geen idee waar ik het haalde maar had altijd het idee dat je een man was :shock: :oops:
Ja ik lees niet steeds die uitleg bij de foto.

Ik denk dat wassen met olie je haar net vettiger gaat maken. Ik heb in het mijne eens olijfolie gegooid omdat het zwaar beschadigd was. Nu kon ik het wel hebben maar als je haar zo al snel vettig voelt of je hoofd gaat jeuken weet ik niet of dat zo goed is.

_________________
“We dance for laughter, we dance for tears, we dance for madness, we dance for fears,
we dance for hopes, we dance for screams, we are the dancers, we create the dreams.”


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Kriebelig hoofd
BerichtGeplaatst: 05-06-2014, 16:29:10 
Offline
Moderator
Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2010, 22:39:50
Berichten: 2236
Locatie: Noord-Brabant
Ik heb gelezen dat het gebruiken van olie voor het wassen (je wast het er dus wel weer uit) juist wél kan helpen bij vet haar! Het vet van je haar kleeft zich vast aan bijv. de olie, die je uitspoelt. Of dit helemaal 100% kloppend is durf ik niet te zeggen.

Daarnaast heb ik ook gelezen dat bijvoorbeeld babyshampoo goed kan zijn om de shampooresten en siliconen van de afgelopen tijd uit je haar te verwijderen. Je haar wordt er in eerste instantie super stug van, maar juist dat schijnt een teken te zijn dat al die shit van je haar af is (siliconen zijn gladmakers). Wat je allemaal wel niet kan leren van internet!

Oh en dat hoor ik trouwens wel vaker hoor. Wortelbrood straalt blijkbaar niet zo veel vrouwelijkheid uit haha. :mrgreen:

_________________
Nee hoor, grapje.

Klik hier om mijn column "Stomme mama" te lezen!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Kriebelig hoofd
BerichtGeplaatst: 05-06-2014, 18:17:26 
Offline
Moderator
Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-07-2010, 17:59:11
Berichten: 1583
Locatie: Oldenzaal
Ik ben wel benieuwd naar die shampoo Wortel. Wil die ook al een tijd proberen maar vind em aan de prijzige kant :(
Een tijd geleden waste ik mijn haar met honingwater. Dat werkt echt bizar goed! Niet om altijd te doen maar mijn jeuk werd een stuk minder. Ik heb de No poo geprobeerd maar dat is niet echt mijn ding. Ik was mijn haren nu 2 keer in de week ipv iedere dag en de dagen dat ik niet was en toch wat vettig haar heb smeer ik er alleen conditioner in, werkt ook prima :)

_________________
'To the library!'
"Sokka"

'Pants are an illusion, and so is death'
"Huu"


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Kriebelig hoofd
BerichtGeplaatst: 05-06-2014, 21:28:40 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 05-06-2012, 08:13:52
Berichten: 424
Locatie: belgie
Ja misschien als je 1x die olie gebruikt. Maar als je dit meermaals doet kan de olie zich opbouwen in je haarzakje waardoor het net nog vettiger word.

_________________
“We dance for laughter, we dance for tears, we dance for madness, we dance for fears,
we dance for hopes, we dance for screams, we are the dancers, we create the dreams.”


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Kriebelig hoofd
BerichtGeplaatst: 06-06-2014, 12:25:33 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2009, 17:30:26
Berichten: 7355
Locatie: Po-koro Sterrenbeeld: Dinosaurus
Wortelbrood schreef:
Ik zal voor de geïnteresseerden later een update geven over mijn Worteltjes-shampoo (hoe toepasselijk!).
Ik ben wel geïnteresseerd, ik heb namelijk hetzelfde probleem gehad. Nu gebruik ik wat minder shampoo, om de dag ongeveer, maar het wordt nog steeds wel snel vettig.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Kriebelig hoofd
BerichtGeplaatst: 11-06-2014, 18:40:14 
Offline
Moderator
Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2010, 22:39:50
Berichten: 2236
Locatie: Noord-Brabant
Mijn shampoo review!


Yes to Tomatoes shampoo & Yes to Carrots crèmespoeling.

Wat minder handig was, is dat ik de nieuwe shampoo en crèmespoeling ben gaan testen op de dag dat ik naar Pinkpop vertrok. Pinkpop staat garant voor bier en zweet, waardoor ik dus nog niet met 100% zekerheid kan zeggen wat deze producten op de langere termijn met mijn haar doen zónder deze extra ingrediënten. Enfin, ik ga toch een poging wagen!

Yes to Tomatoes is bedoeld voor mensen die graag volumineus haar willen hebben; volume creëren dus. De Yes to Carrots crèmespoeling is voor beschadigd haar. Ik heb deze twee gecombineerd omdat ik bovenop graag volume wil, maar mijn haarpunten vaak droog en dof zijn. Ik was dus ook alleen mijn punten met crèmespoeling. Wat ik had gelezen was dat je haar luchtiger aan zou voelen door de Tomatoes, iets waar ik zelf nog wat sceptisch over was aangezien ik erg dik en zwaar haar heb. Maarrrrr...

Het werkt!!

Ik was mijn haar met de shampoo en woooow, wat wordt m'n haar daar luchtig van. Tijdens het wassen voelt het eerst heel erg stug aan (dit omdat er geen siliconen in zitten). Wanneer ik daarna de crèmespoeling er doorheen gooi wordt mijn haar mega zacht. Nog een extra pluspunt is iets wat ik ook al van andere mensen had gehoord, namelijk dat mijn krullen steeds meer terugkomen. En god, wat ben ik daar blij mee. Daarnaast heb ik het idee dat mijn haar ook minder snel vet en jeukerig wordt, maar daar kan ik misschien over een paar dagen meer over vertellen.

Ook al zijn ze een beetje prijzig (8 euro per stuk, 500ml), ik ben helemaal om. Wel giet ik ze over in een kleiner flesje, want mijn fragiele handjes krijgen de shampoo echt niet uit deze dikke flessen.

_________________
Nee hoor, grapje.

Klik hier om mijn column "Stomme mama" te lezen!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Kriebelig hoofd
BerichtGeplaatst: 11-06-2014, 18:54:21 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2009, 17:30:26
Berichten: 7355
Locatie: Po-koro Sterrenbeeld: Dinosaurus
Woehoe

Afbeelding


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Kriebelig hoofd
BerichtGeplaatst: 20-06-2014, 20:09:18 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-12-2013, 12:30:37
Berichten: 590
Fijn dat de shampoo bevalt. Nog steeds tevreden? Wel bijzonder dat je al zo snel resultaat bemerkt :o

_________________
Alles wat ik schrijf is niet slechts mijn mening maar de absolute waarheid.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Kriebelig hoofd
BerichtGeplaatst: 20-06-2014, 20:20:33 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-12-2013, 13:53:58
Berichten: 612
Locatie: Den Bosch
Super ! :mrgreen: scheelt een hoop gekrab he?

Whahaha Tom toch :lol:

_________________
An eye for an eye A heart for a heart A soul to a soul


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl