Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 21:44:03

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Huisinrichters!
BerichtGeplaatst: 24-06-2014, 10:16:35 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2009, 17:30:26
Berichten: 7355
Locatie: Po-koro Sterrenbeeld: Dinosaurus
Met een beetje geluk kan ik morgen een contract tekenen en dan krijg ik de sleutel voor mijn eerste eigen plekje :o
Ik weet dat veel mensen hier creatief zijn, dus wie wil er meedenken over de inrichting?

Ik wil een Victoriaanse stijl, een goed voorbeeld is de eerste foto op deze pagina, die bruine woonkamer:
Klik
Victoriaans betekent: In de stijl van de tijd dat Koningin Victoria over Engeland regeerde, dus de Engelse ouderwetse stijl, 1837-1901.

Voorbeeld van een stoel in die stijl:
Klik
Plantachtige versiering is veelgebruikt:
Klik
Klik
Ook de kwastjes in de laatste foto zie je overal aan hangen, gordijnen, deurknoppen enz.

Dit is dus gewoon voor mensen die zin hebben om mee te denken, je hoeft het niet te doen als je niet wil.
Laat me weten of je dingen kent in deze stijl, het mag alles zijn, meubilair, behang, versiering enz.
Het mag overal vandaan komen: woonwinkels, marktplaats, het mag ook gewoon ter inspiratie/voorbeeld zijn, dus niet iets wat te koop is.
Misschien denk je: "Goh, mijn oma heeft nog een stoel in die stijl waar ze wel voor een zacht prijsje vanaf wil"
Of
"Ik zag laatst nog zulk soort behang in de aanbieding bij de Leenbakker"
Enz. enz. enz.

Dus help me mee zoeken, als je wil :)
Als je niet zeker weet of het in de stijl past, of je ziet gewoon iets anders: post het alsnog :D


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Huisinrichters!
BerichtGeplaatst: 24-06-2014, 12:35:24 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 21-05-2014, 19:49:00
Berichten: 165
Locatie: Gouda
Afbeelding

Onwijs vet onderwerp voor je inrichting! Kennissen van mij probeerde dat ook maar die kwamen in de problemen dat hun (normaal uitziende) elektronica er mee vloekten. Ik heb ooit een game gespeeld (kudo's voor wie weet welke) waar het appartement van het personage zo perfect gecombineerd was ik meteen er aan moest denken!

Hoop dat het ook een beetje jou stijl is! Succes :D


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Huisinrichters!
BerichtGeplaatst: 24-06-2014, 13:43:04 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 05-06-2012, 08:13:52
Berichten: 424
Locatie: belgie
Een tv kan ja altijd weg werken in van die oude tv kasten met deuren. Tenzij je natuurlijk een giga scherm wilt.

Ik vind het persoonlijk nogal bombastisch. Ik zou dan eerder gaan voor een leuke blend tussen modern en victoriaans. Soms zie je in die design programma's dat ze 2 totaal andere stijlen best mooi met elkaar weten te verwerken.

_________________
“We dance for laughter, we dance for tears, we dance for madness, we dance for fears,
we dance for hopes, we dance for screams, we are the dancers, we create the dreams.”


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Huisinrichters!
BerichtGeplaatst: 24-06-2014, 15:40:24 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-12-2013, 13:53:58
Berichten: 612
Locatie: Den Bosch
Dan is baroq en kandelaars ook iets voor jou :)

_________________
An eye for an eye A heart for a heart A soul to a soul


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Huisinrichters!
BerichtGeplaatst: 24-06-2014, 18:56:34 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2009, 17:30:26
Berichten: 7355
Locatie: Po-koro Sterrenbeeld: Dinosaurus
Hendri schreef:
Op Marktplaats, Victoriaanse ingetikt ,nog behoorlijk wat te vinden!
Ik kijk regelmatig ja :P

Eira schreef:
Ik heb ooit een game gespeeld (kudo's voor wie weet welke) waar het appartement van het personage zo perfect gecombineerd was ik meteen er aan moest denken!
Ik hoor dat de Bioshockspellen erg steampunk zijn.. is dat het misschien? :P Is het het spel van je plaatje, of is dat gewoon een voorbeeld?
De Amnesia spellen spelen zich ook af in die tijd, misschien dat ik daar ook wat inspiratie uit ga halen.
In het plaatje past de tv er inderdaad niet tussen.

In Amnesia heb ik een keer een custom story gespeeld waar iemand in de kamer zelfs de muren had behangen met wat bedoeld was als tapijt, dat zag er echt episch uit. Maar die kamer was wel heel druk, ik denk niet dat ik er zou kunnen wonen.
Owja ik had die toen nog gefilmd, hier is de kamer:
Klik (vanaf 2:47, als hij dat niet vanzelf doe ga dan zelf naar 2:47)

Eibhlin schreef:
Tenzij je natuurlijk een giga scherm wilt.
Heb een kleine kubus van m'n oom gekregen :P Maar hij is wel groter dan de tv in mijn kamer :P

Eibhlin schreef:
Ik vind het persoonlijk nogal bombastisch. Ik zou dan eerder gaan voor een leuke blend tussen modern en victoriaans. Soms zie je in die design programma's dat ze 2 totaal andere stijlen best mooi met elkaar weten te verwerken.
Zou je een voorbeeld kunnen plaatsen?

Bunny schreef:
Dan is baroq en kandelaars ook iets voor jou :)
Ja kandelaars zijn wel mooi, maar wel duur :P Het lijkt met wel cool om een kroonluchter te hebben, maar dan moet het natuurlijk wel aan een boel eisen voldoen. Klein, genoeg licht, de juiste kleur en ik twijfel nog of ik die plastic vlammetjes wel leuk vind die je op de meeste kroonluchters ziet. Maarja ik ga ook weer geen kaarsjes aansteken :P Er is vast wel een tussenweg, volgens mij heeft mijn oma een soort kleine kroonluchter aan haar lamp, ik zal eens kijken hoe dat precies zit.
Wat is baroq? Ook een stijl?


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Huisinrichters!
BerichtGeplaatst: 24-06-2014, 19:55:35 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-12-2013, 13:53:58
Berichten: 612
Locatie: Den Bosch
Ja ook een victoriaanse stijl

_________________
An eye for an eye A heart for a heart A soul to a soul


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Huisinrichters!
BerichtGeplaatst: 24-06-2014, 22:06:55 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 05-06-2012, 08:13:52
Berichten: 424
Locatie: belgie
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

_________________
“We dance for laughter, we dance for tears, we dance for madness, we dance for fears,
we dance for hopes, we dance for screams, we are the dancers, we create the dreams.”


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Huisinrichters!
BerichtGeplaatst: 25-06-2014, 14:10:38 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2009, 17:30:26
Berichten: 7355
Locatie: Po-koro Sterrenbeeld: Dinosaurus
Bunny schreef:
Ja ook een victoriaanse stijl
Ah oké, ik zal er eens naar zoeken :)

Eibhlin schreef:
[img
Ziet er nog wel grotendeels Victoriaans uit, toch?
Ik denk dat ik wel iets verder zou gaan, de banken op de eerste foto hebben niets eronder, mijn zus heeft al een bankstel gezien met van die flappen eronder :P
En de boekenkasten in de laatste foto vind ik niet echt passend, ik zou wel 'dichte' nemen. Het liefst een muur vol, maar daar heb ik de ruimte en zeker de boeken niet voor :P

Oja ik vind het behang op de laatste foto mooi, zoiets heb ik wel in gedachten maar dan bruin. Dus dat er wel een patroon op zit, maar niet te druk of afleidend.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Huisinrichters!
BerichtGeplaatst: 25-06-2014, 20:37:16 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 05-06-2012, 08:13:52
Berichten: 424
Locatie: belgie
Ja uiteraard behouden ze de stijl maar ze combineren het ook met modernere kleuren enzo.

Dit valt ook onder modern victorian maar dan meer naar de moderne kant. Ik weet uiteraard niet wat jou smaak exact is. Ik zou in elk geval in zo geen donker huis kunnen leven.

Afbeelding

Je kan altijd es gewoon op google afbeeldingen of pinterest zoeken onder "contemporary victorian" or "modern victorian" interior

_________________
“We dance for laughter, we dance for tears, we dance for madness, we dance for fears,
we dance for hopes, we dance for screams, we are the dancers, we create the dreams.”


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Huisinrichters!
BerichtGeplaatst: 25-06-2014, 20:54:57 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 05-06-2012, 08:13:52
Berichten: 424
Locatie: belgie
Deze vind ik ook heel mooi qua combi

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_________________
“We dance for laughter, we dance for tears, we dance for madness, we dance for fears,
we dance for hopes, we dance for screams, we are the dancers, we create the dreams.”


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Huisinrichters!
BerichtGeplaatst: 26-06-2014, 12:41:57 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2009, 17:30:26
Berichten: 7355
Locatie: Po-koro Sterrenbeeld: Dinosaurus
Ow oké, kwa kleuren had ik eigenlijk al wel besloten.
Het is inderdaad donker, maar er zitten drie grote ramen aan de voorkant dus er zal overdag toch wel genoeg licht zijn.
Kwa zitmeubels ga ik toch kiezen voor comfort>uiterlijk, dus ik blijf wel in de victoriaanse richting zoeken, maar banken en stoelen zoals die jij postte met het gouden randje, lijken me niet echt comfortabel eerlijk gezegd.

Ik zal eerst even als een baas in paint een plattegrondje tekenen, met daarbij aanwijzingen van wat ik tot nu toe in gedachten heb. Het is nog helemaal leeg met een paar uitzonderingen, de vorige eigenaar heeft het slecht achtergelaten dus er zit een mooie wc in en keukenkastjes :P Edit: Ik bedoel dat de woningbouwvereniging die heeft geplaatst.
Zie hier mijn geweldige tekening:
Afbeelding
Het spreekt grotendeels voor zich, de afmetingen heb ik niet dus het gaat vooral om de vorm :P
Zwart moet ramen voorstellen. De ramen in de woonkamer zitten in het oosten, de woonkamer is dus vooral de eerste helft van de dag goed verlicht.
Het blauwe sterretje is waar de tv komt.
De weg van de woonkamer naar de keuken is vrij dus zonder deur enz. ertussenin. Ik zit eraan te denken om er een gordijn tussen te plaatsen dat gewoon open blijft, dus gewoon voor de sier (blauwe strepen).
De blauwe ovalen zijn waar ik kasten wil plaatsen, heb een mooie inboedel gezien met donkerbruine kasten. Niet per se Victoriaans, maar ik vind ze wel erg mooi.
Hier die inboedel met kasten en veel meer, heb al een e-mailtje gestuurd dus wish me luck :o
Uhm verder..
Owja het blauwe rechthoek zijn de keukenkastjes en het aanrecht dat al wel staat. Werkende kraan maar geen koelkast/oven/fornuis enz. Daar zit nog wat ruimte naast, niet zoveel als op het plaatje, maar daar kan misschien een oven met fornuis erop ofzo.

Ik heb vooral ideeën over de woonkamer.
Van de zuidmuur van de woonkamer (dus die aan de hal). Wil ik behang dat lijkt op hout, iets in deze richting: klik.
Dat is van het spel Amnesia: The Dark Descent.
De noord- en westmuur van de woonkamer wil ik onderaan tot ongeveer een meter hoogte hetzelfde, dan een rand die er ook houtachtig uitziet, en dan erboven een typisch Victoriaans behangetje, met van die patroontjes. Ik zit te denken aan Rood en of bruin.
De oostmuur wil ik gewoon laten verven om kosten en moeite te besparen. Hij is nu ongeveer deze kleur blauw lol, terwijl de andere muren nog leeg grijs zijn haha. Van twee van mijn zussen weet ik dat ze erg goed kunnen schilderen, en ik denk dat ik het zelf ook wel kan (maar niet veel ervaring tot nu toe).
Kwa vloer ook laminaat vinyl. Dat heb ik ook thuis (ouderlijk huis dus), een soort plastic. Het ziet er wel uit als hout, maar is niet zo koud en er komt niks tussen en is ook geluiddempend. In de keuken wil ik het wel lichter, misschien hetzelfde materiaal maar dan dat het eruitziet als beige tegels o.i.d. Edit: Zoals je op mijn meesterlijke tekening kunt zien, is de keuken iets verder weg van de ramen, dus daarom dat hem wat lichter in kleur wil.
Oja en in de woonkamer natuurlijk ook kleden, dat hoort echt in de stijl :P
Aan het plafond hoeft niet veel te gebeuren, die is net wit gemaakt door de woningbouwvereniging.

Aan verdere versiering heb ik nog een paar dingen:
Ik ben op zoek naar een Griekse zuil, 80-110cm hoog en met een bovenplaat van minstens 36 bij 36 cm om mijn dino (klik) op te zetten.
Ik ben van plan om een puzzel te maken en in te lijsten, ik denk dat dat wel leuk zal staan. Heb deze puzzel in gedachten klik.
Ik wil nog stééds mijn Bionicle maskers inlijsten en ophangen, ben er niet zoveel meer mee bezig geweest tot mijn spijt.. klik Maar misschien dat ik die in de slaapkamer doe.

Volgens mij is dat alles wat ik tot nu toe bedacht heb.
Ik ga zo wat eten (na deze post 3 keer door te lezen op fouten), dan naar het gemeentehuis om mijn nieuwe huis door te geven en dan door naar een winkel waar mijn moeder het over had, waar ze veel boeken met behang hebben om door te bladeren :)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Huisinrichters!
BerichtGeplaatst: 26-06-2014, 13:31:21 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 05-06-2012, 08:13:52
Berichten: 424
Locatie: belgie
Die 1-zit stoelen zijn vaak dan ook gewoon ter decoratie en word enkel in gezeten als je bezoek hebt. :D

Ohnee ingelijste puzzels haha *ik mis een kots smiley*. Sorry maar ik vind dat echt nergens op slaan. Ziet er goedkoop en lelijk uit. Ik zou dan eerder investeren in enkele leuke maar niet te dure doeken. Die vind je ook wel bij ikea of leen bakker.

zulke zuilen vind je vast wel in een tuin centra.

Huur je het eigenlijk of is het een koop woning?

_________________
“We dance for laughter, we dance for tears, we dance for madness, we dance for fears,
we dance for hopes, we dance for screams, we are the dancers, we create the dreams.”


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Huisinrichters!
BerichtGeplaatst: 26-06-2014, 14:30:24 
Offline
Power Moderator
Power Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 18-03-2007, 19:08:40
Berichten: 2998
Locatie: Noord Holland
Ziet er goed uit Tom. De afmetingen weet je niet, weet je wel de oppervlakte?

_________________
De weg naar het licht, is de weg naar jezelf.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Huisinrichters!
BerichtGeplaatst: 26-06-2014, 16:09:59 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2009, 17:30:26
Berichten: 7355
Locatie: Po-koro Sterrenbeeld: Dinosaurus
Eibhlin schreef:
Die 1-zit stoelen zijn vaak dan ook gewoon ter decoratie en word enkel in gezeten als je bezoek hebt. :D
Haha, maar ik wil dat mijn gasten ook lekker kunnen zitten :P

Eibhlin schreef:
Ohnee ingelijste puzzels haha *ik mis een kots smiley*. Sorry maar ik vind dat echt nergens op slaan. Ziet er goedkoop en lelijk uit. Ik zou dan eerder investeren in enkele leuke maar niet te dure doeken. Die vind je ook wel bij ikea of leen bakker.
Waarom vind je dat zo lelijk? Ik vind het een mooie puzzel.
En om bij Ikea of Leen Bakker een schilderij te kopen vind ik dan weer niets, dan heeft iedereen het. Dan laat ik liever iets uitprinten :P Iets van Desktopnexus of DeviantArt ofzo, iets over een onderwerp dat mij aanspreekt.

Eibhlin schreef:
Huur je het eigenlijk of is het een koop woning?
boarder schreef:
De afmetingen weet je niet, weet je wel de oppervlakte?
Huren via Domesta, op hun site staan normaal wel plattegronden met afmetingen, maar die kan ik niet terugvinden. Ik weet ook de oppervlakte niet nee :P
Als ik die plattegrond kan vinden, zal ik hem posten mits het adres er niet op staat.

Vandaag bij een behangwinkel geweest en in boeken gebladerd.
Heb een mooi behang gevonden, het boek heette Diamonds are Forever :lol:
Het is dit, maar dan in het donkerrood, erg mooi.
Afbeelding


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Huisinrichters!
BerichtGeplaatst: 26-06-2014, 16:15:41 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 05-06-2012, 08:13:52
Berichten: 424
Locatie: belgie
Gaat niet om wat op de puzzel staat maar gewoon het concept op zich. Ik vind dat er altijd zo goedkoop en lelijk uit zien eigenlijk.

Ik weet dat meningen hier over verschillen en iedereen wil mooi wonen. Maar ik zou persoonlijk geen al TE zotte kosten doen aan een huurhuis. Ik hoor je daar spreken van nieuwe vloeren leggen enzo. Als je ooit verhuist ben je dat allemaal kwijt en wrijft de eigenaar in zn handjes.

_________________
“We dance for laughter, we dance for tears, we dance for madness, we dance for fears,
we dance for hopes, we dance for screams, we are the dancers, we create the dreams.”


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl