Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 18:23:15

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 03-07-2014, 19:54:46 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 02-07-2014, 21:20:15
Berichten: 9
Eibhlin schreef:
Berkje, ik kan je zeggen dat dit zeker niet mijn eerste leven is hoor. Als je op deze planeet incarneert ga je trouwens door een geheugenverlies. De meeste mensen worden geboren zonder enig besef van vorige levens. Het kan dus goed zijn dat je wel degelijk vorige levens gehad hebt al dan niet op aarde. Alleen kan je die waarschijnlijk niet of niet volledig herinneren. Sommige kinderen worden wel geboren met herinneringen, ikzelf was er daar een van.

Als dit wel je eerste leven ooit is ben je een jonge ziel maar dan weet ik nog niet zo zeker of je de vragen zou stellen die je stelt.


Dat zou zo kut zijn, maar ieder zijn mening dus ja :)

_________________
"De mens zoekt zijn weg, maar de Heer heeft hem bepaald"


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 01-08-2014, 23:51:11 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15-04-2014, 02:18:23
Berichten: 234
Locatie: we are The Borg, you will be assimilated, resistance is futile.
My 2 cents,

dit is niet wat ik geloof, dit is wat ik heb gezien door iemand in de overgang.

je sterft, je laat je lichaam los, je vraagt je af of je dood ben, je zoekt iemand op, je vraagt om bevestiging, die krijg je, je bent tevreden en vertrekt, je ondekt de horizon, je bent tevredener, je valt uit elkaar, je word lichter, je word fijner, je ondekt de horizon, je bent tevredener, je valt uit elkaar, je word lichter, je word fijner, je ondekt de horizon, je bent tevredener, je valt uit elkaar, je word lichter, je word fijner, je ondekt de horizon, je bent tevredener, je valt uit elkaar, je word lichter, je word fijner, etc...

wat er daarna gebeurt heb ik niet gezien, dit is de mooiste en meest intense cadeau die iemand mij ooit heeft gegeven.

_________________
In Sha Allah (إن شاء الله)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 03-08-2014, 21:11:51 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 21-05-2014, 19:49:00
Berichten: 165
Locatie: Gouda
Cleo schreef:
My 2 cents,

dit is niet wat ik geloof, dit is wat ik heb gezien door iemand in de overgang.

je sterft, je laat je lichaam los, je vraagt je af of je dood ben, je zoekt iemand op, je vraagt om bevestiging, die krijg je, je bent tevreden en vertrekt, je ondekt de horizon, je bent tevredener, je valt uit elkaar, je word lichter, je word fijner, je ondekt de horizon, je bent tevredener, je valt uit elkaar, je word lichter, je word fijner, je ondekt de horizon, je bent tevredener, je valt uit elkaar, je word lichter, je word fijner, je ondekt de horizon, je bent tevredener, je valt uit elkaar, je word lichter, je word fijner, etc...

wat er daarna gebeurt heb ik niet gezien, dit is de mooiste en meest intense cadeau die iemand mij ooit heeft gegeven.


En wat betekent het precies :)?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 04-08-2014, 09:59:40 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 05-06-2012, 08:13:52
Berichten: 424
Locatie: belgie
Ik denk dat het gewoon betekent dat je je aardse zorgen en lichaam achter je laat. Dat je meer en meer terug je zielenergie aan neemt. Toen mn ex overleden was voelde die na een tijdje ook anders aan. Voelde alsof hij niet meer echt die persoon was die ik op aarde kende. Hij voelde veel rustiger aan.

_________________
“We dance for laughter, we dance for tears, we dance for madness, we dance for fears,
we dance for hopes, we dance for screams, we are the dancers, we create the dreams.”


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 11-08-2014, 03:36:16 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 21-05-2014, 19:49:00
Berichten: 165
Locatie: Gouda
Eibhlin schreef:
Ik denk dat het gewoon betekent dat je je aardse zorgen en lichaam achter je laat. Dat je meer en meer terug je zielenergie aan neemt. Toen mn ex overleden was voelde die na een tijdje ook anders aan. Voelde alsof hij niet meer echt die persoon was die ik op aarde kende. Hij voelde veel rustiger aan.


Dat herken ik, ik heb ook mijn ex-vriend verloren en hij is nu al anders... Wat mensen zeggen over dat ze direct naar boven" gaan of hier blijven was in ons geval anders. Ik klampte me zo erg vast aan hem zodat ik hem niet zou vergeten. (iedereen was hem al vergeten, zo voelde en was het ook een beetje) . Maar dat heeft ervoor gezorgd dat hij zeker 3 jaar bij mij is gebleven ipv verder gaan. Ik spreek hem af en toe in mijn dromen nog en dan merk ik ook dat hij nu weer als ziel verder is gegroeid en hij eigenlijk niet meer de jongen is die ik gekend heb maar toch ook weer wel..


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 16-08-2014, 22:12:20 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 05-06-2012, 08:13:52
Berichten: 424
Locatie: belgie
Eira schreef:
Eibhlin schreef:
Ik denk dat het gewoon betekent dat je je aardse zorgen en lichaam achter je laat. Dat je meer en meer terug je zielenergie aan neemt. Toen mn ex overleden was voelde die na een tijdje ook anders aan. Voelde alsof hij niet meer echt die persoon was die ik op aarde kende. Hij voelde veel rustiger aan.


Dat herken ik, ik heb ook mijn ex-vriend verloren en hij is nu al anders... Wat mensen zeggen over dat ze direct naar boven" gaan of hier blijven was in ons geval anders. Ik klampte me zo erg vast aan hem zodat ik hem niet zou vergeten. (iedereen was hem al vergeten, zo voelde en was het ook een beetje) . Maar dat heeft ervoor gezorgd dat hij zeker 3 jaar bij mij is gebleven ipv verder gaan. Ik spreek hem af en toe in mijn dromen nog en dan merk ik ook dat hij nu weer als ziel verder is gegroeid en hij eigenlijk niet meer de jongen is die ik gekend heb maar toch ook weer wel..

Ik zie hem ook soms nog in mn dromen al is het nu al 2 jaar geleden. Me vast klampen heb ik niet gedaan maar het is natuurlijk altijd een lastige situatie. Tot op vandaag kan er plots zo een moment in mn gedachten schieten uit het niets wat we samen meemaakten. Ik vraag me vooral af waar hij nu is, op welke plaats en hoe.

_________________
“We dance for laughter, we dance for tears, we dance for madness, we dance for fears,
we dance for hopes, we dance for screams, we are the dancers, we create the dreams.”


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 25-09-2014, 06:11:59 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15-04-2014, 02:18:23
Berichten: 234
Locatie: we are The Borg, you will be assimilated, resistance is futile.
Eira schreef:
Cleo schreef:
My 2 cents,

dit is niet wat ik geloof, dit is wat ik heb gezien door iemand in de overgang.

je sterft, je laat je lichaam los, je vraagt je af of je dood ben, je zoekt iemand op, je vraagt om bevestiging, die krijg je, je bent tevreden en vertrekt, je ondekt de horizon, je bent tevredener, je valt uit elkaar, je word lichter, je word fijner, je ondekt de horizon, je bent tevredener, je valt uit elkaar, je word lichter, je word fijner, je ondekt de horizon, je bent tevredener, je valt uit elkaar, je word lichter, je word fijner, je ondekt de horizon, je bent tevredener, je valt uit elkaar, je word lichter, je word fijner, etc...

wat er daarna gebeurt heb ik niet gezien, dit is de mooiste en meest intense cadeau die iemand mij ooit heeft gegeven.


En wat betekent het precies :)?
Gaan we moeilijke vragen stellen :)?

_________________
In Sha Allah (إن شاء الله)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 25-09-2014, 16:44:51 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2009, 17:30:26
Berichten: 7355
Locatie: Po-koro Sterrenbeeld: Dinosaurus
Ik ben ook wel benieuwd hoe jij hebt gezien dat iemand de horizon ontdekte.. wat betekent dat inderdaad :P
En hoe ziet zoiets eruit?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 25-09-2014, 17:20:16 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15-04-2014, 02:18:23
Berichten: 234
Locatie: we are The Borg, you will be assimilated, resistance is futile.
Tom schreef:
Ik ben ook wel benieuwd hoe jij hebt gezien dat iemand de horizon ontdekte..
Op een dag,

liep ik met de geiten de berg op,
maar de dominante ging liever het bos verkennen,
ik had geen hond of niks,
wel een uur drijfhond gespeeld en achter die koppige beesten aan gelopen,
nou ik ben koppiger dan een geit :P

dat was zo rond de middag geloof ik, die avond ben ik ze weer gaan halen.
rond een uur of 2, 3 werd ik plots wakker.
't leek net of ik aan het stikken was.

rond een uur of 6, 7 sta ik op en ik voel me anders dan anders,
ik voel me opvallend euforisch wat ik nogal raar vind.
ik bekijk de horizon en alles voelt zo opgelucht.

later hoor ik dat er een geit is overleden.
ik kreeg bijna de schuld ook nog.

ik sta weer in de tuin, besef wat er is gebeurt en voel wat ik in bovenstaand bericht vertelde.
Tom schreef:
wat betekent dat inderdaad :P
ik weet het niet, angst voor de dood heb ik sinds niet meer.
Tom schreef:
En hoe ziet zoiets eruit?
Kleurloos als water, een olievlek die zich steeds verder uitbreid en tot aan de horizon reikt.

_________________
In Sha Allah (إن شاء الله)


Laatst gewijzigd door Cleo op 25-09-2014, 18:02:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 25-09-2014, 17:37:01 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2009, 17:30:26
Berichten: 7355
Locatie: Po-koro Sterrenbeeld: Dinosaurus
Interessant :o En ja, ik ben ook niet echt bang voor de dood, iedereen met een bijna-doodervaring zegt dat het super rustgevend is.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 11-10-2014, 19:40:45 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-07-2013, 23:12:48
Berichten: 671
Ik heb allerlei mystieke ervaringen gehad, ieder had een geheel eigen karakter.
Wat ik voor mezelf vrij zeker weet is het volgende: Bewustzijn moet ergens naar toe gaan. Ik geloof niet dat het bewustzijn een gevolg is van anderzijds steriele materie, maar dat het andersom werkt. Het bewustzijn is gewoon en daaruit komen de fenomenen zoals zicht, gevoel, etc. voort. Ieder is slechts een frequentie wat het bewustzijn waarneemt. Rippels in het "veld" van bewustzijn.
Misschien nogal een lang antwoord, maar het is in ieder geval wat mij betreft uitgesloten dat er na de dood "niets" is, of blijft.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 11-10-2014, 20:42:22 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15-04-2014, 02:18:23
Berichten: 234
Locatie: we are The Borg, you will be assimilated, resistance is futile.
MichielvT schreef:
Ik heb allerlei mystieke ervaringen gehad, ieder had een geheel eigen karakter.
Wat ik voor mezelf vrij zeker weet is het volgende: Bewustzijn moet ergens naar toe gaan. Ik geloof niet dat het bewustzijn een gevolg is van anderzijds steriele materie, maar dat het andersom werkt. Het bewustzijn is gewoon en daaruit komen de fenomenen zoals zicht, gevoel, etc. voort. Ieder is slechts een frequentie wat het bewustzijn waarneemt. Rippels in het "veld" van bewustzijn.
Misschien nogal een lang antwoord, maar het is in ieder geval wat mij betreft uitgesloten dat er na de dood "niets" is, of blijft.
Dat geloof ik!

In principe ben ik sceptisch, maar dit is dusdanig goed onderbouwt, ken ik geen speld meer tussen krijgen.

_________________
In Sha Allah (إن شاء الله)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 24-01-2016, 14:36:02 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 24-01-2016, 13:09:59
Berichten: 9
Locatie: Amsterdam
Op deze vraag zijn super veel antwoorden mogelijk omdat iedereen een andere kijk op het leven heeft die wordt beinvloed door vrienden familie boeken die je leest etc. Ik zelf denk dat je ziel terug gaat naar de plek waar je ook was voor je aan dit leven begon. Daar is je zielengroep die op je wacht en samen kijk je je leven door wat je hebt geleerd etc. Dan kun je dus kijken wat je nog meer wilt leren en maak je een nieuw geboorteplan. Dan ga je ouders uitzoeken waarvan jij denkt dat zij jou goed zouden kunnen begeleiden in jouw leerproces. Dit is een theorie uit het boek " de celestijnse belofte ' deel 2 daarvan is de titel " Het tiende inzicht" Super interessant boek!!

_________________
Are we human's having a spiritual experience or spiritual beings having a human experience


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 26-03-2016, 15:45:12 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-07-2013, 23:12:48
Berichten: 671
Ik had een tijd geleden wat men een "bijna-dood-ervaring" noemt. Ik ga niet volledig uiteenzetten wat ik allemaal zag en had meegemaakt, maar ik geloof eigenlijk niet meer in de dood. Er is een boel illusie in de wereld en met name veel projectie van hoe het zou kunnen zijn. Ik zeg: Leef en we zien wel waar dit allemaal naar toe gaat. Het is echt superloos om er theorieën er over te hebben. Ga eerst maar eens een keertje "dood", bepaal, of zie dan maar wat er gebeurt.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl