Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 18:04:07

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 14 berichten ] 

Wat voel je bij het zien van deze foto?
Geluk. 14%  14%  [ 1 ]
Verdriet. 14%  14%  [ 1 ]
Pijn. 0%  0%  [ 0 ]
Angst. 71%  71%  [ 5 ]
Ziekte. 0%  0%  [ 0 ]
Totaal aantal stemmen: 7
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 16-10-2014, 14:46:05 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 16-10-2014, 14:00:31
Berichten: 19
Locatie: Uithoorn
Wilde dit met jullie delen voor de gevoelige mensen onder ons :) Als je deze foto bekijkt en goed in je op neemt wat gaat er dan door je heen? Wat voel je? Kan je er iets over vertellen?

Ik geef er ook nog een reactie op maar eerst wil ik kijken wat mijn mede hsp genoten voelen bij het zien van deze foto

Afbeelding

_________________
De verbazingwekkendste plek waar je ooit in je leven zult zijn, is waar je op dit ogenblik bent.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 18-10-2014, 11:04:35 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-07-2013, 23:12:48
Berichten: 671
Het lastige is dat je alleen een representatie kan geven van je eigen gevoelens ten aanzien van het beeld en het kan interpreteren. Wil je iets zinvols meegeven aan de personen in het beeld dan moet je een dialoog aangaan.

Ik ben benieuwd waar je heen wil met deze poll, kun je dat uitweiden? :)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 18-10-2014, 11:10:39 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2009, 17:30:26
Berichten: 7355
Locatie: Po-koro Sterrenbeeld: Dinosaurus
Ik voelde in eerste instantie niks negatiefs. Niet dat ik zo'n helderziende ben :p


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 18-10-2014, 11:23:58 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-07-2013, 23:12:48
Berichten: 671
Tom schreef:
Ik voelde in eerste instantie niks negatiefs. Niet dat ik zo'n helderziende ben :p

Draag je een bril of lenzen? :P


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 18-10-2014, 11:26:18 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 16-10-2014, 14:00:31
Berichten: 19
Locatie: Uithoorn
Ik kwam deze foto tegen en ik kreeg een heleboel emoties te voelen als een soort tornado. Ik voelde veel angst vooral bij de moeder. Kijk is goed naar hun ogen. Ogen zijn spiegels van de ziel en kunnen je veel vertellen. Bij indirect contact met mensen kijk ik altijd eerst naar de ogen. Ik deelde deze foto omdat ik er zelf veel emoties en gevoelens bij kreeg. Lang leve hsp haha niet altijd hoor. PS Hoe is het beetje fijn weekend ? Groetjes X

_________________
De verbazingwekkendste plek waar je ooit in je leven zult zijn, is waar je op dit ogenblik bent.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 18-10-2014, 13:12:35 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-07-2013, 23:12:48
Berichten: 671
Ik denk dat het zinvol is om als HSP te leren een gezonde afstand te houden tussen jezelf en hetgeen er buiten jezelf gebeurt. Anders kun je al gauw overspoeld worden door emoties. Om de sacrale chakra aan te halen als representatie van de emoties is een HSP iemand met een "lege" sacrale chakra, die ingevuld word door omstandigheden. Het kan hierbij ook gaan over een leeg derde oog. Met leeg bedoel ik zoiets als "onbevangen", of meer kneedbaar naar omstandigheden. Iemand waarbij de chakra vervuld is heeft daarin een eigen stroom die zich relatief constant zal voordienen, met een ongevulde chakra is het minder constant in die zin dat het on-the-spot een nieuwe vorm aanneemt.
Het is denk ik een kwestie van leren te aarden.
Vroeger had ik ook de neiging veel op te vangen, te pas en te onpas. Of eerder: Ik reageerde er sterk op van binnen en hield het gevoel lang vast zonder het door te laten stromen.

Ik heb verder een fijn weekend, wel heel druk bezig met stofzuigen overal. Er zijn hier vlooien uitgebroken. Dat houdt je bezig! :D
Hoe is jou weekend?


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 18-10-2014, 14:32:00 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 16-10-2014, 14:00:31
Berichten: 19
Locatie: Uithoorn
Jeetje wat een mooie uitleg en een mooie tip ben alleen niet zo intellectueel al jij sorry hihi. Ja mijn weekend is ook wel redelijk. Woon tot ons nieuw bouw woning klaar is bij mijn schoon ouders ben nu een eigen plekje aan het creëren op zolder . Fijn dat je een leuk weekend hebt en nogmaals bedankt voor je feedback

_________________
De verbazingwekkendste plek waar je ooit in je leven zult zijn, is waar je op dit ogenblik bent.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 18-10-2014, 15:15:29 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-07-2013, 23:12:48
Berichten: 671
Tarja schreef:
Jeetje wat een mooie uitleg en een mooie tip ben alleen niet zo intellectueel al jij sorry hihi. Ja mijn weekend is ook wel redelijk. Woon tot ons nieuw bouw woning klaar is bij mijn schoon ouders ben nu een eigen plekje aan het creëren op zolder . Fijn dat je een leuk weekend hebt en nogmaals bedankt voor je feedback

Dank je wel voor je compliment, maar er is niet zoiets als "intellectueel Zijn". Ik channel slechts informatie uit mijn ervaringen zonder me er mee te identificeren. Iedereen doet waardevolle ervaringen op en ik ben heel erg benieuwd wat jij allemaal te delen hebt. Van wat ik meemaak vertegenwoordigt je expressie een sterk empathische intelligentie, daar kan ik ook weer van leren! :hart:
Wanneer is jullie nieuwbouw woning klaar? :)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 18-10-2014, 16:55:42 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-12-2013, 12:30:37
Berichten: 590
Tarja schreef:
Wilde dit met jullie delen voor de gevoelige mensen onder ons :) Als je deze foto bekijkt en goed in je op neemt wat gaat er dan door je heen?


Is dat een strikvraag?

_________________
Alles wat ik schrijf is niet slechts mijn mening maar de absolute waarheid.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 18-10-2014, 17:26:13 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 16-10-2014, 14:00:31
Berichten: 19
Locatie: Uithoorn
Nee hoor helemaal niet, zoals ik hier boven al uitgelegd had ging na het zien van de foto allerlei gevoelens door me heen, en was gewoon benieuwd of er meerdere waren die dat ook hadden. Dus nee geen strik vraag

_________________
De verbazingwekkendste plek waar je ooit in je leven zult zijn, is waar je op dit ogenblik bent.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 19-10-2014, 14:05:10 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-12-2013, 12:30:37
Berichten: 590
Dit soort foto's associeert iedereen met gevoelens van verdriet, pijn, angst, ziekte. Dat is precies wat foto's van zielige negertjes horen te doen; inspelen op die gevoelens. Wat dat dan weer met hsp te maken heeft begrijp ik niet zo goed.

_________________
Alles wat ik schrijf is niet slechts mijn mening maar de absolute waarheid.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 19-10-2014, 14:28:37 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 05-06-2012, 08:13:52
Berichten: 424
Locatie: belgie
Onlangs hadden we het hier over tijdens de les over psychologie. Bepaalde beelden roepen bij zowat iedereen een negatief gevoel op terwijl die persoon op de foto niet eens zich slecht kan voelen. Vaak linken we een bepaalde houding of blik gewoon aan een eigen herinnering of opvatting. Ik denk niet dat je zomaar elke foto kan gaan readen eigenlijk. Voor het zelfde geld zitten ze gewoon naar iemand te kijken die iets vertelt of voor doet bij hun thuis.

Ik pik daar helemaal niks van angst uit op en volgens mij zijn het eerder broer en zus dan moeder en kind. Verder weet ik niet wat er nuttig is aan zitten speculeren over een foto eigenlijk. Niemand gaat kunnen zeggen wat ze daar nu echt zaten te denken of wat ze zagen.

_________________
“We dance for laughter, we dance for tears, we dance for madness, we dance for fears,
we dance for hopes, we dance for screams, we are the dancers, we create the dreams.”


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 19-10-2014, 17:35:34 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2009, 17:30:26
Berichten: 7355
Locatie: Po-koro Sterrenbeeld: Dinosaurus
Ik dacht dat het twee jongetjes waren :C


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 06-11-2014, 12:32:00 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-12-2013, 12:30:37
Berichten: 590
Toch jammer dat TO niet meer reageert op de psychologische in plaats van HSP uitleg

_________________
Alles wat ik schrijf is niet slechts mijn mening maar de absolute waarheid.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 14 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl