Het ontstaan van een nieuwe ziel.
Eens kijken wat ik daar van kan maken
ja, ook ik heb graag overal een antwoord op
Maargoed, er is dus de Bron, daar komen we vandaan en daar mogen we tot wederkeren als we alle lessen hebben voltooid. Nu merken we ook dat er veel jonge en oude zielen zijn.
Dat betekend dat er dus wel nieuwe zielen bij komen, waarom komen er nieuwe zielen? Omdat de aarde nooit vergaat, maar dat is een andere theorie waar ik nu inet op in zal gaan.
Er komen dus telkens nieuwe zielen, omdat oude zielen terug naar de Bron mogen keren en er moeten wel zieltjes blijven rondlopen op de aarde.
In de Bijbel staat:
"In het zweet uws aanschijns zult gij brood eten, totdat gij tot de aarde wederkeert, dewijl gij daaruit genomen zijt; want gij zijt stof, en gij zult tot stof wederkeren." dit betekend vrij vertaald dat we in zweet moeten werken voor ons brood totdat je terug keert naar de aarde, want stof ben je en tot stof zul je wederkeren.
Als we nou de aarde eens de Bron noemen en van stof energie maken, want alles is per slot van rekening energie, zouden we dan niet kunnen concluderen dat er dus idd. een energetische afscheiding van de Bron is welke zich opsplitst in duizenden, want elke ziel word gesplitst, vandaar zielsverwanten, tweelingzielen, zeg maar dat van één zo'n energetische afscheiding een soort "grootste familie van nederland" in de vorm van energie komt en zo heb je dus weer nieuwe zieltjes die weer mogen leren en leren en leren totdat ze klaar zijn en dan is er weer plaats voor nieuwe zieltjes.
Goed, voor zover mijn visie op het ontstaan van zieltjes.
Groeten Paul!