Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 22:18:30

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Aarden / gronden
BerichtGeplaatst: 19-11-2013, 00:14:48 
Offline
Moderator
Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2010, 22:39:50
Berichten: 2236
Locatie: Noord-Brabant
"Als een ballon, zwevend daar hoog in de lucht, word ik alle kanten op geslingerd. Iedereen kan aan mijn touwtje trekken en mij besturen. Soms neemt iemand me een tijdje met zich mee om me daarna weer achter te laten in de ruwe wind die ik voor hem of haar vang. Soms heen, soms weer. Mijn huid is dunnetjes waardoor ik kwetsbaar ben. Te veel wind en ik knap. Zo graag zou ik leren staan."

Niet geaard zijn kan veel klachten opleveren, heb ik gemerkt. Jezelf 'aarden' kan op verschillende manier. Zonder hier voorbeelden te geven wil ik jullie de vraag stellen:

1. Hoe aard jij jezelf?

2. Wat merk je aan jezelf als je niet goed geaard bent (of merk je het überhaupt)?

_________________
Nee hoor, grapje.

Klik hier om mijn column "Stomme mama" te lezen!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Aarden / gronden
BerichtGeplaatst: 19-11-2013, 10:38:11 
Offline
Reus
Reus

Lid geworden op: 08-11-2012, 10:20:10
Berichten: 1117
Locatie: belgië
1. Hoe aard jij jezelf?

Ik heb een heel aparte manier om te aarden denk ik maar hier komt hij :-)....
Ik aard als ik in mijn bad zit. Ten eerste omdat ik me daar heel veilig voel en ook heel relaxed.
En ik doe bijna al mijn dingen in bad. Zoals mezelf reiki geven enz.... Dus voor mij is mijn bad heilig en de veiligste haven ooit :)


2. Wat merk je aan jezelf als je niet goed geaard bent (of merk je het überhaupt)?

Als ik niet geaard ben dan loop ik van her naar der.... En voel ik me ook redelijk verward in mijn hoofd. Er komt van alles binnen maar weinig naar buiten dus is niet een goed teken dan.

Dus aarden is echt wel iets dat heel belangrijk is en vooral heel fijn is....

Hopelijk voldoet dit aan jou verwachtingen dit antwoord

groetjes :)

_________________
Just be you thats more than enough!!!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Aarden / gronden
BerichtGeplaatst: 23-11-2013, 22:14:28 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 02-03-2011, 18:10:12
Berichten: 2508
Locatie: Zutphen
ik ga er nog even over nadenken. vind het een goed topic.

het is erg belangrijk om te aarden

_________________
"Alles in dit universum beïnvloed elkander..."


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Aarden / gronden
BerichtGeplaatst: 24-11-2013, 08:06:02 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 01-01-2008, 11:24:29
Berichten: 2234
Locatie: Langeraar
1) Sindskort heb ik een simpele manier gevonden van aarden. Het gaat vooral om dat je ontspannen bent. Ik zit op een stoel en sluit mijn ogen, haal een paar keer diep adem en dan weer mn normale ademhalingsoefeningen zn gang laten gaan.
Mijn rechter hand onder mn linkerhand als een kommetje en de linkerhand met duim en wijsvinger tegen elkaar aan en mn hand laten rusten in dat kommetje. Dan gaat mijn visualisatie naar het feit dat ik een koort heb lopen in de grond vanuit mn stuitje. En ik doe pas mn ogen open als het goed voelt.

2) Ik heb eventjes geen idee :p

_________________
Omnia vincit amor,
Liefde overwint alles.

I'm an angel on the earth ;)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Aarden / gronden
BerichtGeplaatst: 25-11-2013, 18:36:25 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 08-06-2013, 13:03:52
Berichten: 225
1. Hoe aard jij jezelf?
Ik aard mezelf om even helemaal alleen te zijn, om eens lekker rustig te liggen nadenken over alles en nog wat. Het is niet dat ik pieker ofzo, ik droom vaak op een dag! Ik heb ook geleerd hoe je moet ademen via je buik en terug. Vroeger was ik altijd zo een stresskip, dat gewoon helemaal niet normaal is. Maar met deze techniek, ben ik rustig. =)

2. Wat merk je aan jezelf als je niet goed geaard bent (of merk je het überhaupt)?
Goh, ik ben dan zo "geprikkeld" als het maar kan zijn. Ik ben gelijk een tornado, waarvan je dan echt moet wegrennen :D (Als je het dan nog haalt :o )


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Aarden / gronden
BerichtGeplaatst: 14-01-2015, 19:16:25 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 28-12-2012, 13:02:06
Berichten: 124
1. Hoe aard jij jezelf?
Ik aard op de volgende manier. Ik ga zitten/staan en ik laat mijn voeten iets uit elkaar op de grond zitten. Dan ga ik rustig ademhalen en ik focus ook even op mijn ademhaling. Als ik merk dat het vrij gelijk en rustig is ga ik verder. Ik visualiseer dan dat er wortels door mijn lichaam naar mijn voeten gaan en vanuit mijn voeten zo de grond in. Ze gaan door de grond, helemaal naar de kern van de aarde. Als ik bij de kern van de aarde ben, laat ik mijn stress in de grond gaan, en haal ik energie uit de kern. Als ik de wortels vanuit mijn voeten laat lopen beginnen mijn voeten ook helemaal te tintelen, en soms voel ik mijn voeten niet echt meer. Als ik aarden kan ik, als ik echt goed bezig ben, ook gewoon rond lopen.

2. Wat merk je aan jezelf als je niet goed geaard bent (of merk je het überhaupt)?

Ik merk dat ik gestresst en onrustig ben. Ik aarden op het moment als ik bijv. denk, nu moet ik me echt gaan concentreren, of als ik teveel stress heb. Ik aarden mij soms op school om weer even tot mezelf te komen, maar ik kan ook zo in een keer op de bank gaan zitten en dan mezelf gaan aardenen.

_________________
'They forgot that our eyes speak.'


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Aarden / gronden
BerichtGeplaatst: 01-02-2015, 19:14:24 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 20-09-2012, 09:35:01
Berichten: 83
.

_________________
.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl