Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 16:48:20

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 13 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Zijn mensen echt lichtwezens?
BerichtGeplaatst: 12-02-2015, 23:12:02 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15-04-2014, 02:18:23
Berichten: 234
Locatie: we are The Borg, you will be assimilated, resistance is futile.
Afbeelding
Popp en andere wetenschappers gaan ervan uit, dat biofotonen
mogelijk de sleutel vormen tot het begrijpen van de enorme snelheid
waarmee de informatieoverdracht in de cellen zelf en tussen cellen
plaatsvindt. Een informatieoverdracht die nodig is voor onder meer de
stofwisseling, het ontstaan, de differentiatie, groei, afbraak en herstel
van cellen. De kennis over de elektromagnetische velden en biofotonen
doet de vraag herleven of en in hoeverre deze ook te maken hebben met
de communicatie tussen de verschillende levende wezens en in hoeverre
onzichtbare energievelden (bio-elektrische velden) hen met elkaar
verbinden.

Lichtuitstraling van een appel (kirlianfoto)

Aangenomen wordt, dat biofotonen via ons elektromagnetisch veld mogelijk toegang geven tot andere dimensies. De deeltjes zijn niet plaats- en tijdgebonden en in staat om in verschillende dimensies en met deeltjes uit het verleden en de toekomst te reageren. Zo deed Amit Goswami een proef met twee personen die enige tijd met elkaar in contact werden gebracht tot ze voelden dat ze een zekere band hadden opgebouwd. Vervolgens werden ze van elkaar geïsoleerd en afgeschermd voor alle conventionele elektromagnetische signalen. Een van hen werd blootgesteld aan een sterke lichtflits die een duidelijk meetbare potentiaal op het EEG veroorzaakte. Een vergelijkbaar signaal werd waargenomen in de hersenactiviteit van de andere proefpersoon. Dit experiment leert ons dat een daadwerkelijke interactie tussen mensen niet gebonden is aan waar en op welke afstand van elkaar zij zich bevinden.

Het is moeilijke stof maar het toont aan dat het bestaan van interne fotonen, innerlijk licht, zeer werkelijk is en de basis van vrijwel alle menselijke cellulaire en systemische functies.


bron:
http://www.wijwordenwakker.org/content.asp?m=M3&s=M110&ss=P1830&l=NL
http://www.wijwordenwakker.org/content.asp?m=M3&s=M110&ss=P860&l=NL
https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=Nze9I3L4vrE

_________________
In Sha Allah (إن شاء الله)


Laatst gewijzigd door Cleo op 18-02-2015, 06:42:34, 2 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Zijn mensen echt lichtwezens?
BerichtGeplaatst: 13-02-2015, 12:22:30 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 05-06-2012, 08:13:52
Berichten: 424
Locatie: belgie
De titel is wel beetje vreemd gekozen. Er is nog een verschil tussen een fysiek wezen met innerlijk licht/energie zoals wat bedoeld is in het artikel en een echt lichtwezen. Die laatste bestaat uit niets anders dan licht. Zoals er staat met dat blad, dat je de randen kan zien. Mensen die energie kunnen zien kunnen dit ook waarnemen bij de mens vb.

_________________
“We dance for laughter, we dance for tears, we dance for madness, we dance for fears,
we dance for hopes, we dance for screams, we are the dancers, we create the dreams.”


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Zijn mensen echt lichtwezens?
BerichtGeplaatst: 13-02-2015, 14:24:10 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15-04-2014, 02:18:23
Berichten: 234
Locatie: we are The Borg, you will be assimilated, resistance is futile.
Eibhlin schreef:
De titel is wel beetje vreemd gekozen.
Vanuit wetenschappelijk oogpunt is het goed gekozen, een pakkende titel trekt meer aandacht. Ik vind dat de wetenschap aardig in de buurt aan het komen is. Ik geloof dat vele 'mystieke' kennis zal worden ontrafeld en wetenschappelijk te verklaren. De wetenschap is niet goed of slecht, dat is de manier waarop we kiezen deze kennis te gebruiken. De wetenschap is niet tegen te houden, maar laat ons ophouden met het ontwikkelen van alsmaar krachtigere wapens, heldhaftigheid en wapens gaan slecht samen. Zo staat in de bijbel; Als de mens op zijn harp speelt .. en de hemel kraakte. Een nog sterker wapen dan een atoombom is een onzichtbaar wapen. Als de mens HAARP speelt.
Eibhlin schreef:
Mensen die energie kunnen zien kunnen dit ook waarnemen bij de mens vb.
De tekst claimt dat alle leven licht uitstraalt, men zegt zichtbaar langs de randen, ik vermoed dat dat slechts een imperfectie van de meetapparatuur is.

Over welke energie heb je het dan ? Ik neem aan dat je geen ordinaire fotonen bedoelt zoals in het artikel beschreven, want enkel een blinde kan deze niet waarnemen.

Kan jij die energie zien ? Als je het niet in natuurkundige begrippen kan vatten, zou je het kunnen omschrijven ? Moet ik denken aan aura's of aan zwarte wolken, of die kleine snelle balletjes die we op een zonnige zomerdag soms waarnemen als we naar de blauwe hemel staren.

_________________
In Sha Allah (إن شاء الله)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Zijn mensen echt lichtwezens?
BerichtGeplaatst: 13-02-2015, 20:28:11 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 05-06-2012, 08:13:52
Berichten: 424
Locatie: belgie
Wetenschappelijk gezien misschien maar een lichtwezen is echt nog wat anders.

Als ik naar mensen, dieren, planten kijk kan ik er rond een witte laag energie zien. Volgens mij is dat een energie laag dat rond het lichaam zit. Dit is niet de aura, die zit daar nog buiten.

Die witte spikkels die rond vliegen zie ik zelfs in quasi donkere ruimtes. Dus ik denk dat dat wetenschappelijk punt ofwel niet altijd op gaat ofwel zie ik nog iets anders.

_________________
“We dance for laughter, we dance for tears, we dance for madness, we dance for fears,
we dance for hopes, we dance for screams, we are the dancers, we create the dreams.”


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Zijn mensen echt lichtwezens?
BerichtGeplaatst: 14-02-2015, 02:38:32 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15-04-2014, 02:18:23
Berichten: 234
Locatie: we are The Borg, you will be assimilated, resistance is futile.
Eibhlin schreef:
Als ik naar mensen, dieren, planten kijk kan ik er rond een witte laag energie zien. Volgens mij is dat een energie laag dat rond het lichaam zit. Dit is niet de aura, die zit daar nog buiten.
Ik zie dat laagje soms boven de bossen bij een heldere hemel.

_________________
In Sha Allah (إن شاء الله)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Zijn mensen echt lichtwezens?
BerichtGeplaatst: 14-02-2015, 15:38:23 
Offline
Reus
Reus

Lid geworden op: 08-11-2012, 10:20:10
Berichten: 1117
Locatie: belgië
Citeer:
Vanuit wetenschappelijk oogpunt is het goed gekozen, een pakkende titel trekt meer aandacht. Ik vind dat de wetenschap aardig in de buurt aan het komen is. Ik geloof dat vele 'mystieke' kennis zal worden ontrafeld en wetenschappelijk te verklaren. De wetenschap is niet goed of slecht, dat is de manier waarop we kiezen deze kennis te gebruiken. De wetenschap is niet tegen te houden, maar laat ons ophouden met het ontwikkelen van alsmaar krachtigere wapens, heldhaftigheid en wapens gaan slecht samen. Zo staat in de bijbel; Als de mens op zijn harp speelt .. en de hemel kraakte. Een nog sterker wapen dan een atoombom is een onzichtbaar wapen. Als de mens HAARP speelt.


Alles heeft een plaats en tijd. De mensheid is nog niet klaar om het hele plaatje te zien denk ik. En hoeft ook niet want iedere tijd heeft ook zijn charmes en leermogelijkheden.
Er is niets dat goed of slecht is enkel het feit dat dingen er gewoon zijn aan ieder van ons om eruit te halen wat we kunnen gebruiken. Is niet enkel en alleen voor geleerden is zeker en vast voor ieder mens....

Wapens en dergelijke zijn inderdaad geen middel om bij God te komen. Jammer dat niet iedereen dit zo ziet. Maar terug telt ook voor alles zoals grootheidswaanzin en dergelijke.....

wou ik even delen.....

_________________
Just be you thats more than enough!!!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Zijn mensen echt lichtwezens?
BerichtGeplaatst: 19-02-2015, 20:17:48 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 18-02-2015, 17:09:57
Berichten: 12
Zijn mensen echt lichtwezens? Mijn antwoord hierop: Wij zijn lichtwezens (of zo zou je ons kunnen noemen), en wij zijn hier naar de Aarde toegekomen om te ervaren hoe het is om als mens te leven.
Wil je dichterbij het lichtwezen/het Goddelijke in jezelf komen? Dan zou ik bijvoorbeeld een zenmeditatie aanraden, of een (ademhalings-)meditatie met als onderwerp het bereiken van je ziel.
Natuurlijk zit je ziel (in mijn optiek) in je lichaam, begrijp me niet verkeerd! Maar soms zit ons ego, imago en maskers die we in het dagelijks leven opbouwen als 'muurtjes' om de ziel heen. Door je gedachten uit te schakelen, vaak te mediteren, zou je het Goddelijke in jezelf kunnen bereiken. Dit mediteren hoeft niet lang, zo'n 15 minuten per dag zou al voldoende kunnen zijn. Als je wilt mediteren, maar niet precies weet hoe (het lijkt simpel, de oefening is simpel, maar moeilijk uit te voeren) kan ik je het boek van Ton van Gelder aanbevelen. 'Energetische Meditatie' heet het. Succes!

_________________
The understanding of yourself is the ending of sorrow. -Krishnamurti


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Zijn mensen echt lichtwezens?
BerichtGeplaatst: 20-02-2015, 10:58:06 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 05-06-2012, 08:13:52
Berichten: 424
Locatie: belgie
Ja als ziel wel maar ik doelde op uiterlijk. Er is daar wel een verschil tussen uiteraard. Wat algemeen bedoeld wordt met lichtwezens zijn wezens die elders dan de aarde leven en hun lichaam is niet fysiek maar dus gebouwd uit licht.

_________________
“We dance for laughter, we dance for tears, we dance for madness, we dance for fears,
we dance for hopes, we dance for screams, we are the dancers, we create the dreams.”


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Zijn mensen echt lichtwezens?
BerichtGeplaatst: 22-02-2015, 19:10:23 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 18-02-2015, 17:09:57
Berichten: 12
Zoals bijvoorbeeld engelen? (Lorna Byrne heeft een aantal autobiografische boeken over engelen geschreven, misschien dat je dat leuk zou vinden.) :)

_________________
The understanding of yourself is the ending of sorrow. -Krishnamurti


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Zijn mensen echt lichtwezens?
BerichtGeplaatst: 31-08-2015, 18:09:08 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 31-08-2015, 15:06:38
Berichten: 10
Ik geloof wel dat mensen een 'ziel' of energie vorm hebben die 'vast zit' in dit lichaam.
De quote: You are a soul, you have a body. vind ik wel bij dit onderwerp passen.

Verder kan ik niet over feiten spreken, maar alleen wat mijn eigen mening is en wat ik ervaar.

Maar super om dit hier tegen te komen, leuk om te lezen!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Zijn mensen echt lichtwezens?
BerichtGeplaatst: 02-09-2015, 14:51:28 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2009, 17:30:26
Berichten: 7355
Locatie: Po-koro Sterrenbeeld: Dinosaurus
Cleo schreef:
Eibhlin schreef:
De titel is wel beetje vreemd gekozen.
Vanuit wetenschappelijk oogpunt is het goed gekozen, een pakkende titel trekt meer aandacht.
Daar is niets wetenschappelijks aan. De manier waarop je dingen presenteert staat los van de inhoud van wat je presenteert.
De keuze voor een bepaalde titel om meer aandacht te krijgen is slim, maar is minder leuk als het onwaarheden bevat. Dat is zeker geen wetenschap.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Zijn mensen echt lichtwezens?
BerichtGeplaatst: 10-09-2015, 22:01:45 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15-04-2014, 02:18:23
Berichten: 234
Locatie: we are The Borg, you will be assimilated, resistance is futile.
goddomme, wat n gedoe om hier binnen te komen, router naar de klote, politie in me gat en me hele routing table om zeep. Nah 't werkt terug, ben ik blij dat ik VM anders was t echt afgelopen, fcuking winblows, jawadde man :p

wat zei je Tom ?, o ja ge hebt helemaal gelijk hoor, kuch kuch xD

_________________
In Sha Allah (إن شاء الله)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Zijn mensen echt lichtwezens?
BerichtGeplaatst: 10-09-2015, 22:35:01 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15-04-2014, 02:18:23
Berichten: 234
Locatie: we are The Borg, you will be assimilated, resistance is futile.
Pinkieh schreef:
Ik geloof wel dat mensen een 'ziel' of energie vorm hebben die 'vast zit' in dit lichaam.
De quote: You are a soul, you have a body. vind ik wel bij dit onderwerp passen.

Verder kan ik niet over feiten spreken, maar alleen wat mijn eigen mening is en wat ik ervaar.

Maar super om dit hier tegen te komen, leuk om te lezen!
Merci, ik zal nog ne keer wat posten als ik wat intressants zie zelle.. :wink:

Ik vind het intrigerend en tegelijk verbaast het me niet. Elk object dat een hogere concentratie energie bezit dan zijn onmiddelijke omgeving zal deze afstaan net zolang totdat deze gelijk is aan zijn omgeving, het omgekeerde geld natuurlijk ook.

_________________
In Sha Allah (إن شاء الله)


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 13 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl