Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 13:21:35

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 60 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Re: Statisme als geloof
BerichtGeplaatst: 20-02-2015, 12:33:30 
Offline
Moderator
Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2010, 22:39:50
Berichten: 2236
Locatie: Noord-Brabant
Jammer om te zien dat je je zo snel aangevallen voelt Nickid. "Voel je je aangevallen dan is dat een soort angst". Ironisch?

Ik sluit me aan bij MiB: 'niet-vrijdenkers' bannen van de discussie die jij klaarblijkelijk niet wilde laten ontstaan, kan ik niet openminded noemen. Iets wat ik in deze context best wil bestempelen als hypocriet.

Om jou nog tegemoet te komen ben ik het filmpje gestart, zag ik in de eerste 35 seconden mensen die geslagen werden met een zweep en ben ik -wederom- afgehaakt. Ik ben blij met blauw op straat, ik ben blij dat mensen jou een bekeuring geven als jij je auto met 160 kilometer per uur over de snelweg heen knalt, ik ben blij dat jou het recht wordt ontnomen om mensen te mishandelen en dat daar straffen tegenover staan. Is deze bijdrage goed genoeg voor je?


Edit: Niet om te mierenneuken, maar als je wil dat mensen lezen wat je schrijft, is het misschien een idee om op je spelling en interpunctie te letten (t'tjes en d'tjes, hele woorden die verkeerd gespeld zijn, overmatig gebruik van enters enzovoorts). Ik heb een poging gedaan en krijg er hoofdpijn van. Tipje. ;)

_________________
Nee hoor, grapje.

Klik hier om mijn column "Stomme mama" te lezen!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Statisme als geloof
BerichtGeplaatst: 20-02-2015, 13:54:56 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 23-06-2009, 17:35:39
Berichten: 416
Wortelbrood schreef:
Jammer om te zien dat je je zo snel aangevallen voelt Nickid. "Voel je je aangevallen dan is dat een soort angst". Ironisch?

Ik sluit me aan bij MiB: 'niet-vrijdenkers' bannen van de discussie die jij klaarblijkelijk niet wilde laten ontstaan, kan ik niet openminded noemen. Iets wat ik in deze context best wil bestempelen als hypocriet.

Om jou nog tegemoet te komen ben ik het filmpje gestart, zag ik in de eerste 35 seconden mensen die geslagen werden met een zweep en ben ik -wederom- afgehaakt. Ik ben blij met blauw op straat, ik ben blij dat mensen jou een bekeuring geven als jij je auto met 160 kilometer per uur over de snelweg heen knalt, ik ben blij dat jou het recht wordt ontnomen om mensen te mishandelen en dat daar straffen tegenover staan. Is deze bijdrage goed genoeg voor je?


Edit: Niet om te mierenneuken, maar als je wil dat mensen lezen wat je schrijft, is het misschien een idee om op je spelling en interpunctie te letten (t'tjes en d'tjes, hele woorden die verkeerd gespeld zijn, overmatig gebruik van enters enzovoorts). Ik heb een poging gedaan en krijg er hoofdpijn van. Tipje. ;)



Ik spiegel slechts jouw gedrag wortelbrood ik had ook vriendelijk kunnen reageren maar heb dat bewust niet gedaan. Ik voel me niet aangevallen ik heb slechts bewust zo gereageerd. Ik kan me vinden in je punt dat je afhaakt om die reden. Maar als je derest gelezen had had je ook gelezen dat ik zij dat ik daar doorheenkijk.

En even aan men in black ik begrijp ook jouw punten. Jullie hebben allemaal gelijk in jullie eigen visie en kijk erop. Wat je geloofd is namelijk voor jezelf altijd waar. En ik kan me goed in beelden in dit gedachtengoed ik heb namelijk zelf ook altijd zo gedacht.

Tuurlijk kun je goeien dingen erin zien. Maar het wantrouwen in de mensen en het gebrek aan eigen verantwoordelijkheden nemen rechtvaardigd het idee dat we een overheid nodig hebben. Ik ben het er mee eens dat er idd een aantal mensen tussen zitten die een "leidertje of regering en boetes of straf" nodig hebben om ze hun plaats te wijzen.

Maar dit is maar een klein deel een klein groepje mensen. en deze zijn grotendeels zo geworden door deze "overheid van wetten en regels"

Luister maar eens naar het liedje 15 miljoen mensen...

Hij zingd het die schrijf je niet de wetten voor die laat je in hun waarde..

En luister alles als kind zijnde deed dat liedje me heel veel. Het had een diepere betekenis voor het diepste van mijn wezen en voelde dat dat liedje heel belangrijk voor me was met een betekenis voor dit leven. dit is intuitief (mijn waarheid)
Laatste maanden ben ik steeds meer gaan zien en beseffen.

Ik ga verder niet in op je beschuldigingen(naar mijn inzien gewoon allemaal aannames) wortelbrood. Want heb de behoefte ook niet om me daar tegen te verdedigen omdat ik mezelf goed ken. zoals ik eerder zij ik voel me niet aangevallen wil je dit wel zo zien dan is dat aan jouw


Reactie aan tom: delen tom gewoon delen, staat in mn eerste post.

_________________
Leven en laten leven


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Statisme als geloof
BerichtGeplaatst: 20-02-2015, 17:24:55 
Offline
Moderator
Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2010, 22:39:50
Berichten: 2236
Locatie: Noord-Brabant
Jij spiegelt mij Nickid? Nu wordt hij mooi. Als ik dit teruglees ben ik toch alleszins vriendelijk gebleven. Wellicht een idee om -als jij het daar niet mee eens bent- er de volgende keer 'bewust' voor te kiezen om daar boven te gaan staan in plaat van dit soort kinderachtige reacties. Wat ik nu zie is geen bewust keuze, maar een sterk gevoel van onmacht van jouw kant.

Leuk dat jij daar doorheen kijkt, maar ik mis nog steeds het hele punt van dit topic aangezien je meent de discussie niet aan te willen gaan maar hem in iedere reactie opnieuw opzoekt. Je kunt niet verwachten dat mensen jouw koek zomaar slikken. ;) Ik in ieder geval niet! Wederom: bizar veel spellingsfouten.

_________________
Nee hoor, grapje.

Klik hier om mijn column "Stomme mama" te lezen!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Statisme als geloof
BerichtGeplaatst: 20-02-2015, 19:35:25 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15-04-2014, 02:18:23
Berichten: 234
Locatie: we are The Borg, you will be assimilated, resistance is futile.
In de toon waarop een boodschap word overgedragen, zit veel informatie.

Je kan kwaad worden over het in jouw ogen onrecht dat je wordt aangedaan, maar jij bent degene die de consequenties zal dragen van je keuzes. Probeer kwaad te zijn tijdens het glimlachen. Accepteer de consequenties of neem de maatregelen die je nodig acht zodat je vrede hebt. Blijf bij jezelf, laat je niet afleiden, de kwaadheid komt vanbinnen uit. Waar ligt de bron van je woede, kijk daar naar.

Wees het oneens met een glimlach, we willen allemaal hetzelfde, we willen allemaal gelukkig zijn. Zoek het beste in de ander, ook al behandelt hij je slecht. Vind het slechte in jezelf. Acteer uit liefde, en liefde zal zijn weg terug vinden. Laat het varen, woede leid enkel tot frustratie en nog meer woede.

_________________
In Sha Allah (إن شاء الله)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Statisme als geloof
BerichtGeplaatst: 21-02-2015, 01:44:47 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 20-07-2012, 04:31:58
Berichten: 724
*insert Imagine van John Lennon*

_________________
van de sterren komen we naar de sterren keren we terug, het leven is slechts een reis in den vreemde :)

“If you think you are too small to make a difference, try sleeping with a mosquito.” - Dalai Lama


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Statisme als geloof
BerichtGeplaatst: 21-02-2015, 01:46:18 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2009, 17:30:26
Berichten: 7355
Locatie: Po-koro Sterrenbeeld: Dinosaurus
Nickid schreef:
Reactie aan tom: delen tom gewoon delen, staat in mn eerste post.
Ja maar.. als je iets deelt, dan wil je het toch ook bespreken? Je zegt toch niet iets tegen iemand om vervolgens de reactie te negeren, dat zou vreemd zijn.
Je hebt het over 'openmindedheid', maar dan wil je toch juist een discussie? Persoonlijk wil ik alles wel discussiëren, daarom zit ik ook op zoveel forums! :D Dat zie ik júist als openminded zijn.
Ik zit al meer dan 5 jaar op dit forum en ik moet zeggen dat ik alsnog vrij weinig overtuigd ben van allerlei spirituele en paranormale zaken, maar betekent dat dat ik wegga? Nee, want discussies moet je juist hebben met mensen die anders denken, anders zijn ze erg kort en eentonig :P


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Statisme als geloof
BerichtGeplaatst: 21-02-2015, 12:11:37 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 23-06-2009, 17:35:39
Berichten: 416
Tom schreef:
Nickid schreef:
Reactie aan tom: delen tom gewoon delen, staat in mn eerste post.
Ja maar.. als je iets deelt, dan wil je het toch ook bespreken? Je zegt toch niet iets tegen iemand om vervolgens de reactie te negeren, dat zou vreemd zijn.
Je hebt het over 'openmindedheid', maar dan wil je toch juist een discussie? Persoonlijk wil ik alles wel discussiëren, daarom zit ik ook op zoveel forums! :D Dat zie ik júist als openminded zijn.
Ik zit al meer dan 5 jaar op dit forum en ik moet zeggen dat ik alsnog vrij weinig overtuigd ben van allerlei spirituele en paranormale zaken, maar betekent dat dat ik wegga? Nee, want discussies moet je juist hebben met mensen die anders denken, anders zijn ze erg kort en eentonig :P


Misschien licht de misscomunnicatie dan in het begrip wat eij beiden van het woord discusseren hebben.

Discuseren betekend in mijn begrip de debatteren meningen tegen meningen uitspelen.
Mijn begrip van een mening: jouw gedachtengoed over iets gebasseerd op hetgeen jij ziet.

En dan gaan kijken welke mening het dichts bij de waarheid licht of het punt discusseren met de vraag (wie heeft er gelijk?)

ik vind dit maar niks... Want ik besef en begrijp heel goed dat iedereen gelijk heeft in zijn eigen visie in wat die ziet, er is wel een groot verschil tussen iemand die een mening gevormd hebt gebaseerd op aanames, of iemand die zijn mening doordacht heeft en meerdere kanten heeft bekeken voordat die persoon tot een mening kwam.

delen op gebied van infotmatie begrijp ik zo: je verteld niet wat je VIND. Maar je verteld wat je ziet en welke kant jij bekijkt. Dit doet iedereen over het betreffende onderwerp. Vervolgens denk je allemaal individueel na over welke informatie er door iedereen op tafel licht. En probeerd alles te verbinden tot 1 geheel om tot een groter BEGRIP te komen.

Ipv allemaal ons gelijk te halen.
Want iedereen heeft gelijk ik zal je dat voorbeeld geven van die auto.

Er staat een dikke bmw geparkeerd langs de weg er rijd iemand over de weg langs en ziet dat die hele auto aan die kant beschadigd is een enorme deuk in de deur. Vervolgens loopt er een voetganger langs en ziet een prachtige bmw (geen krasje te zien aan zijn kant)

wie heeft er gelijk? Allebei... Maar wat gebeurd er als je de auto van de bovenkant zou bekkijken en er even een rondje omheen loopt. En iets verder kijkt dan die eerste (aanname) juist...

Dan zie je niet meer alleen een agent die mensen in elkaar slaat, maar ook agenten die het beste voorhebben met elkaar. Maar als die agenten met hun gevormde besef van "ik handhaaf de wet, of jij thuis nou financieel in zwaar weer zit" niets mee te maken, jij overtreed de wet en je betaald die bekeuring. Want stel je voor dat je iemand dood zou rijden. Dan gaat hij tegen een stukje menselijkheid in (als de overtreding bijvoorbeeld gewoon is dat hij door rood is gereden terweil er om dat tijdstip niemand op de weg red) om maar gewoon een voorbeeld te noemen.

Het is te zwart wit. Maar zo kunnen we nog zoveel meer dingen noemen als hypotheek belasting betalen omdat er een aantal mensen hebben gezecht deze grond is van mij. En diezelfde mensen verstrekken dan hypotheken aan jouw... je kan er wonen als je een lening afsluit... met rente.. Vervolgens MoET je werken om die lening af te betalen waar je je leven lang mee bezig bent... Aan die persoon die dat stukje grond gewoon heeft opgeist. Vevolgens heb je een bruto salaris waar een zootje belasting afgaat(komt in een potje terrecht waarvan bepaalde mensen bepalen wat er mee gebeurd) (dat deel MOET je afstaan) vervolgens gaat de helft van je salaris op aan rente en aflossen van je hypotheek... Dan houd je nog een klein beetje over waar je zelf zeggenschap op hebt... Terweil je van de rest van het geld waar JIJ eerlijk voor gewerkt hebt nooit meer terugziet.. Ik verdien eigenlijk maar 400 euro permaandwat ik voor mezelf mag besteden (aan kleding, eten, iets leuks en benzine) door te werken in een staalfabriek ploegendienst met zware arbeidsomstandigheden.... Onder dwang want als ik dat niet doe ontnemen ze mijn huis staat er eendeurwaarder voor de deur die zich aan de WET houd... Ongeacht of jij op sttaat staat waar is dan het stukje liefde en menselijkheid naar elkaar?

Dat komt omdat er een groepje mensen deze macht heeft... Maar ze beroven je en besturen indirect jouw leven waardoor je een hoop vrijheden om je eigen leven in te delen afneemd.

Het heeft meer nadelen als voordelen. tis krom in mijn ogen... Ik zie ook andere mogelijkheden. En die worden ook benoemd aan het einde van dat filmpje, bovendien zijn er prachtige documentaires over.


Aan wortelbrood: ... ... Ben je nu klaar? ... ... Ga anders maar even door hoor als je daar behoefte aan hebt ik stoor me er niet aan ...

Maar als je dan toch een discussie wild kun je die krijgen, maar niet gaan janken als dat pijn doet aan je egotje.

Zoals ik eerderzij is discusseren en debateren en gelijk krijgen voor mij totaal kansloos, want het draaid om winnen en verliezen. Het punt is dat als je een discussie aan wil gaan met mij is dat ik niets te verliezen heb dus ik win altijd, ik hecht namelijk geen waarde aan mijn gelijk omdat ik besef dat het altijd maar is hoe je het bekijkt.

Voor mij is het niets minder dan een kansloos egospelletje van elkaar pakken en afzeiken. Als je dit wild zeg het maar. Maar jij zuld degene zijn die moe word omdat ik het eeuwig vol kan houden en ik mezelf er niet in verlies. Want voor mij zal het slechts een spelletje zijn.

Dus hier zul je hem krijgen;

Ik hecht geen waarde aan mijn spelling, voor mij is het genoeg als ik een boodschap over kan brengen. Mocht je je storen aan mijn spelfouten, dan is dat toch echt jouw probleem en niet de mijne. Je moet niet van jouw probleem mijn probleem maken. Wat je nu aan het doen bent zie ik meer als trollen. Dan adviseer ik je een forum op te zoeken waar mensen graag aan hun spelling werken dan kun je daar je gevraagde kritiek en spellingslessen geven. Mij intresseerd het daarintegen geen ene bal.

net zoals jouw dit onderwerp niet intresseerd, ik heb niet gevraagd om mijn gedeelde info te laten (ff juiste woord zoeken) alsof het niets is eennutopi is? Geen welkome informatie?o dus omdat het voor jouw niets bijdraagd kraak je het allemaal maar af met een utopie? En dan ben je verbaasd dat ik jouw op dezelfde manier behandel?

Dus wie is hier nu hypocriet?

Sterker nog het is niet eens mijn eigen gemaakte video. mijn intentie was slechts delen.

Dus dit hele gedoe heb je op jezelf afgeroepen en zeg niet dat dat niet zo is. Jij vroeg erom ik niet.

Nu graag weer ontopic

_________________
Leven en laten leven


Laatst gewijzigd door Nickid op 21-02-2015, 14:08:42, 2 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Statisme als geloof
BerichtGeplaatst: 21-02-2015, 12:58:20 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15-04-2014, 02:18:23
Berichten: 234
Locatie: we are The Borg, you will be assimilated, resistance is futile.
Was Gandhi een slaaf ? Wat men me kan afnemen is vergankelijk, mijn vertrouwen in god zal men me nooit ontnemen.

_________________
In Sha Allah (إن شاء الله)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Statisme als geloof
BerichtGeplaatst: 21-02-2015, 15:23:04 
Offline
Moderator
Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2010, 22:39:50
Berichten: 2236
Locatie: Noord-Brabant
Utopia Nickid, niet Utopie. Je weet wel, dat televisieprogramma waar ze jouw idealen proberen na e streven. Ik verwees je naar een programma waar je - gezien je opvattingen over een betere wereld - best goed in zou kunnen passen. Daarnaast stoor je je klaarblijkelijk wel aan me aangezien je zojuist een hele tekst hebt toegevoegd aan je originele post. Ga vooral door Nickid, ik stoor me er niet aan!

_________________
Nee hoor, grapje.

Klik hier om mijn column "Stomme mama" te lezen!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Statisme als geloof
BerichtGeplaatst: 23-02-2015, 15:59:16 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2009, 17:30:26
Berichten: 7355
Locatie: Po-koro Sterrenbeeld: Dinosaurus
Jammer dat je niet snapt wat discussiëren inhoudt. Ik vraag me wel af waarom je dan op een forum zit. Ik zie jouw visie van 'ik win elke discussie' zeker niet als openminded.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Statisme als geloof
BerichtGeplaatst: 26-02-2015, 14:30:11 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 23-06-2009, 17:35:39
Berichten: 416
Tom schreef:
Jammer dat je niet snapt wat discussiëren inhoudt. Ik vraag me wel af waarom je dan op een forum zit. Ik zie jouw visie van 'ik win elke discussie' zeker niet als openminded.


Jammer dat jij mijn uitleg over mijn kijk op "dicusseren niet begrijpt"
Ik zeg niet dat ik elke discussie win sterker nog wat ik steeds probeer uit te leggen zijn er alleen maar verliezers bij discusseren.


ik zeg dat ik het afzeiken en afkraken van elkaars mening en kijk op dingen altijd win...dat is mijn kijk op discusseren elkaar overtuigen van elkaars gelijk. In mijn kijk op het leven heeft iedereen zijn eigen waarheid en kijk op het leven en gelijk in zijn of haar eigen beleving. Elkaars kijk op dingen proberen te veranderen door middel van elkaar overtuigen en meekrijgen is voor mij volkomen kansloos. Want dat betekend dat je zogenaamd winnerd en verliezers hebt van gelijk. Maar uiteindelijk heb je alleen maar verliezers.

Je eigen kijk op dingen delen en de andermans kijk als net zo waardevol beschouwen. Beseffen dat je allemaal puzzelstukjes hebt en in alles een waarheid schuild maakt je openminded omdat je dan openstaat voor een grotere kijk op dingen.

Je hebt nu de aanname dat ik het allemaal niet begrijp volgens jouw. Hiermee zet je een muur voor mn neus. En overweeg je niet eens om je open te stellen en te proberen te begrijpen wat ik zeg. Omdat je het "er niet mee eens bent" want jouw kijk op discussseren verschild blojkbaar van die van mij. En daarom kaats je het meteen maar af... En vind je dat ik niet op een forum hoor te zitten.

(Wat ik hier doe is slechts jouw meninh en kijk blootleggen, ik val je niet aan tom)
Het gaat hier om jezelf en een ander begrijpen. Op deze manier kun je verbinden en kun je je overtuigingen en meningen bijschroeven uit vrije wil, door open te kijken wat er op tafel licht in plaats van ik zie het zo jij zo, dus komen we er niet uit. Of dus kunnen we elkaar ergens niet in vinden.


Alles is toch 1, stel jezelf dan de vraag waarom kunnen sommige mensen zich dan niet " in elkaar vinden" of delen ze elkaar mening niet.

In mijn opzicht komt dat omdat ze niet openminded kunnen zijn omdat ze zich teveel hebben gehecht aan hun persoonlijke overtuigingen en mening, waarvan dit topic een groot voorbeeld is. Ik begrijp jullie visie en kijk, waarom jullie zeggen wat jullie zeggen, ik kan me er in vinden, iedereen heeft hun punt.

Maar wie kan zich nou echt in mij vinden? Ik heb niet het idee dat iemand mij begrijpt of uberhaubt zn best doet te begrijpen wat ik zeg. En daarom reageer ik nog steeds op dit topic.

Want elkaar begrijpen en je in elkaar kunnen vinden is voor mij altijd het doel van delen.
En daarbij hoef je niemand aan te vallen of jezelf te verdedigen of te overtuigen van gelijk. Omdat een groter inzicht dat overstijgd.


Ik viel wortelbrood slechts aan om mijn punt te laten zien. (En omdat ze precies om deze discussie vroeg dus die heb ik beantwoord) Kijk hoe er word gereageerd ik zie alleen maar emotioneel beladen reacties van onvrede en ergenis.

Dat komt voort uit onbegrip. Kijk naar wat er gebeurde in mijn laatstte te reactie op wortelbrood en hoe zij weer reageerde op mij. Is dit zinvol? Is dit nou verbinden en eenheid... Dit is het perfecte voorbeeld van discusseren en aanvallen verdedigers in mijn opzicht alleen maar verliezers

Omdat mensen zo gehecht zijn aan hun persoonlijke overtuigingen en meningen.

Ik zie totaaaaaaal geen openmindedheid hiero.. En dat is ook de rede dat ik niet meer doorga op de laatste reactie van wortelbrood wantik kan dat eeuwig volhouden maar het is volkomen kansloos en ik schiet er niets mee op en zij ook niet... En daarom zeg ik dat ik altijd win omdat ik dit inzie, kan ik los staan van zo'n streid en tevens de waarnemer van deze dualiteit zijn.

Wat ik hier overigens doe door te reageren is niet discusseren. Ik ben weer aan het delen. Ik deel mijn inzicht en kijk op het punt discusseren. Het is uiteraard volledig aan jullie of jullie iets doen met dit inzicht of hier voor open staan. Het is echter mijn visie en mijn waarheid. En als het begrepen word, dan is het doel van delen berijkt. Dat het begrepen word wil nog niet zeggen dat het ook een waarheid is die bij jouw past. Daar is iedereen volledig vrij in.

_________________
Leven en laten leven


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Statisme als geloof
BerichtGeplaatst: 26-02-2015, 16:03:02 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2009, 17:30:26
Berichten: 7355
Locatie: Po-koro Sterrenbeeld: Dinosaurus
Nickid schreef:
Jammer dat jij mijn uitleg over mijn kijk op "dicusseren niet begrijpt"
Oh ik begrijp hem heel goed, maar jij verwart discussiëren met ruziemaken. Dat zijn twee heel verschillende dingen. Jij doet alsof het hier om een mening gaat, mijn mening over wat discussiëren inhoudt, en jouw mening over wat discussiëren inhoudt. Maar het is geen kwestie van mening. Discussiëren is een woord met een definitie. Zoek het maar op. Heb je een woordenboek?

Nickid schreef:
zijn er alleen maar verliezers bij discusseren.
Er zijn alleen maar verliezers bij ruziemaken. Bij discussiëren kun je van elkaar leren, dat is het hele punt. Ik heb veel dingen geleerd in discussies, daarom hou ik er ook zo van. Dus ik weet dat dit absoluut niet waar is wat jij zegt, eigen ervaring ;)

Nickid schreef:
Je eigen kijk op dingen delen en de andermans kijk als net zo waardevol beschouwen. Beseffen dat je allemaal puzzelstukjes hebt en in alles een waarheid schuild maakt je openminded omdat je dan openstaat voor een grotere kijk op dingen.
Klopt. Dat is wat discussiëren is. Waarom noem jij ruziemaken discussiëren, en discussiëren delen?

Nickid schreef:
Je hebt nu de aanname dat ik het allemaal niet begrijp volgens jouw. Hiermee zet je een muur voor mn neus. En overweeg je niet eens om je open te stellen en te proberen te begrijpen wat ik zeg.
Dat is een klassieker, he? Ik snap het niet want ik ben niet open genoeg.. nee Nick, ik begrijp je, en ik ben teleurgesteld. Accepteer het gewoon.

Nickid schreef:
Omdat je het "er niet mee eens bent" want jouw kijk op discussseren verschild blojkbaar van die van mij.
Mijn kijk op discussiëren is de definitie. Die kun je overal opzoeken. Ik ga toch ook niet mijn eigen betekenis verzinnen voor het woord brood? En dan tegen mensen ingaan als ze er 'een andere kijk op hebben'? Brood is brood, discussiëren is discussiëren.

Nickid schreef:
Het gaat hier om jezelf en een ander begrijpen. Op deze manier kun je verbinden en kun je je overtuigingen en meningen bijschroeven uit vrije wil, door open te kijken wat er op tafel licht in plaats van ik zie het zo jij zo, dus komen we er niet uit. Of dus kunnen we elkaar ergens niet in vinden.
Jaaaaaaaaaaaaaa dat ís dis-cuss-ie-ren! Snap het dan, het is niet mijn kijk. Het is een woord met een betekenis. Als je ruziemaakt en elkaar aanvalt zoals jij het zegt, dan ben je per definitie niet meer aan het discussiëren.

Nickid schreef:
Alles is toch 1, stel jezelf dan de vraag waarom kunnen sommige mensen zich dan niet " in elkaar vinden" of delen ze elkaar mening niet.
Ik heb geen flauw idee wat je met deze zin bedoelt. Alles is 1? Ik kan me niet herinneren dat ik dat zei.

Nickid schreef:
Ik begrijp jullie visie(..) Ik heb niet het idee dat iemand mij begrijpt of uberhaubt zn best doet te begrijpen wat ik zeg.
Aha. Dus jij begrijpt iedereen, maar niemand begrijpt jou. En toevallig is niemand het met jou eens. Is dat je opgevallen?
Ik denk dat wij heel goed begrijpen wat jij bedoelt. Dat we het niet met je eens zijn, betekent niet dat we je niet begrijpen.

Nickid schreef:
Ik viel wortelbrood slechts aan om mijn punt te laten zien. (En omdat ze precies om deze discussie vroeg dus die heb ik beantwoord) Kijk hoe er word gereageerd ik zie alleen maar emotioneel beladen reacties van onvrede en ergenis.
Uiteraard.
... :roll:

Nickid schreef:
Ik zie totaaaaaaal geen openmindedheid hiero..
Ik zie erg weinig openmindedheid bij jou. Wederom teleurgesteld. 'Oh niemand is het met me eens, ze zijn niet openminded'. Waarom is niemand het met je eens Nick, toeval?

Nickid schreef:
Wat ik hier overigens doe door te reageren is niet discusseren. Ik ben weer aan het delen.
Nee wat je hier doet is toch echt discussiëren, Nick. Moet ik het je makkelijk maken? Hier:
http://www.woorden.org/woord/discussi%C3%ABren
Discussiëren, je mening delen. Dat is wat jij aan het doen bent, Nick.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Statisme als geloof
BerichtGeplaatst: 26-02-2015, 16:03:45 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-12-2013, 13:53:58
Berichten: 612
Locatie: Den Bosch
Hou het gezellig iedereen :mrgreen:

_________________
An eye for an eye A heart for a heart A soul to a soul


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Statisme als geloof
BerichtGeplaatst: 26-02-2015, 16:23:53 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2009, 17:30:26
Berichten: 7355
Locatie: Po-koro Sterrenbeeld: Dinosaurus
Wat is jouw mening over het onderwerp, Bunny?


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Statisme als geloof
BerichtGeplaatst: 26-02-2015, 16:35:47 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-12-2013, 13:53:58
Berichten: 612
Locatie: Den Bosch
Ik volg het niet echt of ja ik snap het niet zo goed :oops:

_________________
An eye for an eye A heart for a heart A soul to a soul


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 60 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl