Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 11:24:04

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 60 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Re: Statisme als geloof
BerichtGeplaatst: 26-02-2015, 22:10:41 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15-04-2014, 02:18:23
Berichten: 234
Locatie: we are The Borg, you will be assimilated, resistance is futile.
Ik heb het recht negatief te denken over hij die slecht spreekt over mijn geloof.
Hij die aan de fundering mort maakt me kwaad,
want ik ben bang, bang dat mijn hele huis instort.

O wee diegene die mijn geloof bespot.
Fais pas ci, fais pas ça, zeg niet GodVerdomme.
Jij hebt rekening te houden met mij en mijn geloof.

_________________
In Sha Allah (إن شاء الله)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Statisme als geloof
BerichtGeplaatst: 26-02-2015, 22:42:18 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2009, 17:30:26
Berichten: 7355
Locatie: Po-koro Sterrenbeeld: Dinosaurus
Wat is je punt, Cleo?


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Statisme als geloof
BerichtGeplaatst: 27-02-2015, 17:18:23 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 23-06-2009, 17:35:39
Berichten: 416
waarom zoek je naar een punt?

_________________
Leven en laten leven


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Statisme als geloof
BerichtGeplaatst: 27-02-2015, 20:41:10 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2009, 17:30:26
Berichten: 7355
Locatie: Po-koro Sterrenbeeld: Dinosaurus
Ben je te openminded om op mijn post te reageren?


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Statisme als geloof
BerichtGeplaatst: 27-02-2015, 22:49:44 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-12-2013, 12:30:37
Berichten: 590
Nickid, kijk zelf eerst eens in de spiegel die je anderen probeert voor te houden :?

_________________
Alles wat ik schrijf is niet slechts mijn mening maar de absolute waarheid.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Statisme als geloof
BerichtGeplaatst: 28-02-2015, 10:57:42 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 20-07-2012, 04:31:58
Berichten: 724
Citeer:
En even aan men in black ik begrijp ook jouw punten. Jullie hebben allemaal gelijk in jullie eigen visie en kijk erop. Wat je geloofd is namelijk voor jezelf altijd waar. En ik kan me goed in beelden in dit gedachtengoed ik heb namelijk zelf ook altijd zo gedacht.


Kun je mijn punten dan uitleggen?

_________________
van de sterren komen we naar de sterren keren we terug, het leven is slechts een reis in den vreemde :)

“If you think you are too small to make a difference, try sleeping with a mosquito.” - Dalai Lama


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Statisme als geloof
BerichtGeplaatst: 28-02-2015, 17:54:06 
Offline
Moderator
Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2010, 22:39:50
Berichten: 2236
Locatie: Noord-Brabant
Citeer:
Mega lange post van Tom.


Ja, dit.
En de spiegel van Tut. Ook dat.

_________________
Nee hoor, grapje.

Klik hier om mijn column "Stomme mama" te lezen!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Statisme als geloof
BerichtGeplaatst: 01-03-2015, 15:04:01 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 23-06-2009, 17:35:39
Berichten: 416
Tom schreef:
Ben je te openminded om op mijn post te reageren?

het lullige is ik had een hele post geschreven, op me mobiel en toen ik reageerde drukte was ik ALLES kwijt... want moest ik ineens weer opnieuw inloggen, ik maakte punten maar ik heb ook terecht jouw punten ingezien en aanvaard. alleen sorry ben de totale motivatie kwijt om alles opnieuw te schrijven :shock: maar dat wil niet zeggen dat wat ik geschreven heb niet waardevol was. alleen de drang is groot dus wie weet komt het nog :P

_________________
Leven en laten leven


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Statisme als geloof
BerichtGeplaatst: 01-03-2015, 16:51:37 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 23-06-2009, 17:35:39
Berichten: 416
Man in black schreef:
Citeer:
En even aan men in black ik begrijp ook jouw punten. Jullie hebben allemaal gelijk in jullie eigen visie en kijk erop. Wat je geloofd is namelijk voor jezelf altijd waar. En ik kan me goed in beelden in dit gedachtengoed ik heb namelijk zelf ook altijd zo gedacht.


Kun je mijn punten dan uitleggen?


Oke.


Waar is je open mindedheid nu heen? die is er altijd, het punt is alleen dat ik niet van mijn visie af te brengen ben, wat iemand ook beweerd of zegt, want voor alles kan je 100 tegen argumenten en 100 voor argumenten geven, degene die dit het beste doet zal vinden dat ie gelijk heeft, mijn doel is alleen niet om gelijk te krijgen of om iemand gelijk te geven, mijn doel is dingen in een groter perspectief plaatsen, ipv het hokjes denken.
Ik ben met je eens dat een overheid nadelen heeft. Maar zij heeft ook heel veel voordelen.
oke dan draai ik als mijn reactie jouw zin even om. ik ben het met je eens dat de overheid voordelen heeft, maar zij heeft ook heel veel nadelen.
het is maar hoe je het bekijkt.(dualiteit)


En die voordelen wrgen wat mij betreft veel zwaarder dan de nadelen.
wat jouw betreft(dat zeg je heel goed) bij deze kan ik het weer omdraaien, iedereen zijn eigen kijk erop.
ik begrijp waarom je dat zegt en ik zal ook niet zeggen dat je ongelijk hebt in jouw visie. ik herken dat erkennen jullie dat ook in mij waarom ik zie zoals ik het zie? Wat mij betreft zie ik de overheid meer als een stelletje bemoeiallen die misbruik maken van mensen. Alleen dat is weer mijn kijk erop. mag toch? dat wil toch nietz eggen dat ik ongelijk heb. iedereen heeft gelijk en ongelijk het hangt af van het perspectief.
het punt met discusseren met mij is alleen ik ben niet te overtuigen omdat mijn waarheid voor mezelf de grootste waarheid is, pas op het moment iemand mij een grotere waarheid kan geven die mijn waarheid overstijgd zal ik METEEN luisteren alleen dat kan alleen als het volledig NIEUW is en iets is dat ik nog niet ken
Het niet in discussie willen gaan is een schild die ik opzet om ervoor te zorgen dat ik mezelf niet verlies in die 'ego spelletjes van ik heb gelijk jij hebt gelijk' ik heb daar geen boodschap aan want het interesseer me niet wie er gelijk heeft of wie er een punt heeft. want iedereen kan er oneindig veel maken. naar mijn inziens is dat kansloos.

nu even over dit onderwerp:
De stap om uberhaubt na te denken over een wereld zonder (regering) is een behoorlijke uitdaging om voor open te staan omdat het moeilijk voor te stellen is om een leven te hebben zonder (regering) omdat we niet anders gewend zijn. we kunnen uren lang discusseren over of het wel of niet goed is. het is voor mij niet spannend om te denken binnen wat we al kennen, het voeld voor mij als leeg, ik heb alle facetten van de regering al ondekt en begrepen ik begrijp het systeem volledig ik zie de oorzaken en gevolgen. Ik kan ook niet discusseren over dingen die ik al weet en begrijp, ik wil juist kijken naar andere dingen en daarmee daag ik mezelf uit openminded te zijn voor iets heel anders.
die oude onderwerpen BOEIEN EN INTRESSEREN ME NIET MEER en dat si de reden waarom ik niet openminded overkom in jullie visie. omdat het niet meer intressant is en ik iets veel intressanters ondekt heb. IK GROEI in bewustzijn met de dag.

En ja ik heb een stukje van dat oude gedachten goed afgesloten en dat gedachtengoed werkt niet meer voor mij omdat ik een grotere visie heb gezien die ik veel waardevoller vind als wat wij al kennen. eentje waarvan ik al mijn levenlang puzzelstukjes van aan het verzamelen ben, maar nooit me hand niet echt op kon leggen, en nu wel. en daarom kan ik niet meer doen alsof het 'oude werkt'. ik zie het niet meer zo


dit gedachtegoed (van een regering brengd meer voordelen als nadelen) is gebaseerd op een stukje vertrouwdheid en zekerheid, je geloofd dat het werkt je kent het maar al tegoed net als iedereen want we zijn er allemaal in opgegroeid, en het is ook logisch om te denken dat een regering de orde handhaafd en dat we die nodig hebben, en dat wij mensen beschermd moeten worden tegen de 'badguys en de slechterikken' en de mensen die geen verantwoordleijkheid nemen.

ik zie dat alleen niet meer, sterker nog ik zie in dat het totale waanzin is, want deze zelfde regering zorgd er juist voor dat er verdeeldheid in de samenleving ontstaat, waardoor je de goeierikkeren en slechterikken grotendeels ook creeerd, door middel van de wetten voor te schrijven wat wel en niet goed is. als je je aan de wetten houd ben je goed, houd je je niet aan de wetten ben je slecht. maar die wetten veranderen een badguy niet in een goodguy... wat je doet is ze manipuleren met bruut geweld afdwingen te luisteren.... en je leerd ze niet waarom het fout is. wat je mensen leerd is dat de regering de baas is, de wet de baas is, en dat je vooral bang moet zijn om niet te luisteren want als je niet luisterd krijg je billenkoek... en wij als mensheid geloven massaal dat wij dit als mensheid nodig hebben. no way dit is geen liefdevolle manier van vrijheid, verantwoordelijkheid en volwassenheid stimuleren. Dit is pure dwang, en in dwang zit geen vrijheid.

in dit systeem maakt gezond verstand en helder nadenken niet uit, je houd je niet aan de wet dus je pleegd een strafbaar feit dus je moet betalen of voor de rechter komen. wie zegt dat? beetje voor god lopen spelen. ik kan toch zelf ook nadenken. (pubertijd/ of spirituele volwassenheid? kijk eens naar deze termen want is pubertijd, en wat is volwassenheid?) (ik kan hier UREN over praten en 10000de argumenten geven om mijn visie te bekrachtigen) ook kan ik uitleggen hoe het anders kan, alleen dat zal niet gaan wanneer mensen zich vasthouden aan dit oude gedachtengoed, van een regering werkt want zolang je dat geloofd kun je niet open staan voor het idee dat het ook zonder kan.
en btw een overheid zou dienstbaar moeten zijn aan mensen.
het probleem is echter dat wij in dienst zijn van de overheid. dat is het hele probleem. de overhheid zou in dienst moeten zijn van ons, wij zijn de baas, het volk. dit is echter niet het geval, dit is schein, je kan stemmen wat je wild maar jouw stem teld niet, ze hebben een eigen agenda, want zij regeren... niet wij. er is geen WIJ in dit systeem. dit systeem is gebasseerd op IKKE IKKE IKKE en verdeeldheid. Zien jullie dat dan niet??? maar maakt niet uit worstel al het leven lang met dat mensen me het erg moeilijk maken maar ik zet door, want als ik deel wat ik weet, en meer mensen weten wat ik weet, zal ik eindelijk meer erkenning vinden, en niet steeds voor een...

Utopia idioot uitgemaakt worden, of een onrealist, of een hippy... nee in mijn besef en bewustzijn is mijn visie en kijk wel degelijk HEEEEL goed onderbouwd. het is geebn zweverig dromen meer ik zie het geheel.

ik probeerde mezelf lange tijd te overtuigen van dat de overheid goed is enzo, maar er is een punt gekomen dat ik inzag dak me intuitie onderdrukte, ik probeerde goed te praten wat krom was. ik probeer een gevoel van gevangenschap goed te praten met het idee van ja maar das een stukje dat erbij hoord. NEE das niet waar! dit systeem staat heeeeeeel veel in de weg, en het moet omgevormd worden, en al het gezag en autoriteit zal moeten verdijnen, en deze plaatsen moeten bezet gaan worden door mensen die daar zitten uit dienstbaarheid, die de weg laten zien, die suggesties geven en gedachtengoed, geen mensen die de baas spelen maar die delen wat ze weten informeren en helpen op een dusdanige houding dat mensen zelf kunnen bepalen wat ze er mee doen en welke kant ze inslaan. (dit zal ook ooit de opvoeding zijn die ik mijn kinderen zal geven, zelfonderzoek en zelfleiderschap, en ze vertellen dat ze zelf de baas over hun eigen leven zijn zolang ze maar leven in liefde voor zichzelf en aan elkaar, en nooit iets doen dat ten koste gaat an een ander) de hele balans moet hersteld worden. ik zie het zo helder.... maar weinig mensen staan er voor open, de moeite die ik erin moet steken is echt niet normaal om gehoord te worden. ik word aan alle kanten belaagd, en das zonde met dit soort gedoe komen we niet verder als mensheid, veranderd er nits. maar ik zie graag verandering het is nodig, en ik wil dar deel van uitmaken, das tenslotte waarom ik op deze donkere planeet geboren ben.

het huidige systeem is bullshit opgezet door een stelletje kleuters die de baas willen spelen. niks voor en nadelen in dit systeem dat is de dualiteit!! dat stukje in je hoofd dat je aanpraat dat er goed en kwaad is en doordat je die 2 dingen in deze realiteit hebt bekrachtig je het idee van dat je een overheid nodig hebt. maar WAT IS GOED EN WAT IS KWAAD? het kwaad gaat toch wel ze gang OOK ZONDER OVERHEID. sterker nog het kwaad is een stempeltje waar mensen in ingedeeld worden. en je bent vooral een kwaad en slecht mens als je niet gehoorzaamd en doet wat er van je verwacht en gevraagd word.. wtf... je moet doen waar je happy van word, vrij kunnen ontdekken wat je wild. als dit gestimuleerd word op alle gebieden van de samenleving, zullen er nog weinig badguys zijn die gaan evrnielen uit verveleing of anderen het leven zuur maken... omdat hun zelf ook pijn gedaan en onderdrukt zijn... dit is precies de hele wortel van dit systeem... en hij is verrot bij de kern.

juist de kwade mensen lappen de wetten aaan hun laars en daarom worden ze zichtbaar, ze hebben al schijt aan wetten ze doen waar ze zelf zin in hebben. maar 9 van de 10 keer zijn deze mensen niet slecht, maar worden ze slecht neergezet omdat ze of zijn onderdrukt, of omdat ze het slachtoffer zijn geworden van deze corrupte samenleving. en daardoor zijn ze zichzelf verloren, en kliote ze ook maar wat aan, opzoek naar singeving, of vol haat naar de wereld en het systeem. het is een gevangenschap waarvan veel mensen en jeugd niet wet hoe ze eruit moeten klimmen.

maar de enige weg is de weg van het hart, en alles dat ons in de weg staat om ons hart te volgen of vrij te zijn moet gewoon verdijnen klaar. het systeem dient ons niet. stap uit die illusie komop. wij zijn momenteel gewoon klootjesvolk waar een paar extreme materialisten erg van genieten... grote egotjes, die graag de baas willen spelen, die graag willen laten zien dat ze macht hebben. maar mensen moeten STOPPEN in dit systeem te geloven. want HET IS DESTRUCTIEF, niet alleen voor mensen zelf maar ook voor de hele planeet.

de wetten aan je laars lappen maakt je niet slecht!! juist de goodguys missen dit vaak... mensen die het goede willen doen zullen 9 van de 10 keer moeite hebben om de wet aan hun laars te lappen en te zeggen FUK DE REGERING EN FUK DE WET IK VOLG MIJN HART.. neee want juist die goede mensen worden bang gemaakt, want de regering is knijter hard het stukje menselijkheid verdwijnd. al wil je een even een pakketje brengen bij iemand en je zet op dat moment je auto voor 2 minuten op een invalide parkeerplaats is daar geen excuus voor mogelijk je moet een boete betalen van 370 euro... of de invalide op dat moment even weg was en totaal geen last van je had vald bijvoorbeeld niet over te spreken. NIKS TOLERANTIE. o en dan kunnen mensen zeggen ja maar das ook not done op een invalide parkeerplaats, nou dan zeg ik DENK IS NIET ZO ZWART WIT EN WORD WAKKER wat nou.. die invalide heeft net zoveel rechten als jij en ik,, tuurlijk is het zwaar als je een handicap hebt, maar dat hele beroep doen op de politie, rot op we zijn toch volwasse mensen we kunnen toch ook samen wel tolerant zijn naar elkaar? dat je rekening houd met dat die invalide persoon voorang heeft enzo tuurlijk zullen wij uit liefde iemand helpen en dat plekje geven. 9 van de 10 mensen hebben hun hart op de goede plek! kijk maar naar wat er gebeurd als er weer een giro 555 opengaat of zoiets. heeel nederland staat te trappelen met acties, het trieste is dat de helft van dat geld in de zakken van een stelletje graaiers beland. dit is gewoon de fukkin realiteit. en als je dit ontkent vind ik je naief, (maar goed dat is een mening, en een mening is niet de waarheid, maar je eigen waarheid)

hier liggen de oorzaken: al;s mensen zich niet goed in elkaar verplaatsen en geen rekening met elkaar houden en niet geleerd worden hoe belangrijk dat is blijven wij dit oude systeem rechtvaardigen... das dus de hele fukking bron waarom wij een regering en wetten rechtvaardigen.(ik val in de herhaling maar dat is goed) maar dit is verdorie onze natuur, GEVEN en om elkaar denken we willen SAMENLEVEN IN VREDE ZONDER GEDOE... naar mijn inzien hebben we daar geen fuckkin overheid voor nodig. die vallen osn alleen maar lastig met regeltjes en wetten die ons juist beperken te groeien, sterker nog de overheid staat heeeeeeel veel liefde in de weg. want we zijn allemaal bang voor een boete, we zijn allemaal bang om onze belasting niet te betalen, we zijn allemaal zo ontzettend bang, en waarvoor... dat ze ons huis afnemen, dat we op straat staan, dat we geen eten hebben, dat we doodgestoken worden of in elkaar geslagen worden op straat.. maar deze zelfde overheid beschermd ons wel hoor... als je fiets gejat word zorgd de politie wel dat die fiets terug komt(niet dus)... als iemand op je invalide parkeerplaats staat strafd de politie ze wel even met een bon van 370 euro(tuurlijk want agenten moeten ook hjun bonnen schrijven das hun werk en anders worden ze daar op afgerekend)... kun je je belasting niet meer betalen omdat bedrijven je niet willen hebben, en heb je geen recht emer op een uitkering.. geen genade geen tolerantie je hebt een hypotheek die moet betaald worden doe je dat niet LEGGEN WE BESLAG OP JE HUIS. het is verdomme onderdrukking. niks vrijheid. niks zorgstaat... het is een puinhoop.

dit hele verhaal resoneert VEEEEEEEEEEEL MEER MET MIJ... dan het idee van de overheid is nuttig en we hebben het nodig in mijn ogen is dit BULLSHIT geworden. ik ben niet bang dak doodgeknald word of me fiets gejat word.. al die mensen die geloven en poltieie en dit hele systeem rechtvaardigen, beperken MIJN VRIJHEID, want al deze mensen zijn in mijn ogen de 'massa' en als je het zwarte eendje bent (zo benik altijd gezien) en je wijkt af... tja dan word je voor alles aan de kant gezet, en opas je niet in de maatschappij of in het plaatje, en ben je geen brave burger. nee je bent LASTIG.
ik wil niet lastig zijn, ik wil dingen in een groter perspectief zetten, bewust maken, inspireren en mijn visie en inzichten DELEN.. niet discusseren... MET MIJ VALD NIET TE DISCUSSEREN WANT IK BLIJF BIJ MIJN MENING! WANT IK HEB DE WAARHEID IN MIJN HART. EN DIE KUN JE MIJ NIET AFNEMEN. IK KAN WEL JOUW OVERTUIGINEGN AFNEMEN DIE GEBASSEERD ZIJN OP LUCHT... EN SORRY ALS DAT JE BANG MAAKT. DAT IS NIET MIJN BEDOELING, IK DOE SLECHTS WAT VOLGENS MIJN HART HET BESTE IS. al is mijn manier niet altijd de beste


ik heb ervaren dat de wetten van het hart het verstand overstijgen. en ik vind niet dat er mensen het recht hebben om over elkaar te regeren, wij zijn allemaal gelijk en het mag niet zo zijn dat een politicus dingen in de samenleving mag bepalen en ik niet. het is allemaal 1 geheel, dat betekend niet dat ik me kop moet houden en die persoon zegt ik heb het hier voor het zeggen en luister je niet... dan krijg je billenkoek. nee nee WIJ ALS MENSEN ZIJN ALLEMAAL INDIVIDUEEN DIE BIJDRAGEN OP ONS EIGEN MANEIR AAN DE SAMENLEVING, IN MIJN VISIE MAG DAAR GEEN TUSSENKOMST EN BEMOEIENIS VAN EEN REGERING ZIJN. WANT DIE STAAN DE NATUURLIJKE GANG VAN ZAKEN IN DE WEG!


Jij hebt het over autorijden/rijbewijs als onzinnige regeltjes. Maar als daar geen controle op zou zijn rijden mensen elkaar dood. Dat gebeurd zelfs nu nog, maar naar verhouding erg weinig. (CONTROLE IS GEEN LIEFDE----> LIEFDE IS VRIJ!!) controle staat liefde in de weg. en is gebasseerd op ANGST

Hoe zie jij voor je dat mensen die te hard rijden en ongelukken veroorzaken ingetoomd worden?
door ze bewust te maken, inzicht te geven, en te laten zien wat de gevolgen zijn van hun roekeloos gedrag. niet met een bekeuring, geldboete, of dominantie van rijbewijs afnemen en verplichten cursussen te volgen. nee het punt DWANG moet weggelaten worden, en zo'n persoon moet begripvol naar geluisterd worden en vredelievend geholpen en positief gestimuleerd worden. DIT IS NIET WAT DE REGERING OP DIT MOMENT DOET!!


mijn excuses voor mijn hoofletters, ik liet me even helemaal gaan en mijn energie kwam er even uit... en dat uit zich in mijn manier van reageren, want raakte gefrustreerd.

_________________
Leven en laten leven


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Statisme als geloof
BerichtGeplaatst: 01-03-2015, 17:05:39 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 23-06-2009, 17:35:39
Berichten: 416
Tut schreef:
Nickid, kijk zelf eerst eens in de spiegel die je anderen probeert voor te houden :?

dat heb ik gedaan TUT :P . daar kun je niet over oordelen, en waar je vandaan haald dat ik dat niet gedaan hebt, getuigd ervan dat je je geen moment in mij hebt verplaats en 'partij kiest voor wortelbrood'. ik wens niet betrokken te worden in dit 'streid gedoe van jullie'. en ook hoef ik geen mensen die het met mij eens zijn, of zogenaamd een gevecht aan willen gaan. blijkbaar ontkom ik daar niet aan hier, maar zoals je ziet ga ik zelf dan wel uithalen... maar das slechts omdat er om gevraagd word.

bovendien kan ik prima naar mezelf kijken, beweer jij van niet, dan is dat jouw probleem. :wink: dank u.

_________________
Leven en laten leven


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Statisme als geloof
BerichtGeplaatst: 01-03-2015, 18:32:28 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-06-2014, 15:23:04
Berichten: 15
Wat ik graag even wil delen na alles wat ik heb gelezen. Ik denk persoonlijk dat we veels te veel uit handen geven. Vertrouwen op iets buiten onszelf. Ons laten leiden door leiders die denken dat ze de juiste weg weten te leggen voor ons. Maar ondertussen worden we ook flink door die lui beroofd wat ik al onmenselijk vind. Bijvoorbeeld ziekelijke hoge boetes en alle belastingen die we overal over betalen. Is dat liefdevol, zou zo'n daad werkelijk uit het hart komen? Of uit hebzucht en macht uitoefenen. Ze zijn voor mij geen voorbeeld of een hulpmiddel of richtlijn. We leven al zo lang met leiders dat dit nog maar het enige is waar we in geloven, maar dat wil niet zeggen dat dat de enige weg is.
Ik weet dat we als samenleving geen leider nodig hebben wanneer we realiseren dat niemand hoger of lager staat dan onszelf.
Een voorbeeld; op een kruispunt in mijn buurt waren ze bezig aan leidingen waardoor de stoplichten waren afgesloten. Ik moet zeggen dat ik me er heel erg prettig bij voelde. Mensen waren alerter doordat ze voor zichzelf na moesten denken in plaats van simpelweg aanwijzingen volgen. Ik betrapte mezelf erop nadat de stoplichten het weer deden ik veel meer oplette als ik ging oversteken. Dat heeft me erg aan het denken gezet.
Dat we denken dat wij een regering nodig hebben, waar is dat nou echt op gebaseerd? Want hoe kan je daar nou zo van overtuigd zijn als je de andere kant ervan nog nooit hebt meegemaakt. We nooit hebben geweten hoe het leven is zonder leiders. 'Hoe kan je het licht zo waarderen als je het duister nooit hebt ervaren' En leven we misschien nu wel in die duisternis, maar zien we dat niet omdat we het licht nog niet hebben gezien.

_________________
The darkness will never overcome the light


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Statisme als geloof
BerichtGeplaatst: 01-03-2015, 19:27:50 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15-04-2014, 02:18:23
Berichten: 234
Locatie: we are The Borg, you will be assimilated, resistance is futile.
NafthaliS schreef:
Ik denk persoonlijk dat we veels te veel uit handen geven. Vertrouwen op iets buiten onszelf. Ons laten leiden door leiders die denken dat ze de juiste weg weten te leggen voor ons. Maar ondertussen worden we ook flink door die lui beroofd wat ik al onmenselijk vind. Bijvoorbeeld ziekelijke hoge boetes en alle belastingen die we overal over betalen. Is dat liefdevol, zou zo'n daad werkelijk uit het hart komen? Of uit hebzucht en macht uitoefenen.
Laten we dan onszelf organiseren, en samen het kwaad bestrijden. Want alleen ben ik maar alleen, alles word me ontnomen en ik word afgeschilderd als crimineel.

Als ik niet vecht zal ik verliezen, als ik wel vecht dan kan ik winnen of zal ik mogelijk nog meer verliezen. Misschien is er een 3de optie, het pad van liefde, maar zal die overwinnen en hoeveel gaat het me kosten ?

Wapens en heldhaftigheid gaan niet samen, maar wat als mijn leven en dat van mijn familie bedreigt word. Moet ik mijn familie laten uitmoorden, of de wapens grijpen en geweld bestrijden met nog meer geweld ?

_________________
In Sha Allah (إن شاء الله)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Statisme als geloof
BerichtGeplaatst: 01-03-2015, 20:02:01 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 23-06-2009, 17:35:39
Berichten: 416
Cleo schreef:
NafthaliS schreef:
Ik denk persoonlijk dat we veels te veel uit handen geven. Vertrouwen op iets buiten onszelf. Ons laten leiden door leiders die denken dat ze de juiste weg weten te leggen voor ons. Maar ondertussen worden we ook flink door die lui beroofd wat ik al onmenselijk vind. Bijvoorbeeld ziekelijke hoge boetes en alle belastingen die we overal over betalen. Is dat liefdevol, zou zo'n daad werkelijk uit het hart komen? Of uit hebzucht en macht uitoefenen.
Laten we dan onszelf organiseren, en samen het kwaad bestrijden. Want alleen ben ik maar alleen, alles word me ontnomen en ik word afgeschilderd als crimineel.

Als ik niet vecht zal ik verliezen, als ik wel vecht dan kan ik winnen of zal ik mogelijk nog meer verliezen. Misschien is er een 3de optie, het pad van liefde, maar zal die overwinnen en hoeveel gaat het me kosten ?

Wapens en heldhaftigheid gaan niet samen, maar wat als mijn leven en dat van mijn familie bedreigt word. Moet ik mijn familie laten uitmoorden, of de wapens grijpen en geweld bestrijden met nog meer geweld ?



Wat als, jeetje wat een doom scenario als dit als dat.
Dit is gewoon puur gissen vanuit angst en wantrouwen.
Precies hetgeen wereldweid word gepropageerd.

_________________
Leven en laten leven


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Statisme als geloof
BerichtGeplaatst: 02-03-2015, 00:16:26 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15-04-2014, 02:18:23
Berichten: 234
Locatie: we are The Borg, you will be assimilated, resistance is futile.
Denk je dat ik lichtzinnig lig te filosoferen ? Dat ik over één nacht ijs ga ? Ik heb in de loop van de dood gekeken. Kluizenaar, laat dolfijnendromen dichtbij je komen.

_________________
In Sha Allah (إن شاء الله)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Statisme als geloof
BerichtGeplaatst: 02-03-2015, 13:15:12 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2009, 17:30:26
Berichten: 7355
Locatie: Po-koro Sterrenbeeld: Dinosaurus
Jammer. Ik vond je echt een coole gast.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 60 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl