Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 10:34:12

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: .
BerichtGeplaatst: 28-02-2015, 17:57:21 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 20-09-2012, 09:35:01
Berichten: 83
.

_________________
.


Laatst gewijzigd door prinsiepeta op 12-03-2024, 05:55:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Basisinkomen.
BerichtGeplaatst: 01-03-2015, 01:12:31 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2009, 17:30:26
Berichten: 7355
Locatie: Po-koro Sterrenbeeld: Dinosaurus
Ik denk dat verschillende mensen een hele verschillende mening hebben over welke dingen wel en niet als luxe tellen. betekent genoeg geld om van te leven bijvoorbeeld genoeg om in een supermarkt wekelijks boodschappen te doen, of betekent het dat ik naar 5 verschillende winkels moet en overal korting moet scoren?
Dat soort discussies krijg je dan.
Dus ja, mijn mening is als volgt: het is een goed idee áls het inderdaad genoeg is om normaal van te leven.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Basisinkomen.
BerichtGeplaatst: 01-03-2015, 10:52:50 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 05-06-2012, 08:13:52
Berichten: 424
Locatie: belgie
De bedoeling zou zijn dat je gewoon een standaard leven kan hebben met dat inkomen. Uiteraard is het niet de bedoeling dat iedereen thuis blijft en daar van gaat leven. Het zou normaal net voldoende moeten zijn om je huur, boodschappen en kosten te dekken. Niet om elke zomer een reis naar turkije toe boeken. Het zou sowieso voor veel mensen een verbetering zijn. Velen die leven van een uitkering moeten namelijk zo leven zoals je zegt Tom. Zoeken naar kortingen en zo zuinig mogelijk zijn om zo weinig mogelijk uit te geven en toch te kunnen leven. Momenteel wordt je in de armoede geduwd als er iets tegen gaat in je leven zoals ziek worden, ontslagen worden...

_________________
“We dance for laughter, we dance for tears, we dance for madness, we dance for fears,
we dance for hopes, we dance for screams, we are the dancers, we create the dreams.”


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Basisinkomen.
BerichtGeplaatst: 01-03-2015, 12:21:16 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-12-2013, 13:53:58
Berichten: 612
Locatie: Den Bosch
Ik heb een uitkering , en ja tis inderdaad naar koopjes zoeken en niet echt altijd luxe hebben . En dat is erg vervelend want ik moet er veel van betalen .

_________________
An eye for an eye A heart for a heart A soul to a soul


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Basisinkomen.
BerichtGeplaatst: 02-03-2015, 10:58:06 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 20-07-2012, 04:31:58
Berichten: 724
Ik vind het basisinkomen in elk geval een erg mooi idee. Ik vind dat iedereen zonder voorwaarden onderdak,voedsel en zorg moet kunnen hebben, en geen zorgen voor de financiën in de toekomst.
Ik denk echter dat het op dit moment wel nog te duur is (ik zou meer belasting betalen voor dit systeem, maar lang niet iedereen wil dat). En dat het pas na de volgende automatiseringsgolf betaalbaar kan zijn.

Hrt mooie ervan is ook dat je wel wat kunt werken en daar altijd beter van wordt. (geen armoedeval, dat je soms geld verliest als je gaat werken doordat je bepaalde toeslagen niet meer krijgt.)

Verder kunnen lonen wat omlaag omdat iedereen al wat inkomen heeft. Het probleem zit hem wel in de baantjes met laag inkomen en die niet leuk zijn, die nu door laag- /ongeschoolden worden gedaan. Wie gaat dat nog doen? Misschien niemand en dan moet je kijken welke gevolgen dat zou hebben. Bedrijven zullen naar het buitenland gaan en overheidsdiensten als het ophalen van vuilnis zullen duur worden denk ik, want veel mensen worden daar niet blij van.

Ik hoop dat het er komt, maar ik denk dat dat nog wel even gaat duren. Het is echter wel een idee dat niet weg lijkt te gaan. (Jaren 70 kwam men hiermee dacht ik) Het neemt ook problemen van toekomstige automatisering weg.

_________________
van de sterren komen we naar de sterren keren we terug, het leven is slechts een reis in den vreemde :)

“If you think you are too small to make a difference, try sleeping with a mosquito.” - Dalai Lama


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Basisinkomen.
BerichtGeplaatst: 03-03-2015, 01:45:55 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15-04-2014, 02:18:23
Berichten: 234
Locatie: we are The Borg, you will be assimilated, resistance is futile.
Toen vuilnismannen gingen staken, leidde dit tot grote problemen. Toen bankiers gingen staken dacht men dat alles in elkaar zou storten, maar er gebeurde helemaal niets. Al snel begon men te handelen met waardebons. Wie onmisbaar is zal daarnaar betaald worden.

_________________
In Sha Allah (إن شاء الله)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: .
BerichtGeplaatst: 05-03-2015, 21:25:05 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 20-09-2012, 09:35:01
Berichten: 83
.

_________________
.


Laatst gewijzigd door prinsiepeta op 12-03-2024, 05:55:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Basisinkomen.
BerichtGeplaatst: 05-03-2015, 21:27:32 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 20-09-2012, 09:35:01
Berichten: 83
.

_________________
.


Laatst gewijzigd door prinsiepeta op 12-03-2024, 05:56:25, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Basisinkomen.
BerichtGeplaatst: 05-03-2015, 21:28:52 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 20-09-2012, 09:35:01
Berichten: 83
.

_________________
.


Laatst gewijzigd door prinsiepeta op 12-03-2024, 05:56:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Basisinkomen.
BerichtGeplaatst: 05-03-2015, 21:44:29 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 20-09-2012, 09:35:01
Berichten: 83
.

_________________
.


Laatst gewijzigd door prinsiepeta op 12-03-2024, 05:57:09, 1 keer totaal gewijzigd.

Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Basisinkomen.
BerichtGeplaatst: 05-03-2015, 22:54:18 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15-04-2014, 02:18:23
Berichten: 234
Locatie: we are The Borg, you will be assimilated, resistance is futile.
prinsiepeta schreef:
Ik heb geen idee of het betaalbaar is.
De schatting voor België is dat als men ieder 1000€ geeft p/m dat dit 10% van het BNP zal kosten.

_________________
In Sha Allah (إن شاء الله)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Basisinkomen.
BerichtGeplaatst: 06-03-2015, 00:36:39 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 20-07-2012, 04:31:58
Berichten: 724
prinsiepeta schreef:
Man in black schreef:
Ik vind het basisinkomen in elk geval een erg mooi idee. Ik vind dat iedereen zonder voorwaarden onderdak,voedsel en zorg moet kunnen hebben, en geen zorgen voor de financiën in de toekomst.
Ik denk echter dat het op dit moment wel nog te duur is (ik zou meer belasting betalen voor dit systeem, maar lang niet iedereen wil dat). En dat het pas na de volgende automatiseringsgolf betaalbaar kan zijn.

Hrt mooie ervan is ook dat je wel wat kunt werken en daar altijd beter van wordt. (geen armoedeval, dat je soms geld verliest als je gaat werken doordat je bepaalde toeslagen niet meer krijgt.)

Verder kunnen lonen wat omlaag omdat iedereen al wat inkomen heeft. Het probleem zit hem wel in de baantjes met laag inkomen en die niet leuk zijn, die nu door laag- /ongeschoolden worden gedaan. Wie gaat dat nog doen? Misschien niemand en dan moet je kijken welke gevolgen dat zou hebben. Bedrijven zullen naar het buitenland gaan en overheidsdiensten als het ophalen van vuilnis zullen duur worden denk ik, want veel mensen worden daar niet blij van.

Ik hoop dat het er komt, maar ik denk dat dat nog wel even gaat duren. Het is echter wel een idee dat niet weg lijkt te gaan. (Jaren 70 kwam men hiermee dacht ik) Het neemt ook problemen van toekomstige automatisering weg.


Ik vind dat als het kan dat het dan een recht zou moeten zijn (financiele onafhankelijkheid).
Ik heb geen idee of het betaalbaar is.

Dat klopt

Dat lijkt mij niet zo'n probleem. In mijn ideale wereld worden vuilnismannen goed betaald en ''bulshit'' jobs verdwijnen. https://decorrespondent.nl/1949/Waarom- ... 5-f905ef8a

Wat mij meer een probleem lijkt is het immigratie beleid. Iedereen zou natuurlijk hier willen wonen.

Klopt.



Immigratie is inderdaad ook iets. Probleem van niet leuke jobs (zoals vuilnisman) zal wellicht meevallen, maar met name in de productie zal dat wel een probleem zijn. Nou is dat weer minder erg omdat we relatief veel met machines produceren en dat ook wel steeds meer zullen gaan doen.

_________________
van de sterren komen we naar de sterren keren we terug, het leven is slechts een reis in den vreemde :)

“If you think you are too small to make a difference, try sleeping with a mosquito.” - Dalai Lama


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Basisinkomen.
BerichtGeplaatst: 06-03-2015, 01:08:44 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15-04-2014, 02:18:23
Berichten: 234
Locatie: we are The Borg, you will be assimilated, resistance is futile.
Man in black schreef:
Probleem van niet leuke jobs (zoals vuilnisman) zal wellicht meevallen, maar met name in de productie zal dat wel een probleem zijn.
Hoe meer openstaande vacatures voor een bepaalde job, hoe meer men wil betalen en vice versa.

_________________
In Sha Allah (إن شاء الله)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Basisinkomen.
BerichtGeplaatst: 06-03-2015, 11:40:37 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 20-07-2012, 04:31:58
Berichten: 724
Alleen bij productie zul je krijgen dat gewoon de productie verplaatst naar een ander land.

_________________
van de sterren komen we naar de sterren keren we terug, het leven is slechts een reis in den vreemde :)

“If you think you are too small to make a difference, try sleeping with a mosquito.” - Dalai Lama


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Basisinkomen.
BerichtGeplaatst: 06-03-2015, 15:41:57 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2009, 17:30:26
Berichten: 7355
Locatie: Po-koro Sterrenbeeld: Dinosaurus
prinsiepeta schreef:
Enne er is zoiets als een minimum loon. Dat lijkt (heb er geen verstand van) me genoeg? Het moet in ieder geval niet minder.
Oh ok'e, ik had begrepen dat het ging over minder dan het minimumloon. Ik vind dat nog vrij veel om gewoon onvoorwaardelijk te krijgen.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl