Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 14:50:50

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Ik zoek een technisch persoon
BerichtGeplaatst: 17-03-2015, 13:54:26 
Offline
Moderator
Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2010, 22:39:50
Berichten: 2236
Locatie: Noord-Brabant
Hallo technische jongeren van SJ,

ik speur het hele internet al dagen af, maar sinds de nieuwe update van Tumblr lijkt het onmogelijk geworden te zijn om een IP-adres op te zoeken. Mijn vriendin en ik worden door iemand lastig gevallen via Tumblr en SMS. Het is dus iemand uit onze directe omgeving en ik zou er graag achter willen komen wie dit is. Ik heb een week geleden een Anon (anonieme vraag) op Tumblr ontvangen. Voorheen kon je aan de hand van de 'ignore-button' achterhalen wat het IP-adres van deze persoon is. Dit hebben ze echter een stuk lastiger gemaakt (zo niet onmogelijk).

Is er iemand met technische skills die mij wil helpen om deze stalk-acties een halt toe te roepen? Ik hoor graag van je!

Groetjes, Wortel

_________________
Nee hoor, grapje.

Klik hier om mijn column "Stomme mama" te lezen!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Ik zoek een technisch persoon
BerichtGeplaatst: 17-03-2015, 16:18:26 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-12-2013, 13:53:58
Berichten: 612
Locatie: Den Bosch
He bah wat vervekend voor jullie wortel!

_________________
An eye for an eye A heart for a heart A soul to a soul


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Ik zoek een technisch persoon
BerichtGeplaatst: 17-03-2015, 21:02:58 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15-04-2014, 02:18:23
Berichten: 234
Locatie: we are The Borg, you will be assimilated, resistance is futile.
Waarom dien je geen klacht in bij de politie, zij kunnen je telefoonmaatschappij bellen en laten uitzoeken van waar die SMS'jes komen. Tumblr ken ik niet, wat is dat ?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Packet_sniffer
Packet sniffers kunnen onder meer antwoord geven op vragen als: Wanneer loopt er dataverkeer door het netwerk? Om wat voor dataverkeer gaat het? Verschillende internetdiensten gebruiken verschillende soorten pakketten, zoals HTTP voor het surfen over het internet, SMTP voor de e-mail en weer andere voor toepassingen zoals VoIP, Kazaa, enzovoorts. Een goede 'packet analyzer' kan zeer veel soorten pakketten uit elkaar houden en op een goed leesbare manier tonen. Waar komt het dataverkeer vandaan? Waar gaat het naartoe? Het gebruik van 'packet sniffers' is (in Nederland) niet illegaal. Het gebruik ervan is zeker niet voorbehouden aan hackers of crackers; ook voor systeembeheerders en in het forensisch onderzoek vormen 'packet sniffers' een waardevol gereedschap.

Ik begrijp dat Nederlandse ISP's doorgaans een uniek IP aan één enkel abonnement koppelen. Dit is eerder uitzondering dan regel, meeste providers koppelen één of meerdere bereiken van IP's aan hun klanten (Dynamic IP). Publieke IP adressen op het internet zijn schaars en kosten dus geld.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Proxyserver
Een zeer groot deel van de spam die tegenwoordig op het internet verstuurd wordt, maakt gebruik van open proxy's. Veelal installeren spammers open proxy's op Microsoft Windows-computers met behulp van virussen die voor dit doel zijn ontworpen. Mensen die misbruik maken op IRC-netwerken maken ook vaak gebruik van open proxy's om hun identiteit te verhullen.

_________________
In Sha Allah (إن شاء الله)


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl