Ik weet het ff niet. Mijn gevoel is dat die stemmen van buiten komen, in die zin. Het klinkt als een andere mens. Het lijkt mij niet te gaan om jezelf, in die zin. Snap je? Ik bedoel er is natuurlijk dat idee van dat stemmen van buiten onderdrukte symptomen van je eigen ziel zijn. Je onderdrukt iets zo hard dat het alleen tot je door kan dringen als een extern iets.
Dat is sowieso wat we in het leven continu doen: wat andere mensen ons brengen is vaak (altijd?) een onderdrukt iets van onszelf. Omdat het via de fysieke wereld tot je komt, kun je het niet negeren. Dat noemen ze wel eens "spiegels". Je moet je, of mag je, misschien ooit bewust worden van wat andere mensen tegen je roepen en zeggen, en kritiek wat je krijgt: kijk of het niet je eigen gevoel of mening of oordeel over jezelf is, wat anderen je vertellen.
Is er wel sprake van een ander, eigenlijk?
Maar op dit moment, op een andere manier bekeken, is het alsof iemand anders het tegen je zegt. En ik zou er ook bang van worden. Want er zit iets onheilspellends in, alsof er iets staat te gebeuren.
Maar het *lijkt* wel alsof het alleen maar over die andere persoon gaat. Het kan ook wel zijn dat je zwanger bent -- ik weet het niet.
Het zal niet, je zal niet de eerste zijn die contact heeft met een ongeboren kind, bijv.
Er is een boekje waar dat soort communicaties in staan. Geen flauw idee meer hoe het heet, mijn moeder heeft het. En die is onbereikbaar
.
Er was bijv. een kind wat doorgaf "Mijn naam is max. Het is tijd voor mij om verwekt te worden." ;P.
Kijk of je niet bang bent voor zoiets, je zit in een relatie en zult...
Succes er mee in elk geval.