Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 23:41:07

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Reiki
BerichtGeplaatst: 27-10-2015, 18:47:10 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12-05-2015, 14:06:53
Berichten: 129
Locatie: Zevenhoven
Hey allemaal,

Ik zou graag Reiki willen doen, omdat ik weet dat ik iets met mijn handen kan. Ik zie alleen door de bomen het bos niet meer.
Ik heb op internet gezocht waar je daarvoor een opleiding kan doen, zodat je gecertificeerd bent, maar ik weet niet welke nu wel of niet echt is. Daarnaast zijn sommige ook echt enorm duur.

Dus wie op dit forum heeft Reiki gedaan? Bij welke instelling en wat is jouw ervaring ermee?

#durftevragen


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Reiki
BerichtGeplaatst: 27-10-2015, 20:03:44 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15-04-2014, 02:18:23
Berichten: 234
Locatie: we are The Borg, you will be assimilated, resistance is futile.
Ge hoeft helemaal geen Reiki te doen om iets met uw handen te kunnen doen, dat hangt gewoon af van je constitutie. Zo is de een zijn massage een verlichting en kan de ander beter bouwvakker worden. Eerst moet ge trouwens uw Reiki 1 halen. Daar komt nog niet zoveel bij kijken, een beetje theorie over plaatsing van uw handen zonder aanrakingen en dan komt er ene als ritueel even om u heen draaien terwijl ge op ne stoel zit. Zelf raak ik altijd aan, ik doe dus niet aan Reiki, ik doe gewoon hetzelfde wat ik voorheen deed.

Die certificering werkt zoals bij honden, zo hebt ge stambomen en bepaalde lijnen. 't Hangt er van af of ge uwe Reiki krijgt van iemand met aanzien of van ne prutser die zomaar wat doet en ge kunt uwe Reiki zoveel krijgen als ge wilt. Overigens maakt dat certificaat geen bal uit, 't is wat gij d'r wel of niet mee doet, wat een ander wel of niet wil geloven, met of zonder certificaat, met of zonder Reiki. Zonder Reiki was ik minstens even goed, minstens even gevoelig en minstens even intuïtief. Ik heb wel meer kennis nu, maar gebruik ik deze, nee. Ik heb er gewoon kennis van genomen en mijn massages hebben veel meer impact wanneer ik mensen aanraak, als ik mensen niet aanraak of mensen raken mij niet aan en geven me Reiki dan ervaar ik het effect als minimaal tot suggestief en zelfs placebo.

Overigens is het wel zo dat gedachten en velden zowel subtiel als krachtig zijn, in mijn realiteit wel degelijk bestaan en dat Reiki hierin mogelijks kan helpen de energieën beter te controleren. Daarmee stel ik niet dat Reiki onzin is, Reiki is een oosterse leer en holistische aanpakken zijn we in het westen veelal verleerd omdat we hier teveel door microscopen kijken en laat dat het ultieme instrument zijn tunnelvisies te ontwikkellen. Oost en west worden best gecombineerd, alhoewel ik liever naar een chinese dokter ga die even naar mijn tong en ogen kijkt om te weten wat er scheelt dan dat ik naar 't ziekenhuis ga, honderden euro's spendeer om dan te horen dat ze met hun enorme beesten van toestellen niks kunnen vinden. Ze zullen het wel vinden als je er niet meer omheen kan kijken en dan is 't natuurlijk te laat.

Het westen is desondanks zijn technologie verbazingwekkend primitief, tunnelvisief en dan zijn ze vaak nog vijandig en denegrerend tegen oosterse geneeskundige wijzen - die de macht van de gevestigde orde bedreigen - met in tegenstelling tot het westen geen achtergrond van honderden maar duizenden jaren van wetenschappelijk onderzoek en observatie. Respect is vaak ver te zoeken. Kritiek leveren is makkelijk en is een actie der dwazen.

Zelf ben ik erg geïntresseerd in celbiologie en informatica, ik sta dus niet vijandig tegenover westerse technologie en geneeskunde, ik tracht beide culturen te versmelten want de waarheid zo voelt elke wetenschapper ligt ergens in het midden. Maar de realiteit die het westen voorschotelt strookt niet met mijn realiteit, als ik het westen zou geloven was ik een medium of psychopaat, echter ben ik geen van beide; "We all same human being" zegt de Dalai Lama, een mening die ik deel.

_________________
In Sha Allah (إن شاء الله)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Reiki
BerichtGeplaatst: 04-11-2015, 22:45:01 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 01-11-2015, 19:59:33
Berichten: 3
Hallo 'eenmooimomentje' :),

Het klinkt naar mijn mening dat jij kunt magnetiseren.
Ik weet niet of ik ook over deze gave beschik, maar wel heb ik Reiki 1&2 behaald.
Met reiki 1 kan ik mijzelf en anderen reiki geven door 'de handen op te leggen'. Met Reiki 2 kan ik reike op afstand naar iemand sturen.
Het verschil tussen Reiki en magnetiseren zit hem in het feit dat je met magnetiseren je eigen energie
zou gebruiken (en die raakt op) en met Reiki gebruik je de energie van boven (of de energie die om ons heen is).

Het zit hem niet zozeer in het certificaat dat je dient te behalen, maar meer in de inwijdingen.
Er worden een soort van kanalen bij je geopend door middel van een aantal inwijdingen. Deze verschillen per graad.
Daarnaast zit zit er ook theorie aan verbonden. Zelf moest ik ook praktisch aan de slag, ook na de inwijdingen.
Ik heb inderdaad twee leuke diploma's. Is toch leuk en wel zo fijn om aan bijvoorbeeld toekomstige klanten te laten zien :).

Oops ik ging wat off-topic: degene die er veel geld uit slaan: lees meer dan bijvoorbeeld 150 euro, zijn naar mijn mening mensen die er een slaatje uit slaan. Ik heb mijn reiki 1 voor 100 gehaald en reiki 2 voor 120. Dit voor 2 dagen les+inwijdingen.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Reiki
BerichtGeplaatst: 05-11-2015, 13:10:10 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12-05-2015, 14:06:53
Berichten: 129
Locatie: Zevenhoven
Hey Catz,

Waar heb jij deze gehaald, want ik zie ze alleen maar voor 200 of (veel) meer.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl