Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 13:57:27

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Een vriend heeft ouija gespeeld
BerichtGeplaatst: 13-11-2015, 23:47:11 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 13-11-2015, 23:39:34
Berichten: 9
Beste allemaal,

Een vriend van mij heeft 2 jaar geleden met het Ouija bord gespeeld. Hij zegt De bijbel helpt mij.
Ik geloof niet dat dat echt helpt. Ik heb gezegd verbrand het bord als je dat nog heb en zeg dat je de verbinding verbreekt. Hij zegt jaa dat heb ik gedaan. Blijkt hij het niet gedaan te hebben.

Hij is heel erg veranderd. Ik weet niet meer wat ik hier mee aan moet.
Hebben jullie tips? Want ik ben bang dat zijn relatie hier door kapot gaat.
Hij wilt niet luisteren naar mij. Hij doet alles op de bijbel.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 14-11-2015, 16:02:05 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-12-2013, 12:30:37
Berichten: 590
Is de 17 in je naam je leeftijd? Zo ja, dan zal je vriend waarschijnlijk dezelfde leeftijd hebben en in de puberteit veranderen mensen nogal eens, met of zonder ouijabord.
Waarom ben je bang dat zijn relatie kapot gaat? Dat is niet jouw probleem maar is iets tussen hem en zijn partner.

Overigens is er wel eens een aardig experiment gedaan met een ouijabord:

"Een van de reportages van Penn en Teller [Ouija Boards & Near Death Experiences] toont een drietal donker geklede mensen, dat zichzelf beschouwt als moderne heksen. Ze zitten rond een tafel met daarop een 'Cryptique'-bord – een variant op het oude Ouijabord, dat bij speelgoedwinkels verkrijgbaar is. Op het bord staan letters, Romeinse cijfers en de archaïsche woorden Yea en Nay. De drie heksen leggen hun handen op een kartonnen aanwijzer, die ze over het bord schuiven. In het karton zit een venster dat de gekozen letters toont. Je kunt eenvoudig contact opnemen met een geest door te vragen of hij aanwezig is. De aanwijzer zal dan naar Yea schuiven. Een van de heksen buigt zich langzaam voorover om door het venster te kijken en zegt op verveelde toon 'Yea'. Vervolgens begint men de geest vragen te stellen. Daarbij laat de besturing van de aanwijzer soms wat te wensen over, zodat er door het venster niets te zien is. In zo'n geval probeert men het opnieuw, totdat het gewenste antwoord is verkregen.

Penn vraagt zich af waarom de deelnemers niet geblinddoekt mogen worden. Ze menen dat hun bewegingen worden geleid door een geest. Maar als die geest kan lezen, dan weet hij toch zelf wel waar hij de aanwijzer moet laten stoppen? Een van de heksen heeft hier echter een goede verklaring voor: 'De geest heeft het volledige medium nodig. Dus ook ons gezichtsvermogen.'

Zoals gebruikelijk voeren Penn en Teller een kleine proef uit om hun vermoedens te bevestigen. Ze kiezen daarvoor drie vrijwilligers die nog niet eerder met het letterbord hebben gewerkt. Deze voeren de 'seance' eerst op dezelfde manier uit als het duistere drietal eerder deed. Tot hun grote verbazing worden hun vragen inderdaad via het bord beantwoord. Het is nu tijd om ze een blinddoek voor te doen. Bovendien wordt het bord in het geniep honderdtachtig graden gedraaid voordat de tweede vragenronde van start gaat.
Het is opvallend dat de geblinddoekte proefpersonen de aanwijzer opnieuw bewegen naar de plek die al eerder succes opleverde. 'Yea' roepen ze in koor, hoewel dat antwoord zich nu aan de andere kant van het bord bevindt. Zit de geest niet op te letten? Er is meer reden om aan te nemen dat de deelnemers de aanwijzer min of meer onbewust in de richting van het verwachte antwoord sturen. Doordat geen van hen de volledige controle heeft over de aanwijzer, voelt niemand zich verantwoordelijk voor de uitkomsten."

Bron: http://www.skepsis.nl/bullshit.html

_________________
Alles wat ik schrijf is niet slechts mijn mening maar de absolute waarheid.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 14-11-2015, 17:40:55 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 13-11-2015, 23:39:34
Berichten: 9
Hendri schreef:
Ik begrijp niet wat de Bijbel en een Ouijabord met elkaar te maken hebben en ook niet wat hij zegt, de Bijbel helpt mij..



Daarom vind ik het ook Bull shit wat hij zegt.
Hij heeft mij trouwens geblokkeerd. Omdat hij dingen ging zeggen inclusief bedreigen naar een vriend. Hierop heb ik hem aangesproken en zegt dat hij dit niet was.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 14-11-2015, 17:42:07 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 13-11-2015, 23:39:34
Berichten: 9
Tut schreef:
Is de 17 in je naam je leeftijd? Zo ja, dan zal je vriend waarschijnlijk dezelfde leeftijd hebben en in de puberteit veranderen mensen nogal eens, met of zonder ouijabord.
Waarom ben je bang dat zijn relatie kapot gaat? Dat is niet jouw probleem maar is iets tussen hem en zijn partner.

Overigens is er wel eens een aardig experiment gedaan met een ouijabord:

"Een van de reportages van Penn en Teller [Ouija Boards & Near Death Experiences] toont een drietal donker geklede mensen, dat zichzelf beschouwt als moderne heksen. Ze zitten rond een tafel met daarop een 'Cryptique'-bord – een variant op het oude Ouijabord, dat bij speelgoedwinkels verkrijgbaar is. Op het bord staan letters, Romeinse cijfers en de archaïsche woorden Yea en Nay. De drie heksen leggen hun handen op een kartonnen aanwijzer, die ze over het bord schuiven. In het karton zit een venster dat de gekozen letters toont. Je kunt eenvoudig contact opnemen met een geest door te vragen of hij aanwezig is. De aanwijzer zal dan naar Yea schuiven. Een van de heksen buigt zich langzaam voorover om door het venster te kijken en zegt op verveelde toon 'Yea'. Vervolgens begint men de geest vragen te stellen. Daarbij laat de besturing van de aanwijzer soms wat te wensen over, zodat er door het venster niets te zien is. In zo'n geval probeert men het opnieuw, totdat het gewenste antwoord is verkregen.

Penn vraagt zich af waarom de deelnemers niet geblinddoekt mogen worden. Ze menen dat hun bewegingen worden geleid door een geest. Maar als die geest kan lezen, dan weet hij toch zelf wel waar hij de aanwijzer moet laten stoppen? Een van de heksen heeft hier echter een goede verklaring voor: 'De geest heeft het volledige medium nodig. Dus ook ons gezichtsvermogen.'

Zoals gebruikelijk voeren Penn en Teller een kleine proef uit om hun vermoedens te bevestigen. Ze kiezen daarvoor drie vrijwilligers die nog niet eerder met het letterbord hebben gewerkt. Deze voeren de 'seance' eerst op dezelfde manier uit als het duistere drietal eerder deed. Tot hun grote verbazing worden hun vragen inderdaad via het bord beantwoord. Het is nu tijd om ze een blinddoek voor te doen. Bovendien wordt het bord in het geniep honderdtachtig graden gedraaid voordat de tweede vragenronde van start gaat.
Het is opvallend dat de geblinddoekte proefpersonen de aanwijzer opnieuw bewegen naar de plek die al eerder succes opleverde. 'Yea' roepen ze in koor, hoewel dat antwoord zich nu aan de andere kant van het bord bevindt. Zit de geest niet op te letten? Er is meer reden om aan te nemen dat de deelnemers de aanwijzer min of meer onbewust in de richting van het verwachte antwoord sturen. Doordat geen van hen de volledige controle heeft over de aanwijzer, voelt niemand zich verantwoordelijk voor de uitkomsten."

Bron: http://www.skepsis.nl/bullshit.html


Thnx voor je uitleg.

Ik ben bang dat zijn relatie kapot gaat omdat hij rare dingen doet en zegt. Waarbij het zegt dat hij dat niet gedaan heeft wat een beetje vreemd is.

Ik ben 15 trouwens


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 14-11-2015, 20:46:51 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-12-2013, 12:30:37
Berichten: 590
bloodboy_17 schreef:
Ik ben bang dat zijn relatie kapot gaat omdat hij rare dingen doet en zegt. Waarbij het zegt dat hij dat niet gedaan heeft wat een beetje vreemd is.


Ok, maar waarom is dat jouw probleem? Of heb jij een relatie met hem?

_________________
Alles wat ik schrijf is niet slechts mijn mening maar de absolute waarheid.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 16-11-2015, 14:26:17 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15-04-2014, 02:18:23
Berichten: 234
Locatie: we are The Borg, you will be assimilated, resistance is futile.
Hendri schreef:
Ik begrijp niet wat de Bijbel en een Ouijabord met elkaar te maken hebben en ook niet wat hij zegt, de Bijbel helpt mij..
Volgens mij bedoelt hij dat hij gelooft en kracht put uit de bijbel en daarom Ouija niet vreest.
Tut schreef:
Het is opvallend dat de geblinddoekte proefpersonen de aanwijzer opnieuw bewegen naar de plek die al eerder succes opleverde. 'Yea' roepen ze in koor, hoewel dat antwoord zich nu aan de andere kant van het bord bevindt. Zit de geest niet op te letten? Er is meer reden om aan te nemen dat de deelnemers de aanwijzer min of meer onbewust in de richting van het verwachte antwoord sturen. Doordat geen van hen de volledige controle heeft over de aanwijzer, voelt niemand zich verantwoordelijk voor de uitkomsten."

Bron: http://www.skepsis.nl/bullshit.html
Het domein geeft genoeg aanwijzingen van wat je mag verwachten namelijk scepsis en bullshit. De reden dat sceptischi dit bezien als aannemelijk bewijs is omdat het aannemelijk is in hun realiteit.

Een steen die ik uit mijn hand laat vallen en de aarde raakt is nog geen bewijs dat elke steen die ik uit mijn hand laat vallen de aarde raakt. We nemen dit slechts aan omdat we nog geen steen omhoog hebben zien vallen. Bewijzen zijn dus subjectieve aannames omdat ze op individuele basis al dan niet gelooft worden.

_________________
In Sha Allah (إن شاء الله)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 16-11-2015, 14:37:49 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 13-11-2015, 23:39:34
Berichten: 9
Tut schreef:
bloodboy_17 schreef:
Ik ben bang dat zijn relatie kapot gaat omdat hij rare dingen doet en zegt. Waarbij het zegt dat hij dat niet gedaan heeft wat een beetje vreemd is.


Ok, maar waarom is dat jouw probleem? Of heb jij een relatie met hem?



Nee ik heb geen relatie met hem. Ik wil niet tussen zijn relatie staat. Maar ik merk dat er veel onrust is. Dat zei die jongen (zijn relatie) ook tegen mij. Hij zei het zal binnenkort wel uit gaan omdat ik nu alleen maar ruzie heb en hij niks tegen mij zegt.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 16-11-2015, 14:41:23 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 13-11-2015, 23:39:34
Berichten: 9
Cleo schreef:
Hendri schreef:
Ik begrijp niet wat de Bijbel en een Ouijabord met elkaar te maken hebben en ook niet wat hij zegt, de Bijbel helpt mij..
Volgens mij bedoelt hij dat hij gelooft en kracht put uit de bijbel en daarom Ouija niet vreest.
Tut schreef:
Het is opvallend dat de geblinddoekte proefpersonen de aanwijzer opnieuw bewegen naar de plek die al eerder succes opleverde. 'Yea' roepen ze in koor, hoewel dat antwoord zich nu aan de andere kant van het bord bevindt. Zit de geest niet op te letten? Er is meer reden om aan te nemen dat de deelnemers de aanwijzer min of meer onbewust in de richting van het verwachte antwoord sturen. Doordat geen van hen de volledige controle heeft over de aanwijzer, voelt niemand zich verantwoordelijk voor de uitkomsten."

Bron: http://www.skepsis.nl/bullshit.html
Het domein geeft genoeg aanwijzingen van wat je mag verwachten namelijk scepsis en bullshit. De reden dat sceptischi dit bezien als aannemelijk bewijs is omdat het aannemelijk is in hun realiteit.

Een steen die ik uit mijn hand laat vallen en de aarde raakt is nog geen bewijs dat elke steen die ik uit mijn hand laat vallen de aarde raakt. We nemen dit slechts aan omdat we nog geen steen omhoog hebben zien vallen. Bewijzen zijn dus subjectieve aannames omdat ze op individuele basis al dan niet gelooft worden.


Tuurlijk is het een geloof. Maar hij is niet christelijk. Ik laat iedereen in zijn waarden. Maar wat hij zei de bijbel helpt mij dat vind ik onzin. Omdat het een geloof is en niet zijn werk doet of iets. Ik heb dit al nagevraagd aan een paragnost en die zei precies het zelf als mij.

Hij die jongen (met dat ouija bord) zegt dat hij niks mag zeggen van wegen een protocol. Sorry hoor maar hier mag gewoon over praten en is er geen protocol voor.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 16-11-2015, 15:12:45 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15-04-2014, 02:18:23
Berichten: 234
Locatie: we are The Borg, you will be assimilated, resistance is futile.
bloodboy_17 schreef:
Tuurlijk is het een geloof. Maar hij is niet christelijk. Ik laat iedereen in zijn waarden. Maar wat hij zei de bijbel helpt mij dat vind ik onzin. Omdat het een geloof is en niet zijn werk doet of iets. Ik heb dit al nagevraagd aan een paragnost en die zei precies het zelf als mij.
Zen bijbel zal niet meer doen dan liggen waar je hem neerlegt daarom vermoed ik dat hij bedoelt dat het zijn overtuiging verstevigt, wat zou hij anders bedoelen ?
bloodboy_17 schreef:
Hij die jongen (met dat ouija bord) zegt dat hij niks mag zeggen van wegen een protocol. Sorry hoor maar hier mag gewoon over praten en is er geen protocol voor.
Hoe denk je hem te kunnen helpen ? Zorg dat als je anderen helpt dat dit niet ten koste gaat van jezelf. Sommige mensen teren op anderen hun energie om welke reden dan ook. Dat protocol/verbond heeft hij misschien gesloten via Ouija.

Of 'het' 'uit' of 'aan' gaat is slechts een kinderachtig signaal voor een kinderachtige buitenwereld. Liefde gaat niet zomaar uit. Kinderen die elkaar graag zien en dit tonen worden vaak bezien als koppel, dit hoeft helemaal niet zo te zijn.

Dus jij bent een jongen die zich zorgen maakt om een andere jongen die een relatie heeft met een andere jongen ? Dus je geeft om hem, compassie is de hoogste vorm van liefde :)

_________________
In Sha Allah (إن شاء الله)


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 17-11-2015, 09:12:14 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-12-2013, 12:30:37
Berichten: 590
Cleo schreef:
De reden dat sceptischi dit bezien als aannemelijk bewijs is omdat het aannemelijk is in hun realiteit.

Een steen die ik uit mijn hand laat vallen en de aarde raakt is nog geen bewijs dat elke steen die ik uit mijn hand laat vallen de aarde raakt. We nemen dit slechts aan omdat we nog geen steen omhoog hebben zien vallen. Bewijzen zijn dus subjectieve aannames omdat ze op individuele basis al dan niet gelooft worden.


Ja tuurlijk, ben ik met je eens.
Werkt natuurlijk ook andersom zo; mensen die graag willen geloven in de werking van het ouijabord zullen daar weer overal bewijs voor zien.

_________________
Alles wat ik schrijf is niet slechts mijn mening maar de absolute waarheid.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl