Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 11:57:57

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Paniekaanval
BerichtGeplaatst: 17-10-2011, 20:38:47 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 17-10-2011, 19:53:59
Berichten: 26
Locatie: Sprang-Capelle
Hoi,

ik ben 21 jaar en heb al zeker 4 jaar last van paniekaanvallen,
het is zelfs een keer zo erg geweest dat ik niet eens meer na de hoek van de straat durfde.
Dr is al bij mij vast gesteld dat ik pleinvrees heb & emetofobie (angst voor overgeven) ben al verschillende psychologen, psychiaters enz. af geweest zonder succes, behalve dan dat ik anti-depressiva voorgeschreven kreeg waardoor ik wel iets sterker in mijn schoenen sta.

Eigenlijk denk ik niet dat ik Emetofobie heb omdat ik als het erop aankomt het natuurlijk niet fijn vind om over te geven maar ik het wel ''overleef'' en in zo'n paniekaanval wel ontzettend bang ben dat ik moet overgeven.
Door gevolg van die paniekaanvallen heb ik wel pleinvrees maar ik denk wel dat die paniekaanvallen komen omdat ik teveel word bepaald door mijn omgeving en niet door mezelf.

Als ik dan zo'n paniekaanval heb, heb ik het gevoel dat er een ontzettende dikzak op mijn borst komt zitten, mijn keel dichtgeknepen wordt en dan kan ik ontzettend moeilijk slikken waardoor ik het gevoel krijg dat als ik dan slik het omhoog komt.
Er is mij eerder verteld dat ik energie van andere opsla positieve maar ook negatieve dus dat zou te maken hebben met mijn zonnevlecht
Gelukkig hebben de paniekaanvallen niet meer zo'n ontzettende invloed op mijn leven maar voor mij nog wel teveel!

Ik vraag me af of hier iemand is met dezelfde klachten, tips of wat dan ook?

Liefs


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Paniekaanval
BerichtGeplaatst: 18-10-2011, 16:23:02 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 13-10-2011, 20:30:23
Berichten: 135
Locatie: Gelderland
Hoi minosgrande,
ik zeg nu alvast, dat ik je waarschijnlijk niet kan helpen hiermee.

Als ik paniekaanvallen heb komt dat meestal door stress of iets dat er gelijk aan is.
Ik ga meestal hyperventileren of bijna..

Maar pas wel op dat je niet aan de Anti-depressiva verslaafd raakt (zijn pilletjes toch??). Niet dat ik de slimste wil uithangen hoor :oops: Maar in elk geval veel succes ermee!

Groetjes,
Mandy.

_________________
You have to know, I'll always be there for you.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Paniekaanval
BerichtGeplaatst: 18-10-2011, 16:56:10 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 10-12-2010, 15:19:57
Berichten: 875
Locatie: Zumpelfeld
Hey hallo,

He bah, wat vervelend allemaal zeg! :( Lijkt me echt geen lolletje...

Kan niet zeggen dat ik zelf paniekaanvallen heb. Helaas heeft mijn zus wel een hele periode gehad waarin alles eigenlijk teveel was en waarin zij sterk panisch kon reageren. Hier is echt een hele tijd over heen gegaan. Zij heeft geen anti depressieva voorgeschreven gekregen maar wel bepaalde kalmerende tabletten. Ook om te kunnen slapen, iets wat na een maand ook maar niet echt lukte... Bizar gewoon eigenlijk... een maand lang niet kunnne slapen... :roll:

Mijn zus heeft in die periode die aan haar paniek aanvallen vooraf ging en paar verlies ervaringen opgedaan, had het idee de regie over haar leven kwijt te zijn en kon moeilijk keuzes maken... Deze drie dingen zorgden ervoor dat ze uiteindelijk 'klem kwam te zitten' in zichzelf en haar denken waardoor ze echt doordraaide. Bepaalde niet reëele gedachten had en het moeilijk vond om ook maar iets gedaan te krijgen. Ik geloof ze was een jaar of 27/ 28 toendertijd...

Ondertussen is ze 33, woont samen met een hele lieve jongen en heeft een leuke baan... Het heeft allemaal tijd nodig gehad en ze heeft met een paar dingen ook echt gelukt gehad ( zoals die baan die haar werd aangeboden ondanks haar toestand).

Al met al is het helemaal goed gekomen met haar... :D

Ik zelf ken het gevoel wat je omschrijft ( het dichtzitten van de keel en zogauw je slikt overgeven of het gevoel van overgeven) heel goed! Ook het drukkende gevoel op de borst is me bekend. Toch denk ik dat dit samen hangt met je spanningen vanuit je panische reacties.

Ik heb zelf een heftige tijd doorgemaakt van mn 21ste tot mn 24ste en heb veel spanningsgerelateerde klachten gehad in die tijd. Zelfs allerlei maag en keel onderzoeken gehad om vast te stellen of er echt iets in n keel vast zat of niet... wat denk je? Zat allemaal tussen mn oren... :) Hartsikke gezonde keel, harstikke gezonde maag en mn hart.. ja, schijnt dat die soms wat onregelmatig is maar niets hiervan was reden voor de arts om verder onderzoek te doen.

Je psychische toestand en manier van copen is erg bepaald voor je algehele toestand. Zorg dat je weer je hoofd op orde krijgt ( waar ik niet mee bedoel dat je nu gek zou zijn... :wink: ) overwin je angsten die onderliggend zitten en je zult zien dat je lichaam ook beter ontspant en gezonder wordt...

Je lichaam en diens gezondheid is je grootste goed!

Succes!

Liefs, binnenspiegel...

_________________
You can't always get what you want... You get what you need! ( Rolling Stones)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Paniekaanval
BerichtGeplaatst: 20-10-2011, 10:54:12 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 17-10-2011, 19:53:59
Berichten: 26
Locatie: Sprang-Capelle
Bedankt voor jullie reacties :) ,
helaas is het iets wat allemaal tussen de oren zit zover was ik al alleen hoe krijg je t weer tussen uit is de vraag.
Gewoontes neem je snel aan maar leer je minder gemakkelijk af.
Ik grijp alles aan wat ik kan,
zit nu onder yoga en probeer thuis ook zoveel mogelijk mijn rust te pakken.
Afgelopen tijd is er ook het een en het ander gebeurd en merk dan wel dat ik er meer last van krijg.
Verder probeer ik wel alles te doen wat een ''normaal'' mens ook doet,
voor mij is het heel makkelijk om te zeggen van oei, ik voel angst wegwezen hier.
Ik sla op de vlucht, wat ik niet zou moeten doen maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan en vooral in zo'n situatie.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Paniekaanval
BerichtGeplaatst: 03-12-2015, 21:46:25 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 03-12-2015, 19:37:03
Berichten: 6
Hoi

ik herken je verhaal. Ik heb zelf ruim tien jaar last gehad van paniekaanvallen , echt supee naar ! Ik heb laatst een theta healing laten doen en daaruit bleek dat mijn moeder mij niet los kon laten. Ze had me als het ware van top tot teen ingewikkeld met touw . Dit verstikte mij zonder dat ik dat door had

in de theta healing heeft mijn theta healer gevraagd of mijn moeder meer los wil laten. Mij wil steunen in mijn keuzes en niet bang moet zijn mij te verliezen. Meteen kon ik beter ademhalen . Ik merkte de week erna echt verschil . Mijn benauwdheid was een stuk minder en de paniekaanvallen waren ook een stuk minder .ik ben nu drie sessies verder en ik heb bijna geen paniek aanval meer

wellicht is theta healing ook wat voor jou


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Paniekaanval
BerichtGeplaatst: 04-12-2015, 10:09:37 
Offline
Moderator
Moderator
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-07-2010, 17:59:11
Berichten: 1583
Locatie: Oldenzaal
Hallo Mariska! Welkom op het forum :)

De laatste reactie op dit onderwerp is in 2011 geweest dus ik ben bang dat de poster van dit onderwerp dit niet meer leest aangezien deze niet meer actief is.
Uiteraard mag je oude topics weer onder het stof vandaan halen, maar een reactie op je post door de topicstarter ga je niet meer krijgen ben ik bang.

_________________
'To the library!'
"Sokka"

'Pants are an illusion, and so is death'
"Huu"


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Paniekaanval
BerichtGeplaatst: 04-12-2015, 10:27:40 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 03-12-2015, 19:37:03
Berichten: 6
Ow ik had niet naar de datum gekeken inderdaad . Ik zal erop letten :)


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl