Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 16:09:44

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: 2 sporen van bewustzijn
BerichtGeplaatst: 20-02-2016, 09:08:26 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 20-02-2016, 08:51:26
Berichten: 4
Beste forumleden,

Ik zit al een tijdje met een bepaalde ervaring waar ik moeilijk mee kan omgaan.
Ik mediteer al meer dan 10 jaar. Vorig jaar na een periode van veel stress ben ik intensiever gaan mediteren. Ik merkte na frequente oefening dat ik steeds meer ego-zaken begon los te laten. Veel meer leerde vertrouwen op mijn intuïtie, minder last had van angstklachten en stress. Het voelde alsof het leven stroomde. Bijna alsof ik het contact met het aardse (daarmee bedoel ik alle frustraties en spanningen waar mensen dagelijks mee lopen) begon los te laten. Mainstream media interesseerde me minder. Mn altijd overmatig seksuele drang nam af (hier baalde ik niet van) en ik voelde vrede in mezelf. Alle ego-gedreven zaken vielen van me af. De drang naar geld, oppervlakkige seksuele relaties, materie, mezelf presenteren op elk hip feestje..het was weg. Alsof ik niks meer nodig had. ik leefde meer dan een half jaar in deze staat van zijn. Het voelde heel sterk alsof dit de waarheid was.

Op een gegeven moment kreeg ik het gevoel dat ik weer afstand leek te nemen van deze staat. Ik begon me weer bezig te houden met betekenisloze seks, begon me drukker te maken over mn toekomst en werk en mijn meditaties voelden een stuk minder diep. Ik leek het contact te verliezen. Dit kwam in een stroomversnelling toen een dierbaar familielid in december overleed. Sindsdien lijk ik verder weg te drijven van die staat. Soms maak ik er even sterk contact mee, maar het is ook zo weer weg. Alsof ik kleine signalen opvang die niet blijven hangen. Ik ervaar meer stress, angst, slapeloosheid, gevoelloosheid en irritatie. Terwijl ik vorig jaar bij moeilijke situatie direct sterk kon voelen en de emotie eruit kwam. Waardoor het leven verder stroomde. Nu voelt het alsof er een blokkade is. Ik geloof ineens minder in de staat waarin ik was en mn verstand lijkt het weg te zetten als 'niet echt' en 'verzonnen'. En dat mn huidige staat de waarheid is.

Kortom, het lijkt alsof er 2 bewustzijnsstaten in mijn huizen. En op dit moment is de 2e ego-gedreven staat enorm sterk. Het lijkt alsof hoe liever ik terug wil naar de vredige staat hoe verder ik er vanaf kom. Dit voelt ook logisch omdat de eerste staat niet bereikt is door een drang of behoefte. Ik voel nu een enorme drang tot veel seks en ben geneigd vanuit daar keuzes te maken. Het wind me enorm op maar voelt aan de andere kant als 'fout'. Alsof ik dat niet mag en dat niet hoort bij mijn spirituele kant. Alsof ik dan nlg verder weg drijf. Ik benoem het seksuele aspect omdat dit in mn reguliere leven altijd een grote rol gespeeld heeft.

Jullie begrijpen dat ik me soort van gevangen voel tussen 2 werelden waarbij de ego-modus op dit moment de sterkste is. En het maakt me ongelukkiger. Wie herkent dit en heeft tips om hiermee om te gaan? Ik kijk uit naar jullie reacties!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: 2 sporen van bewustzijn
BerichtGeplaatst: 20-02-2016, 22:27:05 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15-04-2014, 02:18:23
Berichten: 234
Locatie: we are The Borg, you will be assimilated, resistance is futile.
leuk om lezen, zou bijna zeggen, het oude maakt plaats voor het nieuwe.

_________________
In Sha Allah (إن شاء الله)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: 2 sporen van bewustzijn
BerichtGeplaatst: 21-02-2016, 17:29:09 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2009, 17:30:26
Berichten: 7355
Locatie: Po-koro Sterrenbeeld: Dinosaurus
Ging je ook minder mediteren op dat punt waar je veranderde?
Ik denk dat het belangrijkste is dat je het niet als verkeerd ziet. Je ziet het zelf al goed in, die staat van zijn bereik je niet door het te willen en streven. Je moet je momentele situatie niet als slecht zien, maar accepteren. Zo ben je nu, en er is niks fout aan. Je hebt alle recht om te doen wat je wil, en te streven en wild te doen. Zie dit niet als een verkeerde levensstijl, maar observeer het, in rust.
Zet niet als doel om te veranderen, maar om een bepaalde tijd te nemen waarin je simpelweg naar jezelf kijkt. Wat doe je, hoe voel je je hier echt bij? Misschien is het een goed idee om het ook op te schrijven.

En verder vooral doorgaan met mediteren.. goed man, 10 jaar wow.
Misschien een idee om te experimenten met andere vormen van meditatie en mindfulness.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: 2 sporen van bewustzijn
BerichtGeplaatst: 23-02-2016, 12:28:12 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 31-07-2013, 23:12:48
Berichten: 671
Wat Tom eigenlijk al zei: Niets is verkeerd. Maar als jij van binnen voelt dat er iets verkeerd is, dan zou je kunnen onderzoeken wat er daad werkelijk in je speelt. Zit er ergens een nonacceptie die getransformeerd kan worden?
Wel denk ik dat het doorgaans goed is voor een mens van bepaalde handelingen geen sleur te maken. Dus bvb. als jij altijd mediteert, of bijzonder veel sex hebt, dan zullen die ervaringen op een gegeven moment afvlakken. Je zou ook iets nieuws kunnen proberen binnen de meditatie of sex, of iets totaal nieuws proberen. Niets hoeft natuurlijk, maar alles mag. Misschien wil je op een bepaald niveau juist specifiek dit ervaren?


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: 2 sporen van bewustzijn
BerichtGeplaatst: 24-02-2016, 08:33:33 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 20-02-2016, 08:51:26
Berichten: 4
Cleo schreef:
leuk om lezen, zou bijna zeggen, het oude maakt plaats voor het nieuwe.


Zeker! Maar ben het dus weer wat kwijt..


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: 2 sporen van bewustzijn
BerichtGeplaatst: 24-02-2016, 08:37:16 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 20-02-2016, 08:51:26
Berichten: 4
Tom schreef:
Ging je ook minder mediteren op dat punt waar je veranderde?
Ik denk dat het belangrijkste is dat je het niet als verkeerd ziet. Je ziet het zelf al goed in, die staat van zijn bereik je niet door het te willen en streven. Je moet je momentele situatie niet als slecht zien, maar accepteren. Zo ben je nu, en er is niks fout aan. Je hebt alle recht om te doen wat je wil, en te streven en wild te doen. Zie dit niet als een verkeerde levensstijl, maar observeer het, in rust.
Zet niet als doel om te veranderen, maar om een bepaalde tijd te nemen waarin je simpelweg naar jezelf kijkt. Wat doe je, hoe voel je je hier echt bij? Misschien is het een goed idee om het ook op te schrijven.

En verder vooral doorgaan met mediteren.. goed man, 10 jaar wow.
Misschien een idee om te experimenten met andere vormen van meditatie en mindfulness.


Dag Tom,

Bedankt voor je mooie antwoord. Ik voel ook dat wat je zegt klopt. Het gekke is dat ik soms in een soort innerlijke strijd verwikkeld ben met betrekking tot wie ik denk te moeten zijn (ethisch, de goede dingen doen, geen betekenisloze seksuele activiteiten etc) en waar mijn behoeftes liggen. Maar ik denk dat het idd allemaal begint met acceptatie. Aanvaarden hoe het is. Zolang ik dat niet doe blijven dingen sterker terugkomen.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: 2 sporen van bewustzijn
BerichtGeplaatst: 24-02-2016, 08:40:36 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 20-02-2016, 08:51:26
Berichten: 4
MichielvT schreef:
Wat Tom eigenlijk al zei: Niets is verkeerd. Maar als jij van binnen voelt dat er iets verkeerd is, dan zou je kunnen onderzoeken wat er daad werkelijk in je speelt. Zit er ergens een nonacceptie die getransformeerd kan worden?
Wel denk ik dat het doorgaans goed is voor een mens van bepaalde handelingen geen sleur te maken. Dus bvb. als jij altijd mediteert, of bijzonder veel sex hebt, dan zullen die ervaringen op een gegeven moment afvlakken. Je zou ook iets nieuws kunnen proberen binnen de meditatie of sex, of iets totaal nieuws proberen. Niets hoeft natuurlijk, maar alles mag. Misschien wil je op een bepaald niveau juist specifiek dit ervaren?


Hoi Michiel,

Er zit idd een non-acceptatie. Wie ik ben en waar ik behoefte aan heb (soms wat ongeremd en 'fout') en wie ik van mezelf zou moeten zijn (rustige, wijze, etische, doordachte). Daar zit denk ik de sleutel van mn huidige onrust. En merk steeds meer dat ik niet moet ingaan tegen wie ik of wat ik op een bepaald moment ben. Als ik dat doe dan blokkeer ik. Zo heb ik idd tijdens seksuele activiteiten telkens een stem die me zegt dat het niet juist is en je op basis van liefde seks hoort te hebben. En dan wordt het slechts een handeling zonder passie. Bedankt voor je antwoord!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: 2 sporen van bewustzijn
BerichtGeplaatst: 24-02-2016, 10:51:31 
Offline
Gids
Gids
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-09-2009, 17:30:26
Berichten: 7355
Locatie: Po-koro Sterrenbeeld: Dinosaurus
Nou goed dat je dat inziet.
Ik ben benieuwd of het helpt.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: 2 sporen van bewustzijn
BerichtGeplaatst: 24-02-2016, 13:09:10 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15-04-2014, 02:18:23
Berichten: 234
Locatie: we are The Borg, you will be assimilated, resistance is futile.
Justin91 schreef:
Cleo schreef:
leuk om lezen, zou bijna zeggen, het oude maakt plaats voor het nieuwe.


Zeker! Maar ben het dus weer wat kwijt..
Manee joh.

Huil het eens lekker uit.

_________________
In Sha Allah (إن شاء الله)


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl