Cleo schreef:
Mensen reageren vol emotie en kwaad en sporen aan tot actie en betere controle. Nu is iedereen plots aangedaan omdat er wat mensen worden doodgeschoten in onze omgeving maar dat er elke dag mensen sterven in Syrië daar reageert men koeltjes op.
Eens.
Een dag eerder was er nog een aanslag in Libanon, nauwelijks iets over gehoord. Een paar dagen eerder een Russisch vliegtuig dat uit de lucht wordt geknald, ook niet zo erg. Het afgelopen jaar waren er aanslagen in Turkije, Irak, Jemen, Kenia, Pakistan, Koeweit maar ook dat is blijkbaar niet zo erg. Op de aanslag in Tunesië mag dan weer wél emotioneel gereageerd worden want daar waren vooral westerlingen bij betrokken.
Ik sprak iemand uit het Midden-Oosten over de aanslagen in Parijs. Hij vond het heel erg wat er gebeurd was, maar aan de andere kant vond hij het niet zo erg dat 'wij' nu ook eens voelden wat 'zij' al jaren voelen, in oorlogen die voor een groot deel mede mogelijk gemaakt zijn door het Westen.
Ik kan hem geen ongelijk geven.
Neemt niet weg dat het vreselijk is wat er is gebeurd. Overal ter wereld waar onschuldige mensen worden vermoord vanwege een of ander ziek machtsspelletje.
Hier nog een leuk plaatje waar ik wel om moest lachen. Geen vlaggen gezien van Libanon, Rusland, Turkije enzovoort op Facebook.