Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 11:22:42

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: ouijaborden, gevaarlijk?
BerichtGeplaatst: 06-09-2016, 14:53:33 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 06-09-2016, 13:43:23
Berichten: 5
Locatie: Ergens
ik wil heel graag een keer geesten oproepen, alleen ik bezit de ''gave'' niet om ze te zien. ik heb van verschillende methodes gehoord waarmee het oproepen mogelijk zou zijn en het ouijabord klinkt voor mij het meest aantrekkend, alleen ik heb gehoord dat als je het speelt dat je ziel kan worden overgenomen enzo.. nu heb ik dus in mijn plaatselijke tweedehandse winkel een ouijabord gevonden voor een vriendenprijsje (5 euro!) maar voordat ik hem ga kopen wil ik wel wat dingentjes weten, is het echt gevaarlijk? is het "demoon'' veilig en heeft iemand er ervaringen mee die het graag wil vertellen? dankjewel

x -nozomi

_________________
als je je controle loslaat gebeuren de meest mooie dingen


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: ouijaborden, gevaarlijk?
BerichtGeplaatst: 26-01-2017, 21:49:13 
Offline
Dwerg
Dwerg

Lid geworden op: 18-11-2011, 20:08:33
Berichten: 429
Locatie: Noord-Holland
Voor naslagwerk zal ik hier toch maar even op reageren.
Je vindt veel plaatsen op het internet waar ze zeggen dat ouijaborden gevaarlijk zijn of iets dergelijks. Zelf deel ik deze mening niet, maar ik heb dan ook geen ervaring in het gebruik van deze borden.

Een lepel in de hand van een verkeerd persoon kan gevaarlijk zijn, netzoals een ouijabord. Ik zou het meer beschouwen als iets dat van de persoon zelf afhangt. Wel kan ik als advies geven om hier niet aan te beginnen als je opgewonden bent of angst hebt, enkel in een stabiele staat waarin je eigenlijk niets voelt. Ook is het handig dit nooit in je eentje te gebruiken.

Je vraagt ook of een 'demoon' veilig is. Er zijn veel interpretaties van dit woord, maar ik zal het even op een entiteit houden. Opzich is geen enkele entiteit gevaarlijk als je weet hoe met ze om te gaan. Dit betekent dus niet dat het voor iedereen ongevaarlijk is, je zult een goed beeld van jezelf moeten hebben om hierover te kunnen oordelen. Als je ook maar over iets twijfelt, dan gok ik erop dat je je toch in de verkeerde categorie bevindt.

_________________
Spirituele Gids
Foto Reader
Hoeder van echtheid
Hulp bij problemen


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: ouijaborden, gevaarlijk?
BerichtGeplaatst: 26-01-2017, 22:53:56 
Offline
Reus
Reus

Lid geworden op: 01-11-2011, 01:07:28
Berichten: 1177
Hij/zij vroeg of "het" demoon veilig was, niet of "een" demoon veilig was ;-).

Ik heb zelf geen ervaring met ouija borden maar ik zou het je afraden.

Ik denk dat het gevaar een soort feedback-loop is net als stemmen horen.

Aan de andere kant kan het een mij aangeleerde angst zijn. Maar ik denk het niet.

Toch kan het je niet onder controle hebben als jij rustig en gecentreerd blijft, zoals Gallagher zegt.

Wat je niet moet doen is in paniek raken en beseffen dat het maar verschijnselen zijn die voornamelijk door je eigen verwachtingen worden gewekt. Maar net als met een orakel is het iets dat vanuit jou komt. Het komt niet vanuit iets anders. Het is een kanaal en een methode om dingen zichtbaar te maken maar het komt vanuit jou.

Zie het maar als een muziekinstrument dat klanken hoorbaar maakt die subtiel al aanwezig waren. Het is een versterkingsbord.

Een amplifier. Eerst was het onzichtbaar, nu is het zichtbaar. Maar onthoudt dat het gewoon versterkt wat in jou zit. Het is niet anders dan een pendel eigenlijk.

Dus ga niet denken dat het niet via jou komt als je antwoorden krijgt.

Verder heeft Gallagher gelijk maar ik vind het onduidelijk wat nou wel en wat nou niet is. Het is niet gevaarlijk, tenzij. Nee het is niet gevaarlijk maar je zou in paniek kunnen raken ergens door.

Ik denk dat de mens veel onderdrukte ervaringen en gevoelens heeft.

Je hebt een diepe psyche. Als je het naar buiten wilt brengen, doe dan gewoon rustig aan. Laat je niet op hol drijven en bedenk dat je eigen rust het enige is dat eventuele externe onrust tot bedaren kan brengen. Als jij rustig bent en niet in paniek raakt, kan er nooit iets aan de hand zijn.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: ouijaborden, gevaarlijk?
BerichtGeplaatst: 28-01-2017, 10:29:40 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-12-2013, 12:30:37
Berichten: 590
Heel gevaarlijk. Kijk deze even https://www.youtube.com/watch?v=PRo8TytvIDw

_________________
Alles wat ik schrijf is niet slechts mijn mening maar de absolute waarheid.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 5 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl