Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 22-12-2024, 23:45:46

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Re: Hoe ontstaat een nieuwe ziel?
BerichtGeplaatst: 24-06-2005, 10:29:31 
Nimf
Nimf

Op zich wel maar ik vraag me echt af wordt het nou nooit saai? MOet je voorstellen dat je gewoon oneindig doorgaat met gesprekken voeren en dingen zien enzo. Ik bekijk het nu vanuit een aards standpunt natuurlijk maar tja ik kan nog steeds niet begrijpen hoe het zal zijn en ik denk ook niet dat ik het ooit kan. Ik hoop alleen dat het voldoening zal geven.

BerichtGeplaatst: 24-06-2005, 10:40:08 
Reus
Reus

Ik weet zeker dat het voldoening geeft.
Kijk, elk leven heeft een nieuw bewustzijn, dus elk leven is voor een ziel iets met een begin en een eind, dat nieuwe bewustzijn is zich in het begin niet bewust van de vorige levens en dus word het nooit saai.
Je ziel zelf, in het hoogste bewustzijn, weet dat je zoveel levens moet meemaken en die heeft er dus geen erg in. Deze ziet het ook niet als saai, omdat deze streeft naar de voltooiïng en dus de voldoening.

Groeten Paul!

BerichtGeplaatst: 24-06-2005, 12:20:38 
Reus
Reus

BD...je hebt erg je best gedaan zeg!! Maar helaas....het voelt niet helemaal goed aan. Wel heb ik er mijn eigen versie door kunnen breien. Dat tot stof wederkeren zie ik toch als iets letterlijks geloof ik, je lichaam dus. Maar dat er een stukje van oude zielen afsplitst, dat kan ik wel geloven. Ik bedoel, als mens worden we ook gevormd uit een eitje en een zaadje. Al is dat ook lichamelijk.. He gatsie, net was het zo duidelijk in mijn hoofd..

Anyway, misschien kunnen zielen ook wel nieuwe zielen maken? Soort van sex in het hiernamaals tussen zielen? haha, zie ik daar een nieuw topic??

-Dr. Seuss-

BerichtGeplaatst: 24-06-2005, 12:24:50 
Reus
Reus

Oke theorie: Hoe ontstond de mens>> revolutie

Hoe ontstaat een ziel: revolutie. Goddelijke energie die zich is gaan splitsen zoals een bevrucht eicelletje dat doet. En gaat zich ontwikkelen, steeds verder er verder. Bewust is het al, alleen het moet alleen als een spons alle info herhaalt krijgen. En om dat als beste manier te doen gaat het zieletje in een lichaam op aarde allerlei ups en downs tegemoet.

Sjalala ik fantaseer een eind weg sjalala.

BerichtGeplaatst: 24-06-2005, 13:14:29 
Reus
Reus

Kimmie,

Idd. je hebt gelijk, het is ook lichamelijk bedoeld, zoals de Bijbel zegt. Maar ik heb het in deze context even aangesneden als voorbeeld om het ev.t begrijpelijker te maken. Uiteraard is het niet hetzelfde, maar de kern komt wel op hetzelfde neer ;)
Ik heb daarom ook gezegd dat we in die context van de aarde de Bron moesten maken en van stof de energie. Dan kun je je er een beeld bij vormen, snappie?

En Nubi, hahaha, meesterlijk :lol:

Groeten Paul!

BerichtGeplaatst: 24-06-2005, 13:33:07 
Feniks
Feniks

Kimminita schreef:
Haha Rogue wijffie, ik stelde mijn moeder vroeger ook zulke vragen. Had je haar gezicht moeten zien als ik weer eens wat vroeg. De raarste dingen kunnen me bezig houden. Ik bedoel, eigenlijk maakt het me niet uit hoe ze ontstaan, maar aan de andere kant zou ik het graag beredeneren. Ik heb gewoon graag overal antwoorden op :D

En Roy...ik snap wat je bedoelt hoor lieverd ;)

ja ik zit het me nu ook ineens af te vragen en sinds gisteravond op internet te zoeken naar een oplossing.. maar niks hoor helemaal niks. Dat is blijkbaar nog nooit onderzocht... toch stom he :wink:

liefs rogue

BerichtGeplaatst: 24-06-2005, 15:28:00 
Reus
Reus

Dan nu dus de taak aan de geïnteresseerden van SJ:

Schrijf een theorie over het ontstaan van zielen en post deze in dit topic.

Succes, :lol:

Groeten Paul!

BerichtGeplaatst: 26-06-2005, 09:59:18 
Elf
Elf

Wat ik me ook afvraag is de groei van het aantal nieuwe zielen. Als je puur naar de statistieken kijkt groeit de mensheid al sneller en zijn er dus steeds meer zielen nodig. Aan de andere kant moet er altijd evenwicht zijn dus begrijp ik niet helemaal hoe dit kan. Misschien dat er een periode komt waarin zeer weinig zielen kunnen incarneren..

BerichtGeplaatst: 26-06-2005, 12:05:09 
Kabouter
Kabouter

Goed mijn idee, nouja hersenspinsels...

Als alle zielen uit de bron ontstaan, dan is die energie toch een keer op? Of hij zou aangevuld moeten worden, maar hoe gaat dat dan?
Als alle zielen weer terug keren tot de bron en zo de energie aangevuld wordt dan ontstaat een nieuwe ziel dus uit stukjes oude ziel. Naar mijn idee kan dat niet (ik gebruik even mezelf), ik zou dan zeg maar samen met andere stukjes ziel een nieuwe ziel vormen. Nouja die mogelijkheid is uitgesloten denk ik want je zit dan ook met herinneringen die in die stukjes ziel zitten (of dat wordt dan weer gewist, maar tgaat zo meer op een computerspel lijken :? ).

Volgende idee;
Wij mensen hier op aarde vullen die energie aan. Hoe? Ja daar zit ik nog over na te denken, maar de gedachten kwam ineens in me op.
*denkt....
Dat aanvullen zouden we dus kunnen doen via onze aura en gedachtes, alle energie die we uitzenden en uitstralen. Maarja gedachtes worden weer opgeslagen in je hogere-ik, dus daar kan de bron weinig tot geen energie vandaan halen.

Nog een idee;
Er staat daar gewoon een grote generator die zonne-energie omzet in energie voor de bron.
Of de zon is de bron, bedenk ik me nu. Opzich klopt dat wel want het is 1 van de belangrijkste bronnen voor het aardse leven. Zonder de zon zou er bijna niks kunnen zijn.

Volgende spinsel;
Als je kijkt naar de mens. Die overleeft op voedsel, dat groeit in de aarde. De bron van dat voedsel is dus de aarde, maar waar haalt de aarde zijn energie vandaan...?

Mijn idee is dus, dat nieuwe zielen ook echt volledig nieuw zijn en niet bestaan uit oude stukjes. Dus de bron heeft telkens nieuwe energie nodig om die zielen te maken. Of als we depri gaan denken, de bron vult zijn energie niet aan en is op een gegeven moment op. Dan is alles over en uit...maar kan dat?

(wat een hersenactiviteit voor de zondag :roll: )

- Pocahontas -

BerichtGeplaatst: 26-06-2005, 17:15:08 
Groentje
Groentje

Beautiful Disaster schreef:
Dan nu dus de taak aan de geïnteresseerden van SJ:

Schrijf een theorie over het ontstaan van zielen en post deze in dit topic.

Succes, :lol:

Groeten Paul!

Hoi....het is een moeilijke vraag maar ook weer simpel...

Ik kan het verklaren mits je bepaalde dingen kunt aanvaarden....Al het leven is ooit begonnen op de Maan...miljoenen jaren geleden was er leven op de maan...niet groots enkel modderpoelen waar 1 celligen volop leefden....dit was het begin van de Evolutie van de mens....van hier uit zijn we op weg gegaan naar overgansplaneten waaronder ook Mars....ons stoffelijk lichaam evolueerde heel langzaam...de wetenschap heeft al bevestigd dat er ooit water stroomde en dat betekent leven....dus zo raar is het niet...de maan en Mars zijn nu stervende en hebben hun taak volbracht....vanuit Mars zijn we naar ander overgangsplaneten gegaan die in de buurt komen zoals de Aarde..hier leeft men nog als half wilden in oerbossen...op deze overgangsplaneten is hedendaags nog steeds leven...en van hieruit reincarneren nog steeds zielen op Aarde die daar hun levenskringloop volbracht hebben....en hier beginnen aan hun kringloop.....dat het steeds drukker wordt op Aarde is hier aan te danken en wat nog belangrijker is dat wij maar steeds terug moeten naar Aarde omdat de massa niet wil leren...en steeds weer karma en oorzaak en gevolg creert.....

Nu na de Aarde moet je eerst verder als een astrale persoon....door de 7 sferen om dan uiteindelijk weer op een stoffelijke planeet te reincarneren waa harmonie heerst en je samen leeft met je tweelingziel.....en hier reincarneer je ook weer een aantal keer...voordat je weer verder gaat....we hebben nog een hele lange weg te gaan en kun je beschrijven als bijna oneindig...want je zult ook veel ouder worden op die andere planeten tot een paar honderd jaar..voor 1 leven...

Dus er worden geen nieuwe zielen meer "geschapen"...ze zijn allemaal onderweg...ergens in het Universum....

Ik weet dat als je het leest...van leven op de Maan ..van nou die is gek...geloof ik niet maar ik denk toch zeker dat het zo is gebeurt....als je erover na gaat denken....dan wordt het heel anders en aanvaardbader...denk ik... :D

Als er geen zielen meer reincarneren van ander planeten hier op Aarde zal de Aarde naar haar einde toe gaan...maar het zal net zolang blijven bestaan tot de laatste ziel zijn Kringloop heeft volbracht...en dan is de Aarde klaar met haar taak..en zal ze ook "oplossen" uiteindelijk...de zon zal ook ophouden te schijnen....

Kevin

BerichtGeplaatst: 27-06-2005, 16:04:30 
Kabouter
Kabouter

Zoiets heb ik geleden in 'de aarde is slechts een leerschool' van Thea van Leent. Maar vond het toen allemaal een beetje hokuspokus, nu kan ik me er wel in vinden...

in de aarde, in het water.

Als je luistert, begeleiden ze je.

- Pocahontas -

BerichtGeplaatst: 27-06-2005, 20:33:29 
Reus
Reus

@ Kevin:
Volgens bepaalde radio-amateurs heeft Neil Armstrong gezegd toen hij op de maan kwam: "Oh my God, they are real!" maar dat stukje is zorgvuldig weggelaten door de nasa, die toen een soort panne gehad zou hebben met de communicatie. De foto's en beelden van de maanlanding zouden eveneens vals zijn en opgenomen zijn op een onbekende aardse locatie.
Dus er kan leven zijn op de maan en er kan ons veel meer wijsgemaakt worden, dan we geloven. Ook de aanslagen van 11 september kan anders in elkaar zitten, dan wat de media zegt.

BerichtGeplaatst: 27-06-2005, 21:30:52 
Nimf
Nimf

Ik vindt het een vraag die we niet kunnen beantwoorden.
Alleen maar over speculeren.

We hebben het over iets dat niet tastbaar is, en ik lees 100rden theorieen over dit soort niet aardse dingen.

The thruth is...

What the BLEEP do we know!?

;)

BerichtGeplaatst: 28-06-2005, 16:04:50 
Kabouter
Kabouter

Weet je, er over nadenken is opzich best leuk. Maar zoals wolf zegt, beantwoorden kan je de vraag niet.
Dus ik heb zoiets, ik merk het vanzelf wel, ooit zal er een moment komen dat ik de dingen weet. Waarschijnlijk duurt dat nog eeuwen, maarja ik heb de tijd :wink:

in de aarde, in het water.

Als je luistert, begeleiden ze je.

- Pocahontas -

BerichtGeplaatst: 29-06-2005, 01:56:55 
Nimf
Nimf

Een ziel die als goddelijke vonk haar intree maakt in de aardse admosfeer,een energie met een unieke klankkleur wat nog nooit een aards lichaam heeft gehad vanuit de zielenbron.
Het lijkt mij heerlijk om geen verlangen meer te hebben naar diepte van het leven.
Uiteindelijk streven wij toch weer naar heelheid. :D maar dan ervaart.

Groetjes brenda

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00