Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 23-12-2024, 00:28:10

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Dromen van Meisje_
BerichtGeplaatst: 06-07-2005, 11:48:57 
Kabouter
Kabouter

Droom over: een jongen

Ik wilde jullie vragen of jullie misschien weten waarom ik steeds over dezelfde jongen droom.

De jongen zit bij mij in de klas en ik kan het super goed met hem vinden. In mijn ogen zijn we broer en zus. Zo voelt het ook voor mij. Erg vertrouwd.

De laatste week heb ik bijna elke nacht over hem gedroomt :S
Over dat we samen waren, en dat we veel leuke dingen deden. Vaak waren er ook andere mensen bij.

Iemand enig idee wat dit te betekenen heeft?

BerichtGeplaatst: 06-07-2005, 13:17:57 
Reus
Reus

Reactie op: droom over een jongen

Hai

Waarschijnlijk betekend dat hij heel erg belangrijk voor je is. Misschien moet je een stap zetten: iets leuks doen met zn 2en.. gewoon als vrienden een keer naar een goede lachfilm in de bios om te laten merken dat hij veel voor je betekend..

xxx Sanne

and be loved
in return

BerichtGeplaatst: 12-07-2005, 09:33:36 
Dwerg
Dwerg

hij betekent heel veel voor jou

ik heb een vriend
in hoogezand wonen en ik woon in hoogeveen
klein stukje van mekaar van daan
maar ik en hij hebben het heel moeilijk gehad en zijn alsware na mekaar toe gegroeit
we betekende als broer en zus voor elkaar en zeiden het ook tegen iedereen.
ik droomde steeds vaker over hem,ik kreeg een anonieme kadotjes..ik kon het zien dat het van hem was
en elke keer als we ruzie hadden..kreeg ik een droom dat we elkaar zagen elkaar om helsden en noem mar op en we zeiden sorry en etc..
1 keer heb ik gedroomd dat we bij de kermis waren en bleek dat hij een vriendin had"melissa" volgende dag heb ik het hem vertelt
hij zegt och het is waar zei hij later
ik heb een vriendin en ze heet "melissa"
heel raar vond ik het
dus ik denk dat hij ook veel voor jou betekent
en jullie twee zijn niet te breken..niemand komt er tussen
dus het zijn best speciale dromen

BerichtGeplaatst: 12-07-2005, 10:49:03 
Kabouter
Kabouter

Door enkele problemen hebben we een tijd geen contact gehad. Maar nu we wel weer contact hebben, is het dubbel zo dik geworden. Echt super :)

BerichtGeplaatst: 12-07-2005, 11:35:24 
Dwerg
Dwerg

beter voor je
ik wou dat het weer goed ging tusse mij en die goeie vriend van mij...

eht leuk maak er iets leuks van

BerichtGeplaatst: 26-07-2008, 09:55:41 
Kabouter
Kabouter

Droom over: de gehandicapte jongen Bas

Hallo, ik wilde graag mijn droom hier beschrijven in de hoop dat jullie mij kunnen uitleggen hoe het komt dat alles zo duidelijk is in de droom. De droom is anders als andere dromen.

De droom:

In de droom heb ik een slaapkamer op zolder. Elke keer als ik mijn slaapkamer in kom, staan al mijn spullen door de hele kamer heen. Terwijl ik dit zelf niet gedaan heb. Als ik midden in mijn kamer sta, vraag ik of er iemand aanwezig is en als dat zo is, of hij/zij mijn lamellen wil open doen. Op dat moment vliegen mijn lamellen open.

Het volgende moment sta ik in een ruimte. Een vriendin van mij zegt me dat ze er niks mee te maken wil hebben, ivm het vele overlijden bij haar in de familie. Haar moeder praat op dat moment met een medium. Dat medium zegt dat zij een geest in huis hebben, maar dat er nog iemand is die ook een geest in huis heeft. Ze kijken mij aan en ik glimlach en laat daarmee zien dat ik die persoon ben.

Het volgende moment sta ik in een huiskamer. Het ziet er allemaal vrij oud uit. Alles in van donker hout. Het heeft een grote overloop boven, waar je over de leuning naar beneden kan kijken. Bovenop de overloop staat een jongen. Hij is licht gehandicapt (autistisch?) en speelt met een stuiterbal. Hij gooit de bal steeds naar beneden en vangt hem daarna weer op. Ik maak contact met de jongen en stel me voor. Hij verteld mij dat hij Bas heet.

Het volgende moment loop ik samen met het medium, waarover ik eerder sprak, in een verbrand huis naar beneden. Hij legt uit dat Bas is overleden en dat ik zijn kamer heb 'ingepikt' als het ware. Bas weet dus zelf niet dat hij is overleden.

Ik ben weer bij Bas. Hij hangt in de stoel. Ik kom bij hem zitten, wrijf hem over zijn rug en leg hem uit wat er aan de hand is. Ik vertel hem dat er brand is geweest en dat hij is overleden. Ik blijf hem over zijn rug wrijven en hij vind het nu goed.

Daarna is het rustig geweest in mijn slaapkamer.

Kan iemand uitleggen wat voor droom dit is? Waarom alles zo duidelijk is?
Heb het namelijk één keer eerder gehad, met een vrouw, Elly die zich aan de nok van het huis had opgehangen. Van haar weet ik ook elk detail....

BerichtGeplaatst: 26-07-2008, 12:18:39 
Feniks
Feniks

Reactie op: droom over de gehandicapte jongen Bas

hoi meisje_

Bijna alle dromen gaan over de gebeurtenissen in je eigen eigen leven en de emoties die jij daar zelf bij voelt. Echter deze droom vind ik lastiger terug te leiden naar de bron (lees: jijzelf). Ik weet niets over 'voorspellende' dromen of over geesten die tot je komen in dromen. Maar ik kan wel proberen de droom uit te leggen op een persoonlijk niveau. Dus als je vermoed dat de droom een uitleg is van iets wat werkelijk aan de hand is in het huis wat je beschrijft, kan je mijn uitleg beter naast je neer leggen.

ik beschrijf het liefst deeltje voor deeltje van de droom en maak daarna mijn conclusie zodat ik ieder detail in me op kan nemen zonder dat het totaalbeeld me in de weg zit.

Het huis staat centraal in de droom, je bent je bewust van meerdere verdiepingen, weet hoe het er uit ziet, waar de overloop is enzovoorts. Het huis staat in dromen voor de opbouw van jou eigenheid... noem het jou psyche. waarbij de zolder doorgaans je bewustzijn representeerd. Jouw slaapkamer is op de zolder, wat zou kunnen betekenen dat je de gebeurtenissen in je wakende bestaan het liefst benadert met je intellect, je bewuste geest. echter er is iemand anders in deze kamer die jou 'spullen' verschuift. kan het zijn dat je (de afgelopen tijd) niet meer het gevoel hebt dat je controle hebt over wat jou denkbeelden zijn? zijn er veranderingen in de manier waarop je jou zaken benadert? verwarring?

de 'entiteit' is jou niet bekend. Dit zou kunnen betekenen dat je de bron van de verwarring niet kent maar dat het wel duidelijk is dát er iets aan het veranderen is.

de ruimte waar je daarna in staat is je niet duidelijk... ben je nog wel in het zelfde huis?... je vriendin houd afstand van jou probleem, zij wil er niets mee te maken hebben omdat zij veel overleden familie heeft. wellicht heeft de vriendin waarover je spreekt het zelfde probleem als jij en heeft zij op dit moment niet genoeg energie om jou te ondersteunen in je probleem.

de moeder van de vriendin spreekt met een medium, ze kijkt naar jou een weet dat ze goed zit. dit medium staat volgens mij voor iemand in je leven die weet wat er aan de hand is maar niet ingrijpt of niet in kán grijpen. ze weet van de veroorzaker én van jou reactie hierop maar zegt of doet niets.
wacht ze af tot je het zelf op lost?

de huiskamer is waar de gevoelens waarvan je je bewust bent wonen. De woonkamer staat voor hoe je je naar de buitenwereld toont. hier huizen de gevoelens die je duft te laten zien. de kamer is van donker hout beschrijf je, toch is de kamer zelf niet per sé donker. Voel je je in het wakende leven prettig met een ietwat duistere en mysterieuze uitstraling? de kamer ziet er oud uit... heb je deze uitstraling al voor langere tijd aangenomen en is de uitstraling misschien niet meer helemaal passend bij je innerlijk? De jongen die je beschrijft heeft een stoornis... zou hij deel van jou kunnen zijn? of is hij een indringer in de huiskamer? of ben jij wellicht de indringer? de autistische stoornis is geen bekend droombeeld. wel zou je kunnen afleiden dat er een bepaald deel is afgesloten, een weigering tot contact... toch maak je contact met hem... pfff. dit deel vind ik moeilijk te interpreteren omdat er maar weinig informatie is. het droomhuis ontleden vergt veel details

nu komt het medium (de brug) weer in het spel. je loopt met haar naar beneden... het afdalen van een trap of iets dergelijks in het huis betekend meestal dat er dieper wordt gegraven naar de nderbewuste gevoelens, lusten en verlangens in de mens. zij geeft je uitleg over de veroorzaker van je probleem. je weet dat Bas dood is, en dus een geest is geworden. geesten staan in dromen doorgaans voor eigenschappen in jezelf die je vreest. Bas was autistisch vermoed je... én een geest... zou het zo kunnen zijn dat je bezig bent met een transformatieprces? van afgesloten naar open? van introvert naar extravert? van mysterieus naar helder en inzichtelijk? jij hebt zijn kamer ingepikt. Jij een nieuw persoon in een oude kamer... oei... hier kom ik aan het eind even op terug.

aan het eind van de droom komen Bas en jij weer samen... jullie hebben geestelijk en lichamelijk contact, Bas legt zich neer bij de verandering waar hij eerder tegen was.

WOUW :shock: ... wat een droom. pffff, ik denk niet dat je uitgerust wakker bent geworden :)

nu ik de droombeelden ben afgegaan geloof ik dat je gedroomd hebt over een transformatie die al langere tijd aan de gang is geweest en nu aan een eind moet komen. in de droom ga je van boven naar beneden. beginnende bij de zolder afdalend tot ? (beschrijf je niet, waaschijnlijk ook niet gezien). je benadert de zaken doorgaans op intelectuele manier maar dat bleek niet werkzaam bij deze transformatie. dus had je iemand nodig die je kon helpen bij het zoeken in diepere regionen (het medium). de geest Bas is een deel van jou, een oude gedragswijze en/of denkbeeld wat aangepast moet worden aan jou nieuwe leven.

toch blijf ik me afvragen wie de indringer was in de huiskamer... bij de slaapkamer was het duidelijk... jij was de indringer daar. je hebt een nieuwe instelling aangenomen en de rest van jou moest hier nog aan wennen. maar die huiskamer... de manier waarop je naar buiten treed...

ik ben heeeeeeel erg benieuwd naar wat je van mijn uitleg vind. ik heb nog nooit eerder een zo ingewkkelde droom proberen uit te leggen...

groetjes,

leonie

_--------------------------------------------------------------------------------------
edit: ik merk dta ik de brand ben vergeten... ik sluit mij hierover aan bij de interpretatie van lvel!

Douglas Adams

BerichtGeplaatst: 26-07-2008, 12:46:01 
Kabouter
Kabouter

Na jullie verhalen gelezen te hebben, ben ik best verbaasd. Ik weet dat dromen terug te halen zijn op je 'Ik'. Maar heb er niet bij stil gestaan dat dat in dit geval ook zo was. Zoals jullie beiden de droom uit leggen, past het bij mij. Neem de brand bijvoorbeeld. De brand staat voor emoties, zeggen jullie. Ik ben inderdaad bezig de onderdrukte gevoelens eruit te laten. Beter nog, ik werk momenteel veel aan mezelf. Van niet uiten => uiten, van onzeker => zeker, van geen zelfacceptatie => zelfacceptatie.

Ik sta versteld van jullie uitleg van de droom. Wauw... Alles past bij mij? :oops: Heel erg bedankt hiervoor!!

Ps. Als Bas inderdaad staat voor het innerlijke kind in mij, snap ik waarom ik zo verknocht was aan hem in de droom. :D

BerichtGeplaatst: 26-07-2008, 13:15:48 
Feniks
Feniks

wat ik zo leuk vond is dat ik aan het schrijven was en dat ik er pas aan het eind achter kwam dat jij ook je bericht achter had gelaten Levl.. we schrijven inderdaad ongeveer het zelfde..

ik vind het heel erg leuk dat je je zo herkent in de uitleg meisje :) soms liggen de dingen waar je over droomt dichter bij jezelf dan je denkt :) dat is ook vaak het probleem bij het concept 'spiritualiteit'. velen denken dat als zij spiritueel willen zijn (eigenlijk is dat al iets waar je niet naar wilt streven... het lijkt me dat je zoiets voelt.... maar daar kan ik niet over spreken want ik beschouw mijzelf niet als 'spiritueel' in de krappe zin van het woord) zij moeten geloven in geesten, pendelen, helder zien/horen/voelen en dat soort dingen. daardoor leggen zij zich vast an algemene denkbeelden terwijl de meeste ervaringen toch echt met de eigen psyche te maken heeft en niet met entiteiten en 'waarheden' die om ons heen dwalen.

ik geloof echt dat je droom over een transformatieproces gaan en da bevestig je door te zeggen dat je bezig bent met een ontwikkeling van gesloten naar open... ik geloof dat je daarom ook droomde dat Bas een autistische stoornis had... klassiek autisme (het soort dat iedereen kent) uit zich in een gedeeltelijke of totale afsluiting van interactie met menselijke omgevingsfactoren. als jij een proces van gesloten naar open doormaakt kan het heel goed zijn zoals levl zegt: Bas is het kind in jou... toch ben ik het niet hélemaal eens met die interpretatie... in mijn ogen is, in deze droom, Bas het 'vroeger' ... en niet zozeer het 'kind'..

zou je willen vertellen hoe het voelde in de huiskamer... wie was de indringer? daar ben ik heel benieud naar... of was niemand de indringer?

groetje,

leonie

Douglas Adams

BerichtGeplaatst: 26-07-2008, 13:19:50 
Kabouter
Kabouter

Toen ik in de huiskamer was, was ik de indringer. Ik was aanwezig, maar toch ook niet. Ik stond van een afstandje toe te kijken.

BerichtGeplaatst: 26-07-2008, 13:33:07 
Feniks
Feniks

Há dat bevestigd mijn vermoeden... de transformatie die je doormaakt is ontzettend belangrijk, niet alleen vind er een verschuiving in je hoofd plaats (iets wat wel vaker gebeurd) maar je hele houding, jou plaats in het leven... de mallemolen van dit bestaan... verschuift.. ooh, prachtig... nu is het misschien moeilijk meisje maar houd vol!!!! het kan zo iets goeds opleveren :D

koester de droom... print desnoods de pagina uit en plak hem in je dagboek :D wat heerlijk!!!

sorry doe een beetje raar nu gelloof ik :D maar ik meen het wel

Douglas Adams

BerichtGeplaatst: 26-07-2008, 13:47:49 
Kabouter
Kabouter

Je doet niet raar hoor, vind het wel grappig haha. Heel erg bedankt voor de uitleg van de droom. Ben er een stuk wijzer van geworden.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 12 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00