Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 09:50:35

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 109 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 58 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Psychische stoornissen
BerichtGeplaatst: 20-10-2004, 22:21:44 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 13-10-2004, 19:42:50
Berichten: 1512
Locatie: Den Hoorn zh
Stoornissen, bah een hekel aan dat woord!!!

maar goed, hoe denken jullie over psychische stoornissen? Denken jullie dat deze mensen echt "gek" zijn, of dat er iets anders aan de hand is.

Schizofrene (niet te verwarren met meerdere persoonlijksheids syndroom) mensen die horen vaak stemmen en hebben ook soms last van hallicunaties. Nu is het bewezen dat sommige personen een chemisch stofje aanmaken in hun hersenen waardoor ze gaan hallicuneren. Biologisch bepaald heet dat.

Als wetenschapper dat niet bij je kunnen vinden, noemen ze je erfelijk belast.

Zou het niet zo kunnen zijn dat zo een persoon eigenlijk dwarsgezeten wordt door de minder vriendelijke entiteiten om ons heen (de opdrachten zijn namelijk niet echt vriendelijk) ????


Graag jullie mening hierover

Liefs Carina ;)

_________________
oog om oog maakt de wereld blind


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Psychische stoornissen
BerichtGeplaatst: 21-10-2004, 12:59:11 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 14-10-2004, 12:05:26
Berichten: 1835
Locatie: Emmeloord
Exact!
Ik kan nog een heel mooi voorbeeld aandragen van zo'n schizofreen jongentje, maar dit komt nog, zeer snel zelfs.
Nu eerst de rest van het forum lezen!

Jullie horen/lezen nog!


Greetz!

_________________
weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Psychische stoornissen
BerichtGeplaatst: 24-10-2004, 19:29:18 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 21-10-2004, 21:58:44
Berichten: 35
ik denk wel dat psychische stoornissen met spiritualiteit te maken kunnen hebben.
ik heb inderdaad ook dat stuk van disaster gelezen over een schitsofrene jongen met auralifters (toch?).

en ik heb gisteren bij kopspijkers een man gezien die manisch depressief was, hij dacht dat hij de reincarnatie van ghandi was en hij dacht dat hij god was.
in ieders oren klinkt dat natuurlijk hartstikke stom omdat die man manisch was, maar het kan toch best zo zijn dat wanneer iemand in een waan zit die hij zelf heeft gecreeërd dingen uitkraamt die echt zijn.
die waarheid zijn en klopt.

_________________
don't die with your music still in you


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Psychische stoornissen
BerichtGeplaatst: 24-10-2004, 19:40:37 
In mijn werk heb ik vaak te maken met mensen met een psygische stoornis. Laatst kwam ik een vrouw tegen waarmee ik ongeveer 3 uur heb gepraat. Ze vertelde mij de meest mooie dingen en zij had de stempel van de maatschappij gekregen als "gestoorde".

Ik heb naar haar geluisterd en was van mening dat zij echt niet gestoord was maar juist erg begaafd.

Niemand heeft ooit echt naar haar verhaal geluisterd en daardoor is zij zich gaan afzetten tegen de maatschappij waardoor iedereen vooroordelen over haar kreeg.

Ze vertelde mij dat ik de eerste sinds jaren was die echt naar haar luisterde.

Ik vond het zo erg voor die vrouw dat ik haar niet verder kon helpen. Ik kan anderen niet overtuigen dat zij niet gek is want toen ik dat op mijn werk zei, zeiden ze dat ik ook gek aan het worden was en dat ik waarschijnlijk te lang met haar gepraat had.

Ik vind het heel erg als mensen in hokjes gestopt worden.

Natuurlijk zitten er ook mensen met echte psygische stoornissen tussen maar bij die vrouw had ik het gevoel dat zij verkeerd beoordeeld is.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Psychische stoornissen
BerichtGeplaatst: 24-10-2004, 19:46:50 
beste Luna,


hoewel je het misschien niet beseft heb je die vrouw juist wel geholpen. Ook het luisteren en voornameijk iemand serieus nemen is enorm belangrijk. Wat maakt een mens gek? wat is gek? wat is normaal? Ik werk zelf in de psychiatrie en heb dus dagelijks te maken met mensen die door anderen als gek bestempeld worden. Ik kan je 1 ding vertellen gek is een woord waarvan de betekenis niet in tien woordenboeken te beschrijven is. Wat je gedaan hebt is juist ontzettend zinvol en zal voor haar meer betekenen dan jij je zal realiseren.

wen


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Psychische stoornissen
BerichtGeplaatst: 24-10-2004, 19:52:29 
Goh, bedankt voor je reactie. Zo had ik het nog niet bekeken.
Je hebt denk ik inderdaad gelijk. Heb meteen een beter gevoel erover!

Thanx.

Kiss Luna o:)

ps. Vertel eens wat meer over je werk in dit forum, lijkt mij in ieder geval erg interessant.
Oh ja, wat is jouw geboortedatum? Heb je niet ingevuld bij je profiel!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Psychische stoornissen
BerichtGeplaatst: 24-10-2004, 20:02:11 
Hai Luna.

heb mijn geboortedatum inderdaad vergeten in te vullen maar inmiddels gedaan. Euh verder over mijn werk vertellen? Vraag maar raak, maar wil trouwens niet zeggen dat ik overal een antwoord op heb, was dat maar waar!
Ik werk in ieder geval nu in de ambulante psychiatrie dat betekent dat ik mensen begeleid die zelfstandig wonen en midden in de maatscahppij staan. de visie waarmee wij werken is dat we niet kijken naar de beperkingen maar juist de mogelijkheden van de mens en proberen te helpen om doelen te behalen. daarmee kijken we naar heel de mens met al zijn goede en slechte kanten. Mijn werk is erg afwisselend want ik help mensen op de gebieden wonen, werken, leren, sociale contacten, financien maar ook medicatie en gesprekken om staande te blijven.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Psychische stoornissen
BerichtGeplaatst: 01-11-2004, 21:35:47 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-10-2004, 16:15:55
Berichten: 2718
Locatie: krommenie
hey daar ben ik het nu echt mee eens

Heb een tijdje spw4 gedaan werd ook behandeld over mensen met een psychische "stoornis" en had er wel mijn twijfels over.
Zeker omdat ik dus een jaar geleden ontzettend bang wrd gemaakt door zo'n lastige/kwade entiteit.

Ik denk dat zo iemand beter goede begeleiding kan hebben van iemadn die bekend is met paranormale enzo...

zo'n exorsist ofzo? ik weet niet hoe ze het noemen..... :wink:

greetzzz veronique

_________________
Begin de dag met een liedje, begin de dag met een lach, wie vrolijk is in de morgen die is het de hele dag.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Psychische stoornissen
BerichtGeplaatst: 02-11-2004, 22:27:15 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 14-10-2004, 12:05:26
Berichten: 1835
Locatie: Emmeloord
Psychische stoornis? Nee!

Een mevrouw belt naar een magnetiseur met het volgende probleem: ze heeft een zoontje van 10 jaar dat ADHA heeft, een aangeboren hersenafwijking waardoor het leerproces vertraagd wordt. Hij is onhandelbaar, schopt, slaat, vloekt en zegt dat hij dood wil en dat hij dat zelf wel zal doen ook!
Het kind wordt in eerste instantie opgenomen in een psychiatrische inrichting, waar men schizofrenie vaststeld. De jongen krijgt zware medicatie waardoor zijn fantasie wereld geblokkeerd raakt en hij als zijnde zombie door het leven gaat. De zelfmoord gedachtes en het aggressieve gedrag gaan echter niet weg, het blijft wellicht in mindere mate, maar gaat niet weg. Bovenden heeft het jongentje elke nacht enge dromen.
In overleg met de psychiatrische kliniek en de ouders wordt besloten het kind te laten magnetiseren. Eerst wordt de medicatie afgebouwd onder begeleiding.
Als het jongentje met zijn moeder bij de magnetiseur komt worden hem een paar algemene vragen gesteld, waardoor hij zich wat gemakkelijker voelt. Op de vraag of hij nog steeds dood wil antwoord hij dat hij de hele wereld haat, ook zijn ouders en dat hij neit wil blijven leven. Hij verteld dat hij vaak nachtmerries heeft over monsters die hem verslinden en dat er iemand tegen hem zegt dat hij moet vloeken, slaan en schoppen.
Hij zegt dat het een man is, maar weet de naam niet. Op de vraag of het jongentje wil dat deze man weggehaald wordt is het antwoord positief. Er wordt contact gemaakt met de man in het jongentje. Het derde oog wordt geopend, en het jongentje wordt gegrond door de gids van de magnetiseur.
Er wordt gevraagd hoe de man heet, het jongentje antwoord "Ik heet Grote Vreter en ik ga je weer pijn doen als je niet ophoudt met mij te praten". Op de vraag wat Bas (het jongentje) bedoelt met het pijn doen antwoord hij dat de man hem in brand zal steken en zijn hoofd van binnen in plakjes zal snijden.
Bas wordt gevraagd welke kleur hij moet ademen om Grote Vreter eruit te krijgen, "Blauw!" roept hij. Dan moet Bas heel veel blauw in z'n hoofd ademen. Als snel zegt hij dat Grote Vreter dit niet leuk vind en hem pijn gaat doen. Er word gezegd tegen Bas dat Grote Vreter weg moet gaan en dat er anders met hem gepraat wordt. Dit vind Grote Vreter niet leuk en Bas zegt dat Grote Vrete hem nu in brand gaat steken.
De gids van de magnetiseur wordt gevraagd de voeten van Bas te koelen. Ook dit voelt Bas. Dan wordt Grote Vreter verplicht de ziel, het lichaam en de aura van Bas te verlaten en met alle aanwezigen terug te gaan naar het licht. Bas zegt nu te voelen dat er messen in zijn hoofd worden gestoken en dat Grote Vreter voor de helft weg gaat. Nogmaals word Grote Vrete bevolen weg te gaan en door alle witte positieve kleuren lukt het om het negatieve zwart te verdrijven.
Bas zegt dat Grote Vreter nu weg is en dat het heerlijk rustig en kalm in hem is. Zijn 3e oog wordt gesloten en zijn aura opgevuld met positieve kleuren en ook deze wordt afgesloten. De gids wordt nogmaals gevraagd Bas te gronden.
Daarna staat Bas op en loopt naar zijn moeder, omhelst haar en zegt "Mam, het is weg. Ik hou heel veel van je." Zijn moeder is verward en tranen stromen over haar wangen.
Bas wordt opnieuw ter observatie opgenomen, maar de klachten blijven weg. Hij zit lekker in z'n vel, heeft geen nachtmerries en stemmen in z'n hoofd meer en de psychiater wijzigt zijn dossier. Bas is geen schizofreen meer.





Tot zover het voorbeeld dat ik met jullie wou delen, ik vind het zelf een heel mooi voorbeeld.


Greetz!

_________________
weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Psychische stoornissen
BerichtGeplaatst: 03-11-2004, 21:43:21 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-10-2004, 16:15:55
Berichten: 2718
Locatie: krommenie
echt een heel mooi verhaal!

Ik denk dat hiermee wel een van de voorbeelden worden gesteld over mensen in psychiatrise klinkieken die er niet thuis horen.

greetzzz veronique

_________________
Begin de dag met een liedje, begin de dag met een lach, wie vrolijk is in de morgen die is het de hele dag.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Psychische stoornissen
BerichtGeplaatst: 04-11-2004, 12:01:11 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 13-10-2004, 20:33:27
Berichten: 113
Locatie: Scherpenzeel
he ik ken dat verhaal, komt uit een boek over magnetiseren, heb ik vorige week gekocht...

_________________
a new beginning always starts with the end


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Psychische stoornissen
BerichtGeplaatst: 04-11-2004, 18:33:00 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-10-2004, 16:15:55
Berichten: 2718
Locatie: krommenie
Ik ken hem niet.. hoe heet dat boek dan en wie is de schrijver/schrijfster?


greetzzz veronique

_________________
Begin de dag met een liedje, begin de dag met een lach, wie vrolijk is in de morgen die is het de hele dag.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Psychische stoornissen
BerichtGeplaatst: 05-11-2004, 10:42:33 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 14-10-2004, 12:05:26
Berichten: 1835
Locatie: Emmeloord
"Magnetiseren - Wat is dat?"

Ik ga hem ook bestellen, heb hem nu nog van de bieb.
Het boek heeft mij heel erg geholpen, met name door de "nuchtere en praktische uiteenzetting over helende krachten voor lichaam en geest".
En de oefeningen erin zijn gewoon, jah, ze werken gewoon. Oefening baart kunst.
Het is een boek voor iedereen aan te raden :)


Greetz!

_________________
weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Psychische stoornissen
BerichtGeplaatst: 05-11-2004, 20:23:58 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 22-10-2004, 16:15:55
Berichten: 2718
Locatie: krommenie
hey ffe een vraagje.. staat er misschien ook in waarom het niet lukt magnetiseren als je het heel graag wil dat het lukt? werp je dan onbewust zelf een blokkade op ofzo?

Het lukt me namelijk iet om de pijn bij me moeder in haar hartstreek en kaken weg te nemen :?

greetzz veronique

_________________
Begin de dag met een liedje, begin de dag met een lach, wie vrolijk is in de morgen die is het de hele dag.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Psychische stoornissen
BerichtGeplaatst: 05-11-2004, 20:28:00 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 14-10-2004, 12:05:26
Berichten: 1835
Locatie: Emmeloord
Waarschijnlijk span je jezelf teveel in. Je hebt dan zelf een blokkade. Zorg dus dat je eerst zelf vrij bent van alle negatieve energie voordat je gaat magnetiseren, anders is er de kans dat je jouw negatieve energie overbrengt en dat is niet de bedoeling.

Pas als je zelf vrij bent van negatieve energie kun je gaan magnetiseren, doe dit gewoon door visualiseren, en laat je moeder bepalen welke kleuren slecht zijn en welke goed, dus welke weg gaan en welke erbij komen :)

Succes!


Greetz!

_________________
weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 109 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 58 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl