Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 15-01-2025, 09:04:20

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Spookhuis Sas van Gent
BerichtGeplaatst: 23-07-2005, 18:13:02 
Groentje
Groentje

Gisteravond ben ik met Soulness en mijn neef naar het vermeende spookhuis in Sas van Gent gegaan. Er is al veel over gesproken op een ander forum (opgezet door mensen uit Sas van Gent zelf) en op paranormaalpraktijk.nl staat er ook een artikel over.

Toen we na even zoeken het huis hadden gevonden was ons enthousiasme gelijk een stuk minder, want we waren niet alleen. Een groep jongens (waarvan wij dachten dat ze 's nachts zouden gaan) was er ook, en die verpestten de sfeer behoorlijk. Wat wij met respect wilden bekijken, daar schopten zij tegenaan.

Afbeelding
het huis

Na enige tijd rondgelopen te hebben viel het me op dat de begane grond vrij rustig was naar mijn gevoel, alleen de kelders, de 2e verdieping en het schuurtje achter het huis waren niet bepaald in orde. Soulness bevestigde dat.

Afbeelding
binnen in het schuurtje

In het schuurtje zijn volgens mij een aantal dingen gebeurt die het daglicht niet bepaald kunnen verdragen, ik kreeg daar een enorm akelig gevoel. Ikzelf denk aan moord.
Nadat we van het schuurtje terug liepen naar het huis, zag ik in een van de ramen glas zitten. (rood omcirkelt) Eerder hebben Soulness en ik alletwee een soort van aanstekerlichtje gezien op de 2e verdieping, en toen we even stilstonden om het huis te bekijken en Soulness verder liep bleef hij ineens staan. Hij kwam terug gelopen en vertelde dat hij een persoon had gezien door een raam (blauw omcirkelt) en hetzelfde lichtje dat we al eerder gezien hebben, wat het gezicht van die persoon oplichtte. Soulness had er tranen van in zijn ogen gekregen. We bleven er even over staan praten en toen zagen we alledrie beweging door het zolderraampje. (groen omcirkelt). We hebben onszelf er eerst van overtuigd dat dit niks 'verklaarbaars' kon zijn en hebben nog even staan kijken voordat we naar weer richting de voorkant zijn gaan lopen.
Aan de voorkant heeft Soulness door een raam nog 2 mannen gezien, 1 zat en de andere stond ernaast, alsof ze in gesprek waren. Ik dacht ook iets te zien, maar kon het niet met zekerheid zeggen.
Er is ook een filmpje van een kelder waarop een persoon is te zien, maar die moet ik nog krijgen.

Het was i.i.g. een heel indrukwekkend gebouw en de ervaringen die we hebben opgedaan waren nog een keer zo indrukwekkend!

Berichtenonderwerp: Re: Spookhuis Sas van Gent
BerichtGeplaatst: 24-07-2005, 16:20:24 
Kabouter
Kabouter

Ik krijg kippenvel als k naar de foto kijk. Het geeft me een heel akelig gevoel...

BerichtGeplaatst: 24-07-2005, 16:34:51 
Groentje
Groentje

Ja, dat heb ik vooral bij het schuurtje

BerichtGeplaatst: 24-07-2005, 16:53:21 
Kabouter
Kabouter

Bah zeg.... zulke plekken mijd ik liever... Vreselijk huis is dat :S

Zit er trouwens verder een verhaal bij? Zoja, zou je me een link kunnen geven? Ben wel benieuwd wat voor huis 't is. Wat voor mensen er in gewoont hebben. Etc.

BerichtGeplaatst: 24-07-2005, 19:57:53 
Groentje
Groentje

Er zit idd nog een verhaal bij, al ken ik het niet helemaal..
Het is vroeger iig een glasfabriek geweest.
op dit forum is heel veel te vinden over het huis.

Er hebben ook nog gewoon mensen in gewoond, waarvan het dochtertje van 1 van de bewoners, 2 dagen nadat ze het huis betrokken hebben een ziekte kreeg waarna haar been afgezet moest worden. De directeur van de glasfabriek had ook maar één been meer..
Alleen weet ik niet of dit verhaal waar is :)

BerichtGeplaatst: 25-07-2005, 12:06:08 
Reus
Reus

En waarom staat dat huis er nog steeds en is het nog niet gesloopt?

-Dr. Seuss-

BerichtGeplaatst: 25-07-2005, 23:34:16 
Groentje
Groentje

Hoi,

Erg interessant verhaal, en erg vervelend dat dat groepje jongeren de sfeer aan het verpesten waren. Ik ben al een tijdje opzoek naar dit soort spookhuizen in Nederland.

Ik hoop dat ik ooit genoeg mensen kan vinden om z'n plek te gaan bezoeken, ik heb natuurlijk wel vrienden maar niet iedereen staat er voor open. Tot nu wil er maar 1 iemand mee. Het is niet zo dat ik bang ben hoor, maar het is met een groepje gewoon gezelliger. Maargoed ik dwaal af van het onderwerp, ik vind het wel moedig dat je bent gegaan en wens je veel suc6,

Jeroen

BerichtGeplaatst: 26-07-2005, 00:01:23 
Groentje
Groentje

waarom het nog niet gesloopt is weet ik niet..vraag ik me eigenlijk ook af :roll:

@BigBird:
Mij zie je dat huis voorlopig niet meer bezoeken. Vandaag weer geweest en ik voelde heel veel angst en woede. De foto's die ik heb gemaakt liegen er ook niet om.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
die rode rand op de laatste foto is niet mijn vinger ofzo, mijn camera heeft een uitschuifbare lens en had hem aan de zijkanten vast..

BerichtGeplaatst: 26-07-2005, 07:45:19 
Nimf
Nimf

Mijn gevoel zal wel niet ontwikkeld zijn, ik voel niets akeligs of negatiefs hoor. Het gebouw op zich is natuurlijk heel kaal, verlaten en kan zo al een afschrikkend gevoel geven. Ik weet dat er entiteiten zijn, maar ik denk niet dat ze zo negatief naar ons toe zijn.

BerichtGeplaatst: 26-07-2005, 08:49:05 
Reus
Reus

Ik zie eigenlijk niks bijzonders op de foto...(en nee ook die die "orbs")

Verder vraag ik me net zoals kim af waarom het gebouw niet gesloopt is, misschien is het een monument, maar dan nog, zou het onder goede zorg genomen moeten worden. Ah well.. :roll:

BerichtGeplaatst: 26-07-2005, 09:20:28 
Reus
Reus

Joh binnenkort moet je entree gaan betalen, hahaha. Wat een onzin...en als er nog vaak groepjes jongeren naartoe gaan, dan moeten ouders misschien een petitie gaan houden om het te laten slopen. Er kunnen enge mannen weleens misbruik gaan maken van de wetenschap dat kinderen zich in het donder tot die plekj aangetrokken voelen.

-Dr. Seuss-

BerichtGeplaatst: 26-07-2005, 09:22:02 
Nimf
Nimf

Kimminita schreef:
Joh binnenkort moet je entree gaan betalen, hahaha. Wat een onzin...en als er nog vaak groepjes jongeren naartoe gaan, dan moeten ouders misschien een petitie gaan houden om het te laten slopen. Er kunnen enge mannen weleens misbruik gaan maken van de wetenschap dat kinderen zich in het donder tot die plekj aangetrokken voelen.

Wat precies vindt je onzin?

BerichtGeplaatst: 26-07-2005, 09:26:17 
Reus
Reus

De hele ophef rond een oud pand. Zoals je zelf al zegt is ieder oud vervallen pand eng. En natuurlijk spookt het daar, in het bos spookt het ook als het donker is. Kortom, de hele ophef vind ik onzin, hetis allemaal de normaalste zaak van de wereld. Maar wat ik dus echt eng vind is dat er misschien mensen misbruik gaan maken van de wetenschap dat 'kinderen' (no offense) daar in het donker stiekum heengaan.

-Dr. Seuss-

BerichtGeplaatst: 26-07-2005, 09:30:54 
Nimf
Nimf

Ja ik snap wat je bedoelt kim. Het punt alleen is dat er fotos zijn gemaakt van entiteiten, er zijn wel degelijk energien aanwezig. Ik denk dat het bij dit gebouw gewoon is dat het opvalt en gefotografeerd we weten allemaal wel denk ik dat er overal energien zijn. Het is dus speciaal omdat ze gezien zijn hier en vastgelegd, maar niet speciaal in de zin van dat er aanwezigheden zijn.

BerichtGeplaatst: 26-07-2005, 09:37:06 
Reus
Reus

Deze entiteiten kicken waarschijnlijk op publiciteit? Want inderdaad, ze zijn overal. Ga maar eens naar een begraafplaats en maak daar foto's.
Ik ben het met je eens hoor Pos. (mag ook wel eens). En ik vind niet dat dit gehyped moet worden. Levensgevaarlijk. Alleen al omdat het gebouw in slechte staat is en er daardoor op aardse manier gewonden kunnen vallen.

-Dr. Seuss-

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of reacties plaatsen.  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00