Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 11-02-2025, 18:04:31

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 26-07-2005, 17:54:44 
Kabouter
Kabouter

Hallo lieve mensen.

Ik wil hier al een tijdje een berichtje over plaatsen, over mijzelf. Over mijn geloof, en over wat ik de afgelopen tijd mee krijg.

Wat ik geloof, vind ik zelf zo moeilijk te zeggen. In god? In de godin? Ik voel altijd een vrouwelijke kant.... Ik denk altijd eerst aan een godin, aan het beeld van Maria, aan een moeder... Het mannelijke komt niet op mij af. Om het zo maar te zeggen. Het is de vrouw die ik voel.

Ik geloof in de kosmos, de bron, hoe iedereen het maar wilt noemen. Ik geloof in 1 ware. Voor mij niet vrouw of man, maar onzijdig. Het universum.

Waarom spreken dan toch altijd bepaalde dingen mij enorm aan, of voel ik mij daarme verbonden: Met kerken, kloosters, een plek waar je een kaarsje kan branden, Maria beelden, een rozenkrans, Boedha, Jezus, Maria, De gehoornde.... Om zo maar verder te gaan.
Veel aspecten uit allemaal verschillende religies komen op mij af. En ik ontvang ze met liefde. Ik denk dat ik gewoon zo ben. En dat ik gewoon niet kan vertellen wat mijn geloof is.

Hebben jullie een mening hierover. Of zou iemand mij misschien zijn eigen verdieping hierover kunnen geven?

Veel liefs Antoinette.

BerichtGeplaatst: 26-07-2005, 18:30:20 
Feniks
Feniks

hoi
ik weet zelf niet zo heel goed waar de aantrekkingskracht in kerken en kloosters vandaan komt precies.
Misschien is het de zekere rust die erin uit straalt?? Ik heb zelf geen idee al voel ik me wel prettig hier. Hiermee bedoel ik dan niet zo'n saaie doodvermoeiende zondagochtenddienst hoor, maar ik ga het liefst naar een kerk gewoon ffe om rust te vinden en dan het liefst op een tijdstip waar ik geen mensen bijna aan zal treffen.
Ik heb een boek gelezen over kinderen van de nieuwe tijd daarin stond een stukje over dat sommige ntk het nodig vinden voor zichzelf om een bepaald geloof te hebben, ze voelen zich daar prettig bij, maar ook bedoelen ze daarmee rituelen of plekken waar ze zich prettig bij voelen..
het is erg moeilijk uit te leggen vind ik maar als je wilt wil ik dat stukje wel plaatsen voor je :)

liefs rogue

BerichtGeplaatst: 26-07-2005, 19:14:33 
Kabouter
Kabouter

Lieve Rogue :)

Ik zou dat stukje graag lezen. Zelf ben ik een nieuwetijdskind. Dus het is wel heel mooi dat jij het noemt in je reactie.

Groetjes!!

BerichtGeplaatst: 03-01-2006, 22:08:58 
Groentje
Groentje

hey ik ben ook een christelijke heks,..
of gewoon een spiri-persoon, wie kan het zeggen...
wat maakt t uit

BerichtGeplaatst: 03-01-2006, 23:17:16 
Nimf
Nimf

Als je over nieuwe tijds kinderen wilt lezen oftewel indigo's heb ik een paar mooie links voor je:

1. http://www.indigokind.com/Nederlands/LezingNL.html
2. http://www.skepsis.nl/indigo.html
3. http://nieuwetijdskinderen.jouwpagina.nl/

Groetjes

BerichtGeplaatst: 04-01-2006, 12:26:36 
Kabouter
Kabouter

wat ik 'grappig' vind aan jouw stukje is dat je zegt dat je eerst aan een vrouwelijke god denkt, zoals bijv. Maria.

Nu schijnt het zo te zijn(geschiedenis) dat VOORDAT het christendom naar dit werelddeel kwam, hier voornamelijk druiden/ 'de oude religie' was. Bij 'de oude religie' wordt veel van de natuur uit gegaan en gelooft met in een mannelijk en vrouwelijk(vb: MOEDER aarde).... Het christendom heeft aspecten hiervan omgevormd naar hun eigen geloof en men zegt dat het vrouwelijke Maria is geworden. Zo hebben zij het vrouwelijke weergegeven als Maria en het mannelijke is 'belangrijker' geworden in de rol van God/jezus. (ben ik een beetje duidelijk?)

Wat ik dus bijzonder vind is dat jij eigenlijk zelf al deze link hebt gelegd in het stukje wat jij hebt geschreven.

BerichtGeplaatst: 04-01-2006, 14:39:12 
Nimf
Nimf

jij kan wel zeggen wat je geloof is hoor dynamaaik, jou geloof!
Er is geen geloof zo sterk op de wereld als de mens zijn eigen geloof zonder opdringerige en ingegoten poespas.

En waarom zou je het een naam willen geven;)

geloof jij? oow jahoor , wat dan? ooow in mijn geloof, van alles.... das toch een prima antwoord?

xxx Indira

BerichtGeplaatst: 04-01-2006, 16:50:01 
Kabouter
Kabouter

uhm...

Citeer:
jij kan wel zeggen wat je geloof is hoor dynamaaik, jou geloof!
Er is geen geloof zo sterk op de wereld als de mens zijn eigen geloof zonder opdringerige en ingegoten poespas.

En waarom zou je het een naam willen geven;)

Waar gaat dit over? Ik zei er verder toch niets over? Heb je het tegen de verkeerde persoon??

Sja..ik geloof in een boel mengelmoezen bij elkaar :)
Maar is te uitgebreid om helemaal te gaan vertellen voor nu...andere keer misschien :)

BerichtGeplaatst: 04-01-2006, 17:25:16 
Elf
Elf

ik zie het meestal als iets wat eigenlijk allemaal een beetje op het zelfde neerkomt.
Een geloof is het sprituele ? bij het geloof kan je zeggen ik geloof hierin omdat ik het dan een "naampje" kan geven.
Mensen praten tegen god ik praat tegen m'n gids ( komt dat niet op het zelfde neer? ) alleen het "naampje" en "beeld" is iets anders.
Een kaarsje branden in de kerk voor iemand of iemand in gedachte liefde en licht sturen ??
Geloven in de "hemel" of geloven in de "bron" ??
Naar de kerk gaan ? of naar de spirituelejongeren meeting ? bij alle 2 kom je samen om het zelfde "iest"

Ik heb helemaal niks met god of de kerk maar als iemand mij zou vragen om mee te gaan wil ik best mee gaan waarom niet?
Iemand voelt zich goed bij een bepaald geloof wat is daar mis mee?
Kan het die gene ergens mee helpen? mooi !

Maar voor mij persoonlijk komt het op 1 of andere manier allemaal op het zelfde uit het is maar hie je het "beestje" een "naampje"geeft :lol:

BerichtGeplaatst: 04-01-2006, 18:10:03 
Nimf
Nimf

Citeer:
Hebben jullie een mening hierover. Of zou iemand mij misschien zijn eigen verdieping hierover kunnen geven?

nou hier gaf ik antwoord op ja.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00