Kimminita schreef:
Handig, dat lijkt het me wel. Het is een leuk 'spelletje' maar wat leert het je? Kik daar eens naar. Waarom heb je dat? Wat kun je er mee doen?
Het doet je in eerste plaats realiseren dat er dingen zijn die buiten tijd en ruimte omgaan, die je, mits je het je realiseert, in je voordeel kunt gebruiken. Je bent duidelijk in zekere zin ontvankelijk voor signalen, die je bereiken, vanaf de person die het stuurt. Ik weet vaak wie er belt als mijn telefoon gaat. Blijkbaar bereikt de gedachte van degene die je belt, jou voordat je daadwerkelijk je telefoon hoort gaan. Dt gaat mijnsinziens niet aleen op voor telefoons, maar voor vrijwel alles in het leven. Je voelt het in zo'n geval alsof je het gewoon "weet"
luister ernaar. Ontken het niet, en stel je open. Deze mate van openheid zorgt voor versterking en verheldering van de signalen, en dit is niet raar, zelfs heel natuurlijk. Er zijn talloze voorbeelden die ik aan zou kunnen dragen, maar dat is niet zo nodig. Twijfel niet aan jezelf, maar geloof erin, en laat het gaan.
Btw, "toeval" is zo een misplaatst woord. Toeval wordt gebruikt door mensen die uit onmacht geen logische (1+1=2) verklaring kunnen vinden voor een fenomeen of gebeurtenis.
Toeval : gebeurtenis of omstandigheid die vooraf niet te voorzien, niet te berekenen is geweest
Het valt je toe. Maar, eigenlijk is dat met elke situatie zo. Alles valt je toe. Elk moment is er een keer, en die wordt gedragen en gevormd door de begeurtenissen op dat moment. Die gebeurtenissen zijn een feit. Dus, het is toeval, alles is toeval. Maar wat vertelt het je??
groetjes, yogi