Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 22-12-2024, 23:21:21

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 13 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: omgaan met je 'gaven'
BerichtGeplaatst: 25-08-2005, 17:34:09 
Kabouter
Kabouter

ik vraag mij af hoe jullie omgaan met jullie 'kennis' of 'gaven'....

Ik heb er wel eens moeite mee omdat ik geen aansluiting kan vinden bij anderen...en sommige dingen lijken ineens zo zinloos....

hoe gaan jullie hier mee om?

Berichtenonderwerp: Re: omgaan met je 'gaven'
BerichtGeplaatst: 25-08-2005, 17:59:15 
Nimf
Nimf

Ik ben er heel open over.
Naar alles en iedereen.
Het kan me echt geen ruk schelen.
Opzich weet ik dingen ook leuk over te brengen en doe ik per persoon anders zodat ze niet meteen hard weg willen rennen. :wink:

En mijn "gaven"?
Tja ach ik gebruik ze gewoon! :)
Het is niet dat ik iedereen ga zitten aanvoelen wat er scheelt e.d. maar als ze met issues naar me toe komen laat ik alle zintuigen op volle toeren draaien en confronteer ik ze gewoon met wat ik binnen krijg.
Of dit nu met een consult is met een dier waar ik mee spreek, of een mens.

BerichtGeplaatst: 25-08-2005, 19:18:59 
Kabouter
Kabouter

maar het je dan niet moeite om tussen 'normale' mensen te zijn....als ze dan over 'simpele' dingen praten....dan voel ik me nooit echt op m'n plek...

BerichtGeplaatst: 25-08-2005, 21:36:49 
Dwerg
Dwerg

Ik ben er pas sinds redelijk kort achter gekomen wat ik allemaal kan en ik weet zeker dat ik nog meer van mijzelf moet ontdekken. Ikzelf heb nog niet zo goed controle over mijn gaves die ik nu heb, waarvan ik het weet. Als ik gewoon in gesprek ben met mijn klasgenoten kan ik het wel afsluiten, behalve als het erg druk is of er heel veel mensen geirriteerd zijn e.d. dan wordt het voor mij erg moeilijk. Ik doe tegenover de buiten wereld net alsof ik heel normaal ben en ik laat weinig naar buiten daarover, daar ik niet zoveel zelfvertrouwen heb en mijzelf vrij veel aangrijpt hoe mensen over mij denken. Maar als ze er zelf over beginnen, dan vertel ik het wel. Verder doe ik er niet zoveel mee in het openbaar, maar ja soms heb ik ook vaak het idee tijdens een gesprek dat het echt nergens op slaat.

BerichtGeplaatst: 26-08-2005, 07:46:17 
Elf
Elf

jah dit heb ik ook heel erg gemerkt en eigenlijk merk ik dat al men hele leven, maar dr zijn mensen die niet zo oppervlakkig zijn en over "simpele" praten. De mensen waarmee ik geen aansluiting krijg daar ga ik niet echt mee om, ik hou van serieuse en diepe gesprekken en dr zijn meer mensen die hier ook van houden, die ben ik tegengekomen in men leven en ben dr erg blij mee, bij hun voel ik me echt thuis :)
en hoe ga ik om met men gaves hmm tjah het is gewoon een deel van me, ik moet het accepteren dat ik zo ben en de mensen om me heen ook, niet dat ik het aan iedereen laat merken, maar wel aan de mensen die naast me staan

BerichtGeplaatst: 26-08-2005, 08:27:18 
Kabouter
Kabouter

omdat ik ook nog erg veel aan het ontdekken ben over mezelf(ik weet dat er nog meer gaat komen..hoe verder ik ben) zou ik er soms wel met iedereen over willen praten. Maar de mensen in mijn omgeving (vooral m'n vriend) zouden dan eerder denken dat ik gewoon gestoord ben ofzo....naja..das overdreven, maar de meeste mensen in mijn omgeving vinden het onzin. Dat vind ik dus wel moeilijk ...ik vertel het nu aan een van m'n vriendinnen wel allemaal, maar die vind het af en toe ook 'eng' en dan kan ik dus ook niet alles aan haar vertellen...

BerichtGeplaatst: 26-08-2005, 08:40:11 
Elf
Elf

jah dat klopt dat heb ik ook heel erg hoor, daarom ben ik blij dat dit forum er is, er zijn maar weinig mensen waarnaan ik het vertel, en de mensen waaraan ik het vertel die geloven me wel maar eigenlijk kunnen ze er zelf weinig over zeggen en ze zijn dan meer een luisterent oor zeg maar
hier op het forum kun je een hoop kwijt aan mensen die er over kunnen praten die je kunnen helpen enzow en dat is heel fijn :)

BerichtGeplaatst: 26-08-2005, 09:18:53 
Reus
Reus

Ik onderscheid mijzelf niet van andere mensen, ik zie het gewoon als een andere interesse en levenswijze. Daarom ben ik nog niet beter of minder. Het is gewoon anders.

Citeer:
maar het je dan niet moeite om tussen 'normale' mensen te zijn....als ze dan over 'simpele' dingen praten....dan voel ik me nooit echt op m'n plek...

Simpel is wat jij simpel vindt. Normaal is wat jij als norm ziet. Om jezelf af te scheiden van wat "anders" is of wat jij "normaal" noemt, maakt je alleen maar eenzaam.

Zodra jij daar doorheen kan kijken, dat er mensen zijn die dan niet op het zelfde niveau als jij zitten, zal je merken dat je er ook helemaal niet aan gaat ergeren. Dit is hun staat van Zijn, en door dat te accepteren, accepteer je weer dat deel wat in jou zit. Je zal daarmee veel meer "Vrede" met jezelf vinden. Althans zo ervaar ik het ;).

BerichtGeplaatst: 26-08-2005, 09:32:56 
Elf
Elf

je hebt helemaal gelijk, en ik heb me ook heel lang eenzaam gevoelt, wat je zegt is waar, maar nu heb ik mensen om me heen waar ik me goed bij voel en waar ik goed mee kan praten, ik ben niet eenzaam meer, het is niet dat ik alle andere mensen negeer of ontwijk, dit is natuurlijk onmogelijk, maar het is ook niet zo dat ik er in men sociale leven mee om ga, je kunt het niet negeren, je moet het inderdaad accepteren
ik zeg niet dat ze minder zijn, iedereen is gelijk, maar dat betekend niet dat ik met ze om hoef te gaan :P

BerichtGeplaatst: 26-08-2005, 10:19:24 
Groentje
Groentje

ik kan me heel erg vinden in wat er gezegt word. ik heb soms ook het gevoel dat sommige gesprekken echt nergens over gaan en een soort van "diepte" missen. maar zoals anubis zegt is het denk goed om in te zien dat iedereen op zn eigen niveau zit wat dat betreft. accepteer de anderen en probeer je eigen weg te gaan. dan kom je volgens mij vanzelf mensen tegen die op de zelfde "golflengte" zitten..

BerichtGeplaatst: 26-08-2005, 10:21:07 
Elf
Elf

juist :D

BerichtGeplaatst: 26-08-2005, 11:38:17 
Dwerg
Dwerg

Anubis schreef:
Ik onderscheid mijzelf niet van andere mensen, ik zie het gewoon als een andere interesse en levenswijze. Daarom ben ik nog niet beter of minder. Het is gewoon anders.

Citeer:

Simpel is wat jij simpel vindt. Normaal is wat jij als norm ziet. Om jezelf af te scheiden van wat "anders" is of wat jij "normaal" noemt, maakt je alleen maar eenzaam.

Zodra jij daar doorheen kan kijken, dat er mensen zijn die dan niet op het zelfde niveau als jij zitten, zal je merken dat je er ook helemaal niet aan gaat ergeren. Dit is hun staat van Zijn, en door dat te accepteren, accepteer je weer dat deel wat in jou zit. Je zal daarmee veel meer "Vrede" met jezelf vinden. Althans zo ervaar ik het ;).

Daar sluit ik me bij aan Nuub :P

BerichtGeplaatst: 26-08-2005, 17:11:19 
Nimf
Nimf

DyNaMaaik schreef:

En ik sluit me bij Sgeit en Anubis aan!
Want nee ik voel me dan niet op mijn plek persee.
Ik hoef het niet altijd over het bewuste bestaan van het leven te hebben of over dieren communicatie.

Niet eens persee over aardse mijn hobby's zoals paarden en computers.
Persoonlijk ben ik iemand die zich in de meeste gevallen zich prima mengt in gesprekken.

Het is maar wat je "simpel" vindt.
Soms is een gesprekje over allerdaagse dingen best ok hoor.
Ik volg geen politiek bijvoorbeeld en vindt het niet bijster interessant, maar wil best er naar luisteren als mensen het er over hebben en dan ben ik meteen weer up to date.
Plus kan ik mijn eigen nivo van toevoegingen vanuit mezelf eraan toe voegen.

Ik ben een persoon van alle nivo's en standen.
Vindt het geen probleem om over wat dan ook te praten met wie dan ook.
Plus je zoekt je kennisen en gesprek partners en vrienden op nivo uit nietwaar?
Ik tenminste wel.
En mensen die "simpel" zijn in de meeste gevallen zijn bijvoorbeeld vrienden van vrienden die ik toch maar een keertje zal spreken.
Op een feestje bijvoorbeeld.

Simpel is soms heerlijk, en zelfs verfrissend.
Het (spiritueele) leven is vaak al moeilijk genoeg immers.
(Althans, dat ligt natuurlijk ook weer een beetje aan mijn eigen instelling en manier van omgaan met het leven maar das een ander verhaal natuurlijk! :))

;)

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 13 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00