Mooi gezegd freddietjetje
Zoals jij het verwoord, prachtig gewoon.
Tuurlijk is het spirituele een deel van mijn leven. Anders zit ik hier inderdaad niet
Maar dat wil niet zeggen dat ik dat laat overheersen. Dat op de 1e plaats zet. Echt niet dus!
Liefde... Ook zo'n mooie begrip.
Liefde is heel mooi, zuiver en puur.
Hartstikke leuk, maar het is net zo breekbaar.
Ontwikkeling is goed. Waar ontwikkeling is, is vooruitgang. Maar ook stilstand.
Want als je alleen maar zou ontwikkelen word je gek. Zeker in het spirituele wereldje, waar iedereen je van alles probeert wijs te maken.
Het zweverige, niet aardse gebeuren.
Spiritualiteit moet uit jezelf komen, in jezelf zitten.
En niet vanuit een boekje opdreunen of iemand napraten.
Tuurlijk kun je boeken lezen om je te ontwikkelen, maar sommige dingen kun je nou eenmaal niet leren.
Citeer:
Volgens mij sla je de plank mis hier. Is het niet zo dat je van nature een spiritueel wezen bent en dat je momenteel zit (gevangen) in een vorm dat we mens noemen. Tuurlijk heb je hier je taken te doen maar het is de bedoeling deze te doen zonder je te hechten aan alle zogenaamde pleziertjes en verdrietjes. Dat is enkel je ego die dat doet. Het is juist door je te gaan beseffen dat je een zo ontzettend mooi wezen bent die alles omvattend is dat je los gaat komen van dit ego met al zijn verlangens.
Edger, in jouw standpunt kan ik me ook totaal niet vinden.
Je bent een spiritueel leven, maar waarom ben je dan op aarde? Voor bepaalde taken. Maar dat zullen dan aardse taken zijn, anders wordt je hier niet geplaatst.
Verder leef ik hier misschien wel 100 jaar. In die 100 jaar wil ik niet wegzweven, opgaan in alles wat er na komt of er voor was.
Ik leef nu, dit moment op deze aardkloot.
En dat wil ik zo goed mogelijk doen. Dan ben ik maar egoistisch ja. Dat ben ik 23 jaar niet geweest en 23 jaar zit ik al in de knoop met mezelf. Toeval? Geloof ik niet in.
Het wordt tijd dat ik eens aan mezelf denk. Want een ander doet het niet.