Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 22-12-2024, 23:17:24

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 57 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Re: hoi
BerichtGeplaatst: 12-09-2005, 14:48:13 
Reus
Reus

Darkwolf schreef:
Anubis schreef:
freddietjetje schreef:
Maar die mensen leven dan toch in principe zonder twijfel, dus in balans?

Noem mij een ding waar er geen twee (uiteinden) van zijn. :wink:

Noem de andere kant van God.

BerichtGeplaatst: 12-09-2005, 14:48:44 
Groentje
Groentje

Begon het hier niet met Misto83 die iets wilde vertellen.....?

Misto, hoe gaat het nu? Hoop dat je voor jezelf wat antwoorden hebt gevonden.

x floor

BerichtGeplaatst: 12-09-2005, 14:50:56 
Reus
Reus

Een ring Wolf :P

BerichtGeplaatst: 12-09-2005, 14:57:26 
Reus
Reus

En alweer 3 mogelijke antwoorden op 1 vraag. 3 visies, 3 waarheden. Geeft mooi weer waar het om draait op dit forum... maar goed, dat off topic dus.

-Dr. Seuss-

BerichtGeplaatst: 12-09-2005, 16:51:58 
Nimf
Nimf

Anubis! De duivel! :P
"God" is namelijk ook weer een persoonlijke definitie.
Dus vanuit de dualiteit gezien met een vleugje religie zouden de meeste zeggen de duivel.

Een ring!
Dat is een mooie Amanda.
Of de ring van mobius!

BerichtGeplaatst: 12-09-2005, 17:32:18 
Dwerg
Dwerg

Amanda schreef:
Een ring Wolf :P

ehrm, de binnen en de buitenkant?

BerichtGeplaatst: 12-09-2005, 18:04:44 
Reus
Reus

dualiteit is wat de mens ervaart wolf, om te ervaren. Buiten deze eigen "werkelijkheid" is er alleen maar Het, Alles, God. Noem het maar iets.

Van het licht waarin ik mijzelf draag, tot het licht dat mij draagt.

BerichtGeplaatst: 12-09-2005, 18:38:38 
Nimf
Nimf

Anubis schreef:
dualiteit is wat de mens ervaart wolf, om te ervaren. Buiten deze eigen "werkelijkheid" is er alleen maar Het, Alles, God. Noem het maar iets.

Yup... maar van met de benen op de grond gekeken: We leven in een dualiteit, en daar is niks mis mee.
Eveneens als dat er niks mis is met het bewustzijn dat alles een is.
Maar het feit blijft dat wij voorlopig een veel beter besef hebben van dualiteit vs. eenheid.
Het is de krachtige drijfveer van ons bestaan en groei.

BerichtGeplaatst: 12-09-2005, 22:27:05 
Kabouter
Kabouter

Amanda schreef:
Liefde... Ook zo'n mooie begrip.
Liefde is heel mooi, zuiver en puur.
Hartstikke leuk, maar het is net zo breekbaar.

Liefde is enkel breekbaar wanneer je in de voorwaardelijke liefde zit maar dat is enkel een schim van de Liefde die je werkelijk bent en die onvoorwaardelijk is, altijd aamwezig overal.

Citeer:
Ontwikkeling is goed. Waar ontwikkeling is, is vooruitgang. Maar ook stilstand.
Want als je alleen maar zou ontwikkelen word je gek. Zeker in het spirituele wereldje, waar iedereen je van alles probeert wijs te maken.
Het zweverige, niet aardse gebeuren.
Spiritualiteit moet uit jezelf komen, in jezelf zitten.
En niet vanuit een boekje opdreunen of iemand napraten.
Tuurlijk kun je boeken lezen om je te ontwikkelen, maar sommige dingen kun je nou eenmaal niet leren.

Edger, in jouw standpunt kan ik me ook totaal niet vinden.
Je bent een spiritueel leven, maar waarom ben je dan op aarde? Voor bepaalde taken. Maar dat zullen dan aardse taken zijn, anders wordt je hier niet geplaatst.
Verder leef ik hier misschien wel 100 jaar. In die 100 jaar wil ik niet wegzweven, opgaan in alles wat er na komt of er voor was.
Ik leef nu, dit moment op deze aardkloot.
En dat wil ik zo goed mogelijk doen. Dan ben ik maar egoistisch ja. Dat ben ik 23 jaar niet geweest en 23 jaar zit ik al in de knoop met mezelf. Toeval? Geloof ik niet in.
Het wordt tijd dat ik eens aan mezelf denk. Want een ander doet het niet.

Wanneer je bewust leeft is er altijd ontwikkeling (al is die soms wat moeilijk te herkennen). Persoonlijk denk ik dat stilstaan onmogelijk is, net zoals niets doen onmogelijk is.
Volgens mij verschillen wij nogal in gedachte van de betekenis van het woord spiritualiteit. Wat namelijk voor mij staat voor bewustwording en hier is niets zweverigs aan. En dus is het heel natuurlijk om met spiritualiteit bezig te zijn wanneer je weer bewust wilt worden van wie je werkelijk bent en alles wat daar bij komt kijken. Boeken zijn een geweldig middel hierbij om je helpen te her-inneren, waarna je zelf kunt gaan ervaren. Want daar ben je toch uiteindelijk hier voor op aarde (deze schitterende planeet/ creatie); om te ervaren. Het heeft inderdaad totaal geen nut om zaken te lezen wanneer je hier verder niets me doet op het niveau van handelen. Enkel door te handelen leer je werkelijk.

Tot slot een citaat van mijn leraar;
Wees in deze wereld, niet van deze wereld.

BerichtGeplaatst: 12-09-2005, 23:04:24 
Kabouter
Kabouter

Darkwolf schreef:
Heel mooi verwoord Freddietjetje!
Prachtige omschrijving.
Wat ik in jou tekst lees is vooral de uiting met het omgaan in BALANS tussen het "aardse" leven het "spirituele" leven.

Ik sluit me dan ook volledig bij Amanda's gevoel aan de hand van haar opmerkingen naar Edger.
Toen ik zijn tekst lees is dat weer een klassiek voorbeeld van rillingen over mijn ruggegraat.
Vaak lijken spirituele mensen alles zo mooi op een bordje te presenteren alsof het in een leven te realiseren is.
Tenminste... het wordt op zo'n nivo gebracht dat je hier al aan moet denken aan het feit dat je opgesloten zit met je ego en dit en dat.
...So what?
Misschien heb ik een heel leven nodig Edger, om te zijn waar je nu bent.
Misschien wel 2.
Of... misschien wel 50!?

Het ligt denk ik maar allemaal aan het pad dat ik bewandel en nog veel belangrijker... WIL bewandelen.
Want vrije wil staat voorop.
En dat is een Universeel begrip dat het laagst tot het hoogst ontwikkelde wezen zich realiseert.
Ik kan morgen alles anders doen.
Wil ik dat?
Kan ik dat?
Nee...
Er is nog heel wat te doen.

En je niet hechten aan de dagelijkse behoeften en pleziertjes?
Edger... hier sla jij de plank volledig mis naar mijn persoonlijke mening.
Wat jij bedoelt denk ik -hoop ik- is dat je er van geniet in het hier en nu.
En dan wel zo vol mogelijk.
Maar dat je er niet in blijft hangen?
(Want dan leef je niet meer in het hier en nu, immers...)

Je ego... Edger... je ego is nodig... je hele aardse bestaan lang... tot op het punt dat je sterft.
Natuurlijk speelt je ego verschillende rollen in je leven en verschilt je omgang en de rol van je ego een groot stuk als je het vergelijkt met het begin en het (bijna) eind van je leven.
Ik lees zoveel mensen die al zo ver zijn in het spirituele en het ego als bijna vuilnis of wat dan ook afbeelden.
Maar een ego kan heel wat leren, en/of zelfs je leven redden.

En tegen je natuur in gaan?
De mens doet niks anders.
Van zichzelf tot wat deze wereldwijd vericht.
Waarom?
Omdat het nodig is.
Het moet zo zijn.
Het is het mechaniek dat ons momenteel lijdt naar dat waar jij het kortbondig over hebt.
We leven in een realiteit die gebaseerd is op dualiteit.
Niet eenheid.
Daar moeten we ook naar leven en dus ervaren en dat gebeurt ook.
Anders kunnen we liefde toch niet defineren?

Immers... ons hogere zelf weet toch al wat liefde is en noem het maar op?
Toch zijn we hier.
Toch moeten we van alles mee maken en ervaren om het een en ander te leren en dus te groeien.

Zo was hier een lid waar ik een hele discussie heb gehad betreft lijden.
Haar motto is het lijden buiten haar leven te laten.
Geen probleem. Haar leven. Haar keus.
En ik heb haar verteld als dat haar lukt (spreek haar over een paar jaar wel weer) dan mag ze me dat ook leren.
Waarom?
Waarom kreeg ik bij haar de kriebels met haar stelling?
Ze beweerde dat dit opging voor IEDEREEN.
Sorry maar dan moet je toch even wakker worden.

Iedereen is anders.
En iedereen leeft zijn of haar leven op eigen manier.
En het is wat Amanda zegt: Egoistisch of niet. Zo zal het zijn.
Iedereen leeft zijn eigen waarheid.
Dus ja waarheid IS een vaag begrip Edgar.
Want ook liefde is een vaag begrip.

Dat zijn al niet een, maar twee vage begrippen daar deze door ieder mens totaal anders wordt ervaren.
Hoe puur de essentie van dat wat liefde heet ook is.
Waar naar jij verwijst van hoe simpel deze twee begrippen zijn.
Zo simpel kan het zijn.
Maar daar moet een mens heel wat voor over hebben en voor doorstaan op vele nivo's en vele (persoonlijke!) manieren.

Dus feitelijk heb je wel een boek nodig, of iets anders dat als een spiegel of ervaring kan dienen zodat je ook daadwerkelijk kan zien dat de ware liefde in je eigen belichaming zit.
En dit mis ik nu bij vele "wijze" spiritueele mensen.
Die praten er zo makkelijk over, maar die kriebels onstaan juist door mij omdat ze heel veel aardse feiten vergeten.
Een boek?
Voor jou niet, voor mij niet.
Feitelijk.
Maar dat kan ik alleen van jou zeggen (uit jou EIGEN opmerking lezend) en van mezelf (uit EIGEN ervaring).
Maar er zijn genoeg mensen (zoals Mile die met de suggestie kwam) dat het wel degelijk een FEIT is dat deze er baat bij heeft (gehad).

Welkom in de (quantum) wereld van oneindeloze mogelijkheden.
Geloof me.
Het lijkt zo simpel.
Maar in principe... en zeker vanuit een aards perspectief... is het )(gigantisch) complex.
Een prachtig voorbeeld van de dualiteit waar we in leven: Complexiteit... simpelheid...

De koers die je moet aanhouden is je hart.
Dat is je kompas.
En die kan je lijden en sturen naar iets dat BALANS heet.
Dat is de sleutel als je leeft in deze wereld... deze realiteit bestaande uit dualiteit.
En geloof me... hoe puur je ook leeft.
Daar zitten alle facetten in, en aan deze moet je je wel degelijk vast houden juist voor je groei.

Dus je pleziertjes.
Dus je verdrietjes.
En vooral je ego... ik prijs deze alleen maar aan want sommige mensen komen dit juist tekort omdat ze dit simpelweg niet hebben en alsnog in ongelukkigheid leven omdat er dan juist weer over hun heen worden gelopen.

Balans.

En daar tuimel ik veel mee.
En momenteel merk ik dat ik teveel naar het spiri zit met al die makkelijke praat en sla ik om.
En dan lees ik stukken en gedachten die ik ook had (zoals die van o.a Edgar) en krijg ik de kriebels.
In die fase zit ik momenteel... van rechts HOP! naar links.
Geef de nuchtere wereld met alle "cirkeltjes" van doen en laten maar de ruimte, en mijn ego nog het meeste.
Langleve voor jezelf kiezen en materialisme en pakken wat je pakken kan.

Balans.

Als ik dat als koers hou... komt het misschien wel weer goed.
Wordt ik misschien weer iets meer open en minder materialistisch en aards gericht.
Ga ik weer richting mijn persoonlijke middenlijn tussen beide extremen.
Met ervaring vanuit de linker en rechter extreme kant als support en ervaring.

Een heel verhaal Dark Wolf, maar het straalt een boel negativiteit uit.(niet verkeerd bedoelt hoor) Zonde want je bent zo'n prachtig wezen die veel te bieden heeft. Een paar reacties op jou schrijven:

Je schrijft over niveau's maar persoonlijk denk ik hier niet in. Ik voel een strijd in je woorden over wat te doen in deze wereld t.a.v. spiritualiteit en de aardse zaken. Maar voor hier verder over doorgaan (wat je met anderen al hebt gedaan overigens) denk ik dat het verstandig is te kijken waar we het nu over hebben. Wat houd spiritualiteit voor jou en mij in en wat houd het aardse voor jou en mij in (en anderen natuurlijk). Anders krijg je een boel misverstanden.

Je hebt het over vrije wil maar heb je eigenlijk wel een vrije wil? Is vrije wil eigenlijk niet een ilusie.... bekijkend vanuit de eenheidsgedachte.
Is het niet nou juist dat soort gedachte die je helpen te groeien in je proces tot eenwording met de Bron. Is dat niet bezig zijn met spiritualiteit? Of lopend over straat en te bedenken dat elke persoon die je tegenkomt eigenlijk een broeder of zuster is. Is het niet op die manier dat je de Liefde die je bent kunt laten stromen waardoor je groeit in het zijn van Liefde en dus spiritualiteit.

Tuurlijk moet je zijn in het hier en nu waar anders kan je leren te zijn. Maar is genieten niet iets wat van binnenuit komt? Is dat niet een staat van zijn? Is elke genot dat komt door een prikkel van buitenaf niet een ilusie?

Het ego is enkel een instrument en het is zo sterk ontwikkeld in de laatste duizenden jaren dat we denken dat het iets heel belangrijks is. Maar dat is toch echt niet zo. Je hebt het, en dat is mooi, want het is een mooi instrument maar we (de mens in het algemeen) zijn hier in op gegaan waardoor het lijkt dat we heel ver verwijderd zijn van wie we werkelijk zijn. Het verhaal in de bijbel van adam en eva en de appel van de boom van kennis slaat op dit stuk; op de dwaling in het ego.
Het is enkel het ego dat mijn en dijn kent. Je ware zelf kent dit niet; die is één.

Alles gaat zoals het moet gaan, ben ik het helemaal mee eens (overigens de vraag rijst dan waar je vrije wil is maar dat ter zijde). En dat de realiteit die we ervaren er een is van dualiteit klopt ook maar het mooie is dat we ook de eenheid kunnen ervaren. En dat is nou zo bijzonder aan deze schitterende creatie; dat we een kunnen zijn met alles dat is en tegelijkertijd in de dualiteit leven.

Liefde en Waarheid blijven vage begrippen wanneer je niet bereid bent je kleine ikje (of te wel je ego) op te geven. Niet dat het daarmee verdwijnt , wanneer je je ego op geeft, je gaat enkel vrijheid ervaren want je raakt langzaam los van het ik en jij gevoel. En ja dat is een lange weg maar ook een hele mooie. Want het gevoel van liefde wat het in jezelf zal los gaan maken is waarlijk bliss.

De aardse feiten negeren? Zoals ik al eerder zei wat is aards? Ik sta met twee benen op de grond doe het werk dat ik doe met veel plezier, zorg voor gezond en verantwoord voedsel voor dit lichaam en maak lol met de mensen om me heen en worstel met nog genoeg zaken. Maar wat mij enorm heeft geholpen en nog steeds helpt is overgave.....

Leef in Liefde, edger

BerichtGeplaatst: 13-09-2005, 02:02:37 
Nimf
Nimf

Ik ga richting overgave.
En zoveel tweestrijd zit er niet in mijn woorden.
Vrije wil is GEDEELTELIJK een illusie betreft keuses dan.

Keuzes heb ik.
Keuzes creeer ik.
Vrije wil is geen illusie.
Als ik morgen van een flat gebouw wil springen, dan doe ik dat toch lekker?
Het kan immers!
Die keus heb je.

Ja tuurlijk... actie reactie, karma, blah blah blah enzovoort kortom je zult de consequencies moeten onderzien.
Maar het kan.
Ik kan het hele plan in de war schoppen.
Gedachten op nul.
En goodbye iedereen.

En nega?
Ja tekst kan nega overkomen.
En iedereen is een prachtig wezen.
Ik ook.
Sure. Ok. Geloof ik.

Maar die overgave duurt nog wel even.
Zit nog met een deel van mezelf dat ik niet accepteer enzo.
Snap er niks van.
En mensen maar zeggen "ja dit en dat en je hebt zoveel kracht in je en zo zonde dat je dat niet benut".
Heb ik daar wat aan?
Nope.
Zegt me nog niks.
Alleen me ego heeft er 2 tellen baat bij zo van "oh vet! ik ben vet goeeeed!"

En nogmaals.
Liefde en Waarheid zijn wel WEL vage begrippen.
Je kunt het enkel voor jezelf helder maken.
Je eigen begrip van liefde en waarheid ervaren.
En niet anders.

Zie hier jou tekst.
Ik lees dit puur als jou waarheid.
That's it.
Meer doe ik er ook niet mee.
Want meer is het ook niet.

Ik zal altijd avatars blijven houden.
Zal altijd ikken blijven houden.
Hoe los of hoe erg ik me ook verlos naar die bliss waar je het over hebt.

Zo Universeel als je schrijft.
Zo persoonlijk als dit eigenlijk is en jou beleving.

Je Universele tip van verlossing en overgave.
Kom hem overal tegen.
Dat ik zo mooi ben en van alles kan.
Great.
Maar kan er niks mee.

It's in me.
Ik kan er pas wat mee als ik het zie.
En ik zie het niet.
Op het moment van spreken is iemand bij me bezig op afstand.
Die schrikt zich dood hoeveel tering zooi er rond mijn hart zit, hoeveel firewalls er draaien.

Maar ach... ik kom er wel.
Op mijn manier.
Mensen die me kennen. Mensen die mij het een en ander kunnen vertellen hoe het zit of hoe ik en elkaar zit.
Don't make me laugh.

Niet dat jij dit doet of dat ik je nu aanval hoor Edger haha denk zeg het maar even.
Je beschrijft het allemaal heel mooi en ben blij dat je bent waar je bent en dat je dat kan vertellen met je ervaringen hoe en wat daar om heen.
Het was amussant en ergens inspirerend.

Your information has been buffered and will be processed by the data management software during REM sleep.
Thank you for your input. :D
-- End of line --

BerichtGeplaatst: 13-09-2005, 07:46:06 
Reus
Reus

Citeer:
Volgens mij verschillen wij nogal in gedachte van de betekenis van het woord spiritualiteit. Wat namelijk voor mij staat voor bewustwording en hier is niets zweverigs aan. En dus is het heel natuurlijk om met spiritualiteit bezig te zijn wanneer je weer bewust wilt worden van wie je werkelijk bent en alles wat daar bij komt kijken. Boeken zijn een geweldig middel hierbij om je helpen te her-inneren, waarna je zelf kunt gaan ervaren. Want daar ben je toch uiteindelijk hier voor op aarde (deze schitterende planeet/ creatie); om te ervaren. Het heeft inderdaad totaal geen nut om zaken te lezen wanneer je hier verder niets me doet op het niveau van handelen. Enkel door te handelen leer je werkelijk.

Tot slot een citaat van mijn leraar;
Wees in deze wereld, niet van deze wereld.

Jij vind aan spiritualiteit niets zweverigs.
Sorry, maar ik vind je antwoorden anders behoorlijk zweverig overkomen.
Boeken zijn inderdaad een mooi middel, maar je moet niet naar boeken gaan leven.

Die laatste zin ben ik het wel mee eens, maar dan op mijn manier, bovenstaand beschreven dus ;)

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 57 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4

Alle tijden zijn UTC+01:00