Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 22-12-2024, 18:20:19

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 14-09-2005, 15:18:29 
Groentje
Groentje

Hoi mijn naam is Guus en ik beoefen Falun Gong, dat is een Qigongvorm uit China die sinds 1999 word vervolgd. Ik wou graag hier mensen over vertellen.

Wat is Falun Gong?
Falun Gong werd in 1992 gesticht door dhr. Li Hongzhi. Je kunt Falun Gong een beetje vergelijken met Tai Chi of Qigong. Je hebt misschien weleens in het park mensen langzame sierlijke bewegingen zien maken, waarbij ze tot rust komen en hun innerlijke energie versterken, en zo een betere gezondheid bereiken. Bijna in heel Azie is het heel normaal als men mensen op straat of in het park deze oefeningen ziet uitvoeren, het is daar namelijk ook onstaan. Falun Gong is ook zoiets. Wij beoefenaars doen dagelijks 5 rustige oefeningen (inclusief meditatie) om ons lichaam te energetiseren en te zuiveren. Maar wat Falun Gong onderscheid van andere Qigongvormen is dat het niet alleen iemands lichaam cultiveert (verfijnt, verbeteren) zoals normale praktijken doen. Het cultiveert ook nog eens iemands geest. Door 3 principes te volgen (Waarheid, Mededogen, Vedraagzaamheid) leren we hoe we ons morele karakter kunnen verbeteren en een goed mens te worden. We leren om altijd eerst aan andere mensen te denken, en om verdraagzaam te zijn als we in moeilijkheden terechtkomen. Zo cultiveren we niet alleen ons lichaam, maar ook ons karakter. Falun Gong is heel populair en word over de hele wereld beoefend. Het heeft duizenden mensen innerlijke rust gegeven, betere gezondheid en een harmonieus leven. Als je hierover meer wilt weten kun je me altijd vragen stellen. Ik dacht dat ik geen links mag plaatsen, maar Falun Gong heeft ook een nederlandstalige site met daarop alle info die je nodig hebt. Stuur me maar een PM als je die wilt weten.

Waarom vervolging?
Waarom zou de Chinese regering dan mensen gaan vervolgen die hun gezondheid verbeteren en een beter mens willen worden? Falun Gong werd binnen enkele jaren razend populair in China (en daarbuiten). In China heb je de Chinese Communistische Partij (CCP) die ongeveer 20 miljoen leden telt, het aantal beoefenaars van Falun Gong werd echter geschat op ongeveer 100 miljoen. Door de grote populairiteit en het grote aantal beoefenaars werd de CCP waarschijnlijk bang om haar macht in China te verliezen. Dat is onnodig want Falun Gong heeft geen politieke doeleinden, noch streven we macht na. We willen gewoon onszelf verbeteren en daar niemand bij storen. Toch besloot de CCP om in 1999 Falun Gong compleet weg te vagen. Duizenden beoefenaars worden op de dag van vandaag nog steeds naar werkkampen gestuurd. Jong en oud word daar gemarteld, verminkt, verkracht en zelfs gedood. De enigste rede voor deze foltering is dat ze Falun Gong beoefenen, een vreedzame praktijk voor lichaam en geest. Niet alleen Falun Gong word onderdrukt, ook de Christenen, het Tibetaanse volk en andere gelovige mensen of religieuze groepen worden onderdrukt en vervolgd. In China mogen Christenen zelfs geen bijbel hebben. Iedereen die andere gedachte heeft dan het Communisme, beland achter tralies of verdwijnt in een werkkamp. Daarnaast verspreid de CCP ook vele leugens om Falun Gong zwart te maken en de vervolging te rechtvaardigen. Ik vind het heel jammer dat zoiets kan gebeuren.

Groeten van Guus

BerichtGeplaatst: 14-09-2005, 18:13:19 
Groentje
Groentje

mm interessant.. ik denk dat zulk soort vormen van ontspanning ook hier steeds populairder gaan worden. volgens mij is het wel relaxt.. vind zulke technieken wel boeiend, je kan het overal doen en volgens mij geeft het echt een fris gevoel vol van energie en vrijheid..

BerichtGeplaatst: 14-09-2005, 18:31:39 
Groentje
Groentje

Het lijkt me ook erg verrijkend om zoiets te gaan doen. Ik ben er al een tijdje naar op zoek, en ben nu terechtgekomen bij een sportschool om daar clubswing te gaan doen. Juist: een hele andere tak! Ik wilde 2 dingen maar 1 daarvan was iets in deze richting. Sportscholen genoeg, maar hier in de buurt iets in deze richting?? Niks te vinden.. Of misschien zoek ik niet goed, of misschien is het mijn tijd nog niet.. maar ik vind het wel erg interessant!

BerichtGeplaatst: 15-09-2005, 14:30:01 
Groentje
Groentje

Yvonne schreef:
Het lijkt me ook erg verrijkend om zoiets te gaan doen. Ik ben er al een tijdje naar op zoek, en ben nu terechtgekomen bij een sportschool om daar clubswing te gaan doen. Juist: een hele andere tak! Ik wilde 2 dingen maar 1 daarvan was iets in deze richting. Sportscholen genoeg, maar hier in de buurt iets in deze richting?? Niks te vinden.. Of misschien zoek ik niet goed, of misschien is het mijn tijd nog niet.. maar ik vind het wel erg interessant!

Dat is nou juist het mooie van Falun Gong. Je kan alles op jezelf leren en bestuderen (zo ben ik ook begonnen). Op de site kun je alles vinden wat je nodig hebt. Je kunt gratis online filmpjes downloaden waarop de oefeningen worden voorgedaan. En daarnaast kun je ook gratis online boeken van Li Hongzhi lezen, en nog vele andere werken. Alles wat je nodig hebt om met Falun Gong te beginnen kun je vinden op de site, en je zal geen cent hoeven te betalen. Natuurlijk is het beter om samen te oefenen en te discuseren met andere beoefenaars. Op de site kun je ook contactpersonen hun gegevens opzoeken, misschien woont er wel iemand bij je in de buurt? Ik dacht dat ik hier geen links mocht posten dus stuur maar een PM als je de link wilt hebben.

Groeten van Guus

BerichtGeplaatst: 26-09-2005, 16:35:26 
Kabouter
Kabouter

Na dit gelezen te hebben heb ik meteen een boek besteld hierover. Ik ben inmiddels goed opweg in t boek en vind t erg interessant! Dus goed punt van Guus. Ik heb al een aantal punten waarbij ik d8, dat zou best eens waar kunnen zijn. Ik heb ook het gevoel dat er van binnen het een en andere aan t gebeuren is, wat kan ik niet omschrijven maar ik zou bijna zeggen dat t door Falun komt. Kan dat trouwens Guus?

BerichtGeplaatst: 26-09-2005, 20:02:59 
Groentje
Groentje

_laurens_ schreef:
Na dit gelezen te hebben heb ik meteen een boek besteld hierover. Ik ben inmiddels goed opweg in t boek en vind t erg interessant! Dus goed punt van Guus. Ik heb al een aantal punten waarbij ik d8, dat zou best eens waar kunnen zijn. Ik heb ook het gevoel dat er van binnen het een en andere aan t gebeuren is, wat kan ik niet omschrijven maar ik zou bijna zeggen dat t door Falun komt. Kan dat trouwens Guus?

Dat kan zeker Laurens. Toen ik voor het eerst de boeken las van Li Hongzhi dacht ik ook telkens: "Ja, zo denk ik er ook ongeveer over, of van dit zou wel eens heel goed kunnen kloppen!" Door het boek te lezen (en met de juiste geestinstelling) word je lichaam aangepast voor cultivatie-beoefening op hoog niveau. Er kan heel veel gebeuren, en iedereen heeft een andere ervaring. Je kan me trouwens wel toevoegen op msn, dat praat makkelijker. Dit is mijn adres: vlindermes_12@hotmail.com

Groeten van Guus en nog veel succes!

BerichtGeplaatst: 28-06-2006, 20:00:51 
Elf
Elf

Ik ben ooit is een site tegengekomen, waarop ook allerlei oefeningen ed stonden, dit heette falundafa. Ik weet niet of falundafa en falungong op hetzelfde neer komen... voor geintresserden de site: http://www.falundafa.org/Dutch/

BerichtGeplaatst: 28-10-2006, 17:14:43 
Groentje
Groentje

Jedia schreef:
Ik ben ooit is een site tegengekomen, waarop ook allerlei oefeningen ed stonden, dit heette falundafa. Ik weet niet of falundafa en falungong op hetzelfde neer komen... voor geintresserden de site: http://www.falundafa.org/Dutch/

Het het komt op hetzelfde neer :)

Guus

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00