Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 11:47:08

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Voeden met "licht"
BerichtGeplaatst: 23-10-2005, 01:18:54 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 04-06-2005, 02:25:26
Berichten: 916
Locatie: Overijssel
Ik las laatst een verhaal in de paraview over een man die zich kon voeden met "licht". En dat hij niet veel eten nodig had, Alleen wat vocht.
Ik weet dat je met geestelijke voeding geen honger heb, maar dit is toch echt niet gezond? Hoe denken jullie daarover.

Groetjes brenda

_________________
Liefde is.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Voeden met "licht"
BerichtGeplaatst: 24-10-2005, 22:52:19 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 07-03-2005, 21:11:33
Berichten: 242
Locatie: Groningen
om eerlijk te zijn boeid het me niet zo. Die man kan brullen tot tie een ons weegt, als hij van licht wil leven waarom niet. Ik vraag me af wat hij ermee wil bereiken. Het moet wel iets zijn om de buitenwereld te laten zien. Anders laat je dat toch niet in de paravieuw zetten.. Maar goed, wat mij betreft, moet de lieve man allemaal zelf weten, ik hou teveel van aards voedsel

_________________
Twinkle, twinkle little star, how I wonder what you are, up above the world so high, like a diamond in the sky.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Voeden met "licht"
BerichtGeplaatst: 25-10-2005, 08:57:06 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 02-12-2004, 11:00:03
Berichten: 1169
Ik vind het wel interessant, hij laat daarmee zien dat zelfs eten een illusie is die we zelf hebben gecreeerd, en heeft ie eigenlijk dat vervangen door 'licht'.

Iemand schijnt zelfs iets te kunnen eten en daarbij iets heel anders te proeven. Het omzetten van energie.

Stoere materie 8)

_________________
Afbeelding
Van het licht waarin ik mijzelf draag, tot het licht dat mij draagt.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Voeden met "licht"
BerichtGeplaatst: 22-09-2008, 19:04:07 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 07-08-2008, 13:24:27
Berichten: 72
Anaia schreef:
Ik vind het wel interessant, hij laat daarmee zien dat zelfs eten een illusie is die we zelf hebben gecreeerd, en heeft ie eigenlijk dat vervangen door 'licht'.

Iemand schijnt zelfs iets te kunnen eten en daarbij iets heel anders te proeven. Het omzetten van energie.

Stoere materie 8)

hier ben ik het wel mee eens. Vraag me wel af wat ie dan met dat licht doet.
groetjes Sora

_________________
the true mind can weather all lies and illusions without being lost
the true hearth can touch the poison of hatred without being harmed
from beginningless time darkness thrives in the void, but always yields to purifying light


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Voeden met "licht"
BerichtGeplaatst: 05-10-2008, 16:12:30 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 03-10-2008, 10:38:30
Berichten: 19
Ik denk wel dat het kan.
Er is een boek geschreven over een vrouw die zich met energie voedt.
Maar toen ze in een land kwam waar mensen erg ongelukkig zijn en de energie vervuild is, kon ze zich er niet goed meer door voeden. Ze moest dus wel wat eten.
Ik weet helaas niet hoe het boek heet, maar het kan dus blijkbaar wel.

_________________
"Imagination is everything; it's the preview of life's comming atractions"


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Voeden met "licht"
BerichtGeplaatst: 22-10-2008, 11:43:15 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12-03-2006, 20:49:43
Berichten: 4321
Locatie: Oldenzaal
Twinkel schreef:
Maar goed, wat mij betreft, moet de lieve man allemaal zelf weten, ik hou teveel van aards voedsel


Idd jah. Geef mij maar een karbonade.. :D

_________________
Heb uw naaste lief, want dat ben ik!


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Voeden met "licht"
BerichtGeplaatst: 05-11-2008, 17:39:31 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 30-03-2005, 12:56:26
Berichten: 1122
Locatie: Amsterdam
ik vind dit dus onzin. ( mijn vriend is dan ook dietist dus die zal hiervan gaan stuiteren, ondertussen heb ik er genoeg scheit over gehoord, van alle vitamientjes enzo)

naast het hele spirituele hebben we natuurlijk gewoon te maken met een lichaam wat iets te verbranden moet hebben. En licht, hoe gek ik ook ben mij maak je het niet wijs, kan niet omgezet worden tot bouwstenen of vitamine. Misschien dat hij lichtgevende cellen wil (wat natuurlijk ook best een hippe gadget is) maar het lijkt mij niet echt gezond

Iedereen kan een week zonder eten, en iedereen kan zich aanpassen dat je weinig kan eten, maar gezond is het nooit. Drie maaltijden per dag zijn gewoon een pré. Iedereen kan zich, spiritueel?, ook focussen om het honger gevoel uit te bannen. Sterker nog met een beetje water los je het grootste gevoel al op (honger wordt veroorzaakt door een lege maag, als je deze dus vult met water vermindert dat gevoel van honger)

Je kan het aan jezelf ook merken dat minder eten best mogelijk is, maar nooit gezond. Als je steeds minder gaat eten (oorzaak stress?) dan pas je je behoefte daarop aan, je kan ook letterlijk minder op en je zult op den duur leren omgaan met die honger en duizelingen alsof het de normaalste zaak van de wereld is (let op nogmaals dit is het niet!). Op het moment dat je over een langere periode dan weer normale porties gaat eten merk je ook dat je het weer letterlijk moet leren maar dat je er wel weer levendiger van wordt, je krijgt dus meer energie. (logisch want je lichaam krijgt ook iets binnen om om te zetten in energie).
Maar dat het kán wil natuurlijk niet zeggen dat het aan te raden is.

Kortom: do not try this at home, eten is hartstikke gezond. Zonder eten, zeker in de fase van leven waar je als jonge volwassene inzit ,geen energie. Geen eten = geen bouwstenen = afbraak van je lichaam.
En dat terwijl je in de groei zit.

No way dat je ooit licht gaat geven, dus richt je mond niet naar de zon maar naar je bord!

_________________
u.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Voeden met "licht"
BerichtGeplaatst: 29-01-2009, 22:55:10 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 10-11-2008, 23:30:52
Berichten: 63
Locatie: Zoutleeuw (België)
Volgens mij heeft die vent gewoon geleerd om dat honger gevoel te negeren tot 'uit te schakelen'.
Als je op den duur niet normaal eet, dan gaat je lichaam je eigen organen opeten, smakelijk!

_________________
The future belongs
to those who believe
in the beauty
of their dreams ...


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Voeden met "licht"
BerichtGeplaatst: 30-01-2009, 15:28:51 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-10-2007, 20:26:29
Berichten: 1718
Locatie: Antwerpen
Zulke dingen ben ik vaker tegengekomen. Ik meen dat er ook een (binnen bepaalde kringen beroemde) vrouw in Australië is die hetzelfde beweert te kunnen.
Echter, niets hiervan is ooit onder meetbare omstandigheden onderzocht, en niets ervan is bewezen. Het is dus gewoon een bewering, waar of niet waar.

Dat het lichaam tot op grote hoogte onder invloed van de geest kan staan, is voor mij geen twijfel, en dat dit door bepaalde evolutie nog toe kan nemen wil ik ook aannemen. Of het (nu) echter kan dat een mens zonder fysieke voeding kan, durf ik echt niet te stellen. Je cellen hebben de nodige vitamines, aminozuren, suikers, mineralen en vetzuren nodig. Dat men met weinig voeding toe kan, is zondermeer waar; of het gezond is, tja...

Probeer dit niet zelf thuis. Het is namelijk eveneens bekend dat 'volgelingen' aan de ondervoeding zijn overleden. Aldus heb ik gelezen.

_________________
'The real act of discovery consists not in finding new lands but in seeing with new eyes.'
- Marcel Proust


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Voeden met "licht"
BerichtGeplaatst: 06-03-2009, 13:25:27 
Offline
Kabouter
Kabouter

Lid geworden op: 03-03-2009, 22:48:40
Berichten: 139
Locatie: Tilburg
Leven van licht, zonlicht als lunch

Heey, ik heb laatst een stukje gelezen op internet over het Voeden met licht. Ik zal een stukje laten lezen.


Ze noemen zichzelf Breathairians en hebben geen voedsel meer nodig. Door meditatie en spirituele training hebben zij het vermogen ontwikkeld om te kunnen leven van licht, ofwel Prana, de Universele Levensenergie. In Nederland zijn er 25 mensen die zo leven. Een interview met één van hen.
'Eten is niet nodig. Eten is een verslaving die iedereen van de geboorte af krijgt opgedrongen. Zonder voedsel ga je helemaal niet dood, je wordt er alleen maar beter van. Je krijgt juist meer energie, je wordt actiever, leniger en gezonder dan voorheen. Je concentratie- en begripsvermogen neemt toe en de zintuigen worden scherper. Vaak neemt je behoefte aan slaap ook af, want van eten wordt je lichaam zwaar belast. Na een maaltijd wordt je altijd zo moe en slaperig omdat er door je lichaam hard gewerkt moet worden om alles te verteren.
Leven zonder voedsel kan. Het is niet voor sommige verlichte geesten onder ons, het is voor iedereen. Het is ons geboorterecht. De meeste mensen zijn zich niet bewust van hun natuurlijke vermogens en moeten die nog uitwikkelen. Uiteindelijk gaat het niet om wel of niet eten, maar om vrijheid. Vrij door volledig te vertrouwen op je eigen vermogens, en in contact te komen met de -zoals ik dat noem- Innerlijke Bron. Leven van licht betekent je ervan bewust worden dat je gevoed wordt door pure liefde en wijsheid vanuit je oorsprong, de bron waar je vandaan komt. Als je dit vertrouwen hebt, leef je vanuit de hartstocht en volg je je gevoel. Kleine kinderen leven ook zo. Zij kunnen zo fantastisch spelen en zijn zo energiek terwijl ze bijna niets eten. Ouders vragen zich af waar ze die energie toch vandaan halen.'

Bron: Pascal Degen, fanclub Den Haag URL: http://www.pascal.degen.com

_________________
night - boyfriend - fashion - pink - psychedelic drugs - philosophist - (performing) arts - party animal - nature - traveler
writer - parapsychology - 420... and more


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Voeden met "licht"
BerichtGeplaatst: 06-03-2009, 18:30:08 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-10-2007, 20:26:29
Berichten: 1718
Locatie: Antwerpen
Of voeding in de vorm van licht/prana mogelijk is, laat ik hier in het midden. Ik wil echter wel wat punten aandragen m.b.t. wat ik gelezen heb.

Citeer:
'Eten is niet nodig. Eten is een verslaving die iedereen van de geboorte af krijgt opgedrongen. Zonder voedsel ga je helemaal niet dood, je wordt er alleen maar beter van.
Dit kan m.i. simpelweg zo niet kloppen.
Ten eerste is er sprake van voedselverslaving in het moderne westen, waarin we inderdaad een overvloed hebben aan voedingsmiddelen die niet allemaal gezond zijn. De mentaliteit van 'meer is beter' vindt eveneens zijn weerslag in de manier waarop ouders hun kinderen soms voeden. Dat wil echter níét zeggen dat voedingsconsumptie als zodanig óók een verslaving is. Baby's hebben nog geen ontwikkeld verstand, maar elke baby is maar wat blij met de moederborst, en ik garandeer je dat een baby het niet overleeft zonder die voeding (of surrogaatvoeding). Tevens is het zo dat kinderen alles in hun mond stoppen, gedrag dat niet alleen ter verkenning van de omgeving is, maar ook een oud reflex om te kijken wat eetbaar is en wat niet. De drang om te eten zit in de genen. Ten tweede hoef je maar naar de gehele dierenwereld en plantenwereld te kijken om te zien dat alle organismen voeding nodig hebben. Ook voor planten volstaat alleen licht niet. Zonder water en grond worden ze niet blij. Ieder dier gaat altijd op zoek naar voedsel, of dat nu een amoebe is, of een olifant met zes poten, drie slurven en hele lange teennagels.
Ten derde, aansluitend op punt twee, wil ik nog wijzen op het feit dat men graag naar oerculturen, de oermens en de dierenwereld wijzen als het gaat om spiritualiteit en intuïtie. Men veronderstelt namelijk dat deze drie groepen verder waren, in die zin dat ze nog niet de blokkades van het moderne materialistische leven kenden, maar meer de wijsheid van het ware leven bezitten. Voor dieren is dat meer in de zin van intuïtie en zo. Enfin, iedereen leest het wel eens, bijvoorbeeld op dit forum. Toch stierven oermensen in oerculturen ook van de honger. Niet voor niets was men maar wat blij met de ontdekking van de landbouw. Ontelbare diersoorten zijn in de loop der tijd uitgestorven als gevolg van veranderende geologische en klimatologische omstandigheden, dat ervoor zorgde dat bepaald voedsel schaars werd.
Ten vierde is de stelling dat je zonder voeding niet dood gaat dan een beetje mosterd na de maaltijd (leuke woordspeling in deze context) voor o.a. alle middeleeuwers die het bestierven door chronische ondervoeding.

Citeer:
Zonder voedsel ga je helemaal niet dood, je wordt er alleen maar beter van. Je krijgt juist meer energie, je wordt actiever, leniger en gezonder dan voorheen. Je concentratie- en begripsvermogen neemt toe en de zintuigen worden scherper. Vaak neemt je behoefte aan slaap ook af, want van eten wordt je lichaam zwaar belast. Na een maaltijd wordt je altijd zo moe en slaperig omdat er door je lichaam hard gewerkt moet worden om alles te verteren.
Dit klopt in zekere zin wel. Als men gaat vasten, dat houdt in tijdelijke onthouding van eten, dan heeft dat een diepgaande reinigende werking op het lichaam. Dat houdt o.a. in dat opgeslagen gifstoffen/afvalstoffen afgevoerd kunnen worden, zodat men na het vasten zich veel beter voelt. Ik heb aan den lijve ondervonden dat ik daarna veel meer energie had, opgewekter was en helderder van geest.
Ook dat het lichaam moe wordt na een maaltijd is waar, omdat het bloed naar de spijsverteringsorganen trekt. Die moeten immers hard werken om de boel te verwerken. Echter, niet voor ieder wissewasje wordt je zo moe. Normaliter alleen bij een goede warme maaltijd. Daarbij komt nog dat het warme van de warme maaltijd ook ontspannend werkt, net als een kop thee.

Overigens hield zelfs Jezus Christus het niet langer dan, ik meen, drie of vier weken vol zonder voeding. Hij was toen aan het vasten op een afgelegen plek, en tevens werd toen vermeld dat hij bezoek kreeg van de duivel, maar dat doet hier niet ter zake. Waar het om gaat is dat ook de grote verlichte geest van Jezus kennelijk niet in staat was om zonder voedsel te kunnen. Helaas weet ik de betreffende versen niet meer.

Citeer:
De meeste mensen zijn zich niet bewust van hun natuurlijke vermogens en moeten die nog uitwikkelen.
Daar ben ik het volmondig mee eens. Overigens betekent 'evolutie' letterlijk 'ont-wikkeling'. :)

Goed trouwens dat je een bronvermelding geeft.

_________________
'The real act of discovery consists not in finding new lands but in seeing with new eyes.'
- Marcel Proust


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Voeden met "licht"
BerichtGeplaatst: 06-03-2009, 23:01:19 
Offline
Feniks
Feniks
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 17-06-2008, 21:07:13
Berichten: 2689
de langste hongerstaking die ik heb kunnen vinden was 780 dagen lang. Opmerkelijk is dat het hierbij ging om een verbod Falun Gong te beoefenen.

Ik kan er verder weinig over zeggen, behalve dat ik wat sceptisch ben. Vermoedelijk heeft deze man tijdens zijn ziekenhuisopnamen sondevoeding gehad. Desalniettemin is het een ontzettend sterk voorbeeld van wilskracht.

Ik dacht dat het welllicht wat bij zou kunnen dragen.

De bron is trouwens ook niet echt... 'ahem' onafhankelijk:

http://www.faluninfo.nl/article/china/1113414089.html

_________________
If it looks like a duck,
and quacks like a duck,
we have at least to consider the possibility that we have a small aquatic bird of the family anatidae on our hands.”

Douglas Adams


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Voeden met "licht"
BerichtGeplaatst: 02-06-2009, 15:42:36 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 25-05-2009, 22:48:48
Berichten: 231
Locatie: NL
hoi ^^ ik ken dat verhaal wel ik er een over waar mensen in claimen dat ze zonder eten en slaap kunnen tis naar mijn idee beetje extreem :?
ik heb voor de lol een keer iets van 2weken alleen maar water gedronken je valt er wel snel mee af maar niet bepaalt gezond. :)
mens heeft ok gewoon eiwitte en koolydraten nodig om te kunnen functioneren want anders dan kun je aan schuurbuik dood gaan . :mrgreen: .
ik zelf eet heel veel omdat ik er gek op ben en beetje verslaaft aan muhaaha :D .
maar goed ik sport thuis ok nog dan kan het weinig kwaad :D
grt witte wolf.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Voeden met "licht"
BerichtGeplaatst: 26-02-2012, 12:07:57 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12-12-2010, 20:27:08
Berichten: 200
Locatie: Gemert, Noord-Brabant
Dit is een oud(er) topic, maar ik kwam hem tegen toen ik eens rond zocht op dit onderwerp.
Er is namelijk in mijn omgeving iets gebeurd op dit gebied en dat heeft me een beetje... tja, moeilijk te omschrijven. Een beetje een onrustig gevoel gegeven, denk ik. Het houd me in ieder geval bezig.

Een vriendin van mij kende iemand die voor 100% op hield met eten en alleen ging leven van vocht en "licht" of "energie" of hoe je het wilt noemen. Laat ik mijn vriendin aanduiden met A. en de persoon die niet meer at met B. Voor de duidelijkheid.

A. was - zoals ik interpreteerde - best onder de indruk van wat B. deed. En toen ik na maanden hoorden dat B. nog steeds leefde en gezond was, vond ik het opeens heel wat interessanter. Dus vroeg ik er regelmatig naar. B. viel wel enorm af (ik weet niet hoeveel, ik heb haar nooit ontmoet, maar ik kan me voorstellen heeeeel veel) en moest alles wat rustiger aan doen, maar was wel vrolijk en voelde zich prima. Volgens A. werd haar bewustzijn ook steeds groter. Hogere trilling, zei ze. Ik denk vooral totaal niet meer geaard...
Een jaar lang hoorde ik af en toe een update over B. en ik begon het toch wel heel frapant te vinden en vroeg me af hoe dat werkte. In die tijd werd ik ernstig ziek (meerdere darmontstekingen en een Salmonella infectie er bovenop) en ik moet eerlijk zeggen dat ik het niet zo best deed zonder voeding... :S
Ik twijfelde. Misschien werkte het bij mij zo averechts omdat ik ziek was?

Kortgeleden kreeg ik opeens het nieuwtje: B. is overleden.
Mijn eerste reactie was de gedachten "ze heeft zichzelf verhongerd..."
Ik denk dat A. dit op mijn gezicht zag, want ze zei: "Haar familie denkt ook dat ze gestorven is door niet meer te eten."
Dit leek mij nogal wiedes, hoewel ik het raar vond dat B.'s overlevingsinstinct hier niet in had gesprongen, maar ik vond het absoluut niet respectvol om dat hardop uit te spreken, dus liet het er bij.
Volgens A. is B. gestorven doordat ze de hoge/zuivere energieën niet aan kon, wat in mijn ogen eigenlijk niets veranderd aan de zaak, want dan zou je naar mijn mening evengoed op moeten houden en weer gaan eten...
Toch heb ik wel erg veel bewondering voor de wilskracht en alle andere kracht van B., want ze heeft het toch een ruim jaar volgehouden. Ik zou dat echt niet kunnen en niet willen!

Ik denk nog altijd met gemengde gevoelens terug aan B. en alles wat A. over haar verteld heeft.
Ze heeft in ieder geval veel indruk gemaakt! ;)

Ik wilde het verhaal even kwijt, want dit is een onderwerp wat meestal niet echt bespreekbaar is in mijn omgeving en het betekend zo veel voor A. dat ik haar niet wil lastig vallen met mijn scepsisme. Ik heb te veel respect voor haar en B. daarvoor.
Toen ik zag dat er hier een gesprek over was, greep ik dus mijn kans. ;) Bij deze.

Dus bedankt voor het lezen! ^^

_________________
In het Begin was er niets... En toen ontplofte het ook nog...
Has the grass been greener on the other side at all?
Seize the time. Live now, make now. The most precious time. Now will never come again.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Voeden met "licht"
BerichtGeplaatst: 26-02-2012, 14:08:37 
Offline
Reus
Reus

Lid geworden op: 01-11-2011, 01:07:28
Berichten: 1177
Ten eerste denk ik dat het theoretisch mogelijk is wanneer je geestelijk zover ontwikkeld bent dat je je niet langer identificeert met je lichaam, dwz. dat je een besef hebt van het onwerkelijke van al het materiële.

Dit besef kun je aangeleerd krijgen als kind (wanneer de ouders/omgeving het besef zelf hebben) maar dit vereist dus wel een hoogverlichte omgeving.

Als dit theoretische plaatje al klopt, dan is het nog steeds zo dat als je je kind (nu) geen voeding geeft, dat het dan sterft. En het is ook niet "voor iedereen" die het maar even snel wil.

Ik vraag me overigens wel af wat dan het nut van al onze organen gaat zijn. Het hele leven vormt één biologisch systeem. Zo is onze ademhaling verbonden met dat van de planten. De eenheid van het leven is ook biologisch van aard (systemisch).

Ik ken een stel healers die een "Liefdesvoeding Verbinding" aanbieden. Meer hierover kun je lezen op http://www.wholismproject.nl/index.asp?page_id=319. Zij bieden de behandeling alleen aan aan mensen van 28 jaar of ouder, omdat de eerste 28 jaar van je leven nodig zouden zijn voor je incarnatie, waarbij je dus aards voedsel nodig hebt.

Ik heb die behandeling nooit aangevraagd, eigenlijk omdat ik het eng vind denk ik. Ik weet niet, bang voor het onbekende.


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl