Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 24-11-2024, 07:47:48

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 50 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Re: Stoppen met blowen
BerichtGeplaatst: 07-12-2005, 13:56:05 
Elf
Elf

goh alsof ik me daar niet bewust van ben ;)

BerichtGeplaatst: 07-12-2005, 14:04:58 
Elf
Elf

trouwens nog nooit wat van gemerkt, ik word goed beschermt, door mezelf, maar ook door anderen, en dan bedoel ik geen mensen

BerichtGeplaatst: 07-12-2005, 14:06:17 
Nimf
Nimf

Probeer het anders te minderen.
Mensen gaan altijd van het ene extreme naar het andere.
Van heel veel tot in een keer niets meer.
Af en toe een blowtje is totaal geen probleem.

Ik ben een gezelligheids blower, maar zou het zowiezo nooit zelf kopen.
De keren dat ik blow is gemiddeld 4x per jaar.
En dan blow ik mee dus, en blijft het bij een paar hijsjes en niet een hele stick.

Alcohol met overmate voor lange tijd is ook niet best voor je, hoe gezellig en lekker het ook is.
Maar een keer per week of alleen in het weekend lekker (veel) drinken moet ook gewoon kunnen.
Ja toch? ;)

BerichtGeplaatst: 07-12-2005, 14:11:50 
Elf
Elf

ja dat klopt heb je gelijk in en ik ga ook niet gelijk van de ene kant naar de andere kant ik ga beginnen met minderen, uiteindelijk stoppen, dat betekent niet dat ik nooit meer een joint aan zal raken, maar het betekend voor mij stoppen met het dagelijks blowen

BerichtGeplaatst: 07-12-2005, 14:22:45 
Groentje
Groentje

Nja, maar dan heb je wel het nadeel dat je snel gepakt word... net als roken.. dan zeg je van: jah ga et alleen in het weekend doen.. tja kijk maar hoe het loopt met onze toetseniste ;) lichaamlijke verslaving

BerichtGeplaatst: 07-12-2005, 14:34:24 
Elf
Elf

jah maar wiet heeft geen lichamelijke verslaving, wel geestelijk, dat moet ik toegeven

BerichtGeplaatst: 07-12-2005, 14:35:31 
Nimf
Nimf

Ik ben ook een tijdje gestopt met gezelligheids blower.
Toen was het iets vaker per jaar maar het ging een paar keer zo mis, dat ik het maar heb afgeblazen.
Door mijn gevoeligheid blijk ik niet tegen zware hypergeteelde rotzooi te kunnen.
Ik voel me dan niet relaxed.
Ga eerder zweten, heb een hoge hartslag, heb een benauwd gevoel in keel en longen (alsof er iets op drukt) dus nee zag de lol er niet van in.
Zeker die voor gedraaide dingen uit een coffeeshop (Big Weeds) zijn echt te sterk voor mij.
Een keer nam ik een hijs van een pure, en had ook nog eens slecht gegeten en een pul bier op daarvoor.
Ik had zo'n erge paniek aanval dat ik dacht dat ik ECHT dood ging.
(Toen wist ik weer waarom ik zo blij mag zijn met mijn hoofdgids die me bij bleef om te voorkomen dat ik echt doordraaide en gek werdt op dat moment...)

BerichtGeplaatst: 07-12-2005, 14:41:45 
Elf
Elf

hmm ja begrijp wel wat je bedoelt haha
nah ik ben ook wel gevoellig maar zo gevoellig dan weer net niet
majah blowen met een lege maag is inderdaad niet echt verstandig :P
en alcohol en wiet gaan trouwens ook niet echt samen

BerichtGeplaatst: 07-12-2005, 14:46:26 
Groentje
Groentje

Ja vraag maar aan Mr. Skaranoid :P daar ga je van kotsen :P

BerichtGeplaatst: 07-12-2005, 14:46:48 
Elf
Elf

maar het negatieve wat blowen met mij gedaan heeft (en dat merk ik bij onze vriend skadude ook) dat ik er heel erg stil van word, ik praat niet meer/durf niet meer te praten, okej ik was altijd al een stille jongen, maar blowen heeft het wel erger gemaakt, maar wat ik wil is mezelf laten zien aan de mensen, laten zien wie ik ben wat ik doe en wat ik in huis heb
mensen hebben totaal geen reaal beeld van mij ten opzichte van wie ik werkelijk ben, natuurlijk komt dat doordat ik dat van mij niet aan de mensen laat zien (mede door he blowen) majah tis ook wel weer lastig dat er zoveel mensen zijn waarbij ik me niet op men gemakt voel, en mensen waarvan ik voel dat ze het toch niet begrijpen en dergelijke, maar toch ik vind dat ik de echte ik te weinig laat zien
ik hoop dat dat door het blowen komt, dan staat me nog maar 1 ding te wachten
stoppen...

BerichtGeplaatst: 07-12-2005, 15:39:30 
Nimf
Nimf

Dr. SKA schreef:
hmm ja begrijp wel wat je bedoelt haha
nah ik ben ook wel gevoellig maar zo gevoellig dan weer net niet
majah blowen met een lege maag is inderdaad niet echt verstandig :P
en alcohol en wiet gaan trouwens ook niet echt samen

Dude... I never said I had an empty stomach when I did it... :?

BerichtGeplaatst: 07-12-2005, 15:57:09 
Elf
Elf

hmm o jah ik zie het :oops: leezfoutje :P
maar toch he ;)

BerichtGeplaatst: 07-12-2005, 16:04:12 
Kabouter
Kabouter

Citeer:
maar wiet is voor mij niet destructief, je maakt hem zelf destructief zo kun je het ook als het tegenovergestelde maken, dat is wat ik heb gedaan
Wiet is altijd destructief want het breekt gezonde cellen af. Kleine kantteking hierbij is wanneer wiet op een dusdanige manier gebruikt in zulke kleine hoeveelheden dat het je kan helpen in een bepaalde trance te komen. Maar dan nog is dit eigenlijk onzin want je hebt niet buiten jezelf nodig. Van de negen jaar dat ik geblowd heb waren de eerste jaren net zoals als jij ze beschrijft. Ik promote wiet naar een ieder. Maar ik leefde in onwetendheid. Dat jij het niet als destructief ervaart hoeft nog niet te betekenen dat het zo is. Wat ik begrijp is dat veel rookt, de hele dag door. Op dat moment ben je verslaafd en reken maar dat het dan destructief is.
Citeer:
ik voel me niet depri als ik nuchter ben, ik voel me niet depri als ik stoned ben
Dat kan heel goed, niet een ieder hoeft depri te worden. Was bij mij ook niet de eerste zes jaar. Maar feit blijft dat je door het roken van wiet of hasj weldegelijk bepaalde elementen van je geest uitschakeld (en andere versterkt) waardoor je niet meer jezelf bent. Je speelt een spel met jezelf. Niet dat dit goed of slecht is, het is maar net wat je wilt.
Citeer:
als ik stoned ben sluit ik niet een deel van mijn geest af, maar juist mijn lichaam, mn geest word er sterker door, en gaat meer openstaan, als ik stoned ben kan ik lekker in mn onbewustzijn knutselen (inderdaad als ik nuchter ben kan ik dat ook, en doe ik ook, maar anders dan als ik stoned ben)

Zo herkenbaar........ het lijkt misschien heel plezierig maar het is niet echt. Heeft tijden geduurd voor dat ik dat begon in te zien. Ik weet niet of je het volgende herkent: je kan veel denken als je stoned bent en soms geweldige gesprekken voeren die best diep kunnen gaan. Maar ik had vaak dat ik halverwege niet meer wist hoe we (ik) op het onderwerp waren gekomen waar we het over hebben of waar je over na denkt. Ik weet dat vele andere blowers dezelfde ervaringen hebben. Hoe komt dit? Omdat je onder invloed bent, je bent niet meer zuiver, niet meer echt.
Wanneer je blowd, vertroebeld je geest, wat niet inhoud dat deze niet kan functioneren, maar je ziel die zuiver is kan er niet meer doorheen komen dus kan je ga je op inde geest die onderdeel uitmaakt van de illusie terwijl je ziel, of datgene wat je werkelijk bent wordt afgesloten. Wat is dan eigenlijk nog de zin van het leven??? Ik trek het nu wel ver door maar je kan nog zo positief praten over blowen, ik kan alleen maar zeggen; ik ben daar ook geweest en ik ben dankbaar dat ik het heb mogen meemaken maar wat ben ik blij dat ik nu anders weet.

Je zegt dat je langzaam wilt stoppen, eerst minderen. Bij mij werkte dit niet. Maar je zult zelf moeten ontdekken wat wel of niet voor jou werkt. Mijn ervaring en die van andere die ik heb meegemaakt is dat in een keer stoppen het krachtigst werkt. Maar je zult dan wel echt moeten willen. Zolang er twijfel is zal het moeilijk worden. Je zegt dat je wordt beschermt vanuit de andere sferen. Maak daar gebruik van. Als je echt wilt stoppen hoef je dat niet alleen te doen. Alleen zijn is sowieso onmogelijk.

Leef in Liefde, edger

BerichtGeplaatst: 07-12-2005, 17:55:17 
Elf
Elf

nou ik rook gelukkig niet de hele dag door, ben ook niet elke dag stoned, ik haal niet elke dag een zak wiet, ik rook niet gelijk een zak van 10 euro achter elkaar leeg, ik kan een week met 10 euro, dat is, als ik dan alleen ben, maar ik geef toe dat het wel een verslaving is
en wat je zegt kan ik totaal niet ontkennen en geef je helemaal gelijk, maar ik moet er wel bij zeggen dat je niet ben geweest waar ik ben, want je hebt niet in mijn schoenen gestaan
en die gesprekken met jezelf ken ik ook, alleen zijn die gesprekken er om me te helpen, en dan doen ze ook, als ik met een probleem zit, dan worden ze opgelost (ja als ik nuchter ben ook, maar heb het even over in het stoned zijn) en ok de gesprekken zijn allemaal onbewust, omdat ik inderdaad in een trance zit, die gesprekken onthoud ik inderdaad niet, maar dat komt doordat ik onbewust werkt, en bewust onthou ik ze niet, onbewust wel, en daardoor werkt het wel
en begrijp me goed ik probeer het niet goed te praten, en ik zeg ook altijd tegen mensen dat ze nooit zouden moeten beginnen en dat meen ik ook
misschien moet ik ook wel in 1 keer stoppen, want denk dat je ook gelijk hebt met dat dat krachtiger is
najah ik laat het ff hierbij :P

BerichtGeplaatst: 14-12-2005, 01:10:45 
Dwerg
Dwerg

heyhey,
ik ben ook onlangs gestopt na lange tijd te blowen. zeker merk ik hier de voordelen va, de dromen die terugkomen duiden er heel erg op dat ik weer dingen verwerk die ik eerst niet verwerkte.
Als je al een hele tijd blowt, en ook echt veel (ik rookte op t laatst 2 gr per dag, das best veel..), dan is het zeker een anrader om tijdelijk helemaal te stoppen. de voordelen die je eruit haalt zijn oa verwerken, en vooral leren het ook zonder te kunnen. Tevreden zijn zonder dat te roken. dt duurt een hele tijd, en ik ben er ook lang niet altijd.
Maar ik kan je dus aanraden het gewoon eens te proberen, misschien kun je erachter komen wat je echte oorzaken van je slaapproblemen zijn en ze effectief oplossen. Een van de nadelen van langdurig blowen heb ik namelijk gemerkt dat je als je stopt weer gaat verwerken waar je was opgehouden. Dus dat je dingen tegenkomt van jaren geleden, de jaren dat je begon met blowen. (hoop dat ik duidelijk ben.. tis l;aat en er was bier vanaaf..)
Anyway, ik heb het maanden volgehouden en ben daar achteraf nog blij mee ook. Terwijl ik zei nooit te willen stoppen. Dus als je er eens wat hulp bij nodig hebt, kan je t altijd zeggen.
In ieder geval veel succes, en als je echt wil stoppen komt het moment echt wel. Raad je wel aan niet in een gewoonte te blijven hangen maar het te doen omdat je wil!

Lief Barbara

Laatst gewijzigd door barbara op 06-11-2006, 09:58:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 50 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00