Citeer:
maar wiet is voor mij niet destructief, je maakt hem zelf destructief zo kun je het ook als het tegenovergestelde maken, dat is wat ik heb gedaan
Wiet is altijd destructief want het breekt gezonde cellen af. Kleine kantteking hierbij is wanneer wiet op een dusdanige manier gebruikt in zulke kleine hoeveelheden dat het je kan helpen in een bepaalde trance te komen. Maar dan nog is dit eigenlijk onzin want je hebt niet buiten jezelf nodig. Van de negen jaar dat ik geblowd heb waren de eerste jaren net zoals als jij ze beschrijft. Ik promote wiet naar een ieder. Maar ik leefde in onwetendheid. Dat jij het niet als destructief ervaart hoeft nog niet te betekenen dat het zo is. Wat ik begrijp is dat veel rookt, de hele dag door. Op dat moment ben je verslaafd en reken maar dat het dan destructief is.
Citeer:
ik voel me niet depri als ik nuchter ben, ik voel me niet depri als ik stoned ben
Dat kan heel goed, niet een ieder hoeft depri te worden. Was bij mij ook niet de eerste zes jaar. Maar feit blijft dat je door het roken van wiet of hasj weldegelijk bepaalde elementen van je geest uitschakeld (en andere versterkt) waardoor je niet meer jezelf bent. Je speelt een spel met jezelf. Niet dat dit goed of slecht is, het is maar net wat je wilt.
Citeer:
als ik stoned ben sluit ik niet een deel van mijn geest af, maar juist mijn lichaam, mn geest word er sterker door, en gaat meer openstaan, als ik stoned ben kan ik lekker in mn onbewustzijn knutselen (inderdaad als ik nuchter ben kan ik dat ook, en doe ik ook, maar anders dan als ik stoned ben)
Zo herkenbaar........ het lijkt misschien heel plezierig maar het is niet echt. Heeft tijden geduurd voor dat ik dat begon in te zien. Ik weet niet of je het volgende herkent: je kan veel denken als je stoned bent en soms geweldige gesprekken voeren die best diep kunnen gaan. Maar ik had vaak dat ik halverwege niet meer wist hoe we (ik) op het onderwerp waren gekomen waar we het over hebben of waar je over na denkt. Ik weet dat vele andere blowers dezelfde ervaringen hebben. Hoe komt dit? Omdat je onder invloed bent, je bent niet meer zuiver, niet meer echt.
Wanneer je blowd, vertroebeld je geest, wat niet inhoud dat deze niet kan functioneren, maar je ziel die zuiver is kan er niet meer doorheen komen dus kan je ga je op inde geest die onderdeel uitmaakt van de illusie terwijl je ziel, of datgene wat je werkelijk bent wordt afgesloten. Wat is dan eigenlijk nog de zin van het leven??? Ik trek het nu wel ver door maar je kan nog zo positief praten over blowen, ik kan alleen maar zeggen; ik ben daar ook geweest en ik ben dankbaar dat ik het heb mogen meemaken maar wat ben ik blij dat ik nu anders weet.
Je zegt dat je langzaam wilt stoppen, eerst minderen. Bij mij werkte dit niet. Maar je zult zelf moeten ontdekken wat wel of niet voor jou werkt. Mijn ervaring en die van andere die ik heb meegemaakt is dat in een keer stoppen het krachtigst werkt. Maar je zult dan wel echt moeten willen. Zolang er twijfel is zal het moeilijk worden. Je zegt dat je wordt beschermt vanuit de andere sferen. Maak daar gebruik van. Als je echt wilt stoppen hoef je dat niet alleen te doen. Alleen zijn is sowieso onmogelijk.
Leef in Liefde, edger