Ik heb in een kliniek gezeten vanwege een 'psychische stoornis'.
En daar heb ik wel geleerd dat er veel mensen onterecht 'gek' worden verklaard.
Sommige mensen hebben (misschien door in het verleden gebeurde vervelende dingen) zo'n ontzettend grote 'buffer'/muur om zichzelf gebouwd, dat daar gewoon niemand doorheen komt.
En binnen die 'buffer' is hun eigen wereld waarin ze negatief en destructief gedrag vertonen dat ze zichzelf hebben aangeleerd als bescherming, waarbij ze zich veilig voelen.
Voornamelijk omdat ze het zichzelf al aandoen dus als iemand anders het ze aan zou doen ze het als 'gewoon' zou voelen.
Ik denk dat het ook te maken heeft met positief en negatief denken.
Sommige mensen hebben zulke negatieve dingen in het verleden meegemaakt dat postief denken erg moeilijk is geworden.
Doordat er zo negatief gedacht worden er misschien ook negatieve
entiteiten aangetrokken die dan makkelijker via die 'buffer', waar andere niet doorheen komen, naar binnen kunnen dringen omdat de 'deur' van het negatieve al open staat, zeg maar.
Ik heb ook een eetstoornis. Ik ben al sinds klein kind geobsedeerd (schrijf je dat zo
) door voedsel.
Hoe het komt weet ik niet. Waardoor het erger is geworden weet ik wel.
Ik snap het echt niet waarom. Ben ook daarvoor op genomen geweest.
Toen ik een jaar of 7/8 was, was ik al voedsel aan het hamsteren.
Ik verstopte alles op m'n kamer
Citeer:
denken jullie dan ook dat mensen met eetstoornissen "gek " zijn? en mensen die zelfmoord plegen?
Kan het niet mogelijk zijn dat het een soort van 'trekje' uit een vorig
leven is? Weet iemand of dat mogelijk is?
Soms denk ik namelijk weleens dat ik in een vorig leven in een soort van 'hongersnood' heb geleefd waardoor ik nu zo'n obsessie heb voor eten maar misschien zoek ik het wel veel te ver.
Liefs.
.