Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 23:20:04

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 54 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Paarden
BerichtGeplaatst: 24-02-2006, 16:40:43 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 19-01-2006, 13:38:57
Berichten: 473
Hallo,

Aangezien ik heb gemerkt dat er hier veel paardenliefhebbers zijn :D
IK ga een paard kopen binnenkort samen met me vriend .... en welk paard zou jij aanraden?? en heb je er zelf ook 1??

Laat maar horen

Liefs,
Renate


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Paarden
BerichtGeplaatst: 24-02-2006, 16:48:18 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15-01-2006, 20:29:12
Berichten: 106
Locatie: Enschede
LaDy16 schreef:
.... en welk paard zou jij aanraden???
Renate


Ik denk dat dat heel persoonlijk is...

Ten eerste zou ik kijken naar wat je met t beessie wil gaan doen...dan het karakter of da beetje klopt met de jouwe...Natuurlijk moet je het paardje aankunnen...zou ook niet te snel n beslissing nemen maar deze goed overdenken...
En ergens moet je m natuurlijk ook mooi vinden...

Zelf heb ik geen paard, maar een tijd voor de ruin van me vriendin gezorgd (een Burggraaf), toen bleek dat ze zwanger was en niet meer durfde te rijden...wegen gezondheidsredenen moest ik hier helaas mee stoppen...en k mis het nu echt al wel...

Heel veel succes met uitzoeken en veel plezier...

_________________
Zien is geloven...Geloof en je zal Zien...

Afbeelding


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Paarden
BerichtGeplaatst: 24-02-2006, 20:32:43 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 19-01-2006, 13:38:57
Berichten: 473
Famke1979 schreef:
LaDy16 schreef:
.... en welk paard zou jij aanraden???
Renate


Ik denk dat dat heel persoonlijk is...

Ten eerste zou ik kijken naar wat je met t beessie wil gaan doen...dan het karakter of da beetje klopt met de jouwe...Natuurlijk moet je het paardje aankunnen...zou ook niet te snel n beslissing nemen maar deze goed overdenken...
En ergens moet je m natuurlijk ook mooi vinden...

Zelf heb ik geen paard, maar een tijd voor de ruin van me vriendin gezorgd (een Burggraaf), toen bleek dat ze zwanger was en niet meer durfde te rijden...wegen gezondheidsredenen moest ik hier helaas mee stoppen...en k mis het nu echt al wel...

Heel veel succes met uitzoeken en veel plezier...


Nee ik doe het ook zeker niet te snel ik heb er een jaar voor uit getrokken om te zoeken en ik denk dat me voorkeur uit gaat naar een haflinger/fjord echt te gekke paarden :D

Anders moet je eens een verzorgpony zoeken misschien is dat wel iets.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Paarden
BerichtGeplaatst: 25-02-2006, 10:52:05 
Offline
Elf
Elf

Lid geworden op: 01-01-2006, 19:36:12
Berichten: 638
Wij hebben thuis ook 2 eigen paarden staan en waar wij op gelet hebben is de eerste indruk. Klikt het meteen? Wat voor indruk maakt het paard op je? Weet je na een week nog hoe leuk je hem vond? En gezondheid is natuurlijk ook ontzettend belangrijk. En tsja.. wat wil je met je paard doen? Heb je ambities om hoger in de sport te komen, of hobbel je liever door het bos :D
Uiterlijk is niet belangrijk als je van je paard houdt... En de prijs, heb je een breed budget? Vind je afstamming en papieren belangrijk?

Toen we Sunshine kochten was ze meteen al heel vriendelijk en nieuwsgierig, en het was ook een plaatje om te zien (en ik moet eerlijk zeggen... daar let je wel een beetje op natuurlijk) Sun was zeker niet goedkoop, maar dan heb je ook echt een pony die alles kan en goede stamboekpapieren heeft (waar wij niet naar gekeken hebben) Sunshine was 4 toen we haar kregen. Heel veel uitstraling en karakter. Ze is een fjord.

En Noppes, dat is een appart verhaal... Die hebben we verwaarloost gekocht van een manege voor 250 euro :D Maar wat zag dat beest er verschrikkelijk uit en wat was ze mager! Waar we later achterkwamen is dat ze super goede bewegingen heeft en dat ze inprincipe zo een M proef zou kunnen lopen, ze kent heel veel oefeningen :P Ze springt ook goed.
Noppes hebben we van de 2 het meest op gevoel gekocht. Ze heeft wel een lief maar afentoe moeilijk karakter... Noppes is een kruising arabier.

Veel plezier en succes met het kopen van een paard :P


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Paarden
BerichtGeplaatst: 25-02-2006, 17:57:30 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 19-01-2006, 13:38:57
Berichten: 473
littleSunshine schreef:
Wij hebben thuis ook 2 eigen paarden staan en waar wij op gelet hebben is de eerste indruk. Klikt het meteen? Wat voor indruk maakt het paard op je? Weet je na een week nog hoe leuk je hem vond? En gezondheid is natuurlijk ook ontzettend belangrijk. En tsja.. wat wil je met je paard doen? Heb je ambities om hoger in de sport te komen, of hobbel je liever door het bos :D
Uiterlijk is niet belangrijk als je van je paard houdt... En de prijs, heb je een breed budget? Vind je afstamming en papieren belangrijk?

Toen we Sunshine kochten was ze meteen al heel vriendelijk en nieuwsgierig, en het was ook een plaatje om te zien (en ik moet eerlijk zeggen... daar let je wel een beetje op natuurlijk) Sun was zeker niet goedkoop, maar dan heb je ook echt een pony die alles kan en goede stamboekpapieren heeft (waar wij niet naar gekeken hebben) Sunshine was 4 toen we haar kregen. Heel veel uitstraling en karakter. Ze is een fjord.

En Noppes, dat is een appart verhaal... Die hebben we verwaarloost gekocht van een manege voor 250 euro :D Maar wat zag dat beest er verschrikkelijk uit en wat was ze mager! Waar we later achterkwamen is dat ze super goede bewegingen heeft en dat ze inprincipe zo een M proef zou kunnen lopen, ze kent heel veel oefeningen :P Ze springt ook goed.
Noppes hebben we van de 2 het meest op gevoel gekocht. Ze heeft wel een lief maar afentoe moeilijk karakter... Noppes is een kruising arabier.

Veel plezier en succes met het kopen van een paard :P


Woow dat is wel heel gaaf!! Ja ik heb voor een paard ongeveer 1500 euro over... En de stamboek papieren maakt mij allemaal niks uit en ik koop het paardje het liefst om lekker door het bos te rijden gewoon voor de recreatie dat lijkt me het mooist :D


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Paarden
BerichtGeplaatst: 25-02-2006, 18:17:58 
Offline
Elf
Elf

Lid geworden op: 01-01-2006, 19:36:12
Berichten: 638
Nou...
Voor 1500 euro heb je iig een vij brede keus als je een fjord wilt :D
Haflingers zijn over het algemeen duurder...

Moet je eens bij marktplaats kijken! Echt super veel fjorden... en in alle prijsklasses, maten en types :D
-www.marktplaats.nl > Dieren en toebehoren > Pony's > en dan staat er Toon alle advertentie's en dan haal je dat weg en typ je fjorden (of haflinger o.i.d) Als je Fjord ipv fjorden typt, en haflinger ipv haflingers, krijg je weer hele andere advertenties vaak.

Ahh paardjes uitzoeken is leuk :)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Paarden
BerichtGeplaatst: 25-02-2006, 18:57:51 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 19-01-2006, 13:38:57
Berichten: 473
littleSunshine schreef:
Nou...
Voor 1500 euro heb je iig een vij brede keus als je een fjord wilt :D
Haflingers zijn over het algemeen duurder...

Moet je eens bij marktplaats kijken! Echt super veel fjorden... en in alle prijsklasses, maten en types :D
-www.marktplaats.nl > Dieren en toebehoren > Pony's > en dan staat er Toon alle advertentie's en dan haal je dat weg en typ je fjorden (of haflinger o.i.d) Als je Fjord ipv fjorden typt, en haflinger ipv haflingers, krijg je weer hele andere advertenties vaak.

Ahh paardjes uitzoeken is leuk :)


JAh echt wel paarden uitzoeken is heel leuk maar ik begin nu alvast met zoeken en dan kijk ik wat voor stalling mogelijkheden er zijn hier in de buurt.
En het paard komt waarschijnlijk begin volgend jaar er. (duurt nog wel ff :cry: ) maar dan heb ik wel de tijd om er goed over na te denken wat ik wil :D

Maar heb je oowk msn dan kun je eens een foto van je fjord sturen(als je dat wil)

Liefs,
Renate


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Paarden
BerichtGeplaatst: 25-02-2006, 21:15:50 
Offline
Elf
Elf

Lid geworden op: 01-01-2006, 19:36:12
Berichten: 638
ja tuurlijk wil ik dat :D
lotjeftsunny@hotmail.com :) k spreek je


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Paarden
BerichtGeplaatst: 27-02-2006, 18:11:06 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 04-01-2006, 23:52:10
Berichten: 166
Locatie: Hoorn
Hoi,
ik heb zelf ook een pony het is me eerste, voor die tijd heb ik eerst heel veel ervaring op gedaan met verschillende verzorgpaarden.
Ik zelf heb het financieel neit zo breed en wilde in eerste instantie een shetlander kopen, goedkoop in onderhoud en als het een forse is kan het ook leuk voor de kar en kan je er af en toe nog op.

Maar het is een Welsh A pony geworden omdat ik toch wel meer pit zocht, ik heb er €500,- voor betaald, geboden op internet via foto en daarna erheen gaan kijken, ik keek naar gezondheid en zijn karakter. Ik zag al meteen dat het een moeilijk beestje zou worden, dat ik vertrouwen moest gaan winnen en dat er totaal geen spieren op zaten en k flink moest gaan trainen. Maar ik viel op hem, hij was zo mooi en sprak me zo aan en ik ging graag de uitdaging aan, hij kon ook ontzettend mooi lopen.
Nu een jaar later is hij heel goed gespierd worden, i heb zijn vertrrouwen gewonnen en kan zelfs op hem rijden. Voor de kar kan helaas niet maar er is genoeg wat ik wel kan doen.

Mijn ambitie is eigenlijk lekker dressuur rijden, maar omdat gewoon het geld er niet voor was koos ik voor iets kleins, het grote is voor later. Maar het is maar net wat je zelf voorogen hebt en wat je eraan wil en kan geven. :wink:

_________________
Wie is de wereld?
als men hem niet eens kent.
Wie is de mens?
Als zij zijn eigen zwakte niet erkent.

14- 9-2006


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Paarden
BerichtGeplaatst: 28-02-2006, 16:39:45 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 19-01-2006, 13:38:57
Berichten: 473
Liefde&Respect schreef:
Hoi,
ik heb zelf ook een pony het is me eerste, voor die tijd heb ik eerst heel veel ervaring op gedaan met verschillende verzorgpaarden.
Ik zelf heb het financieel neit zo breed en wilde in eerste instantie een shetlander kopen, goedkoop in onderhoud en als het een forse is kan het ook leuk voor de kar en kan je er af en toe nog op.

Maar het is een Welsh A pony geworden omdat ik toch wel meer pit zocht, ik heb er €500,- voor betaald, geboden op internet via foto en daarna erheen gaan kijken, ik keek naar gezondheid en zijn karakter. Ik zag al meteen dat het een moeilijk beestje zou worden, dat ik vertrouwen moest gaan winnen en dat er totaal geen spieren op zaten en k flink moest gaan trainen. Maar ik viel op hem, hij was zo mooi en sprak me zo aan en ik ging graag de uitdaging aan, hij kon ook ontzettend mooi lopen.
Nu een jaar later is hij heel goed gespierd worden, i heb zijn vertrrouwen gewonnen en kan zelfs op hem rijden. Voor de kar kan helaas niet maar er is genoeg wat ik wel kan doen.

Mijn ambitie is eigenlijk lekker dressuur rijden, maar omdat gewoon het geld er niet voor was koos ik voor iets kleins, het grote is voor later. Maar het is maar net wat je zelf voorogen hebt en wat je eraan wil en kan geven. :wink:


ja daar heb je gelijk aan maar kun je mij ook wat zeggen van welke vaste lasten je hebt als je een eigen paard hebt

Ik heb onderhand 4,5 jaar rijervaring en heb veel ervaring op gedaan met verzorgponys maar aangezien dit nooit met de eigenare ging hebben ik en mijn vriend besloten om een fjord te kopen 1tje die heel lief is.

Liefs,
Renate :D


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Paarden
BerichtGeplaatst: 28-02-2006, 17:00:41 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 11-12-2005, 16:08:23
Berichten: 192
littleSunshine schreef:
Nou...
Voor 1500 euro heb je iig een vij brede keus als je een fjord wilt :D
Haflingers zijn over het algemeen duurder...

Moet je eens bij marktplaats kijken! Echt super veel fjorden... en in alle prijsklasses, maten en types :D
-www.marktplaats.nl > Dieren en toebehoren > Pony's > en dan staat er Toon alle advertentie's en dan haal je dat weg en typ je fjorden (of haflinger o.i.d) Als je Fjord ipv fjorden typt, en haflinger ipv haflingers, krijg je weer hele andere advertenties vaak.

Ahh paardjes uitzoeken is leuk :)


Haflingers zijn ongeveer even duur als een fjord maar mensen vragen gewoon asociale prijzen voor zon beest!! Voor een haf met een normaal papier en geen behaalde resultaten met een leeftijd van 3 tot 15 liggen de prijzen tussen 1100 en 1500 euro.. vragen ze meer dan word je uitgekleed!!

Haffies zijn trouwens onwijs leuke beesten erg sociaal en hechten erg aan hun baasje. Wel enorm koppig en sterk maar ach is altijd lache


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Paarden
BerichtGeplaatst: 28-02-2006, 19:21:54 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 04-01-2006, 23:52:10
Berichten: 166
Locatie: Hoorn
LaDy16 schreef:
Liefde&Respect schreef:
Hoi,
ik heb zelf ook een pony het is me eerste, voor die tijd heb ik eerst heel veel ervaring op gedaan met verschillende verzorgpaarden.
Ik zelf heb het financieel neit zo breed en wilde in eerste instantie een shetlander kopen, goedkoop in onderhoud en als het een forse is kan het ook leuk voor de kar en kan je er af en toe nog op.

Maar het is een Welsh A pony geworden omdat ik toch wel meer pit zocht, ik heb er €500,- voor betaald, geboden op internet via foto en daarna erheen gaan kijken, ik keek naar gezondheid en zijn karakter. Ik zag al meteen dat het een moeilijk beestje zou worden, dat ik vertrouwen moest gaan winnen en dat er totaal geen spieren op zaten en k flink moest gaan trainen. Maar ik viel op hem, hij was zo mooi en sprak me zo aan en ik ging graag de uitdaging aan, hij kon ook ontzettend mooi lopen.
Nu een jaar later is hij heel goed gespierd worden, i heb zijn vertrrouwen gewonnen en kan zelfs op hem rijden. Voor de kar kan helaas niet maar er is genoeg wat ik wel kan doen.

Mijn ambitie is eigenlijk lekker dressuur rijden, maar omdat gewoon het geld er niet voor was koos ik voor iets kleins, het grote is voor later. Maar het is maar net wat je zelf voorogen hebt en wat je eraan wil en kan geven. :wink:


ja daar heb je gelijk aan maar kun je mij ook wat zeggen van welke vaste lasten je hebt als je een eigen paard hebt

Ik heb onderhand 4,5 jaar rijervaring en heb veel ervaring op gedaan met verzorgponys maar aangezien dit nooit met de eigenare ging hebben ik en mijn vriend besloten om een fjord te kopen 1tje die heel lief is.

Liefs,
Renate :D


Hoi Renate,
ik betaal 15 euro per maand aan een uitgebreide ziektekostenverzekering, 170 per maand aan stalling, 13 euro per 3/6 maanden aan ontworming, 30 per jaar aan enting, en elke hoefsmid beurt kost 40 tot 56 euro per keer bij mij iedere 8 tot 10 weken...dat zijn al mijn vaste lasten

_________________
Wie is de wereld?

als men hem niet eens kent.

Wie is de mens?

Als zij zijn eigen zwakte niet erkent.



14- 9-2006


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Paarden
BerichtGeplaatst: 28-02-2006, 20:54:46 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 19-01-2006, 13:38:57
Berichten: 473
Liefde&Respect schreef:
LaDy16 schreef:
Liefde&Respect schreef:
Hoi,
ik heb zelf ook een pony het is me eerste, voor die tijd heb ik eerst heel veel ervaring op gedaan met verschillende verzorgpaarden.
Ik zelf heb het financieel neit zo breed en wilde in eerste instantie een shetlander kopen, goedkoop in onderhoud en als het een forse is kan het ook leuk voor de kar en kan je er af en toe nog op.

Maar het is een Welsh A pony geworden omdat ik toch wel meer pit zocht, ik heb er €500,- voor betaald, geboden op internet via foto en daarna erheen gaan kijken, ik keek naar gezondheid en zijn karakter. Ik zag al meteen dat het een moeilijk beestje zou worden, dat ik vertrouwen moest gaan winnen en dat er totaal geen spieren op zaten en k flink moest gaan trainen. Maar ik viel op hem, hij was zo mooi en sprak me zo aan en ik ging graag de uitdaging aan, hij kon ook ontzettend mooi lopen.
Nu een jaar later is hij heel goed gespierd worden, i heb zijn vertrrouwen gewonnen en kan zelfs op hem rijden. Voor de kar kan helaas niet maar er is genoeg wat ik wel kan doen.

Mijn ambitie is eigenlijk lekker dressuur rijden, maar omdat gewoon het geld er niet voor was koos ik voor iets kleins, het grote is voor later. Maar het is maar net wat je zelf voorogen hebt en wat je eraan wil en kan geven. :wink:


ja daar heb je gelijk aan maar kun je mij ook wat zeggen van welke vaste lasten je hebt als je een eigen paard hebt

Ik heb onderhand 4,5 jaar rijervaring en heb veel ervaring op gedaan met verzorgponys maar aangezien dit nooit met de eigenare ging hebben ik en mijn vriend besloten om een fjord te kopen 1tje die heel lief is.

Liefs,
Renate :D


Hoi Renate,
ik betaal 15 euro per maand aan een uitgebreide ziektekostenverzekering, 170 per maand aan stalling, 13 euro per 3/6 maanden aan ontworming, 30 per jaar aan enting, en elke hoefsmid beurt kost 40 tot 56 euro per keer bij mij iedere 8 tot 10 weken...dat zijn al mijn vaste lasten


Dat valt op zich nog wel mee dan.. Ik ga het paard waarschijnlijk eind augustus al kopen :D

Hoelang ben jij dan en hoelang is je paard?


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Paarden
BerichtGeplaatst: 28-02-2006, 21:18:05 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 04-01-2006, 23:52:10
Berichten: 166
Locatie: Hoorn
Hoe bedoel je hoelang ben ik ?
Ik ben 1.72 ong en me pony is 1.20..k ben niet zo zwaar hij kan me makkelijk dragen..

Mijn kosten zijn zo weinig omdat ik zoiezo al op een hele goedkope stalling sta en ik zo'n beetje het goedkoopste stalletje heeft omdat ie niet zoveel ruimte nodig heeft. En mijn hoefsmid doet het alleen nog maar voor de hobby en is dus niet meer zo duur... :wink: Dus vandaar... maar dat neemt niet weg dat het een hele goede is die warm beslaat.... ik hoop dat je wat aan deze info hebt

_________________
Wie is de wereld?

als men hem niet eens kent.

Wie is de mens?

Als zij zijn eigen zwakte niet erkent.



14- 9-2006


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Paarden
BerichtGeplaatst: 01-03-2006, 20:26:59 
Offline
Elf
Elf

Lid geworden op: 01-01-2006, 19:36:12
Berichten: 638
seren schreef:
littleSunshine schreef:
Nou...
Voor 1500 euro heb je iig een vij brede keus als je een fjord wilt :D
Haflingers zijn over het algemeen duurder...

Moet je eens bij marktplaats kijken! Echt super veel fjorden... en in alle prijsklasses, maten en types :D
-www.marktplaats.nl > Dieren en toebehoren > Pony's > en dan staat er Toon alle advertentie's en dan haal je dat weg en typ je fjorden (of haflinger o.i.d) Als je Fjord ipv fjorden typt, en haflinger ipv haflingers, krijg je weer hele andere advertenties vaak.

Ahh paardjes uitzoeken is leuk :)


Haflingers zijn ongeveer even duur als een fjord maar mensen vragen gewoon asociale prijzen voor zon beest!! Voor een haf met een normaal papier en geen behaalde resultaten met een leeftijd van 3 tot 15 liggen de prijzen tussen 1100 en 1500 euro.. vragen ze meer dan word je uitgekleed!!

Haffies zijn trouwens onwijs leuke beesten erg sociaal en hechten erg aan hun baasje. Wel enorm koppig en sterk maar ach is altijd lache


onze fjord betaalde we 2000 euro voor... maar die is ook echt geen doorsnee fjord, super mooi

@ liefde en Respect... als je rond de 1.70 ben, steken je benen toch ontzettend onder een paard van 1.20 uit? dat heb ik tenminste als ik op de welsh rijd van 1.35 (ben zelf 1.68)


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 54 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl