Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 23-12-2024, 18:43:57

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Re: heldervoelen
BerichtGeplaatst: 22-11-2004, 16:25:53 
Dwerg
Dwerg

Ik was laatst bij een stel vrienden en hing zo'n gespannen sfeer dat ik er bijna letterlijk misselijk van werd. Het leek wel afsof mijn zonnevlecht door mijn lichaam werd heen gedrukt. ( beetje rare uitleg maar weet niet zo goed hoe ik het moet omschrijven). Blijkbaar was dit van de spanning die er hing.
Gisteren zat ik achter de pc en kreeg ik hetzelfde gevoel, maar dit keer was ik alleen. Ik werd er een beetje opgefokt van. Is dat mijn eigen spanning? Ik ben gestopt met roken is dat het? Heb sinds een paar dagen een toermalijn kwarts om mijn nek hangen is dit het? Wat is dat? het lijkt in ieder geval alsof mijn intuitie op scherp staat.

Berichtenonderwerp: Re: heldervoelen
BerichtGeplaatst: 22-11-2004, 17:03:28 
Reus
Reus

Ervaring met edelstenen heb ik niet.
Maar wat die verjaardag betreft, ik denk dat veel mensen dit hebben.
Wat jij zegt van misselijkheid. Heb ik precies hetzelfde. Dit heeft ook te maken dat je niet goed geaard bent en jezelf niet goed afschermt.
Dat moet je dus wel doen, zeker op zo'n verjaardag! Dat achter je pc zitten kan dus heel goed met je aarding te maken hebben!
Daar heb je oefeningen voor. (ben er zelf ook druk mee bezig, maar wil nog neit helemaal lukken)

Hier een hele goede oefening:
(met dank aan de site van Peter: http://www.paranormaalgenezer.nl)

GRONDEN/ AFSCHERMEN
Ga op een comfortabele stoel zitten en plaats je benen naast elkaar met je voeten plat op de grond.
Plaats je handen op je onderbuik en sluit je ogen. Haal via je neus diep adem tot onderin je buik
(de plaats waar je handen zich bevinden), hou de adem even vast en adem dan langzaam uit via je mond
(lippen bijna op elkaar).
Visualiseer dat je je wortel- navel en zonnevlechtchakra afsluit. Gebruik hierbij een symbool wat bij je past
(bij-voorbeeld een bloem die dichtgaat, een deurtje dat je afsluit of een filter dat alle negatieve energie tegenhoudt).
Visualiseer dat er vanuit je stuitje een stengel groeit naar beneden, welke zich verankert in de aarde.
Open dan je voetchakra's en laat ze vollopen met heldere, zuivere aarde-energie.
Als ze vol zijn met deze mooie, heldere en zuivere energie, laat je het rustig omhoog komen langs je
kuiten, laat het even rondcirculeren bij je knieën, langs je dijbenen naar je wortelchakra.
Die zit bij je stuitje. Vul je hele chakra met deze energie en vul je aardestengel er ook maar helemaal mee op.
Laatde energie dan langzaam omhoog stromen en vul het navel-zonnevlecht en hartchakra er mee op.
Laat de energie ook naar je armen en handen stromen, dan weer door naar je keel, derde oog
en kruinchakra. Laat dan de overtollige aarde-energie weeromlaag stromen.
Als het omlaag stroomt neemt het alle psychische ballast mee die je op dat moment kwijt wilt raken.
Stuur de vuile energie de aarde in via je aardestengel en je voet-chakra's. De aarde neutraliseert het voor je,
je hoeft het alleen maar af te geven.
Ga dan met je aandacht naar je kruinchakra en zet je kruinchakra wijd open en vul hem helemaal met heldere
kosmische energie. Als je kruinchakra vol is laat je de energie gelijk door lopen naar je zonnevlecht en daar
vermeng je aarde- en kosmische energie tot een harmonisch geheel.
Als je voelt dat het harmonisch is vul je jezelf helemaal op met deze energie, al je chakra's, onder je voeten en heel je
energieveld (aura). Trek nu je energieveld samen, zoals een magneet hele fijne ijzerkorrels naar zich trekt. Jij en je hele
energieveld zitten nu barstensvol harmonische energie. Geniet er maar even van!

Berichtenonderwerp: Re: zonnevlecht
BerichtGeplaatst: 22-11-2004, 17:12:33 
Reus
Reus

[center]Afbeelding[/center]Het derde levensgebied of chakra is het navelchakra, ook wel de "zonnevlecht" genoemd. In het Sanskriet heet dit chakra "manipura", hetgeen "fonkelend juweel" betekent. Dit chakra bevindt zich enkele centimeters boven de navel, in de maag streek en heeft te maken met kracht, wil, macht, drijfkracht en onze grote emoties, zoals blijdschap en woede. Het is onze motor, onze energiecentrale waaruit we de kracht en energie putten om ons leven vorm te geven. In die zin heeft het chakra ook met onze identiteit te maken. Onze identiteit is immers vooral af te lezen aan wat we in het leven doen, wat we presteren en vormgeven.
Enkele uitersten van dit levensgebied: trekken we ons terug in onszelf, houden we onze energie binnen, spreken we onze kracht niet aan om onszelf vorm te geven? Nemen we te weinig onze ruimte in, houden we onszelf klein, laten we anderen bepalen hoe we moeten leven, moeten zijn? Trekken we ons veel aan van andere, ligt dat alles ons zwaar op de maag of voelen we ons juist leeg (gezogen), futloos? Of voelen we ons vol energie en kracht, hebben we zelfs de neiging anderen met onze macht te overheersen, zijn we te nadrukkelijk bazig en bezig om onszelf vorm te geven? Nemen we zoveel ruimte in, dat anderen onvoldoende aan bod komen, overstemmen we anderen, gedragen we ons luidruchtig?
Zoals u ziet, zijn deze uitersten veelal in de mensen herkenbaar. Het gebied van dit derde chakra heeft ook alles met macht, dictatorschap te maken. Vergelijk de lichaams houding van Mussolini en Hitler maar een: handen op de rug, de zonnevlecht duidelijk naar voren gestoken. Een in elkaar gedoken houding duidt juist op een zwak chakra. De zonnevlecht is een belangrijk hoofdkanaal, waardoor veel indrukken van buitenaf binnenkomen. Vooral mensen die hiervoor erg ontvankelijk zijn, hebben het gevoel dat ze zich veel aantrekken. Dit kan ertoe leiden dat we dan vaak niet meer precies weten wat nou van onszelf is en wat van anderen. De energie van dit chakra heeft een expansief karakter: via het lichaam vult zij de aura, spreidt zich zo om ons heen. Mensen met een sterke werking van de zonnevlecht hebben doorgaans een ruime aura om zich heen, en mensen met een te weinig energie in dit levensgebied een kleine aura. De omvang van de aura en de stevigheid ervan bepalen in sterke mate hoe energiek we ons voelen en hoe we overkomen op anderen

Liefs Carina ;)

bron: http://www.stamcel.org/html/chakra3.htm

ps ik heb het topic even gesplitst voor de duidelijkheid

BerichtGeplaatst: 22-11-2004, 18:04:28 
Dwerg
Dwerg

:shock: goh, dank je wel. Ben weer iets wijzer.

BerichtGeplaatst: 22-11-2004, 18:14:59 
Reus
Reus

Ik heb trouwens ook geleerd dat je je zonnevlecht iets kan afschermen door groene kleding op je huid te dragen. En dan op de plek van je zonnevlecht. Dus een hempje, t-shirt oid.
En je armen kruisen op je onderbuik houdt ook wel wat tegen.

BerichtGeplaatst: 02-12-2004, 15:51:44 
Reus
Reus

Als je je benen en armen kruist ben je sowieso beter afgesloten voor negative invloeden ;)

Liefs Carina ;)

BerichtGeplaatst: 29-01-2005, 15:06:18 
Groentje
Groentje

Ik was laatst op de paranormale beurs, en daar heb ik oa een aurafoto laten maken en heb een reading gehad met een paragnost.
Beide personen merkten wat op aan mijn zonnevlecht.
Ook zagen beide personen een gele vlek daar zitten.
Weet iemand misschien wat dit betekend?
Ze hebben het me wel uitgelegd maar ben het een beetje vergeten :S

Alvast Bedankt
Moonshine

BerichtGeplaatst: 29-01-2005, 22:12:24 
Reus
Reus

De kleur van je zonnevlecht is geel.

Liefs Carina ;)

BerichtGeplaatst: 30-01-2005, 12:29:37 
Dwerg
Dwerg

Bij mij komt echt elke emotie door mn zonnevlecht. Of het nou liefde, spanning, verdriet of iets anders is, ik voel het altijd daar. Is dat normaal??
Je zou zeggen dat verdriet en liefde in je hart zou moeten zitten.

BerichtGeplaatst: 30-01-2005, 14:10:49 
Reus
Reus

Het kan dat de meeste emoties door je zonnevlecht worden opgenomen in je lichaam

Liefs Carina ;)

BerichtGeplaatst: 23-02-2005, 21:23:27 
Dwerg
Dwerg

De hele tijd als ik me rot voel voel ik het daar. Kan ik dat niet weghalen ofzo. Ik word gek van dat constante gevoel daarzo. Dat ik het voel prima maar dit is het zoooo irritant. Zeker alleen door het probleem op te lossen?? Maar kan ik het niet minder maken door iets?? :oops:

Afsluiten heeft in dit geval geen zin...daarbij kan ik het niet eens.gehe

BerichtGeplaatst: 23-02-2005, 22:15:03 
Groentje
Groentje

Misschien kun je proberen, als je weer niet lekker word bij je zonnevlecht, je te gaan aarden. Dit wil bij mij nog wel eens helpen.
Wat ook nog wel eens wil helpen, dat is de methode met de klepjes.
Ik weet niet zo goed hoe dit heet eigenlijk. Maar ik heb hem van Tamara geleerd. Weet wel dat dit in verband staat met de chackra's.
Misschien zijn dr hier op de site meerdere mensen die deze methode kennen. En hier op dan kunnen reageren :)

Groetjes Moonshine

BerichtGeplaatst: 23-02-2005, 22:36:18 
Reus
Reus

je kunt je zonnevlecht heel goed sluiten door simpelweg met je armen over elkaar te gaan zitten

Liefs Carina ;)

BerichtGeplaatst: 26-02-2005, 17:13:58 
Reus
Reus

Als je last hebt als je in een ruimte zit, is armen over elkaar het beste.
Als je last hebt van 1 persoon, bijvoorbeeld als diegene naast je zit en je van alles overneemt, is een denkbeeldige spiegel tussen jullie in plaatsen. En dan met de spiegelkant naar hem/haar.
Zo kaatst alles terug naar diegene en kan het niet bij jou komen.
Het is even oefenen, maar werkt wel.

BerichtGeplaatst: 02-06-2005, 17:46:30 
Dwerg
Dwerg

Voel jij dat om je zonnevlecht heen dan? zwembandjes?

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00