Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 21:28:43

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 73 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Re: Gidsen
BerichtGeplaatst: 23-03-2005, 14:10:09 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 01-11-2004, 14:36:05
Berichten: 1136
Locatie: Huizen
Wat gidsen doen is je advies geven. Soms voel je dat je eigenlijk naar rechts moet, maar volg je je verstand en ga je linksaf. Dan blijkt dat je toch verkeerd zit. Zo zou je het met gidsen ook kunnen zien. Als je je gevoel (vaak ingegeven door gidsen) negeert kom je 'verkeerd' terecht. Dit is wel erg zwart wit uitgelegd, maar misschien het meest duidelijk.

_________________
"Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind."

-Dr. Seuss-


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Gidsen
BerichtGeplaatst: 23-03-2005, 14:42:02 
Merci jullie helpen me er enige klaarheid in te krijgen bedankt daarvoor!

groetjes neske
:wink:


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Gidsen
BerichtGeplaatst: 07-04-2005, 20:45:53 
hoe weet k dat het mijn gevoel of dat het mijn verstand is :oops:
xxx


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Gidsen
BerichtGeplaatst: 07-04-2005, 20:50:13 
en kunnen gidsen juh dan helpen met keuze maken? :oops: :?:


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Gidsen
BerichtGeplaatst: 07-04-2005, 21:59:13 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 14-10-2004, 12:05:26
Berichten: 1835
Locatie: Emmeloord
Het verschil tussen verstand en gevoel is het verschil tussen denken en inuïtie.
Soms dan weet je ineens een antwoord ergens op en daarna ga je pas denken, dan is het antwoord dat je als aller eerste kreeg, zonder dat je weet waar het vandaan komt, het goede antwoord :)
En gidsen begeleiden je idd. ze helpen je met het maken van keuzes en staan je bij daar waar jij ze nodig bent.


Groeten Paul!

_________________
weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Gidsen
BerichtGeplaatst: 10-05-2005, 08:13:06 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 10-05-2005, 07:46:26
Berichten: 50
Ik hoor de laatste tijd een stem in mijn hoofd, net alsof het mijn gedachten zijn. De stem zegt dat ze mijn gids is. Nu vraag ik me af... Is het mijn fantasie of is ze echt mijn gids?


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Gidsen
BerichtGeplaatst: 10-05-2005, 09:49:13 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 25-02-2005, 13:02:34
Berichten: 222
Locatie: nederland
hoi,

nou ik denk dat het je gids is. :wink: ik had namelijk precies hetzelfde. eerst dacht ik dat het me fantasie was omdat ik me onzeker voelde over gidsen en ik dacht dat ik het maar zelf verzon, maar het was dus echt me gids.
X Don
p.s is je geweten eigenlijk je gids???

_________________
what touches our hearts, binds us to the dance of life


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Gidsen
BerichtGeplaatst: 24-06-2005, 10:38:16 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 23-06-2005, 11:05:30
Berichten: 16
carina schreef:
Je krijgt altijd advies van je gidsen, maar de meeste mensen herkennen dit niet alszijnde het advies van een gids.

Ook jij hebt op een diep niveau contact met je gidsen. Maar het is niet zo dat ieder mens ooit de stem zal horen van zijn gids en zijn gezicht zal zien. Communicatie kan ook door weten, ruiken, proeven, voelen tot stand komen

Liefs Carina ;)

Ik vroeg me hetzelfde af als Rens deed, dank je voor je uitleg.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Gidsen
BerichtGeplaatst: 24-06-2005, 10:42:14 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 23-06-2005, 11:05:30
Berichten: 16
carina schreef:
Je krijgt altijd advies van je gidsen, maar de meeste mensen herkennen dit niet alszijnde het advies van een gids.

Ook jij hebt op een diep niveau contact met je gidsen. Maar het is niet zo dat ieder mens ooit de stem zal horen van zijn gids en zijn gezicht zal zien. Communicatie kan ook door weten, ruiken, proeven, voelen tot stand komen

Liefs Carina ;)

Ik vroeg me hetzelfde af als Rens deed, dank je voor je uitleg.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Gidsen
BerichtGeplaatst: 30-01-2006, 08:40:23 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 19-01-2006, 13:38:57
Berichten: 473
Hallo,
Ik heb soms weleens dat als ik een vraag in mezelf stel dat ik erineens antwoord op krijg maar dan hoor ik me eigen stemen dan denk ik echt huh ik heb er nog niet zo vaak bij stil gestaan maar de laaste tijd wel zonder dat ik na denk krijg ik antwoord of als ik het ergens mee moeilijk heb en ik denk eraan krijg ik een duwtje van 'he het komt allemaal wel goed' ik vroeg een keer in mezelf van hoe heet mijn gids eigenlijk en toen kreeg ik de naam maria ik dacht dat ik misschien die naam zelf had verzonnen maar dat vond ik een beetje raar zo snel direcht een naam krijgen :?
is dit mijn gids??


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Gidsen
BerichtGeplaatst: 04-02-2006, 16:50:59 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 04-02-2006, 15:52:40
Berichten: 33
Locatie: amsterdam
Hallo,

Ik noem mijn gids altijd maar het engeltje op mijn schouder. Waarom? Het gebeurd mij met de regelmaat van de klok dat "iets / iemand" mij ingeeft iets wel al dan niet te doen. Zo ben ik al aan heel wat benarde situaties ontsnapt. Want hoewel ik nooit precies heb gesnapt waar dat vandaan komt, heb ik het wel altijd gevolgt omdat het gevoel dan zo sterk was dat ik het niet naar mezelf toe kon verkopen om het te negeren.

Verder heb ik gevoelsmatig het idee in elk geval drie gidsen te hebben waarvan in de "identiteit" ken. Ik heb ook heel sterk het gevoel dat iedere gids zo zijn functie vervuld binnen mijn leven. Met andere woorden ze staan mij ieder op hun eigen "vakgebied" bij. Over de derde heb ik een vraagje;

Kunnen gidsen ook dieren zijn. Ik heb namelijk nog al eens het idee dat het mijn overleden kat is die mij bijstaat op momenten van verdriet. Ik heb dan het gevoel dat ze op mijn schoot ligt of van de ene kant naar de andere kant loopt in huis. Aan het huis ligt het niet want ik ben al zoveel verhuisd de afgelopen 7 jaar en ze is er in elk huis geweest. De kat is in mijn leven heel belangrijk geweest toen ze nog "hier" was. Ze was er vanaf mijn geboorte tot dat ik 16 jaar was. En heeft zelfs nog jongen in mijn wiegje gehad, waar alleen ik met mijn baby vingers aan mocht zitten.

_________________
Ook in al het moeilijke zit een mooie les.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Gidsen
BerichtGeplaatst: 18-03-2006, 17:34:10 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 30-12-2005, 21:30:14
Berichten: 54
Ja mies dieren kunnen ook je gids zijn !
Alleen zulen ze geen hoofdgids zijn.
Zelf heb ik mijn oude hond als gids. Hij helpt me vooral dieren begrijpen en als ik een moeilijk consult heb.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Gidsen
BerichtGeplaatst: 10-06-2006, 13:52:57 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 20-07-2005, 12:18:37
Berichten: 132
Locatie: Terneuzen
heyy,

Er is mij wel eens verteld dat er overleden dierbaren van vrienden mij helpen dmv energiebehandelingen, en dat doen ze dan samen met een of twee gidsen van mijzelf.
Heb ik het dan bij het juiste eind dat zij geen gidsen van mij zijn maar mij toch willen helpen?

_________________
Wonder..


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Gidsen
BerichtGeplaatst: 21-07-2006, 13:17:29 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-06-2006, 11:48:56
Berichten: 1182
Locatie: Heerenveen
Als ik met mijn gids in contact wil komen, moet ik het dan helemaal alleen doen of is het soms ook mogelijk om het te doen met iemand wie spiritueel hoger is dan dat ik dat ben?

_________________
Past the point of no return, no going back now
Our passion play has now, at last, begun
Past all thought of right or wrong, one final question.
How long should we two wait, before we're one?


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Gidsen
BerichtGeplaatst: 26-07-2006, 19:30:47 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 13-11-2005, 18:59:52
Berichten: 428
Het gaat om je eigen zelf :) maar je staat altijd met ze in contact , probeer dit eens ,



Ga gewoon lekker rustig ontspannen zitten en zorg voor een goede kalme ademhaling, stel de vraag aan jezelf die je wilt vragen en laat het eerste wat in je opkomt eruit door het hard op te zeggen .

probeer het eens werkt het niet gelijk geef niet gelijk op

succes ermee !

_________________
Mijn ergste vijand wens ik het allerbeste toe


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 73 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl