Ik weet niet of je er wel eens van gehoord hebt, maar veel mensen denken dat tantra een vorm van seks is.
Zo zou je oneindig lange seks kunnen hebben. Ik zeg niet dat het niet zo is, maar de grondslag ligt ergens anders.
Het is eigenlijk gebaseerd op dat de basis
voorraad aan energie opgeslagen ligt in je basischakra (de 1e dus). Dit wordt ook wel seksuele energie genoemd. Bij tantra kan je die bron aanspreken, die energie rond laten
circuleren in je lichaam en hem eventueel gebruiken als energiebron voor je eigen lichaam.
Zo gebruiken Tibetanen het om in de bergen te kunnen overleven (zij gebruiken het voor warmte).
Het is erg moeilijk om te begrijpen wat tantra is. Pas wanneer je de verstandhouding met
normale seks begrijpt zul je het volledig kunnen toepassen.
De meeste mannelijke tantrika hebben er 6/7 jaar over moeten doen om volleerd te zijn.
Ik kan het van nature en ik denk dan ook dat ik er in vorige levens aardig wat mee te maken heb gehad.
Wat jij beschreef klonk als wat ik ervaar bij tantra, maar het zou natuurlijk net zo goed iets anders kunnen zijn.
Ik snap bovendien maar half wat iedereen met trillingen bedoeld (ik ben niet zo op de hoogte van wat er in de spirituele
scene allemaal rondspookt).
Als je er in geinteresseerd bent kan je een boek kopen of iets dergelijks.
Dit is slechts een klein deel van wat tantra is. Het komt eigenlijk neer op dat die tantrische energie gedeeld kan worden tussen partners (fysiek contact is niet nodig). Men gelooft dat het mannelijke en het vrouwelijke gelijk is aan het goddelijke. Vandaar dat er vaak gesproken wordt van een intens, oneindig, orgasme.
Maargoed, ik kan hier uren over doorlullen, als je nog wat meer wilt lezen, dan is
hier een goede link.