Er zijn zielsverwanten en tweelingzielen:
Tweelingziel: twee zielen (mensen) die uit 1 gesplitste ziel afkomstig zijn en elkaar dus reeds kenden gedurende vele incarnaties. Ze complementeren elkaar en helpen elkaar bij elkaars ontwikkelingsproces.
Zielsverwanten: dit zijn mensen die uit verschillende zielen voortkomen. Ze hebben op aarde dezelfde les te leren en zijn derhalve enige tijd bij elkaar. Zodra ze elkaar ‘niet meer nodig hebben’, kan deze relatie uiteenvallen.
Het kan dus zijn dat je een aantal zielsverwanten hebt, van je tweelingziel heb je er echter maar één; de kans dat je deze ontmoet is ook vrij klein, maar niet onmogelijk. Het verschil er tussen is ook anders, ik zal het even uitleggen.
Een vriendin van mij is een zielsverwant van mij. Ze is net als mij en voelt ook dingen heel goed aan, maar niet altijd alles even goed. En het s ook zo dat we afgelopen jaar geen contact hebben gehad en daarbij heb ik ook maar heel soms aan haar gedacht. Ik kan dus zonder. Dit is een zielsverwant.
Nu mijn tweelingziel. We hebben elkaar ontmoet en ook tijdelijk een relatie gehad, dat ging fout doordat zij werd beïnvloed door een slechte thuissituatie. We hebben toendertijd een half jaar geen contact gehad, maar we konden elkaar niet vergeten, nu nog steeds net, maar iig. We hebben nu dus weer heel goed contact en het is zo dat zij weet precies wat er aan de hand is als ik me slecht voel, zij voelt wat ik voel en denkt wat ik denk en vica versa net zo. Het is ook geen verliefdheid meer, het is anders maar toch meer. Het is ook absoluut anders dan een zielsverwant. Het is gewoon veel meer, alsof ze gewoon deel van mij is. Zo precies weten en voelen we alles van elkaar. Tis echt heel mooi.
Ik hoop dat het nu nog duidelijker is geworden en vragen of opmerkingen zijn natuurlijk van harte welkom.
Groeten Paul