Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 05-02-2025, 21:34:14

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 46 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: 2012, lichtwerk etc...
BerichtGeplaatst: 06-12-2004, 11:08:44 
Nimf
Nimf

sorry ik heb geen idee waar ik deze vraag moet neerzetten.

ik las op spiritueel trefpunt over vele begrippen, zolals nieuw tijdperk, 2012, veranderd dna etc

ook de overgang van de 3e dimensie naar de 4e en 5e demensie...en we moeten niet leven in het verleden en toekomst....maar in het eeuwige nu....maar wat voor nut heeft het eeuwige nu? en waar komen die 4e en 5e demensies vandaan...en zo denk ik dus steeds verder...waar komt alles vandaan...en wat is het nut van alles...ik snap het niet meer:s... het heeft geen logica..

Berichtenonderwerp: Re: 2012, lichtwerk etc...
BerichtGeplaatst: 06-12-2004, 12:51:56 
Reus
Reus

Misschien past het het best in Geloof thuis. Maar indien de mods deze post hier vinden passen, no problemo!

Ik kan je helaas niet helpen Indira. Ik hou me niet echt met de theorie van dat soort dingen bezig. Heeft voor mij (nog) geen meerwaarde.

-Dr. Seuss-

BerichtGeplaatst: 06-12-2004, 13:03:38 
Hoi lieve Indira,

Het Nu is het enige ware tijdsbesef wat we werkelijk hebben. Als je steeds met je bewustzijn richt op het verleden of toekomst raak je je verbinding kwijt met je ware zelf, en leef je eigenlijk circel omdat je constant het verleden naar de toekomst probeerd te projecteren, ookal doen de situaties van het verleden zich wel aan in andere vorm, maar jij ervaard het dan nog het zelfde omdat je nog in je oude gedragspatroon zit (waar je allang voorbij had kunnen evolueren).

Het met je bewustzijn in het verleden zitten en toekomst is vaak onbewust een uitting van angst voor het onbekende, omdat je via het verleden de toekomst wilt berekenen en zodoende je acties daar op baseren. Zodoende merkt men helemaal niet wat er werkelijk gebeurd, want wat er werkelijk gebeurd, gebeurd in het hier en Nu. Gisteren is slechts een moment geleden, morgen komt niet, want morgen is altijd morgen. Het enige wat we werkelijk kunnen ervaren is het Nu.

De overgang naar de 4e dimensie is slechts een symptoom van onze eigen evolutie. Terug redenerend naar de bron weet ik ook niet precies waarom we dit doen. Waarom we groeien, waarom het bestaan uberhaupt bestaat (ben zelfs lang boos geweest op de bron omdat het bestaat, en het lijden heeft doen bestaan). Misschien dat dit wat verruiming kan geven, dat het je opeens duidelijk wordt, want volgens mij zitten we beide vast met onze mentale vragen :): http://kenshi.web-log.nl/index.log?ID=1428059 en http://kenshi.web-log.nl/index.log?ID=1430661

Ook moeten we ons eigenlijk realizeren, helemaal als mens zijnde, dat niet alles beantwoord kan worden met kennis en mentaal begrip. Vaak kunnen we het antwoord slechts Zijn en/of voelen.

BerichtGeplaatst: 06-12-2004, 18:01:21 
Nimf
Nimf

hhhhmmmmmmmmmmmm

BerichtGeplaatst: 06-12-2004, 20:32:54 
Feniks
Feniks

ben het gedeeltelijk wel met kenshi job eens...

Door in het Nu te leven sta je denk ik vaster in je leven.. je laat je niet van de weijs brengen door "plaaggeesten uit het verleden".

Over die demensies ben ik nog niet uit.. ga daar eens wat verder over zoeken.

@: kenshi job: Wat betreft de bron en het doel waarom mensen lijden ben ik als volgt van mening. We moeten in onse levens allerlei emoties en indrukken ondervinden. Zo ook negative indrukken als pijn/ziekte/verdriet etc. Door dit alles te ervaren kunnen wij groeien in onze spirituele geest en meer begrijpen van onze andere geesten om ons heen. Ik denk wanneer dit niet zou gebeuren dat je in een emotie zou blijven steken... je kan niet verder ontwikkelen enzo, en dan is het alleemaal wel erg saai denk ik.
Misschien ben je het er niet mee eens, dan respecteer ik, maar dit is mijn idee over leed en vreugde in het aardse leven :wink:

liefs rogue :sss:

BerichtGeplaatst: 06-12-2004, 22:12:53 
Ook ik geloof dat negativeit er is om van te groeien, het is er als spiegel om ons licht te leren kennen en ervaren. Echter, de constante vraag "waarom" naar elke openbaring die ik behaalde maakte me onzettend gefrustreerd, omdat het opgegevenmoment nutteloos leek te worden.

BerichtGeplaatst: 06-12-2004, 22:25:10 
Reus
Reus

Daarom is het ook belangrijk om het constante vragen van "waarom?" te vervangen door acceptatie en evaluatie (dus lering trekken uit dat wat geweest is) en alleen "waarom?" te vragen bij de dingen die echt meest belangrijk zijn.
Dat brengt tevens een stuk mentale rust met zich mee waardoor je innerlijke wijsheid zich beter kan laten horen en je beter inzicht krijgt in de vragen des levens.

Groeten!

BerichtGeplaatst: 06-12-2004, 22:35:02 
Hoi Beautiful Disaster,

Haha helemaal mee eens, alleen heb ik dat moeten leren door meerdere keren mijn hoofd tegen de muur te rammen :P. *lacht om zich zelf*

BerichtGeplaatst: 06-12-2004, 22:37:43 
Reus
Reus

:rolling: tjah, sommige lessen zijn letterlijk hard :P

BerichtGeplaatst: 07-12-2004, 09:27:51 
Nimf
Nimf

Vragen jullie je niet af dan wie wij zijn? waar zijn wij uit gekomen? net als een baby, vanaf eitje naar zow stukje precies werk...zo slim, handen, ogen oren en neus etc...dat is toch vaag dat de natuur dat zo maakt? net als planten en dieren. en de aarde dan...die zweeft in een eindeloos zwarte ruimte...wat voor ruimte...en houd die ook een keer op? zo nee, wat is de ruimte en waar hangt hij in..waar zijn al de overledene...geen rijd geen ruimte...waar zijn ze dan wel?....ik draai door he maar die vragen houden mij wel bezig. Het is gewoon niet te snappen, ik denk dat jullie daar ook geen antwoorde op hebben he...

Sanne

BerichtGeplaatst: 07-12-2004, 10:16:51 
Reus
Reus

Een antwoord op die vragen zal niemand je kunnen geven, behalve jij zelf.

Een baby is idd. zo mooi, en zo klein en het werkt allemaal. Hoe de natuur dat doet weet ik ook niet, maar ik geniet er wel van. Geeft voor mij aan dat de natuur het meest brilliante en meest pure is op aarde.

En de ruimte. De ruimte is oneindig. En dát is iets wat niemand zal kunnen verklaren. Het is één groot vacuüm zonder begin en zonder einde.

Overleden mensen die komen op een plaats zonder tijd en ruimte, totdat ze weer incarneren en weer "down to earth" zijn. Als een ziel genoeg heeft geleerd wordt hij één met de Bron, of God, Allah of hoe je het ook wilt noemen. Die ziel maakt dan deel uit van de kosmische en universele energie.

Op sommige dingen kun je geen antwoord krijgen, je kan je er slechts bij neerleggen en het accepteren, er van genieten.
Dat doe ik ook.

Groeten!

BerichtGeplaatst: 07-12-2004, 10:25:00 
Reus
Reus

ik bleef haken bij....de heelal dat oneindig is.... :shock:

BerichtGeplaatst: 07-12-2004, 17:52:57 
Reus
Reus

Kan ik begrijpen, het woord "oneindig" is moeilijk tot bijna niet te bevatten, maar het is echt zo.
Ik heb me er ook bij neergelegd, gewoon omdat er geen antwoord op te vinden is. Door acceptatie begrijp ik het ook sneller.
Misschien helpt het bij jou ook, gewoon je erbij neerleggen.

Greetz!

BerichtGeplaatst: 07-12-2004, 18:26:53 
Reus
Reus

haha ja ik weet dat het oneindig is, maar begon er eigenlijk net pas weer in te verdiepen en toen kreeg ik allemaal gedachtes hoe bekrompen we allemaal zijn...

ghehe

doeii

BerichtGeplaatst: 07-12-2004, 18:40:56 
Reus
Reus

Dat is ook zo, maar we komen wel weer in een hoogbegaafd tijdperk als Atlantis, en daarna weer vanaf voren af aan.
Ik zal het proberen uit te leggen, is wel intressante theorie.

In de Astrologie werken we met tijdperken, zoals iedereen weet gaan we momenteel naar het Aquarius tijdperk.
Elke wisseling van tijdperk brengt veranderingen met zich mee. Veranderingen in het denken van de mensen, in de wetenschap, etc. Kortom alles ondergaat dan een verandering, ook de aardbol en het klimaat.
Het wisselen van dierenriem teken gaat oneindig door, na het laaste beginnen we weer bij de 1e.
Komen we op een gegeven moment in een tijdperk waarin we hetzelfde niveau bereiken als Atlantis, dan zullen we daarna weer van voren af aan moeten beginnen. Om alles weer te beleven.

Ik vind het wel een interresante theorie en zal hem eens verder uitwerken, later meer, nu al jullie mening?

Greetz!

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 46 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00