Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 13:37:08

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: helderruiken???
BerichtGeplaatst: 08-12-2004, 10:18:08 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 21-10-2004, 16:36:19
Berichten: 392
Locatie: lelystad
Het klinkt allemaal een beetje raar misschien, maar ik ruik steeds op mijn kamer opeens een sterke geur van een zeepje ofzo. Vaak in een vleugje en dacht er eigenlijk niet over na. Tot gisteren, ik rook de geur heel lang tot het irritante toe. En vanacht weer, alleen niet zo sterk en ook niet zo heel lang, maar misschien verbeelde ik me het wel omdat ik er op lette.
Ik kreeg je het heel warm en vervolgens en rilling over mijn rug.
Uiteidelijk werd ik een beetje bang omdat ik nare dingen ging denken.

Wie kan mij helpen, waarom ruik ik dit, wie is het, wil hij/zij mij wat vertellen?

Als iemand me kan helpen heel graag.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: helderruiken???
BerichtGeplaatst: 08-12-2004, 10:31:39 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 21-11-2004, 20:40:36
Berichten: 1174
Locatie: Hoeksche Waard
Ik heb even voor je op internet gezocht ;)
Misschien heb je er wat aan, misschien weet je dit al.
Maar ik heb een poging gewaagd ;)

______ Intro

Deze vorm van helderheid is samen met helderproeven een van de minder voorkomende vormen van helderheid. Het is een vorm die vaak in specifieke situaties voorkomt, aangezien het vaak een onderdeel van telepathie is.

______ Intuïtie en telepathie

Bij helderruiken hebben we het vaak over het ruiken van een brandgeur terwijl er geen brand is, het ruiken van een specifieke wierookgeur terwijl er geen wierook gebrand wordt, het ruiken van een geur die bij een bepaald persoon hoort, etc.
Als we nu gaan kijken naar de eerste twee voorbeelden, dan hebben we het over telepathie, terwijl het derde voorbeeld een voorbeeld is dat betrekking heeft op je intuïtie. Professor W.H.C. Tenhaeff schreef daarover het volgende:

"In 1945 ben ik als dienstplichtig onderofficier opgeroepen en in juni 1946 getrouwd. Mijn vrouw is blijven doorwerken. Ik kwam elke zaterdag naar huis. Op zekere dag kon ik door omstandigheden onverwachts al vrijdagmiddag naar huis. Wij bezaten nog geen haard, maar een noodkacheltje. Toen ik thuis kwam (mijn vrouw die mij pas zaterdag verwachtte, was niet thuis) was mijn eerste werk de kachel aan te maken. Deze wilde niet best trekken zodat ik de schuif openzette. Verder zette ik een ketel water op het vuur. Ik ging daarna op zolder werken en vergat de kachel...
Toen ik weer beneden kwam, stond de kachel roodgloeiend en was de ketel drooggekookt. De kamer stond vol rook en damp,k de ramen waren beslagen. Ik schrok heel erg toen ik het zag, maar alles liep goed af.
Mijn vrouw kwam thuis en het was een prettige verrassing voor haar dat ik thuis was en de kachel al lekker brandde. Ik vertelde haar niets van de historie, omdat ik het een beetje klungelig van mij vond en ook omdat zij zich altijd ongerust maakte over brandgevaar.
Tot mijn verbazing begon mijn vrouw mij nu te vertellen, dat zij die middag om half vier met een collega stond te praten en ineens een brandlucht in haar neus had gekregen. Haar collega rook echter niets. Zij had daarop opgemerkt dat ze net een lucht in haar neus kreeg als van een keetel die droog stond te koken. Haar collega maakte toen de als grapje bedoelde opmerking: 'Dat zal Coen zijn, die heeft vergeten de ketel af te zetten.' Mijn vrouw antwoordde hierop dat dit niet kon omdat ik niet thuis was..."

Professor Tenhaeff raakte in paniek toen hij erachter kwam dat de ketel droogekookt was. Het is vaak in stress- en panieksituaties dat wij, weliswaar onbewust, onze telepathische gaven activeren, zo deed ook de professor. Hierdoor werd de brandgeur doorgeseind naar zijn vrouw. Een andere eigenschap van telepathie, is dat het alleen werkt tussen twee personen die elkaar bekend zijn. Dat is een verklaring waarom de college van mevrouw Tenhaeff, niets rook.

Tijdens het geven van een reikibehandeling op afstand, kan er een heel sterke band ontstaan tussen de behandelaar en de ontvanger. Zo gebeurt het wel eens, ook weer onbewust, dat de ontvanger een signaal ontvangt van de behandelaar. Zo is het wel eens zo dat de behandelaar de geur van de wierook die hij aan het branden is, overbrengt op de ontvanger. Ook dit is een voorbeeld van telepathie.

Deze voorbeelden zou je eigenlijk dus niet moeten categoriseren onder helderruiken, maar simpelweg onder telepathie.

______ Entiteiten

Entiteiten maken zich kenbaar aan een paragnost, door bepaalde kenmerken. Dit kan een bepaald motief zijn van een kledingsstuk, een sieraad of een ander symbool. Mensen die goed zijn in het opvangen van vreemde energieën (paragnosten dus), kunnen behalve een beeld, een gevoel, of een bepaald geluid, ook een geur doorkrijgen. Denk bijvoorbeeld aan een specifieke damesparfum die een overleden oma altijd droeg of een bepaalde tabaksgeur van een overleden man. Omdat we het hier niet over een contact tussen twee levende organismen hebben, is er dus geen sprake van telepathie, maar van helderruiken.

______ Trainen

"Alles is te leren" zeg ik wel eens. Nu geloof ik dat dat bij deze gave ook mogelijk is, maar het zal je niet zo makkelijk afgaan.
Zorg om te beginnen dat je je andere helderheidsgaven goed ontwikkeld hebt. Een goed contact met je gids(en) en enige kennis van omgang met entiteiten zou ik ook aanbevelen. Als dat contact goed is, dan zou je met de hulp van je gidsen en entiteiten kunnen gaan trainen. Vraag ze, als ze contact met je leggen, om dit contact via een helderruikende manier te laten verlopen. Als de tijd er rijp voor is, dan zullen ze dit zeker met je oefenen.

------------------------------------------------------------------------

helderruiken.
Je krijgt geuren binnen die niemand anders ruikt.Geuren roepen ook emoties op en aan de hand daarvan kan je bepaalde indrukken krijgen.


------------------------------------------------------------------------------

Helderruiken
Wat een helderruikend persoon ruikt zijn niet de normale geuren die algemeen aanwezig zijn, maar energieën die in duidelijke geur worden omgezet. De persoon ruikt iets wat een ander niet kan ruiken. Waar de energie van wat er geroken wordt vandaan komt is niet altijd bekend. Het lijkt er voor zover op dat het lichaam of een deel van het lichaam (orgaan of gezwel) energie uitstraalt (desnoods in de aura/uitstraling van de persoon), wat opgevangen kan worden door een helderruikend persoon.

_________________
"Jij ziet dingen die er niet zijn," zei hij.
"Er zijn dingen die jij niet ziet," dacht ik.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: helderruiken???
BerichtGeplaatst: 08-12-2004, 12:13:16 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 13-10-2004, 19:42:50
Berichten: 1512
Locatie: Den Hoorn zh
Op het forum ook eerder besproken :
http://forum.spirituelejongeren.nl/viewtopic.php?t=250&highlight=helderruiken

Misschien heb je er wat aan

Liefs Carina ;)

_________________
oog om oog maakt de wereld blind


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: helderruiken???
BerichtGeplaatst: 08-12-2004, 13:04:39 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 21-10-2004, 16:36:19
Berichten: 392
Locatie: lelystad
Dank je wel beide. Maar ik wil eigenlijk gewoon weten waarom ik dit ruik en van wie het komt. Misschien kan iemand me daar mee helpen?
Maar ja ik wil altijd te veel dat weet ik. :)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: helderruiken???
BerichtGeplaatst: 08-12-2004, 13:27:11 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 13-10-2004, 19:42:50
Berichten: 1512
Locatie: Den Hoorn zh
uhhm zeeplucht, deed het je niet aan iemand denken, zoals je oma ofzo?

Liefs Carina ;)

_________________
oog om oog maakt de wereld blind


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: helderruiken???
BerichtGeplaatst: 08-12-2004, 13:40:31 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 02-12-2004, 11:00:03
Berichten: 1169
beau ik heb het je toch verteld :?


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: helderruiken???
BerichtGeplaatst: 20-01-2005, 15:44:56 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 19-12-2004, 18:28:42
Berichten: 60
Locatie: Midden-limburg
Beau,
Ik heb het de laatste tijd ook wel vaker dat ik bepaalde geuren ruik , die anderen niet ruiken.
Vaak ook verschillende, in het begin wist ik deze geuren geen plaats te geven.
Maar als je er verder over na gaat denken,kun je de geuren aan een bepaalde ziel koppelen.
Over welke overleden persoon heb je pas geleden of die dag gepraat,gedacht of gedroomd?
Vaak kun je de geur zo plaatsen..
Bij mij werkt dit zo, niet meteen , dus heb geduld!
(vind ik ook zeer moeilijk hoor) :wink:

Liefs dupke

_________________
.....Bedenk je leeft in het hier en nu.....


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: helderruiken???
BerichtGeplaatst: 21-01-2005, 10:31:56 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 21-10-2004, 16:36:19
Berichten: 392
Locatie: lelystad
Hey thanx dupke,

Ja het is al weer een tijdje geleden dat ik dat rook, mocht het terug komen kan ik idd eens proberen om het op die manier terug te koppelen.

Bedankt voor je goede tip... :D


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: helderruiken???
BerichtGeplaatst: 21-01-2005, 19:01:14 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 19-12-2004, 18:28:42
Berichten: 60
Locatie: Midden-limburg
Graag gedaan!
liefs dupke 8)

_________________
.....Bedenk je leeft in het hier en nu.....


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: helderruiken???
BerichtGeplaatst: 24-01-2005, 10:57:50 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 21-10-2004, 16:36:19
Berichten: 392
Locatie: lelystad
Ik had het gister weer, een zoet douche gel luchtje ofzo. Maar ook dit kon ik niet plaatsen. Er zijn maar 2 mensen overleden in mijn familie en met beide had ik geen goede band of was te jong....

MM o joh, word nog wel duidelijk misschien...


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: helderruiken???
BerichtGeplaatst: 24-01-2005, 11:04:19 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 13-01-2005, 17:56:28
Berichten: 85
Locatie: Arnhem
hmmz heb ik dus ook beau, ruik zowieso alle geuren zeer sterk, ook als ik verkouden ben en ruik dingen die anderen niet ruiken

vb, ik sta op de wei en ruik de geur van iets doods, mams ruikt het niet en ik begin te lopen, in een rechte lijn en zo'n 100m verderop tref ik een dooie ekster... nog niet eens in staat van ontbinding...

en zo kan ik nog wel meer dingen noemen, ruik soms ook welis brand, of gas geur, heel raar

weet ik niet precies wat ik overal bij moet denken

_________________
The More I Came To Know People, The More I Loved My Horse...


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: helderruiken???
BerichtGeplaatst: 24-01-2005, 11:23:10 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 21-10-2004, 16:36:19
Berichten: 392
Locatie: lelystad
Dank je wel meissie.
Als het iets betekend zal het nog wel komen denk ik. En anders dan niet.... Ik na er vaak gewoon niet bij.. heel frusterend.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: helderruiken???
BerichtGeplaatst: 05-02-2005, 15:24:25 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 21-10-2004, 16:36:19
Berichten: 392
Locatie: lelystad
Had ik het laatst weer. Zat op de chat en rook de hele tijd een sterke vrouwenparfum. Kan helemaal niet niet want ik zat op mn broer zn kamer en daar stinkt het altijd..gehe. :D
Maar goed toen ik vroeg wie het was, en zonder mn zin te hebben afgemaakt, dacht ik opeens grootmoeder. Als ik dat zelf had bedacht was het antwoord oma geweest. Dus volgens mij was het echt mn oma. Maar goed nou het rare..ik vertelde het aan mn moeder en die dacht dat ze nooit een luchtje op had. Ze gaat het nog even navragen aan dr zussen, dus ik wacht het even af.
Maar als zij het niet was, dan snap ik er geen reet meer van.. :?


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: helderruiken???
BerichtGeplaatst: 05-02-2005, 19:39:32 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 13-01-2005, 17:56:28
Berichten: 85
Locatie: Arnhem
beau schreef:
Had ik het laatst weer. Zat op de chat en rook de hele tijd een sterke vrouwenparfum. Kan helemaal niet niet want ik zat op mn broer zn kamer en daar stinkt het altijd..gehe. :D
Maar goed toen ik vroeg wie het was, en zonder mn zin te hebben afgemaakt, dacht ik opeens grootmoeder. Als ik dat zelf had bedacht was het antwoord oma geweest. Dus volgens mij was het echt mn oma. Maar goed nou het rare..ik vertelde het aan mn moeder en die dacht dat ze nooit een luchtje op had. Ze gaat het nog even navragen aan dr zussen, dus ik wacht het even af.
Maar als zij het niet was, dan snap ik er geen reet meer van.. :?


apart zeg, heb het de laatste tijd ook weer vaag
zo rook ik vandaag zeer sterk een suikerspin bij iemand en nog wat dingen laatst
ook brandgeur of rottingsgeur
bij onze kat een beetje een dooie geur en die heb ik eerder geroken, weet niet of ik daar blij mee moet zijn...

_________________
The More I Came To Know People, The More I Loved My Horse...


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: helderruiken???
BerichtGeplaatst: 07-02-2005, 14:48:40 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 03-02-2005, 11:28:18
Berichten: 98
Locatie: Spijkenisse
Ik heb af en toe weleens als ik in mijn bed lig, voordat ik ga slapen, dat ik bepaalde geuren ruik. Ik heb er eigenlijk nooit over gedacht dat dit weleens met een entiteit te maken kon hebben. Wel vond ik het altijd vreemd dat ik die geuren rook, terwijl er niets in de kamer op wees dat er een ander persoon was. Meestal zijn het ook lekkere luchtjes.....

Verder heb ik wel gemerkt dat ik over het algemeen beter kan ruiken dan andere mensen. Een vreemd voorbeeld: ik ruik aan vleeswaren na 2 dagen bijvoorbeeld al dat ze anders, niet lekker, meer ruiken terwijl anderen hier niets van ruiken. Heeft dit iets met helderruikend te maken?

Is het altijd zo dat als je een geur ruikt die je niet kan plaatsen en die anderen niet kunnen ruiken, dat er een entiteit is of kan het ook iets anders zijn?

Love Meilani


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl