Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 23-12-2024, 08:36:58

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Re: Ik ben op zoek naar meer...
BerichtGeplaatst: 05-06-2006, 07:14:30 
Kabouter
Kabouter

Sja, ik kan je eigenlijk niet helpen(dus waarom dit bericht??)...

kwilde alleen zeggen dat ik een beetje hetzelfde heb. Alleen bij mij thuis 'ligt niet alle informatie voor het grijpen'. En ik ben ook niet zo ver geinformeerd en ervaren als jij. Maar ook ik ben op zoek naar meer.

Ik heb het gevoel dat ik ook meer zal vinden en meer kan, maar voor mij is de vraag waar ik moet zoeken. Waar ik heen moet, welke richting.

Maar bij mij is er ook geloof dat alles op mijn pad zal komen...dus misschien is geduld wel het belangrijkste wat ik(en misschien ook jij?) nu nodig heb...

BerichtGeplaatst: 05-06-2006, 07:48:21 
Groentje
Groentje

Hey Don en anderen,

Wat ik merk is dat je best wel lang bezig kunt zijn met merkaba's en aura's en chackra's en 2012 en de orde van Pleiadische multidimentionele quantumtransformatiedingesprocessen :wink: . Maarja...je zegt het het zelf: free your mind. Free your mind van alle disciplines en vind je ware natuur.
Zoek je meer? Ben je verveeld? Kun je dat werkelijk vervullen door meer te leren?
Als de wereld vergaat of over 10000 jaar de wereld is veranderd in een totaal andere, doet het er dan nog toe of die avatar was wie hij zei dat hij was of niet, of je chackra's wel in balans waren of dat je wel ver genoeg op weg was naar zelfrealisatie?
Alles kan en zal veranderen, behalve je ware natuur, je eeuwige bewustzijn.
Ik probeer te genieten van wie ik al ben, wat ik al heb. En als ik zin heb in iets nieuws, kies ik voor een nieuwe ervaring, waarvan ik al weet dat ik hem uiteindelijk ook weer zal loslaten. Bij mij werkt dat heel erg om me goed en vrij te voelen.

zo zie ik het tenminste :wink:

groetjes allemaal! :)

BerichtGeplaatst: 05-06-2006, 23:03:59 
Groentje
Groentje

Hallo allemaal... (eventjes een brainstormpje)

Ik heb het niet zo op uitkijken naar tijden die komen, ik heb hier al gelezen over sommige mensen die zich er net zo tegenover stellen als mij. Ik weet wel of heb het gevoel dat er zeker dingen gaan gebeuren die de meeste mensen nog niet eens kunnen beseffen. Ik zie wel of er iets gebeurt en wanneer, zo niet dan heb ik altijd mezelf nog om op terug te vallen. Misschien is het ook beter om eventjes mn ontwikkeling op een pauze te zetten en eventjes lekker van mn leventje te genieten hoe het nu loopt, en kijken wat er op mn pad terecht komt. Maar dat weerhoud me niet dat ik een enorme nieuwschierigheid heb naar zelf ontwikkeling en dat graag uitbreidt. Ik ben waarschijnlijk al reip voor die tijd die komt, misschien komt het later. Ondertussen neem ik zoveel mogelijk stappen richting bewustwording in het menselijk lichaam.

Btw mathijs Ik snap wat je bedoeld... Zo zit jij in elkaar, ik daar integen niet. Ik ben van mening alles wat je in een leven leert, neem je mee naar het volgende. Je leert van je keuzes(als je het goed doet) en neemt dit mee in je onderbewuste. Je onderbewuste neem je ook mee in je volgende leven en je zult daar weer voor bepaalde keuzes komen te staan die je weer verder helpen. enz enz. Ik ben druk op zoek naar mijn levensles die mij op dit moment bezig houd met de vraag "Wat kom ik hier doen?" Het antwoord heb ik nog niet gevonden misschien vind ik dit hier ook wel niet. Maar ik hou mn ogen open. En ik sta open voor ander mans ervaringen die mij misschien een stukje dichter bij mijn doel kunnen brengen.

Veel liefde en respect Don.

BerichtGeplaatst: 06-06-2006, 07:13:46 
Groentje
Groentje

Door te "kijken naar wat er gaat komen" bepaal/creeer je de toe-komst, datgene dus wat je toe-gaat-komen, de truc is om alleen dat te zien wat je wilt dat je gaat toe-komen, dus: keep a lid on your fears oftewel heb geen angst maar droom er het mooiste van, goden en godinnen, neem eindelijk een keer de verantwoordelijkheid en steek niet langer je kop in het zand, maak plaats in je denken voor het mooiste dat je kunt ver-beelden. schrijf erover en vind medestanders/denkers/co-creators in je beeld en laat dit beeld je denken beheersen,

zo plaats je een bestelling...

en dan LAAT je het gebeuren, probeer het niet te WILLEN

vertrouw erop dat de kracht van het universum het ingaatvullen/manifesteren.

p.s. dit syteem werkt ook als je in je leven plaats wilt maken voor geld en alle materieele dingen, m.a.w. het doet er niet toe wat voor bestelling je plaatst, vandaar dat je je angsten moet negeren.

veel succes, vergeet overigens niet dat je dit al je hele leven doet.

niet langer NA-denken, maar VOOR-denken

trouwens Don, je bent er al man!! je bent er al eeuwen en millenia, ik stuur je een paar sjamanen boek titels asap

Dave/Dench

BerichtGeplaatst: 06-06-2006, 08:58:22 
Reus
Reus

Don83 schreef:
Hallo allemaal... (eventjes een brainstormpje)

Ik heb het niet zo op uitkijken naar tijden die komen,

... <knipperdieknipknip > ....

Btw mathijs Ik snap wat je bedoeld... Zo zit jij in elkaar, ik daar integen niet. Ik ben van mening alles wat je in een leven leert, neem je mee naar het volgende. Je leert van je keuzes(als je het goed doet) en neemt dit mee in je onderbewuste. Je onderbewuste neem je ook mee in je volgende leven en je zult daar weer voor bepaalde keuzes komen te staan die je weer verder helpen. enz enz. Ik ben druk op zoek naar mijn levensles die mij op dit moment bezig houd met de vraag "Wat kom ik hier doen?" Het antwoord heb ik nog niet gevonden misschien vind ik dit hier ook wel niet. Maar ik hou mn ogen open. En ik sta open voor ander mans ervaringen die mij misschien een stukje dichter bij mijn doel kunnen brengen.

Veel liefde en respect Don.

lieve don,

je vertelt dat je niet houdt van kijken in de toekomst.
toch is je grootste vraag "wat kom ik hier doen?"
een vraag die alleen de toekomst kan uitwijzen.

je zegt: ik ben op zoek naar meer.
en als je nou niets meer krijgt?
ben je dan ontevreden?
is dat een reden om ontevreden te zijn?
waarom neem je geen genoegen met wat er nu is?
waarom stel je je de vraag: "wat kom ik hier doen?"
waarom niet de vraag: "wat ben ik aan het doen?"
doe ik alles wat ik nu doe naar tevredenheid?
moet ik een doel hebben om waardevol te zijn?

ken jij je grootste angsten?
en heb je ze op schoot genomen om te liefkozen?
ben je bereid ze te bevechten?

waar zoek jij genegenheid?
bij jezelf?
het heden is nu, om je heen kijken en de grote boom in de tuin zien en er van kunnen genieten.
de toekomst is later, wat zal ik worden? wat moet ik doen?

geniet hier.
en neem een stapje terug is een serieus antwoord op een serieuze vraag. een antwoord om te overwegen.
ik geloof dat alles wat je krijg je zelf creeert

BerichtGeplaatst: 06-06-2006, 13:38:28 
Groentje
Groentje

Tnx Dave voor je straight to the point Answer. Had ik echt eventjes nodig :D Ik ga druk aan het creëren van dingen. Ben er nog maar net achter hoe en wat, ik ga er zeker mn draai in vinden. Betekend toch dat ik zal moeten creëren in mijn "toe-komst". Dat is iets wat ik heel lang heb vermeden. Ik zat nu altijd wel lekker hoe het ging zonder visie op wat er zou komen.
De keer dat ik What the Bleep keek werd het voor mij werkelijk wat de geest kon. Het in leven brengen was de echte opgaaf voor me. Ik weet nu dat ik mijn spirituele dingen voor het moment ga houden voor wat het is en ga scheppen op een manier hoe ik nog nooit gedaan heb. Bewust en gericht...

Daarvoor ook Kleintje bedankt voor je visie en uitleg over stapje terug, zo had ik het nog niet bekeken. Ik ga met mezelf aan de slag om meer uit mezelf te halen op een manier die mij duidelijk maakt wat ik hier inderdaad aan het doen ben. Ik doe al meer dan dat ik van mezelf bewust ben. Daar mag ik me best wel eens bewust van worden.

Thanx (y)

Groetjes Don

BerichtGeplaatst: 06-06-2006, 22:38:16 
Elf
Elf

Ik vond die film zo ontzettend slecht neergezet. Ik kon hem echt niet afkijken..

Het is altijd prima om erachter te komen hoe je zelf in elkaar zit. Succes ermee in ieder geval!

BerichtGeplaatst: 07-06-2006, 10:38:16 
Groentje
Groentje

Hey, leuke reacties allemaal. Eerlijk en oprecht, veel respect voor elkaars visies. Ik krijg het er warm van :D

Ik merk dat hoewel mensen verschillende dingen schrijven die tegenstrijdig lijken, ze eigelijk best veel met elkaar gemeen hebben. Ik vond die opmerking van Dave gaaf: je bent er al man!! Dat zorgt dat je even lekker achterover gaat zitten en je de rust gunt om je te realiseren dat al dat harde werken niet altijd hoeft. Even niet meer strijden, omdat je het niet meer PER SEE wilt. Strijden werkt verslavend :)
Ik merk dat mijn leven ontzettend is veranderd toen ik besloot dat verlicht worden, zelfrealisatie en al dat soort dingen eigelijk helemaal niet belangrijk voor me waren. Waarom ben ik, een pure, 'goddelijke ziel' bezig het 'ultieme' te proberen te bereiken? Vroeg ik me af.
ik merkte dat ik me een hoop dingen wijs had gemaakt. Ik koos voor de ervaring van strijden om verlicht te worden, terwijl dat, achteraf, als een heel onnatuurlijke toestand aanvoelde.
Ik kies voor een open, vrij leven zonder beperkende (zo noem ik het maar even :wink:) doelen.

@ Dave: dit laatste betekent niet dat ik me niet kan vinden in jouw stukje. Woorden kunnen zo misleiden zijn. :) Ik had laatst een artikel geschreven 'de kracht van inspiratie' waarin ik ongeveer hetzelfde zei als jij, dus.... :)

@ Don: Ik geloof ook dat een mens zijn problemen en zijn geleerde lessen meeneemt naar een volgend leven en steeds opnieuw incarneert. Maar op een ander niveau is dat naar mijn idee niet zo: de essentie van je zelf is niet onderhevig aan die cicli van leven en dood. De energie van de aarde, het doodgaan en de wereldden daarbuiten stromen vanuit dat perspectief alleen om de essentie heen en weer van de essentie af. Dan zou je niet kunnen zeggen dat je leert als bij een lineaire weg van vooruitgang die uiteindelijk eindigt.
Je kunt dan ook niet zeggen dat je ziel/ essentie incarneert. het zijn creaties, gemaakte identiteiten die incarneren in andere creaties (Aarde).
Vanuit dat perspectief kun je zeggen dat er geen plaats is war de essentie/ ziel is en ook niet dat die geïncarneerd is of niet.

@ Kleintje: helemaal gaaf!!

@ flow-man: ja, elke film heeft wel z'n dingetjes. Ik vond m trouwens wel cool. :rolling: :wink:

Allemaal verschillende meningen, visies en gezichtspunten... ze zijn allemaal goed en verkeerd, en niet goed en niet verkeerd....nouja...vanuit mijn gezichtspunt bekeken dus... :D

Warme groetjes en respect allemaal!!

BerichtGeplaatst: 07-06-2006, 18:35:26 
Dwerg
Dwerg

Nou, 1 kerngedachte springt er wel uit bij iedereen:

"JE CREERT JE EIGEN WERKELIJKHEID"!!!!!!

Dat doe je inderdaad door ze te bestellen en ze natuurlijk daarna af te halen. Ofwel. Denk iets (idd voor en niet te veel na), laat het rusten, denk er dan nog eens aan, voel de zin erin in je groter worden, en doe dan waar je zin in hebt.

Dit is precies de boodschap van Seth (dat boek dat je nu aan het lezen bent Don) en overigens ook van Elias (van de welbekende site in mijn profiel).

GRoet,
Thijs

* Notice and remember your dreams.

BerichtGeplaatst: 08-06-2006, 16:02:36 
Groentje
Groentje

Nog eventjes over die film...

Ik vond die film ook niet om aan te zien maar het gaat om bewustwording die je krijgt na het zien van die film... Ik vond dat stukje met dat water super... Dat ze bewezen dat als je een gedachte in een fles water stuurt dat het op moleculair niveau verandert.... ECHT SUPER!! Ik wist echt niet dat de kracht van het menselijk lichaam of de ziel tot zulke dingen in staat was. Dat gaat wel ff iets verder... Ik ben nu ook begonnen om mijn stappen in mijn leven te "bestellen".

Ik weet trouwens al hoe ik laid back mijn tijd ga besteden.... Boeken lezen over van alles en nog wat. Ik ben net begonnen in "Seth spreekt" en het boeide me al vanaf de inleiding. Ik heb dit nog nooit gedaan, een goed, interessant boek lezen. Het enigste boek wat ik met interesse heb gelezen was "Het verrotte leven van Floortje Bloem" omdat ik toen midden in die drugsperiode zat. Dat was toen mijn enige interesse. Spiritualiteit speelde toen al zeker wel een rol, anders was ik er nooit vanaf gekomen. Maar zeg maar op een laag pitje gezet omdat ik goed verdoofd was.

Tot horens Don.

BerichtGeplaatst: 08-06-2006, 21:14:26 
Reus
Reus

Hey Don,

Boeiende reacties hierzo.
Dat wat dave schrijft over " een bestelling doen" is heel mooi metaforisch beschreven, maar zo werkt het (universum) wel. Hierbij is loslaten en vertrouwen essentieel! Het gaat er dan om; om datgene wat je graag wil, je doel, leert loslaten en leert vertrouwen op de manifestatiekracht van het universum. Datgene wat je loslaat, komt gek genoeg dan naar je toe.
Dat klinkt tegenstrijdig, maar zo werkt het wel. Dat wat je krampachtig vasthoudt, glipt weg. Volg hierin je Hogere Zelf en niet het onrustige zoek naar meer vanuit je EGO.
Deepak Chopra heeft hier een mooi boekje over geschreven:
"De 7 spirituele wetten voor succes". Ook een aanrader als je toch van lezen houdt. ;-)
Er is trouwens een spirituele wet die zegt: " Minder is meer".
Dat is een mooie om even over na te denken.

spirituele groeten Nico

IT'S IS ALL ABOUT BALANCE.

BerichtGeplaatst: 08-06-2006, 21:49:28 
Groentje
Groentje

"free your mind" lees ik als "unlock your imagination" of "unlimit your imagination"

IMAGINATION (your) IMAGE-IN-ACTION

Door het plaatsen van intentie de moleculaire structuur van water veranderen is nog maar het begin van dat verhaal,

Het plaatsen van intentie leid onderandere tot: prachtige gebouwen , wolkenkrabbers, kathedralen, moskees en tempels, spaceshuttles ruimtestations, pyramides en andere ongelovelijke bouwwerken van een bijzondere schoonheid, echter ook tot het bouwen van concetratiekampen, martelkelders, atoombommen, gifgas fabrieken etc.

Dit om maar even aan te geven dat de scheppende energie geen onderscheid maakt tussen wat wij "goed"en "slecht"vinden, de verantwoordelijkheid ligt geheel in de handen van de "besteller"

(voorbeelden van intentieplaatsing)

Het dier wat naar wortels graaft wil alleen maar sneller bij de wortel komen, uit deze plaatsing van intentie, evolueren uiteindelijk klauwen.

Het stamhoofd-de leider, de ziener, (hij die ZIET) belast met intentie plaatsing, leid zijn stam naar veiliger oorden, meer voedsel en welvaart. De wens om zijn beelden te delen met de stam leid uiteindelijk via gebaren tot SPRAAK (een heel handige manier om mede-intentieplaatsers te vinden), maar leid ook tot geheimzinnigheid (als wij met zijn 3en een intentie willlen plaatsen en een 4de is het er niet mee eens , stoort die 4de onze intentie, dus word hij buitengesloten, goed of slecht? in ieder geval wel logisch)

De monnikken die in vroeger tijden op de berg zaten in de buurt van het dorp, werden verzocht om een rust, vrede en welvaarts-intentie te plaatsen. (of voor een winnende hand in de oorlog)

De religieuze leiders die de bevolking oproepen tot een bepaald gebed focussen in dit geval de intentie van de biddende massa, met alle gevolgen van dien, en inderdaad God/De Energie/Het Universum, steunde alle partijen en was aan ieders kant, en als de intentie maar duidelijk genoeg was werd de wens altijd ingevuld. (duidelijkheid = zonder twijfel)

Tegenwoordig laten we onze intentie focussen door TV, dit is wel de krachtigste en mooiste drug die er is (althans voor de dealers dan). Drugs waarvan het effect VOLLEDIG te programeren is, de beelden komen binnen, blijven zitten, er word over gepraat en gediscussieerd, er word meegeleefd en gedacht, kortom het gebed word aangedragen en met onze heilige kracht brengen we de volledig geprogrameerde werkelijkheid tot stand, door verlangens te instaleren, worden we gedwongen tot het plaatsen van een "bestelling".

Reclame zegt eigenlijk "geloof in het product", keur het GOED, houd het beeld wat we je voorschotelen VAST, en daarmee steun je de werking van het product, je creeert de werkelijkheid waarin het product je verder/mooier brengt of maakt, (Snappen jullie het nog?Ik ga er met liefde dieper op in)

kortom FREE YOUR MIND betekend dat je radicaal je leven moet omgooien, dan kom je weer eens verder... en..... los van slavernij!!!

De moosite manier van intentie focus is wel: Taal, afspraken over wat onze beelden betekenen en een manier om onze beelden overtebrengen, uit taal werd de rekenkunde/wiskunde geboren, de moderne mens creeert zijn wereld met formules, (werkelijke magie in de zuiverste zin van het woord)

Hedendaagse Magiers noemen zich tegenwoordig vaak Fysicus of Wiskundige, mensen zoals Stephen Hawking, en in hun tijd Einstein en Newton, (de laatste overigens ook een bekwaam Alchemist) zaten en zitten nog steeds spreekwoordelijk op een berg dichtbij het dorp van de mensheid en creeren een nieuwe steeds beter van toepasing zijnde werkelijkheid, (een lijst van wereldmovers en shakers vind je hier samen met hun acomplishments: http://cnr2.kent.edu/~manley/physicists.html )

Lees hun namen en zie wat ze creerden met hun, vaak na lang onderzoek, twijfelvrije intentie-plaatsing, lees dus niet dat ze iets ontdekten maar dat ze daadwerkelijk iets creerden met hun geest, een "bestelling" plaatsten, en het effect gemanifesteerd zagen. Werkelijk wonderbaarlijk wat een beetje intentie allemaal kan doen.

Free your mind... and the rest will follow
direct your mind.... and there will be no limit to your power!!!
Gebruik je kracht met inzicht en liefde, verspil geen tijd en energie aan je angsten, daarmee roep je ze in je leven.

kizzzz dave/dench

BerichtGeplaatst: 11-02-2007, 21:19:05 
Groentje
Groentje

Don83 schreef:

Ik heb het gevoel dat ik verder ben dan de mensen om me heen.

Dat noemen ze soms hoogmoed :wink: :lol:

Uiteindelijk zul je weten dat je eigenlijk helemaal niks weet ;-)

Wees een goed en liefdevol mens voor jezelf en je medemens en je zult wijsheid vinden :wink:

BerichtGeplaatst: 12-02-2007, 16:54:54 
Nimf
Nimf

Don83 schreef: Ik heb het gevoel dat ik verder ben dan de mensen om me heen.

Don, bedoel je hiermee dat je het gevoel hebt dichter bij je kern van je ware essentie(zelf) te zijn?

groet brenda

BerichtGeplaatst: 12-02-2007, 18:00:06 
Groentje
Groentje

Ja dat klopt, je slaat de spijker op zn kop :)
Ik ben spiritueel opgegroeid, en me er helemaal naar gaan leven waardoor ik alles op een spirituele wijze (in mn hoofd) benader. Ik ben bekend met op vroege leeftijd al dingen te voelen die anderen misschien pas op latere leeftijd meemaken. Ik lag vroeger al bij mn moeder om me heen te kijken en naar alle dingen te lachen, terwijl er niks was voor me ma om te zien. Toen is mn ma op ontdekkingstocht gegaan en daardoor ben ik ook zo vertrouwd met het spirituele. M'n hele opvoeding heeft, tot nu toe nog, heel veel voor mij uitgemaakt. Zou je trouwens niet zeggen als je me ziet, maar ik zit echt anders in elkaar dan mensen denken.
Ik heb nu lang haar en ben een mbo elektra-monteur, altijd een petje op met m'n werk, een beetje het aso typje (aan de buitenkant). Maarja het kan bij mij zelfs zo erg zijn dat als mensen om me heen ziek zijn of zenuwachtig zijn of gestresst of boos of noem maar op, ik krijg dat allemaal binnen als ik niet oppas. Nou heb ik geleerd dat af te sluiten maar af en toe is dat best irri als je zo gevoelig bent. (Wel erg goedkoop drinken in de stad :P)

Ik wil graag iets doen met mn geest wat mij interessseerd, en me bezig kan houden, ipv tv kijken of computeren of andere nutteloze aardse dingen :P

(Eventjes een uitbarsting hoor, ben hier al een tijdje niet meer geweest :P)

BTW Dat projecteren in de toekomst daar neem ik ff de tijd voor das niet zo 123 gedaan :P

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00