Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 15:52:14

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 62 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Re: Wat is helderhorendheid?
BerichtGeplaatst: 23-06-2005, 11:11:30 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 23-06-2005, 11:05:30
Berichten: 16
Meilani schreef:
Maar hoe overwin je deze angst? Ik heb namelijk heel veel angst voor de harde geluiden. Ik vermijdt ze, waardoor mijn leven best een stukje lastiger is. Ik heb zelfs speciale oordoppen voor mijn scherpe gehoor, maar ook dit neemt de angst niet weg.

Ik heb ook een goed reukvermogen, alleen een slecht vermogen om te zien. Het vreemde is dat mijn gezichtsvermogen steeds een beetje achteruit gaat.

Heb jij enige tips voor mij om die angst te overwinnen?

Love Meilani


'K heb ook een heel goed gehoor en een slecht gezichtsvermogen. Mijn ogen gaan langzaam iets achteruit.. en dat is niet meer terug te brengen met een bril.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Wat is helderhorendheid?
BerichtGeplaatst: 24-01-2006, 20:25:27 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 23-01-2006, 17:46:04
Berichten: 21
Locatie: Heerlen
Ik ben ook Helderhorend en Voelend.
Soms vind ik het eigenlijk wel lastig maar het ontwikkelen gaat eigenlijk vanzelf.
Op dit moment ben ik het ook meer aan het ontwikkelen en heb dan soms even dat ik niet alles hoor... ik hoor dan soms ook een soort miggengeluid.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Wat is helderhorendheid?
BerichtGeplaatst: 28-01-2006, 11:29:28 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 03-02-2005, 11:28:18
Berichten: 98
Locatie: Spijkenisse
Ik heb dat niet dat ik af en toe minder hoor. Mijn gehoor staat bijna altijd op scherp. Mijn therapeute vertelde dat het hard horen ook te maken heeft met het feit hoe erg je jezelf naar buiten richt. Hoe meer je je focust (bewust of onbewust) op buiten hoe gevoeliger je bent voor wat er zich daar afspeelt, inclusief de geluiden dus. Maar het is zo ontzettend moeilijk om je voor buiten af te sluiten......
Ik heb er in ieder geval nog geen oplossing voor gevonden.

Love Meilani

_________________
Yigaquu o saniyu adanvto adadoligi nigo hilvi nasquv utloyasdi nihi.
(May The Great Spirit's Blessings Always Be With You)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Wat is helderhorendheid?
BerichtGeplaatst: 11-06-2006, 14:18:59 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 11-06-2006, 13:34:13
Berichten: 21
Locatie: rotterdam
ik heb vorige week een reading gehad en daar zeiden ze dat ik later helderhorend word. (al weet ik niet of ik dat helemaal moet geloven)
maar dat je dan als het open gaat een hoog geluid hoort en druk bij je slapen dat heb ik soms wel en bij me derde oog ook vaak een druk :) ben benieuwd..


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Wat is helderhorendheid?
BerichtGeplaatst: 13-06-2006, 16:52:32 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 03-02-2005, 11:28:18
Berichten: 98
Locatie: Spijkenisse
Ik heb tegenwoordig ook steeds vaker een druk bij mijn derde oog. soms zo erg dat ik mijn ogen moeilijk open kan houden. ik heb geen idee waar het vandaan komt maar het lijkt toch wel met energie te maken te hebben want als ik dan wegga uit een ruimte verminderd het.

Greetz,


Meilani

_________________
Yigaquu o saniyu adanvto adadoligi nigo hilvi nasquv utloyasdi nihi.

(May The Great Spirit's Blessings Always Be With You)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Wat is helderhorendheid?
BerichtGeplaatst: 13-06-2006, 18:36:48 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-12-2005, 16:26:04
Berichten: 813
Locatie: Limburg
Liliane 90% van de mensen met paranormale gevoeligheid sluit zich
in zijn Pubertijd af.. maar op latere leeftijd kan alles weer terug komen.
Als je de basis voor je leven hebt gelegd en je er klaar voor bent.

_________________
Afbeelding


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Wat is helderhorendheid?
BerichtGeplaatst: 24-07-2006, 19:54:11 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 24-07-2006, 18:40:27
Berichten: 9
Ik heb af en toe dat iemand mij roept, schrik me dan helemaal wild of dat ik gefluister hoor wat ik niet af kan zetten.
Kan je reageren hierop? ALs iemand je roept of als je gefluister hoort


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Wat is helderhorendheid?
BerichtGeplaatst: 24-07-2006, 20:46:26 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 08-04-2006, 20:17:39
Berichten: 745
Locatie: Utrecht
Tess schreef:
Ik heb af en toe dat iemand mij roept, schrik me dan helemaal wild of dat ik gefluister hoor wat ik niet af kan zetten.
Kan je reageren hierop? ALs iemand je roept of als je gefluister hoort

Ik heb dat ook wel eens, geen idee wat het is...


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Wat is helderhorendheid?
BerichtGeplaatst: 24-07-2006, 23:32:05 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 24-07-2006, 18:40:27
Berichten: 9
flowwhenyouknow schreef:
Tess schreef:
Ik heb af en toe dat iemand mij roept, schrik me dan helemaal wild of dat ik gefluister hoor wat ik niet af kan zetten.
Kan je reageren hierop? ALs iemand je roept of als je gefluister hoort

Ik heb dat ook wel eens, geen idee wat het is...

Heb net met buurvrouw gepraat en die is medium
het kan je gids zijn en het schreeuwen is dat je er niet open genoeg voor staat en dat ze je toch wat willen door geven
kan ook familie zijn
het gefluister is ook dat je er niet open voorstaat dat je drom niet alels hoort.
Je an gewoon vragen hoe ze heten enzo.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Wat is helderhorendheid?
BerichtGeplaatst: 10-01-2008, 10:53:49 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 16-12-2007, 23:43:24
Berichten: 64
Locatie: Rotterdam
kunnen mensen die helderhorend zijn een suisje in hun oor hebben?

ik heb er de laatste weken / maanden op zitten letten, en het lijkt alsof ik een suis in mijn hoor heb, op momenten dat ik belangrijke gesprekken heb. Gesprekken waarin ik inzichten krijg, of praat met mensen die zelf nieuwe inzichten krijgen.

Op college noemen mensen mij slagvaardig. Ik krijg snel ideeen en vaak ook goede ideeen. Ik dacht dat dat mijn intuitie was. Maar een belangrijk persoon in mijn leven die heeft het vermoeden dat ik helderhorend ben.
Dit maakt, dat ik er best nieuwsgierig naar geworden ben, wat het allemaal inhoud!

_________________
Geduld


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Wat is helderhorendheid?
BerichtGeplaatst: 23-01-2008, 12:08:25 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 01-11-2004, 14:36:05
Berichten: 1136
Locatie: Huizen
Aviendha schreef:
kunnen mensen die helderhorend zijn een suisje in hun oor hebben?
!


Als ik iets belangrijks moet horen, dan krijg ik een hele schelle piep in mijn oor en moet ik me even opstellen voor mijn helderhorendheid. Die suis heb ik ook heel lang gehad, ga gewoon door zoals je nu bezig bent, je gebruikt het goed!!

_________________
"Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind."

-Dr. Seuss-


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Wat is helderhorendheid?
BerichtGeplaatst: 09-03-2008, 18:34:07 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-05-2005, 11:52:35
Berichten: 65
Locatie: Omg. Emmen
Ik hoor best wel vaak mensen praten, of iemand mijn naam roepen, dan denk ik dat het mijn moeder is maar die heeft dan helemaal niks gezegt? Als ik mensen hoor praten, is het vaak heel erg onduidelijk en versta ik er niks van :?. Ik weet niet zo goed wat ik hier mee aan moet, en hoe ik eventueel contact kan maken. Ook hoor ik soms opeens muziek, zoals gisternacht, ik hoorde afrikaanse muziek, het klonk als een radio maar dan echt in mijn hoofd :|. Weet iemand wat dat is, of heeft iemand dit ook wel eens?


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Wat is helderhorendheid?
BerichtGeplaatst: 10-03-2008, 10:04:08 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 08-04-2006, 20:17:39
Berichten: 745
Locatie: Utrecht
Luna*Amaris schreef:
Ik hoor best wel vaak mensen praten, of iemand mijn naam roepen, dan denk ik dat het mijn moeder is maar die heeft dan helemaal niks gezegt? Als ik mensen hoor praten, is het vaak heel erg onduidelijk en versta ik er niks van :?. Ik weet niet zo goed wat ik hier mee aan moet, en hoe ik eventueel contact kan maken. Ook hoor ik soms opeens muziek, zoals gisternacht, ik hoorde afrikaanse muziek, het klonk als een radio maar dan echt in mijn hoofd :|. Weet iemand wat dat is, of heeft iemand dit ook wel eens?

Als je iemand hoort praten is het een entiteit, dus een persoon die niet materieel aanwezig is. Als die entiteit regelmatig je naam roept is het waarschijnlijk je gids. Een gids is een entiteit die jouw tips wil geven of wil begeleiden in je leven. Meestal is dat iemand die je gekend hebt en/of familie van je is.

Contact met die entiteit hoef je niet te maken, want die is er al. Je zou dus gewoon vragen in de open lucht kunnen stellen of ze alleen in je gedachten de revue laten passeren. Het is wel belangrijk dat je een open houding hebt en dat je niet bij voorbaat er skeptisch over bent. Dat laatste is dan ook wat een gids van je vraagt.

Succes!

_________________
You laugh at me because I'm different, but I laugh at you because you're all the same


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Wat is helderhorendheid?
BerichtGeplaatst: 10-03-2008, 20:50:20 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-05-2005, 11:52:35
Berichten: 65
Locatie: Omg. Emmen
Bedankt voor je reactie, ik sta er ook open voor, zal eens proberen vragen te stellen als het me weer overkomt.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Wat is helderhorendheid?
BerichtGeplaatst: 10-03-2008, 22:11:10 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 29-01-2008, 20:11:44
Berichten: 45
Luna!!! Ik heb dat ook wel eens gehoord, nu je het zegt herinner ik het me weer, ik hoorde allemaal afrikaanse trommels waarop gespeeld werd opeens 's avonds toen ik in mn bed lag...

_________________
There are things known and there are things unknown and in between are, the Doors


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 62 berichten ]  Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl