Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 22-12-2024, 18:49:02

Alle tijden zijn UTC+01:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 14 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Wat is je grootste verlangen?
BerichtGeplaatst: 04-07-2006, 22:19:30 
Dwerg
Dwerg

Zoals de titel al zegt:

Wat is je grootste verlangen?

Als je even nadenkt (of je gevoel laat spreken) dan zou je uit kunnen komen op het volgende:

"Het grootste verlangen is om bewust te kiezen om iets te gaan doen op het moment dat je het wilt doen". Bewust je eigen werkelijkheid creeeren kun je het ook noemen.

Dus vertrouwen op het proces van kiezen en niet het van te voren stellen van doelen.

Dat laatste beperkt je nl. omdat je je bij wijze van vastlegt, terwijl dat niet een eigenschap is van je ware zelf (energie of bewustzijn kan zich niet vastleggen om in de toekomst een bepaalde vorm te hebben. Het ontstaat eenvoudigweg op elk moment).

Ga maar na elke keer als je zegt: "Morgen moet ik naar de........"(en vul zelf maar in).

Dus is het handig als je je eigen keuzes opmerkt (of je handelingen. Bijv. je tandenpoetsen, de een doet het zo de ander zus......veel variaties en allemaal voor ieder als gevolg van hun eigen verlangens of intenties).

Dat van het tandenpoetsen is een voorbeeld en zo zijn er talloze gedurende je dag...........

Alleen door je te richten op het proces (alle keuzes die je maakt) en niet op het doel zul je uiteindelijk die doelen bereiken die je verlangt.

En dat kan best zijn een vakantie maanden van te voren plannen maar pin je er niet op vast zo van ik zal en moet dan daar naar toe gaan. Je gevoel kan op een gegeven moment zeggen van "ik heb helemaal geen zin en ga liever daar en daar heen". Nou dan neem je de auto of iets en vertrekt. :)

Groet en succes,
Thijs

* Notice and remember your dreams.

Berichtenonderwerp: Re: Wat is je grootste verlangen?
BerichtGeplaatst: 04-07-2006, 23:13:03 
Elf
Elf

ik heb pas geleden besloten om al m'n "verlangens" die ik heb eens tot uitvoeren te brengen :lol: Echt serieus ik heb het ineens weer zo super naar m'n zin de laatste tijd :lol:

En dit weekend word weer zo'n weekend :lol:

BerichtGeplaatst: 05-07-2006, 07:20:41 
Elf
Elf

Gaat het bij een verlangen vervullen er niet juist om, om een doel te stellen?
Ik denk dat dat juist een essentieel deel van verlangen is. Voor mij is daarbij het doel juist belangrijker dan het proces. Dat is het hele principe van verlangens.
Verlangens moet je zien als segmenten van je leven, je leeft telkens van doel naar doel om weer grotere doelen te bereiken.

Wanneer je het hebt over een vakantie plannen, maar uiteindelijk toch ergens anders heen gaan omdat je gevoel dat zegt, dan kan je mijns inzien niet meer spreken van verlangen, maar meer handelen naar intuitie.
Verlangens zijn helder en duidelijk. Ze staan vast. Toch?

BerichtGeplaatst: 05-07-2006, 14:05:22 
Kabouter
Kabouter

Gaan verlangens niet iets dieper dan vakantie e.d.. En als we gaan kijken naar ons grootste verlangen is het niet zo dat we dan uiteindelijk allemaal op hetzelfde verlangen uitkomen? Al zullen velen daarvoor wel flink moeten graven want dat ene verlangen dat we delen ie meestal bedekt door vele, vele andere verlangens. De zogehete wereldse verlangens en waar vinden deze bijna altijd hun oorsprong? Vanuit angst....
Wat is dan dat ene gezamelijke verlangen? Onvoorwaardelijke liefde zijn! Alle andere verlangens vinden hun oorsprong in de angst dat dit niet mogelijk is.

Leef in Liefde.

BerichtGeplaatst: 05-07-2006, 16:54:53 
Moderator
Moderator

nou....mijn grootste verlangen is het huis uit gaan, en nu meteen wel! :roll:

BerichtGeplaatst: 05-07-2006, 17:36:01 
Groentje
Groentje

nou in enschede is het vinden van een woning nog niet zo moeilijk ;-)

Mijn grootste verlangen is om een persoon te vinden waarbij ik mij wel durf te uiten, en open durf te zijn over mijn diepste gevoelens...
Tot nu toe zijn mijn relaties altijd stuk gegaan omdat ik niet open durfde te zijn, en ik hun niet toeliet in mijn gevoelswereld. Als de relatie dan een stap verder gaat benauwd het mij en wil ik er vanaf.. *mja.. ik ben misschien ook te veel van een vlinder om dat te verlangen.*

Wat ik nog meer verlang.. (of hoop/wens)
Gelukkig zijn, op zo'n manier dat het verleden, heden en toekomst er niet meer toe doet.. gewoon simpelweg gelukkig.. en met Liefde hetzelfde verhaal.

Bb
Carti

BerichtGeplaatst: 05-07-2006, 21:05:19 
Dwerg
Dwerg

flowwhenyouknow schreef:
Gaat het bij een verlangen vervullen er niet juist om, om een doel te stellen?
Ik denk dat dat juist een essentieel deel van verlangen is. Voor mij is daarbij het doel juist belangrijker dan het proces. Dat is het hele principe van verlangens.
Verlangens moet je zien als segmenten van je leven, je leeft telkens van doel naar doel om weer grotere doelen te bereiken.

Wanneer je het hebt over een vakantie plannen, maar uiteindelijk toch ergens anders heen gaan omdat je gevoel dat zegt, dan kan je mijns inzien niet meer spreken van verlangen, maar meer handelen naar intuitie.
Verlangens zijn helder en duidelijk. Ze staan vast. Toch?

Ik vind het lastig om het ene doel "groter" te beschouwen als een ander doel. Elk doel dat je nu stelt, is even groot als een ander doel in de toekomst.

Je stelt idd doelen maar dat zijn je verlangens/intenties. Wat wil je, waar heb je zin in. Maar wat ik bedoel is meer dat je niet steeds aan die doelen hoeft te denken, maar je meer richt op je intuitie/gevoel/ingevingen want die leiden uiteindelijk tot dat doel/verlangen.
Dus als je je intuitie volgt en ergens anders heen gaat dan eerst gepland, is dat omdat dat je "ware" verlangen is die ondersneeuwde toen je die andere vakantie plande (na flink nagedacht te hebben over waar je allemaal naar toe zou willen en wat je van andere gehoord hebt, waar het leuk is, volgens hun dan). Dit laatste leidt dan tot een keuze dat niet je "ware" verlangen is op het moment dat je uiteindelijk gaat (omdat je veel hebt nagedacht). Via je intuitie/gevoel/ingeving kom je daar dan achter.

Dus niet een hele hoop doelen in hoofd en daar steeds aan denken zo van: "eigenlijk wil ik dit nog doen en dat nog en dat ene heb ik nog niet gedaan en dat andere ook niet, wanneer kom ik daar nu eens aan toe en daar ben ik nog niet geweest en bij die ook al lang niet meer, toch eens bellen......").
En het proces werkt dan dat je gewoon ergens mee bezig bent en dan ineens denk je aan iemand en op dat moment bel je dan........en dan blijkt deze persoon "toevallig" in de buurt te zijn en wel tijd te hebben en dan komt deze spontaan even langs of heeft een tip op een vraag waar je al een tijdje mee rond loopt.......

Terwijl als je zoiets van te voren wilt plannen je bezig bent van: komt het zaterdag uit.....? nou nee, want dan moeten we naar.......En volgende week? Nou, dan hebben we al een verjaardag......maar de week erop is nog wel een gaatje.......

Groet,
Thijs

* Notice and accept your beliefs (overtuigingen).

* Notice and act to your impulses (ingevingen).

BerichtGeplaatst: 05-07-2006, 22:21:12 
Dwerg
Dwerg

edger schreef:
Gaan verlangens niet iets dieper dan vakantie e.d.. En als we gaan kijken naar ons grootste verlangen is het niet zo dat we dan uiteindelijk allemaal op hetzelfde verlangen uitkomen? Al zullen velen daarvoor wel flink moeten graven want dat ene verlangen dat we delen ie meestal bedekt door vele, vele andere verlangens. De zogehete wereldse verlangens en waar vinden deze bijna altijd hun oorsprong? Vanuit angst....
Wat is dan dat ene gezamelijke verlangen? Onvoorwaardelijke liefde zijn! Alle andere verlangens vinden hun oorsprong in de angst dat dit niet mogelijk is.

Leef in Liefde.

Wat ik bedoel is het verlangen om te weten hoe jijzelf je eigen wereld vormgeeft. En in wezen is dat in liefde/met vreugde. En je kunt zelfs met liefde een hekel aan iemand hebben. Gewoon omdat jij je niet kunt vinden in het gedrag van anderen. Die hebben niet jouw voorkeur/zijn niet jouw verlangens. Wel weer die van die andere en dus allebei even diep.
Je hebt eigenlijk wel gelijk als je bedoeld dat als je weet hoe je je eigen wereld vormgeeft dat je dan bepaalde wereldse verlangens niet meer wilt hebben (maar dan heb je het over hebzucht of jaloezie, tenminste ik neem aan dat je dat onder de wereldse verlangens verstaat). Op vakantie gaan, valt niet per definitie onder die categorie. Je kunt ook niet hebzuchtig op vakantie gaan. Dat hoop ik althans :)

Groet,
Thijs

BerichtGeplaatst: 05-07-2006, 22:37:25 
Dwerg
Dwerg

Cartimandua schreef:
nou in enschede is het vinden van een woning nog niet zo moeilijk ;-)

Mijn grootste verlangen is om een persoon te vinden waarbij ik mij wel durf te uiten, en open durf te zijn over mijn diepste gevoelens...
Tot nu toe zijn mijn relaties altijd stuk gegaan omdat ik niet open durfde te zijn, en ik hun niet toeliet in mijn gevoelswereld. Als de relatie dan een stap verder gaat benauwd het mij en wil ik er vanaf.. *mja.. ik ben misschien ook te veel van een vlinder om dat te verlangen.*

Wat ik nog meer verlang.. (of hoop/wens)
Gelukkig zijn, op zo'n manier dat het verleden, heden en toekomst er niet meer toe doet.. gewoon simpelweg gelukkig.. en met Liefde hetzelfde verhaal.

Bb
Carti

Als je tegenover je zelf je diepste gevoelens durft te uiten dan lukt het ook naar anderen toe. De vraag is wel wat die diepste gevoelens zijn en of jij ze werkelijk zo schaamtevol vindt dat je angst hebt om gekwetst te zullen worden omdat anderen je raar zouden kunnen vinden.

Kijk het is niet zo dat je alleen geluk kunt ervaren als je die met iemand anders kunt delen. Deel ze eerst met jezelf dan komt de rest vanzelf. en dat geldt voor beide partijen natuurlijk.

Het grootste verlangen is ook niet om anderen gelukkig te maken maar gewoon jezelf en dan zullen anderen vanzelf ook gelukkiger zijn. Als je dat niet doet, probeert iedereen elkaar gelukkig te maken zonder dat men zelf gelukkig is. Het resultaat is dat dan niemand gelukkig is en dat ook niet uitstraalt waardoor men alleen nog maar meer probeert op een ongelukkige manier anderen gelukkig te maken........haha leuk deze zin :P 8)

Kort gezegd. Misschien zoek je jouw geluk in een bepaalde vorm (een vaste relatie op een bepaalde manier) terwijl die vorm jou niet past (daar verlang je in weze niet naar). Je laatste zin over die vlinder beschrijft dit treffend en je bent zeker niet "te veel van een vlinder om dat......". Het is gewoon iets waar jij je niet happy mee voelt. De kunst is om die vorm te kiezen waar jij je wel happy in voelt. Zoek dat op. En dat kan best een vaste relatie zijn met iemand maar dan misschien iets anders ingevuld.

Groet,
Thijs

BerichtGeplaatst: 05-07-2006, 23:57:02 
Groentje
Groentje

tipje van de sluier.....

Stop nou eens met verlangen!!! Taal heeft de mooiste sleutels in zich, woorden zijn magisch, laten we het woord verlangen nu eens onder de loep nemen ....

Ver - langen....... ziet iemand het ? Ver - lang - en ... iets langer laten duren dan het duurt, uit-stellen zeg maar ... lijkt een beetje op ver - lengen, het engelse woord voor ver-langen is longing... ook al zo'n give away long-ing work-ing eat-ing etc.

Wat ik wil zeggen is: hij/zei die verlangt stelt de gewenste ervaring uit... stelt als het ware de manifestatie van de wens uit!

KIES GEWOON ,

a: kies, ver-beeld je wens, focus! (plaats een bestelling)
b: laat de bestelling los, klik op "send", "laat" het gebeuren (en vertrouw erop dat de bestelling word geleverd in dit geval door de universe)
c: wees ontvankelijk (weet dat de gewenste ervaring eraan komt net als bij de wehkamp)

bovenal: ben blij als ware de ervaring al volop in je leven (zo maak je er plaats voor)

Maar ga niet de boel ver-langen door de emotie van het verlangen vast te houden, focus op verlangen and "simsalabim" all you will get is..... (een gevoel van verlangen (voor alleduidelijkheid))

tada, its all about attraction, je trekt aan wat je kiest/waar je op focust, let dus op je woorden, woorden zijn de tools van onze magie, en de uiting van onze e-motie (energie in motie/beweging)

love dave

BerichtGeplaatst: 06-07-2006, 16:33:09 
Dwerg
Dwerg

Is het verbeelden van je wens niet hetzelfde als verlangen?
Verder ga ik mee met hoe je het proces, waar ik het over heb, beschrijft.

A. Ontdek je verlangens en doe een wens, zeg het hardop.
B. Laat het idd los (denk idd niet meer aan het doel/verlangen), maar herken wel de signalen zodat je er naar handelt/kiest omdat je weet dat het onderdeel is van het proces naar je verlangen/wens toe.
C. Wees geduldig en herken de realisatie van je wens/verlangen.......

En dat laatste hoeft niet altijd precies 1 op 1 te zijn zoals je het in het begin wenste. Als je wenst: Ik wil een snelle auto dan kan het ook zijn dat je ware wens is snelheid ervaren en dat kan dan gerealiseerd worden met een bezoekje aan Sixsflags. Die wens van die snelle auto heeft geleid tot het uitje naar Sixflags.

Wat dus ook meespeelt is hoe zuiver kun je wensen. Dat hangt weer af van hoe zuiver jouw denken je ware wensen/verlangens kan vertalen. En dat heeft weer met je denkbeelden te maken: Hoe je tegen jezelf en je rol in relatie met anderen aankijkt (vol wantrouwen of vol vertrouwen).

Groet,
Thijs

BerichtGeplaatst: 08-07-2006, 22:23:14 
Groentje
Groentje

nee niet hetzelfde ..subtiel en emotioneel heel anders,
het is moeilijk een emotie in woorden te vatten maar mischien als volgt:
stel de sportauto staat al voor de deur, je hebt het verlangen om een rondje te rijden, dit verlangen is een heel ander soort van verlangen dan het verlangen als je wilt gaan rijden in een sportauto maar je weet dat er alleen maar een fiets staat voor je deur

Die laatste emotie .... "verlangen" brengt je niets dan een verlangend gevoel! De eerste vorm van "verlangen" heeft een extra dimensie van zekerheid, het is deze vorm die je moet oefenen en oproepen bij het plaatsen van je bestelling onder A:

als je een auto wenst en je krijgt sixflags, zou dat kunnen komen omdat je niet overtuigd bent van "de" kracht van je wensen, het is echt wel een flinke stap om te nemen maar je kan zo specifiek zijn als je wilt in dit soort dingen,

als je jezelf een auto wenst en je neemt na het ontvangen van sixflags de overtuiging aan dat je wens voor snelheid is ingevuld...... ook dan word je wens ingevuld, je laat dan als het ware de auto vallen...

met dit spel moet je heel specifiek zijn, maar het is een spel van emoties en niet zo zeer van woorden.

zuiver wensen inderdaad zuiver wensen met overtuiging, dit word nog een interesante topic, dit is eigenlijke magie, en de enige beperking ben je zelf,

hoe krachtig denk je dat je bent? (deze vraag stel ik aan allen)

ik voel dat we het vast eens zijn thijs, we definieren hier even woordgebruik

Dave

BerichtGeplaatst: 12-07-2006, 09:09:47 
Groentje
Groentje

Dave, vind het erg mooie en goed verwoorde zinnen die ik lees...
zou ik erg graag van je willen leren.

Hoe krachtig denk je dat je bent..
Als je denkt dat je krachtig bent, voel je het nog niet.
Wanneer je voelt dat je krachtig bent, hoef je er niet over na te denken.

zuiverheid bereik je door alle vormen van emoties die berusten op onder andere eigenbelangen, bewijsdrang, ego, en iedere andere vorm die ons hoogverheven of op enige andere manier onzuiver maakt LOS TE LATEN.

Als de intentie van het hart de juiste is, brandt er een wit stralend licht in je, je gedachten kunnen dit beinvloeden met onzuivere wensen( onder andere eigenbelang)..pas daar mee op.

Zou graag eens met je praten Dave.

Namaste

BerichtGeplaatst: 14-07-2006, 12:59:48 
Dwerg
Dwerg

Ik denk het ook Dave. Het is idd zo dat mensen vaak hetzelfde bedoelen maar andere woorden gebruiken.

En woorden worden altijd verschillend geïnterpreteerd.

Onder zuiverheid zoals Pat het verwoord versta ik bijvoorbeeld de mate van verstoring in communicatie met JEzelf.

En hoe weet je of alles redelijk zuiver doorkomt? Dat kun je merken aan je twijfels die je hebt als je iets van plan bent te gaan doen. Want als je twijfelt, is datgene dat je van plan bent vaak niet je intentie/wens.

Bepaalde overtuigingen die je hebt, leiden dan tot bepaalde gedachtes dat je iets bijvoorbeeld "moet" gaan doen, terwijl het op dat moment eigenlijk niet je intentie is om dat te gaan doen (dit laatste komt alleen niet door).

De kunst is om dan als je twijfelt je even af te wenden van datgene dat je van plan was te gaan doen. Op die manier kun je het los te laten en die signalen ontvangen die op dat moment leiden tot de keuze in iets waar wel je intentie ligt.

Groet,
Thijs

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 14 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+01:00