Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 21:18:40

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 30-07-2006, 13:21:22 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 19-01-2006, 21:28:02
Berichten: 162
Hej lieve mensen!

Ik heb, om verschillende redenen, besloten te gaan vasten. Vandaag is de eerste dag dat ik echt alléén maar sappen, water en kruiden-theeën drink.
Gister en vrijdag heb ik al nouwelijks gegeten om mijn lichaam te laten wennen.
Zo hoop ik de boel te 'ontgiften' en mijn slechte eet patroon te doorbreken. :sss:

Wat ik wel een beetje eng vind is dat ik zo weer moet stoppen. Je maakt dan een 'reus met gigantische honger' wakker, en je moet toch rustig opbouwen met eten. Ik ben heel bang dat ik dan (weer) eetbuien krijg, en geen controle meer heb over mijn eetgewoontes. :duh:
En dan zal ik extra aankomen omdat mijn lichaam daar moeite voor zal doen... hebben jullie tips?

Maargoed daar ga ik me in de loop van de week wel zorgen over maken (ik vast ong. een weekje, kijken tot wanneer het goed voelt).
Nu voel ik me natuurlijk een beetje slapjes. Ik ga proberen iedere dag hier iets op te schrijven over hoe het is en voelt, zodat ik gemotiveerd blijf... het is best zwaar eigenlijk, maar dat schijnt altijd zo te zijn de eerste dagen. (a)

Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik hoor graag van jullie,
Liefs Suzanna

_________________
Wie met beide benen op de grond staat, komt geen stap verder!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 30-07-2006, 14:55:32 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-11-2005, 12:54:13
Berichten: 491
Locatie: Katwijk
Heej Suzanna,

Da's niet mis om te gaan vasten. Om eerlijk te zijn ben ik wel benieuwd naar die verschillende redenen om dit te doen, maar dit hoef je uiteraard niet te vertellen.

Misschien is het handig om een soort plan voor jezelf op te stellen om te voorkomen dat je (weer) eetbuien krijgt. Zo kan je tegen je zelf zeggen dat als je een honger gevoel krijgt en het nog geen tijd is om te eten dat je dan een wortel ofzo neemt. Leer ook om regelmatig te eten en een beetje een beetje op tijd. Voor je lichaam is dat ook beter.

Nu denk je misschien, die weet het makkelijk te vertellen, maar dat is echt niet zo. Ik probeer regelmatig te eten, maar dat schiet er ook wel eens bij in.
Maar ik denk wel dat het belangrijk is voor je jezelf om het een en ander op een rijtje te krijgen. Vraag jezelf af wat je wilt bereiken en hoe je dat wil.

In ieder geval veel succes met vasten!

Liefs,

SupernovA

_________________
When the sun sleeps......it's time to dance in the dark.......dance with me....


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 30-07-2006, 15:53:29 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-12-2005, 16:26:04
Berichten: 813
Locatie: Limburg
Is een grote motivatie van het vasten voor jou, dat je eventuele
eetbuien onder controle wilt krijgen? Dan zou ik het afraden
omdat je dan nog een onregelmatiger eetpatroon opbouwt,
en je lichaam dan zeker naar grote hoeveelheden eten verlangt.
Vaker kleine porties is beter als 2 keer veel eten.

Mocht je het toch doorzetten zorg dan wel dat je (vooral met dit weer)
genoeg vitamines en mineralen binnenkrijgt....

Succes !!

_________________
Afbeelding


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 31-07-2006, 17:56:21 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 19-01-2006, 21:28:02
Berichten: 162
jullie hebben wel gelijk.. ik ben nog eens gaan nadenken en maar gestopt omdat ik iemand ben die tóch weer eetbuien krijgt, júist van zo'n rare onderbreking. Ik ga proberen nu, zoals jullie zeggen, aan regelmaat te werken, en vanuit daar wat te matigen...

Bedankt voor de reacties :kiss: suus

_________________
Wie met beide benen op de grond staat, komt geen stap verder!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 05-08-2006, 17:07:44 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 05-08-2006, 16:11:33
Berichten: 242
He Suus,

Ik las net je stukje over vasten en ik zou je wel een hoop kunnen vertellen.

Ik lees voornamelijk dat je angst hebt geen controle te hebben over je eetgewoonte...dit zal je ook zeker niet lukken door te beginnen met alleen vasten.

Zoals gezegd eet regelmatig, dit heeft voornamelijk een goede invloed opje suikerspiegel.alles wat je eet wordt eerst opgeslagen en om de zoveel tijd vraagt je lichaam uit die "pot" wat energie.eet je regelmatig dan zal het lichaam continu energie tot haar beschikking hebben, doe je dat niet dan is die "pot" een keer ff leeg en gaat je lichaam "zeuren" en krijg je bijv. ineens eetbuien.

Verder zal ik je voornamelijk adviseren om te genieten van wat je eet en dan wel op de volgende wijze:

Drink een groot glas water voor je eet.
Heb respect voor wat je eet...dank het voedsel dat je haar mag nuttigen!
Eet in kleine happen en kauw minstens 15 tot 20x, hierdoor werken de enzymen in de mond al in op het voedsel en wordt deze zuiverder verteerd.
neem dus de tijd en kijk vooral geen tv etc onder het eten.
Houd kleine pauzes tussen een aantal happen door, dan kan er al wat eten zakken naar de maag en voel je je al eerder vol.

Eet vezelrijk, eigenlijk alles wat je klaar maakt moet vezelrijk zijn..dus bruine pasta ipv wit etc.

En vraag jezelf af wanneer je voornamelijk eetbuien hebt..als dat bijv is wanneer je boos bent en dus geen controle hebt over iets, dan heb je dat vooral ook niet als je op dat moment de koelkast open trekt!!!! dan eet je zonder dat je je dat eigenlijk beseft!! koelkast dicht houden dan en eerst ontspannen en een groot glas water drinken.

Denk zelf dat je meer de dingen in je leven moet leren los laten.Ben je bang om controle te verliezen over zaken in je leven? en is het je opgevallen dat je vecht daartegen en het daardoor extremer wordt?
Wil je bijv.de dingen en gebeurtenissen in eigen hand houden?
Vasten is oa een goede methode om je lichaam te zuiveren van negatieve energien die opgeslagen zijn in je organen, maar het is wel van belang dat dan ook geestelijk alles netjes is gezuiverd ( meditatie bijv.) anders is de mogelijkheid dat je ook nare dromen krijgt onder je vastenkuur.

Denk er maar over na..en zoek anders begeleiding erbij

Hoop dat je er wat aan hebt,
Liefs Nicole


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 06-08-2006, 14:06:07 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 14-10-2005, 22:16:31
Berichten: 386
Locatie: Utrecht
Komkommer als tussendoortje is lekker en vult ook nog wel enigszins.

Cup-a-soup is ook best lekker en eigenlijk vnl. water en zout.

Soms is gewoon een sneetje brood ook best te eten. Gewoon een tijd kauwen, dan gaat het nog smaken ook (dan proef je eignelijk de ingedredienten vh brood).

En muesli met magere yoghurt of magere melk en wat fruit, heerlijk ontbijtje is dat.

En een nectarine of ene kiwi ofzo.

En gewoono geen chips, koekjes en frisdrank enzo in huis halen. Als er bezoek komt, dan pakken ze maar een walnoot ofzo (die zijn ook lekker).

Groet,
Thijs

_________________
It's all about communicate with yourself:
* Notice and accept your beliefs (overtuigingen).
* Notice and act to your impulses (ingevingen).
* Notice and remember your dreams.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 07-08-2006, 14:18:06 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 19-01-2006, 21:28:02
Berichten: 162
ties van lies, het is inderdaad een goed idee om gewoon geen 'troep' te kopen. En om regelmatig te drinken zoals niké spirit zegt.

Eerst maar eens regelmaat leren te hebben!

niké spirit, ik heb je gepmt :)

_________________
Wie met beide benen op de grond staat, komt geen stap verder!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 11-08-2006, 11:37:53 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 08-05-2006, 19:01:55
Berichten: 7
hallo,

een week lang om het uur een rijstwafel eten, en idd veel thee drinken. Verder geen andere dingen erbij eten.
Zo kan je je lichaam ook reinigen.

Groetjes elisabeth


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 11-08-2006, 15:57:47 
Offline
Nimf
Nimf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 27-12-2005, 16:26:04
Berichten: 813
Locatie: Limburg
nou lekker gevarieerd eten elk uur een rijstewafel :shock:
zullen je darmen je in dank afnemen!
Dit zou ik dus echt niet doen. wel veel water drinken

_________________
Afbeelding


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 11-08-2006, 16:53:18 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 08-05-2006, 19:01:55
Berichten: 7
dat kan geen kwaad, mijn moeder heeft dat ook een week gedaan.Ze heeft nergens last van gehad! Ook niet van haar darmen. Daarbij wel veel thee en water drinken idd.

Groetjes elisabeth


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 17-08-2006, 09:27:37 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 08-04-2006, 20:17:39
Berichten: 745
Locatie: Utrecht
Ik heb na het vasten meestal meer last met weer trek krijgen dan dat ik heel veel wil eten.
Ik vind een week vasten dan ook eigenlijk net iets te kort. Twee weken is voor mij wel het minimum


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 13-06-2007, 15:34:01 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 19-01-2006, 21:28:02
Berichten: 162
flowwhenyouknow schreef:
Ik heb na het vasten meestal meer last met weer trek krijgen dan dat ik heel veel wil eten.
Ik vind een week vasten dan ook eigenlijk net iets te kort. Twee weken is voor mij wel het minimum


Heej, wat doe je dan aan die 'te grote' eetlust? Ik vind het erg lastig om mezelf dan in bedwang te houden...ik moet gewoon eten dan!
Heb jij tips?
Groetjes Suus

_________________
Wie met beide benen op de grond staat, komt geen stap verder!


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 13-06-2007, 15:39:29 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 30-03-2005, 12:56:26
Berichten: 1122
Locatie: Amsterdam
voed jezelf met andere dingen dan met eten :) om het maar eens van de spirituele kant te bekijken

_________________
u.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 15-07-2007, 21:02:23 
Offline
Groentje
Groentje

Lid geworden op: 03-07-2007, 23:04:38
Berichten: 18
Locatie: Zeist
OKeeej, te laat, I know, maar bij deze laatste opmerking van Kleintje moet ik mezelf even helemaal aansluiten. Uit eigen ervaring kan ik je zeggen dat het mij erg helpt om me met andere dingen dan vast voedsel of sappen te voeden.

Tijdens een vasten periode kun je inderdaad werken aan het voeden van je zintuigen of je inspiratie of geloof in plaats van je buikje. Zo verleg je de nadruk van het niet meer fysiek eten naar iets dat je net zo goed kan voeden. Example you ask? Let's give it a shot, éh? 8)

Je kunt je wezen vullen met een emotie, bijvoorbeeld de altijd geweldige "blijdschap". Dit door iets te doen wat je leuk vindt, interessant, of inspiratievol. Luisteren naar muziek, bezoek een kerk of wandel in de natuur. Knuffel je hond, zoen je partner, doe het allebei! Heeej, vasten is jouw tijd! You can do whatever the h:twisted:ll you feel like doing!

Eentje die mij altijd helpt is om het universum, je hoger zelf, God, waar je ook maar in gelooft, te vragen of je gevoed mag worden met datgene wat je op dat moment als wezen nodig hebt; voedingsstoffen, liefde, een nieuw perspectief op dingen...watever you need, you can ask for!

Nou, hoop dat je er wat aan hebt voor de volgende vastentijd...

Liefs,
Seth

_________________
O Heer, maak mij een werktuig van uw vrede:
zodat ik liefde verspreid waar men elkaar haat,
dat ik vergeef waar men elkaar beledigt,
dat ik de waarheid spreek waar dwaling heerst,
dat ik het geloof breng waar twijfel terneer drukt.


Omhoog
   
BerichtGeplaatst: 06-07-2008, 21:56:26 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 06-10-2007, 20:26:29
Berichten: 1718
Locatie: Antwerpen
Waar ik benieuwd naar ben is of je ervaring hebt met vasten, theoretische kennis hebt, en mensen in je omgeving die weten wat te doen?
Vasten is namelijk niet zomaar iets. Het is een goede (en oeroude) en effectieve methode om vastgezette toxines in je lijf los te maken en af te voeren, maar het is tevens ook een hele intensieve methode. Symptomen (met name de eerste dagen) zijn o.a. hoofdpijn, spierzwakte, misselijkheid, pijntjes, duizeligheid, prikkelbaarheid, emotionaliteit enzovoort. Wees hier heel goed op voorbereidt, zodat je niet in een put belandt. Zulke symptomen zijn weliswaar 'normaal', maar kunnen de moed om door te gaan wel ondermijnen. Daarom zijn begeleiding en/of ondersteunende middelen belangrijk.
Je neemt kruidentheëen, prima. Wat voor kruiden neem je als ik vragen mag? Gebruik je ook basenpoeder? Welke middelen zet je allemaal in? Als dit een eerste keer is, en je doet het op eigen houtje, dan vind ik het erg moedig dat je het een week wilt doen.

Ik ben heel benieuwd.

Groetjes,
Vyumae

_________________
'The real act of discovery consists not in finding new lands but in seeing with new eyes.'
- Marcel Proust


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl