Welkom, herken jij jezelf in de verhalen die hier verteld worden of wil je hier meer over weten? Word dan lid en praat gezellig mee. Iedereen is welkom op het gebied van spiritualiteit.

Alles wat vermeld wordt op deze website is naar waarheid van de poster zelf, neem enkel datgeen aan waar jij jezelf goed bij voelt.
Ieder zijn/haar eigen waarheid, respecteer deze...

[ Advertenties ]
Online Tarot Legging - Spirituele Datingsite

Het is momenteel 28-03-2024, 10:53:43

Alle tijden zijn UTC+01:00




Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 48 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 Volgende
Auteur Bericht
 Berichtenonderwerp: Zielsverwanten
BerichtGeplaatst: 24-10-2004, 02:09:14 
Zielevriend, zielsverwant: sommige van onze kennissen worden onze vrienden, sommige worden hele goede vrienden en een enkele wordt een vriend voor het leven. Met die enkelen delen we een sympathie en een gevoelsmatige verwantschap die uitstijgt boven een gewone vriendschappelijke verstandhouding. Deze vrienden zijn zielsverwanten. Er is vertrouwdheid en een dieper gevoel van elkaar al veel langer kennen dan alleen in dit leven.
Voor het eerst in je leven voel je je niet meer eenzaam, je hebt iemand gevonden die jou in je diepste wezen kent zonder ingewikkelde verklaringen over je verleden en je daarmee samenhangende persoonlijkheidsstructuur. Het is een thuiskomst.
Als we onze zielsverwant herkennen zal er dadelijk sympathie zijn.
We kunnen in heel verschillende dingen geïnteresseerd zijn, maar we zullen naarmate de vriendschap groeit merken dat onze instelling ten aanzien van het leven hetzelfde is.
Dezelfde gevoelens voor moraal. Dezelfde gevoelens over een opdracht te hebben in het leven en in alles wat er gebeurt een doel te herkennen.
Zielsverwanten stimuleren elkaar om elkaars blikveld te verruimen en stimuleren de ontwikkeling van 'het-zelf'.
Ons streven naar zelfverbetering staat in de context van het groeiproces naar liefde.
Dat is zielsliefde en de weg naar volkomen begrip.

Zonder liefde voor anderen zouden we opgesloten zitten in onszelf.



Zielsliefde ervaar je pas dan …

wanneer jij mij wordt en ik jou …

van: http://window.skynetblogs.be/?date=2004 ... &unit=days

Ik kon er gewoon niet van slapen... Ik moest het neerzetten. Morgen meer...

Liefs Carina ;)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Zielsverwanten
BerichtGeplaatst: 24-10-2004, 02:10:22 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 13-10-2004, 19:42:50
Berichten: 1512
Locatie: Den Hoorn zh
soory was niet ingelogd

Liefs Carina ;)

_________________
oog om oog maakt de wereld blind


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Zielsverwanten
BerichtGeplaatst: 24-10-2004, 12:30:57 
Jeetje wat mooi Carien,

Kreeg er kippevel van. En de tekst zegt helemaal wat het is. Het gevoel etc.

Mooi.......... echt heel mooi. o:)

Loves Luna :hart:

ps, toevallig? dat je dit vanmorgen heel vroeg hebt geschreven? :D


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Zielsverwanten
BerichtGeplaatst: 24-10-2004, 13:38:02 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 13-10-2004, 19:42:50
Berichten: 1512
Locatie: Den Hoorn zh
nee geen toeval, kon er niet van slapen


;)

Liefs Carina ;)

_________________
oog om oog maakt de wereld blind


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Zielsverwanten
BerichtGeplaatst: 28-10-2004, 22:11:42 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 13-10-2004, 19:42:50
Berichten: 1512
Locatie: Den Hoorn zh
Het "morgen meer" is wat verlaat. Maar zielsverwanten zijn diegene waarmee je een band hebt. Deze zielen kom je in meerdere levens tegen, vaak om van elkaar te leren. Als de lering is opgehouden, kunnen deze relaties ook weer uit elkaar vallen, zonder aanwijsbare reden. Het houdt de weg als het ware "open" om op ieder gewenst moment weer contact met elkaar te krijgen.

De zielen die elkaar steeds weer tegenkomen, kunnen uit allerlei mensen bestaan. Je familie kan er toe behoren, je vrienden, maar ook de leraren op school die je hebt, collega's en misschien zelfs wel je schoonfamilie.

Als zielen zich weer groeperen na enige tijd van elkaar vandaan geleefd te hebben, komt er een enorme energie vrij die ook voelbaar kan zijn.

De herkenning waarmee mensen geconfronteerd worden als zij hun zielsverwanten ontmoeten, schuiven sommige mensen af als toevallig dat het zo klikt. Mensen, toeval bestaat niet, het valt je toe

Liefs Carina ;)

_________________
oog om oog maakt de wereld blind


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Zielsverwanten
BerichtGeplaatst: 28-10-2004, 22:12:58 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 13-10-2004, 19:42:50
Berichten: 1512
Locatie: Den Hoorn zh
Ik heb met een persoon gepraat waarvan ik gewoon wist dat ik haar al zou moeten kennen.
We konden met de eerste ontmoeting elkaar al heel erg goed aanvullen, elkaars zinnen afmaken en meer van dit soort dingen..

Het gevoel dat we elkaar al kennen was wederzijds (gelukkig, anders is het moeilijk er over te beginnen). Dezelfde soort denkwijzes. Ook kreeg ik op een gegeven moment een detail door van wat haar vorige leven geweest zou zijn. Zij heeft gevraagd aan een van haar gidsen of dit juist was. En dit bleek ook zo te zijn.

Later wist ik ook dat ik bij haar was in dat leven, en dat wij toendertijd hartsvriendinnen zijn geweest. Vandaar de sterke band.

Je ontmoet in je leven wel eens mensen waarvan je zegt :"Goh het lijkt wel of wij elkaar al jaren kennen". Vaak is dit dan ook zo. Alleen niet uit dit leven, maar uit een vorig leven.

Liefs Carina ;)

_________________
oog om oog maakt de wereld blind


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Zielsverwanten
BerichtGeplaatst: 25-12-2004, 17:31:08 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 09-12-2004, 21:41:52
Berichten: 341
Hallo,
Over zielsverwanten...... als je elkaar tegenkomt dan is het net of je elkaar al jaren kent...... uit een vorig leven blijkt het dan.
Maar hoe zit het dan met mensen die je tegenkomt waarmee je het op het eerste moment elkaar beslist niet mag!
Heb je daar dan misschien nog een appeltje te schillen wat uit een vorig leven te maken zou kunnen hebben?

En hoe zit het met die mensen die slachtoffer zijn van b.v. incest, marteling, verkrachting? enz.
Ik denk soms dat de slachtoffers in dit leven zelf (mogelijk) daders waren
in een vorig leven.????

Wie heeft hier een idee over?

_________________
Iedereen heeft wel een geheim,
Maar het belangrijkste is,
Wees zelf geen geheim........

Asya.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Zielsverwanten
BerichtGeplaatst: 25-12-2004, 17:39:24 
Offline
Dwerg
Dwerg
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 09-12-2004, 21:41:52
Berichten: 341
Vervolg:
Hoe zit het dan met zielsverwanten die in verschillende landen komen te wonen, met b.v. andere geloofsovertuiging/cultuur, zouden ze dan ook elkaar tegen kunnen komen en elkaar herkennen?

:?: :roll:

_________________
Iedereen heeft wel een geheim,

Maar het belangrijkste is,

Wees zelf geen geheim........



Asya.


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Zielsverwanten
BerichtGeplaatst: 27-12-2004, 11:50:19 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 01-11-2004, 14:36:05
Berichten: 1136
Locatie: Huizen
Er zijn mensen die ik op het eerste gezicht niet mag maar dat is dan heel vaak omdat ze niet zuiver genoeg zijn en anderen kwaad doen. Niet iedereen die ik wel mag vanaf het eerste gezicht is een zielsverwant. De zielen van zielsverwanten herkennen elkaar. Dat gevoel moet je hebben. En dat kan dan idd met 'goede en slechte' mensen zo zijn denk ik. Ik denk niet dat daar omderscheidt in is.

Dat slachtoffers in vorige levens daders geweest zouden zijn valt onder karma. Zelf denk ik niet dat het zo simpel te stellen is, maar dat staat allemaal in deze topic over karma:
http://forum.spirituelejongeren.nl/viewtopic.php?t=325

Taal en cultuur vormt voor zielen geen barriere. Die herkennen elkaar toch wel. Mijn vriend komt niet uit een ander land of een andere cultuur, maar hij woonde in Amsterdam en ik in Roosendaal. For no particilar reason verhuisde ik ineens naar Amsterdam en 3 maanden later had ik een zielsherkenning, met mijn vriend. Als je dus je gevoel boven je verstand stelt (want niet iedereen vond me wijs om naar Amsterdam te verhuizen) dan kun je zeker overal ter wereld zielsverwaten tegenkomen als dat de bedoeling is in dit leven.

Dat is wat ik geloof.

_________________
"Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind."

-Dr. Seuss-


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Zielsverwanten
BerichtGeplaatst: 27-12-2004, 14:40:21 
Offline
Elf
Elf
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 12-12-2004, 21:50:37
Berichten: 631
Locatie: Schiedam
Dit allemaal is echt heeeel mooi zeg! :D

Ik zelf heb een vriend als zielsverwant, deze jongen heb ik leren kennen op internet, en het was gelijk of we elkaar heel goed kenden, naar mate we gingen bellen met elkaar en dat klikte ook, we begrepen elkaar bij wijze van zonder een woord te vertellen.
We hebben elkaar uiteindelijk ook ontmoet, en toen wisten het zeker we zijn zielsverwanten. Deze vriend heeft me heel goed geholpen en ik hem weer.
Al zien we elkaar niet veel, als er wat is voelen we dat beide aan.

Ik ben blij dat ik deze vriend heb ontmoet, heb ook aan hem nog te danken dat ik nog op deze aardbol ben....


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Zielsverwanten
BerichtGeplaatst: 27-12-2004, 16:09:01 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 02-12-2004, 11:00:03
Berichten: 1169
ik geloof niet in zielsverwanten, wel dat je met iemand zwaar connect... maar ik geloof dat een band nooit zo heftig kan blijven op langer termijn,. he bah wat ben ik toch een pessimist he :roll: maar ook omdat beide personen een ander leven leiden, en nooit hetzelfde zullen blijven...

maar goed... dats mijn meninkje


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Zielsverwanten
BerichtGeplaatst: 20-01-2005, 20:44:55 
Offline
Reus
Reus
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 13-10-2004, 19:42:50
Berichten: 1512
Locatie: Den Hoorn zh
Ook die zielsverwanten kunnen maar voor een bepaalde tijd in je leven zijn. Met zielsverwanten bedoel ik hier niet de "soulmate, ware jacob gebeuren" maar mensen die op je pad komen die je in een vorig leven al eerder hebt gekend.

Dit hoeft niet voor altijd en de rest van je aardse leven koek en ei te zijn hoor ;)

Liefs Carina ;)

_________________
oog om oog maakt de wereld blind


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp: Re: Zielsverwanten
BerichtGeplaatst: 20-01-2005, 21:03:23 
Offline
Kabouter
Kabouter
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 13-10-2004, 20:33:27
Berichten: 113
Locatie: Scherpenzeel
wou dat ik zo'n iemand had...

_________________
a new beginning always starts with the end


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: 04-03-2005, 17:51:25 
Die heb je waarschijnlijk wel hoor...;)


Omhoog
   
 Berichtenonderwerp:
BerichtGeplaatst: 05-03-2005, 12:39:28 
Offline
Groentje
Groentje
Gebruikersavatar

Lid geworden op: 15-02-2005, 21:36:24
Berichten: 14
Locatie: Utrecht
ken me hier helemaal in..
me mentrix van me school ja weet niet maar gewoon toen ik helemaal in het begin op deze school kwam interseerde ze me heel erg ze was toen nog niet mijn mentrix maar werd dat naar jaartje wel maar gewoon zonder er bewust van te zijn had ik zeg maar vaak contact met haar zeg maar zonder woorden.. vond ik best wel raar
wist ook gewoon heel veel dingen en die vertelde ze dan later gewoon in de les zeg maar
en dan dacht ik hey dat ken ik..
nu is ze me mentrix en kan het gewoon heel erg vinden met haar nog steeds en durf ook alles aan haar te vertellen en laast had ik zeg maar gewoon een soort beeld over haar dat we in een soort riete huisje aan het strand woonden ofzo en zei was me moeder en ik had nog een zusje enzo
maar vind het echt bijzonder dat je zo iemand tegen kan komen en dan zo'n beeld van een vorige leven krijgt!


Omhoog
   
Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 48 berichten ]  Ga naar pagina 1 2 3 4 Volgende

Alle tijden zijn UTC+01:00


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


Je kan niet nieuwe berichten plaatsen in dit forum
Je kan niet reageren op onderwerpen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten wijzigen in dit forum
Je kan niet je eigen berichten verwijderen in dit forum

Zoek op:
Ga naar:  
cron
© Copyright 2000 - 2013 SpiritueleJongeren.nl