Zelfmoord, ik ken het gevoel wel, ik heb ook een periode gehad waarin ik depressief was, en ik dit leven niks waard vond en echt graag dood wilde.
Maar ik heb nooit een zelfmoord poging gedaan.
Die depressieve periode is nu weer over, en het enigste wat ik er voor heb gedaan is een aantal knopen doorgehakt in m'n hoofd, en me bezig gaan houden met spiritualiteit.
Ik had eerst medicijnen, maar dat stompte m'n gevoel af, dus daar ben ik mee gestopt.
Toen kwam ik er achter dat m'n depressieviteit voortkwam uit onvrede over m'n levenssituatie, en toen ben ik alles gaan omgooien, en gewoon gaan doen wat me leuk leek, dus gestopt met werk/school etc, gestopt met feesten, andere vrienden gezocht, in een woongemeenschap gaan leven etc, gewoon gaan doen wat ik echt wilde, afstand nemen van deze zieke maatschappij.
Daarna kwam er nog een boek van Eckhart tolle op m'n pad, en toen was ik eigenlijk wel genezen.
Dit is hoe ik van m'n zelfmoord gedachte afkwam, mischien heb je er iets aan, maar mischien ook niet.
het enigste wat ik je kan adviseren is eerst bij jezelf te raden gaan waar je onvrede over het leven vandaan komt.
Dus welke dingen in jou levensituatie je depressief en levensmoe maken.
En die dingen dan veranderen in hoe jij het wil.
Mischien denk je dat als je kleine dingen in je leven verandert dat dat niks uitmaakt, omdat je het leven in z'n algemeenheid gewoon kloote vind,,, maar dat negatiefe totaalbeeld komt voort uit allemaal kleine negatieve patroontjes in je leven.
En als je beetje bij beetje je leven omgooit, wordt je totaal gevoel over het leven vanzelf beter.
Ik ben persoonlijk erg tegen medicijnen, maar mischien heb je ze wel nodig om de ergste gevoelens te onderdrukken.
veel sterkte iid geval, en als je nog meer advies wilt moet je het maar vragen